جراحی بینی بدون کبودی با دکتر طاهریان


ممکن است زمانی که به یک فرد که به تازگی تحت عمل جراحی بینی قرار گرفته نگاه می کنید ، این سوال برای شما ایجاد شود که علل کبودی و تورم بعد از عمل چیست و چگونه می توان از کبودی ها و تورم بعد از عمل بینی جلوگیری نمود ؟! این موضوع به فاکتورهای بسیاری ارتباط دارد که شاید یکی از مهم ترین آن ها را تکنیک هایی که جراح بینی در این زمینه به کار می برد ، بتوان معرفی نمود ؛ متبحرترین جراح بینی در شهر تهران معمولا در انجام این پروسه تکنیک هایی را به کار می گیرد که کوچکترین کبودی و درد بعد از جراحی در بیماران احساس نشود ؛ اما شرایط جسمی تمامی مراجعه کنندگان یکسان نیست و نمی توان انتظار یک نتیجه کلی و عمومی داشت. در ادامه به توضیح موارد موثر در این امر و همچنین راه های جلوگیری و کنترل تورم بعد از رینوپلاستی خواهیم پرداخت.

جراحی بینی بدون کبودی

موارد موثر در کبودی و تورم بعد از عمل بینی

حتما شما هم متوجه این موضوع شده اید که میزان کبودی و تورم در همه افراد بعد از جراحی بینی یکسان نیست ؛ حتی ممکن است در مواردی دو نفر با یک جراح تجربه عمل بینی داشته باشند اما یکی از آن ها دچار کبودی و ورم زیادی شود ؛ در صورتی که فرد دیگر اصلا کبود نشود ! بنابراین به جز تکنیک و مهارت جراح بینی که خود نقش بسیار مهمی در ایجاد کبودی و تورم بعد از عمل بینی دارد ، مواردی مثل شرایط بدنی افراد که هرچه سیستم ایمنی ضعیف تر باشد ، میزان تورم و کبودی ها بیشتر خواهد بود ؛ میزان ضخامت و رنگ پوست ، رعایت مراقبت های بعد از جراحی بینی و همچنین میزان مشکلات بینی از دیگر موارد موثر در میزان کبودی و تورم بعد از عمل است.

چگونه کبودی بعد از عمل بینی را کاهش دهیم ؟

دکتر محمد حسین طاهریان ، بهترین جراح بینی در تهران از بهترین و جدیدترین تکنیک های نوین در عمل های زیبایی بینی استفاده می کند ؛ بدین ترتیب برش های جراحی در نهایت دقت و ظرافت ایجاد شده و با کمترین تخریب بافت های بینی ، مشکلات و نواقص بینی برطرف شده و یک بینی زیبا و متناسب با چهره هر فرد ایجاد می شود. معمولا افرادی که تجربه انجام این جراحی با دکتر طاهریان را دارند ، بعد از عمل دچار کبودی و تورم کمی می شوند ؛ چرا که علاوه بر این موضوع ، جراح بینی خوب در تهران از بیماران خود می خواهد تا در دوران نقاهت خود و پس از جراحی به نکات و دستورالعمل های پزشکی خاصی توجه داشته باشند که در ادامه لیستی از مهم ترین و موثرترین آن ها تهیه شده است.

  • اگر دوست ندارید بعد از جراحی بینی در تهران ،  دچار کبودی و تورم زیادی در ناحیه صورت و اطراف چشم ها شوید ، از کمپرس سرد غافل نشوید. استفاده از کمپرس سرد بلافاصله بعد از انجام جراحی و در همان زمان که درهنوز در کلینیک هستید ، توصیه می شود. مدت زمان استفاده از کمپرس بهتر است هر یک ساعت برای ۱۵ الی ۲۰ دقیقه باشد. همچنین توصیه می شود کمپرس را به صورت غیر مستقیم و در نواحی پیشانی و گونه های خود نگه دارید ؛ دقت داشته باشید که کمپرس هرگز نباید روی بینی قرار بگیرد.
  • نکته مهم دیگر برای کنترل کبودی بعد از عمل ، توجه به تغذیه و رژیم غذایی است. نوشیدن آب و مایعات بعد از جراحی توصیه می شود ، این موضوع به خارج شدن داروی بیهوشی از بدن نیز کمک زیادی می کند. توصیه می شود در دوران نقاهت بعد از عمل رینوپلاستی از پروتئین و ویتامین های بیشتری استفاده نمایید ، از مصرف خوراکی های سفت مثل ته دیگ و یا مواد غذایی که نیاز به جویدن زیادی دارند ، پرهیز کنید.
  • به افرادی که در دوران مراقبت های بعد از جراحی زیبایی بینی قرار دارند ، توصیه می شود از مصرف نمک و ادویه ها در مواد غذایی خود پرهیز نمایند ؛ چرا که نمک و ادویه سبب التهاب و تورم بیشتری در بافت های بینی می شود.
  • آناناس و آب کرفس از جمله مواد غذایی مفیدی هستند که مصرف آن ها در کاهش کبودی و ورم تاثیر بسزایی دارند ؛ از این رو بهتر است از این دو ماده فوق العاده مفید در برنامه روزانه خود استفاده نمایید و شاهد تاثیرات چشمگیر آن در روند بهبودی خود باشید.
  • نکته مهم دیگر به توصیه جراح بینی خوب در تهران ، توجه به نحوه خوابیدن است ؛ این موضوع از آسیب دیدن بینی در هنگام خواب جلوگیری کرده و به کاهش کبودی و ورم بینی کمک می کند ؛ پیشنهاد می شود دو بالش زیر سر خود قرار دهید تا شانه های شما در ارتفاع بالاتری نسبت به بدن قرار بگیرد ، سپس به پشت دراز کشیده و استراحت نمایید. خوابیدن به پهلو تا سه هفته پیشنهاد نمی شود.

درد و کبودی در کدام روش از جراحی رینوپلاستی بیشتر است ؟

خوب است بدانید که جراحی زیبایی بینی به دو صورت بسته و باز انجام می شود. منظور از جراحی بینی باز این است که در این تکنیک برش خارجی در پوست بینی داریم و با بلند کردن پوست از ساختمان داخلی بینی و با دید وسیع تر به ساختار و اسکلت درونی بافت و غضروف های بینی ، تغییرات و اصلاحات لازم انجام می شود ؛ این در حالی است که در تکنیک بسته هیچ گونه برش خارجی روی پوست ایجاد نمی شود و تمامی تغییرات از طریق حفره های بینی صورت می گیرد ؛ بدیهی است از آنجایی که در این روش میزان تهاجم کمتر است ، فرد کبودی و تورم کمتری را بعد از عمل تجربه می کند.



Source link