15 فایده موثر و مهم نوشیدن آب || 15 مزایای م drinkingثر و مهم نوشیدن آب برای سلامتی چیست؟


15 مزایای موثر و مهم آب آشامیدنی را بشناسید ، هیدراتاسیون برای سلامتی مهم است ، اما بسیاری از مردم هر روز مایعات کافی نمی نوشند. حدود 60 درصد بدن را آب تشکیل می دهد و 71 درصد سطح زمین را آب پوشانده است.

هیچ مقدار مورد توافق جهانی برای مصرف روزانه وجود ندارد. آب برای کلیه ها و سایر عملکردهای بدن ضروری است. در صورت کم آبی بدنپوست می تواند در برابر اختلالات پوستی و چین و چروک آسیب پذیرتر شود. نوشیدن آب به جای نوشابه می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

مزایای بالقوه نوشیدن آب از نگه داشتن کلیه ها تا روشن شدن بدن متفاوت است. همه سلول ها و اندام های بدن برای عملکرد صحیح به آب نیاز مبرم دارند.

همین حالا با مشاوران پزشک خود از مشاوره آنلاین برخوردار شوید

با توجه به اهمیت تامین آب بدن ، ما در این مقاله سعی کرده ایم 15 فایده مفید آب را بررسی کنیم.
  • آب مفاصل را روان می کند. غضروف موجود در مفاصل و دیسک های ستون فقرات حدود 80 درصد آب دارد. کم آبی بدن طولانی مدت می تواند توانایی مفاصل را برای جذب کاهش دهد و منجر به درد مفاصل شود.
  • آب ، بزاق و مخاط ایجاد می کند. بزاق به هضم غذا کمک می کند و دهان ، بینی و چشم های ما را مرطوب نگه می دارد. این از اصطکاک و آسیب جلوگیری می کند. نوشیدن آب همچنین دهان را تمیز نگه می دارد. در شرایطی که آب به جای نوشیدنی های شیرین مصرف می شود ، می تواند پوسیدگی دندان كاهش دادن.
  • اکسیژن را به سراسر بدن می رساند. خون بیش از 90 درصد آب است و خون اکسیژن را به نقاط مختلف بدن منتقل می کند.
  • سلامت و زیبایی پوست را افزایش می دهد. با کم آبی بدن ، پوست می تواند در برابر اختلالات زودرس پوست و چین و چروک آسیب پذیرتر شود.
  • از مغز ، نخاع و سایر بافتهای حساس محافظت می کند. کم آبی بدن می تواند بر ساختار و عملکرد مغز تأثیر بگذارد. همچنین در تولید هورمون ها و انتقال دهنده های عصبی نقش دارد. کم آبی طولانی مدت می تواند منجر به مشکلات تفکر و استدلال شود.

دمای بدن را تنظیم می کند.

آبی که در لایه های میانی پوست ذخیره می شود ، در حالی که بدن در حین ورزش عرق می کند در سطح پوست ظاهر می شود. با تبخیر بدن را خنک می کند. برخی از دانشمندان دریافته اند که وقتی آب بسیار کمی در بدن وجود دارد ، ذخیره گرما افزایش می یابد و فرد کمتر می تواند فشار حرارتی را تحمل کند. داشتن یک حرکت کششی گرم در حین ورزش ، داشتن مقدار زیادی آب در بدن می تواند استرس فیزیکی را کاهش دهد. با این حال ، تحقیقات بیشتری در مورد این اثرات مورد نیاز است.

  • سلامت دستگاه گوارش به آب بستگی دارد. روده برای عملکرد صحیح به آب نیاز دارد. کم آبی بدن می تواند منجر به مشکلات گوارشی ، یبوست و اسید معده شود. این یک خطر است سوزش سردل و زخم معده را افزایش می دهد.
  • مواد زائد بدن را ترشح می کند. آب در فرآیندهای تعریق و دفع ادرار و مدفوع مورد نیاز است.
  • به حفظ فشار خون کمک می کند. کم آبی بدن می تواند باعث غلیظ شدن خون و افزایش فشار خون شود.
  • مجاری تنفسی به آب نیاز دارند. هنگامی که بدن دچار کم آبی می شود ، مجاری تنفسی توسط بدن محدود می شود تا از دست دادن آب به حداقل برسد. می تواند آسم و آلرژی را بدتر کند.
  • مواد معدنی و مواد مغذی بدن را تامین می کند. مواد معدنی و مواد مغذی در آب حل می شوند و این باعث می شود که آنها به نقاط مختلف بدن برسند.
  • از آسیب کلیه جلوگیری می کند. کلیه ها مایعات بدن را تنظیم می کنند. کم آبی بدن می تواند منجر به سنگ کلیه و مشکلات دیگر شود.

عملکرد را در حین ورزش افزایش می دهد.

