کلیدی برای ارتباط بهتر بیمار و پزشک


در سال‌های اخیر، پیام‌های متنی در مراقبت‌های بهداشتی از یک پدیده خاص به چیزی تبدیل شده است که بسیاری از ارائه‌دهندگان آن را در ارتباطات بیماران خود گنجانده‌اند. این امر از سال ۲۰۲۱، در سایه همه‌گیری مداوم کووید-۱۹، آشکارتر شد. پیام‌های متنی در ارتباط بهتر بیمار و پزشک قدرتمند هستند زیرا بیماران آن‌ها را دوست دارند. آن‌ها دارای نرخ باز شدن ۹۸٪ هستند و اکثر آن‌ها در عرض ۹۰ ثانیه پاسخ داده می‌شوند. این راحتی و بی‌درنگ پیام‌های متنی را برای مطب‌های پزشکی بسیار جذاب می‌کند.

دکتر ییفنگ هو دانشیار رسانه‌های جدید و ارتباطات سلامت و رئیس بخش مطالعات ارتباطات در کالج نیوجرسی است. او می‌گوید که پیام‌های متنی در مراقبت‌های بهداشتی به سه دسته مجزا تقسیم می‌شوند:

  • مداخلات بهداشتی که در آن از پیامک برای ارائه اطلاعات، یادآوری و پشتیبانی به بیماران استفاده می‌شود.
  • پیامک به عنوان یک ابزار ارتباطی بین بیماران و ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی یا مطب‌های پزشکی.
  • پیامک همچنین نقش رو به رشدی در هوش مصنوعی ایفا می‌کند که به چت بات‌ها اجازه می‌دهد مکالمات هوشمندانه و با جزئیات بیشتری با مردم داشته باشند.

مداخلات بهداشتی

ارسال پیامک به عنوان یک تکنیک مداخله سلامت رایج‌ترین شکل پیامک در مراقبت‌های بهداشتی است. شواهد قوی وجود دارد که این پیام‌ها (عمدتاً خودکار) روشی مؤثر برای بهبود سلامت عمومی هستند. ارسال پیامک به ارائه‌دهندگان کمک می‌کند تا با بیماران در تماس باشند و به آن‌ها کمک می‌کند تا اطلاعات پیچیده سلامتی را درک کنند، به‌ویژه اگر ریسک بالا باشد.

یکی از بزرگ‌ترین کاربردهای پیامک برای ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی، تماس با بیماران برای یادآوری قرار ملاقات، پیگیری‌ها و دستورالعمل‌ها است. یک مطالعه پزشکی در سال ۲۰۲۱، ۷۰ درصد از بیماران را پس از دریافت پیام‌های انگیزشی از طریق متن، به دستورالعمل‌های ارائه‌دهندگان خود تبعیت کردند.

ارسال اطلاعات و دستورالعمل‌های بیمار قبل از انجام درمان یا قرار ملاقات با پزشک تأثیر مثبتی بر انطباق پزشکی توسط بیماران دارد. یک مطالعه دانشکده پزشکی پرلمن در سال ۲۰۲۱ می‌گوید که درنهایت، این منجر به نتایج مراقبت‌های بهداشتی بهتر برای بیماران می‌شود. در یک تحقیق دیگر، ۸۱٫۱ درصد از بیماران تحت درمان برای ویروس نقص ایمنی انسانی گفتند که ترجیح می‌دهند یادآوری‌های پایبندی به پیام‌های متنی را دریافت کنند. در نتیجه، سواد سلامت بیماران به‌طور قابل توجهی بهبود یافت و زمان سفر به کلینیک‌ها به‌طور کامل تسریع شد. چنین ارقامی نشان می‌دهد که چرا پیام‌های متنی برای مطب‌ها و کلینیک‌های پزشکی باید به‌منظور ارتباط بهتر بیمار و پزشک اجرا شود.

پیام مستقیم از بیمار به ارائه‌دهنده

پیام‌های متنی در مراقبت‌های بهداشتی به بیماران این امکان را می‌دهد تا به راحتی و به راحتی از طریق کانالی که ترجیح می‌دهند با ارائه‌دهندگان خود تماس بگیرند. در مطالعه‌ای در سال ۲۰۲۱ در مورد ترجیحات ارتباطی بیماران پس از ترخیص، ۹۷ درصد از پاسخ‌دهندگان پیام‌های متنی را به عنوان ابزاری گزارش کردند که برای ارتباطات عمومی روزانه استفاده می‌کنند. همان مطالعه نشان داد که ۷۶٪ از آن برای مدیریت سلامت خود استفاده می‌کنند، از جمله تماس با ارائه‌دهندگان خود برای قرار ملاقات، درخواست اطلاعات و به ‌روزرسانی منظم.

دکتر امیررضا نعمتی

چت ربات‌ها

در نهایت، اگرچه جدیدترین نسل چت ربات‌های مرتبط با سلامتی به ندرت از اصطلاح «پیام‌رسانی» استفاده می‌کنند، این دقیقاً همان کاری است که آن‌ها انجام می‌دهند.

مزایای پیام متنی در مراقبت‌های بهداشتی

ارسال پیامک به دلیل مقیاس‌پذیری کم هزینه، گزینه‌های شخصی‌سازی و پتانسیل تعاملی، کاربرد خاصی برای پیام‌رسانی سلامت دارد. ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی می‌توانند از پیام‌های متنی برای حمایت از بیماران به روش‌های مختلفی استفاده کنند، از جمله:

  • برقراری ارتباط یادآوری‌های قرار ملاقات با بیماران قبل از بازدیدهای مجازی یا مطب برای کاهش لغو و غیبت و در عین حال به حداقل رساندن زمان انتظار.
  • ارسال یادآوری‌های نسخه برای تشویق بیماران به جمع‌آوری داروها از داروخانه‌ها
  • تشویق به مدیریت شرایط مزمن
  • به اشتراک گذاری اطلاعات در مورد طرح‌های بهداشتی، مانند کمپین‌هایی برای کاهش شیوع بیماری یا سوء مصرف مواد
  • تکمیل خدمات سلامت روان

برای اقدامات پزشکی که نیاز به ویزیت سالانه دارند، ارسال پیامک راهی ضروری برای فراخوانی بیماران و یادآوری خدمات اضافی در دسترس برای مراقبت‌های بهداشتی آن‌ها است. ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی همچنین از پیام‌های متنی برای ارسال یادآوری مؤدبانه در مورد پرداخته‌ای جاری و معوقه صورتحساب و مدیریت کارآمد کلینیک استفاده می‌کنند.

دکتر امیررضا نعمتی

مراکز پزشکی همچنین از ارسال پیامک برای صدور نظرسنجی‌های رضایت بیمار، ارائه تبلیغات و ارسال نکات بهداشتی یا یادآوری برای مراقبت‌های پیشگیرانه استفاده می‌کنند. برای آشنایی با راه‌های بیشتر مدیریت مطب پزشکی، همچنین می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی زیر با آژانس تبلیغات پزشکی طب مارکتینگ در ارتباط باشید:

۰۲۱۲۲۶۴۴۷۷۳

۰۲۱۲۶۶۴۳۰۶۴

۰۲۱۲۶۶۰۱۷۹۵

وبسایت:

www.tebmarketing.com

اینستاگرام:

tebmarketing



Source link