15 فایده موثر و مهم نوشیدن آب را بشناسید.  |  دکتر

کم آبی بدن این می تواند مانع عملکرد هنگام تمرین شود. برخی از دانشمندان پیشنهاد کرده اند که مصرف آب بیشتر می تواند عملکرد را در حین فعالیت های شدید مانند ورزش افزایش دهد. تحقیقات بیشتری برای تأیید این مورد نیاز است ، اما یک مطالعه نشان داد که کم آبی بدن باعث کاهش عملکرد در فعالیتهایی می شود که بیش از 30 دقیقه طول می کشد.

  • آب بر کاهش وزن تاثیر دارد. اگر آب به جای آب میوه های شیرین و نوشیدنی های گازدار مصرف شود ، آب می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. آب قبل از غذا می تواند از پرخوری جلوگیری کرده و باعث سیری شود.

فواید نوشیدن آب و سلامت کلیه ها

آب به حل مواد معدنی و مواد مغذی کمک می کند و به آنها دسترسی بیشتری به بدن می دهد. همچنین به حذف آوار کمک می کند. این دو عملکرد آب را برای کلیه ها ضروری می کند. کلیه ها در تعادل سطح مایعات نقش اساسی دارند. کلیه ها روزانه 120-150 کوارت مایعات را فیلتر می کنند.

از این تعداد ، حدود 1-2 لیتر از طریق ادرار دفع می شود و مابقی از طریق جریان خون بازیابی می شود. اگر کلیه ها به درستی کار نکنند ، مواد زائد و مایعات اضافی در بدن تجمع می یابد. بیماری مزمن کلیه درمان نشده می تواند منجر به نارسایی کلیه شود. عملکرد اندام متوقف می شود یا دیالیز یا پیوند کلیه مورد نیاز است.

فواید نوشیدن آب و عفونت ادراری

15 فایده موثر و مهم نوشیدن آب را بشناسید.  |  دکتر

عفونت های دستگاه ادراری (UTIs) دومین نوع شایع عفونت در بدن است. اگر عفونت ها به مجاری ادراری فوقانی ، از جمله کلیه ها سرایت کنند ، ممکن است آسیب دائمی ایجاد شود. عفونت های ناگهانی یا حاد کلیه می تواند تهدید کننده زندگی باشد ، به ویژه اگر سپسیس رخ دهد.

نوشیدن مقدار زیادی آب یک راه ساده برای کاهش خطر عفونت ادراری و کمک به درمان عفونت ادراری است.

سنگ کلیه با عملکرد کلیه مداخله می کند. در صورت وجود ، می تواند UTI ها را پیچیده کند. این عفونت های مجاری ادراری برای درمان نیاز به داروهای طولانی تری دارند که معمولاً 7 تا 14 روز طول می کشد.

علت اصلی سنگ کلیه کمبود آب است. سنگ کلیه همچنین می تواند خطر بیماری مزمن کلیه را افزایش دهد.

در نوامبر 2014 ، کالج پزشکان آمریکا دستورالعمل های جدیدی را برای افرادی که سابقه سنگ کلیه دارند صادر کرد. این دستورالعمل ها نشان می دهد که افزایش مصرف مایعات برای فعال کردن 2 لیتر ادرار در روز می تواند خطر عود سنگ را تا نصف بدون عوارض جانبی کاهش دهد.

عوارض کم آبی بدن

کم آبی بدن زمانی اتفاق می افتد که شما آب بیشتری از بدن خود مصرف کرده و از دست می دهید. این می تواند منجر به عدم تعادل الکترولیت ها در بدن شود. الکترولیت ها ، مانند پتاسیم ، فسفات و سدیم ، به انتقال سیگنال های الکتریکی بین سلول ها کمک می کنند. هنگامی که کلیه ها به درستی عمل می کنند ، سطح الکترولیت ثابت را در بدن حفظ می کنند.

هنگامی که کلیه ها قادر به حفظ تعادل الکترولیت ها نیستند ، این سیگنال های الکتریکی مخلوط می شوند. این می تواند منجر به حملاتی از جمله حرکات غیر ارادی ماهیچه ها و از دست دادن هوشیاری شود.

در موارد شدید ، کم آبی بدن می تواند منجر به نارسایی کلیه کلیه شود. عوارض احتمالی نارسایی مزمن کلیه شامل کم خونی ، آسیب به سیستم عصبی مرکزی ، نارسایی قلبی و ضعف سیستم ایمنی بدن است.

منابع آب مورد نیاز بدن

15 فایده موثر و مهم نوشیدن آب را بشناسید.  |  دکتر

بخشی از آب مورد نیاز بدن شما از غذاهای حاوی آب فراوان مانند سوپ ، گوجه فرنگی و پرتقال تامین می شود ، اما بیشتر از نوشیدن آب و سایر نوشیدنی ها تامین می شود.

در حین کار روزانه ، آب از بدن از بین می رود و این باید جایگزین شود. ما آن آب را از طریق فعالیتهایی مانند این می یابیم تعریق و ما ادرار خود را از دست می دهیم ، اما آب حتی هنگام تنفس نیز از بین می رود.

نوشیدن آب ، چه از شیرآلات و چه از بطری ها ، بهترین منبع مایعات برای بدن است.

شیر و آب میوه ها نیز منابع خوبی برای مایعات هستند ، اما نوشیدنی های الکلی و کافئین دار مانند نوشابه ، قهوه آنها ایده آل نیستند زیرا اغلب حاوی آن هستند کالری خالی است. نوشیدن آب به جای نوشابه می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

پیش از این تصور می شد که نوشیدنی های کافئین داروی دیورز هستند ، به این معنی که آب را به بدن آزاد می کنند. با این حال ، مطالعات نشان می دهد که خطر از دست دادن مایعات به دلیل نوشیدنی های کافئین دار حداقل است.

مقدار آب مورد نیاز بدن

مقدار آبی که باید مصرف کنیم بر آب و هوا تأثیر می گذارد. میزان آب مورد نیاز هر روز بسته به میزان فعالیت شما ، میزان عرق کردن و غیره از فردی به فرد دیگر متفاوت است. مقدار مشخصی از آب برای مصرف روزانه وجود ندارد ، اما در مورد مصرف مایعات سالم اجماع عمومی وجود دارد.

طبق اعلام آکادمی ملی علوم ، مهندسی و پزشکی ایالات متحده ، متوسط ​​آب توصیه شده روزانه برای غذا و نوشیدنی به شرح زیر است:

  • مردانه: حدود 3.7 لیتر یا 125 اونس
  • برای خانم ها: حدود 2.7 لیتر یا 91 اونس

این مقدار برای مردان حدود 15.5 فنجان و برای زنان کمی بیش از 11 فنجان خواهد بود. با این حال ، حدود 80 of آن باید از نوشیدنی ها ، از جمله آب و مابقی از غذا تامین شود.

این یعنی:

  • مردان باید حدود 100 اونس یا 12.5 فنجان مایعات بنوشند.
  • زنان باید حدود 73 اونس یا کمی بیش از 9 فنجان بنوشند.

میوه ها و سبزیجات تازه و همه مایعات غیر الکلی در این توصیه گنجانده شده است.

زمان هایی که نوشیدن آب زیاد بسیار مهم است عبارتند از:
  • تب شدید
  • وقتی هوا گرم است
  • اگر شیر دارید و استفراغ می کنید
  • هنگامی که زیاد عرق می کنید ، به عنوان مثال ، به دلیل فعالیت بدنی

آیا به اندازه کافی آب می نوشیم؟

15 فایده موثر و مهم نوشیدن آب را بشناسید.  |  دکتر

مطالعه سال 2013 مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) داده های موسسه ملی سرطان را در سال 2007 تجزیه و تحلیل کرد.

محققان بر اساس مرور از 3،397 بزرگسال که آنها پیدا کردند:
  • 7 درصد از بزرگسالان گزارش دادند که آب آشامیدنی روزانه ندارند.
  • 36 درصد از بزرگسالان گزارش می دهند که 1-3 فنجان آب آشامیدنی در روز می نوشند.
  • 35 درصد از بزرگسالان گزارش می دهند که 4-7 فنجان آب آشامیدنی در روز می نوشند.
  • 22 درصد از بزرگسالان گزارش می دهند که 8 فنجان یا بیشتر در روز نوشیدند.

اگر آنها 1 فنجان یا کمتر میوه یا سبزیجات در روز مصرف کنند ، افراد کمتر از 4 فنجان آب آشامیدنی می نوشند.

این مطالعه فقط میزان مصرف آب آشامیدنی را اندازه گیری کرد. مایعات را می توان از نوشیدنی های دیگر تهیه کرد ، اما آب بهتر است زیرا کالری ندارد ، نه کافئین و نه الکل.

هفت درصد از پاسخ دهندگان گزارش دادند که عموماً هر روز آب نمی نوشند و کسانی که مقدار کمی آب می نوشند نیز میوه و سبزیجات کمتری مصرف می کنند. این نشان می دهد که تعداد معینی از افراد با عدم دریافت مایعات کافی سلامت خود را به خطر می اندازند.

حتی اگر پاسخ دهندگانی که آب کمی دریافت کرده اند مایعات کافی دریافت کرده باشند ، به احتمال زیاد آن را از منابع دریافت می کنند که در غیر این صورت ممکن است سلامت آنها را به خطر بیندازد.

اخرین حرف

نیاز بیولوژیکی به آب را می توان با آب معمولی یا سایر غذاها و نوشیدنی ها برطرف کرد. نتایج مطالعات اپیدمیولوژیک قبلی نشان می دهد که مصرف آب ممکن است با حجم نوشیدنی های شیرین شده با کالری و سایر مایعات مصرفی رابطه معکوس داشته باشد.

منبع:

https://www.medicalnewstoday.com/articles/290814# منابع

دیدگاهتان را بنویسید