گیاه بوچو چیست؟ +‌گیاه بوچو برای چی خوبه (موارد مصرف و عوارض)


گیاه بوچو چیست؟ +‌گیاه بوچو برای چی خوبه (موارد مصرف و عوارض)

گیاه بوچو (به انگلیسی: Bucho plant) گیاهی دارویی است که در آفریقای جنوبی رشد میکند و برای درمان عفونت‌های مثانه و کلیه مصرف میشود. در ادامه گیاه بوچو چیست و موارد مصرف و عوارض و مضرات و نحوه مصرف این گیاه آشنا شوید:

گیاه بوچو چیست ؟ +‌گیاه بوچو برای چی خوبه (موارد مصرف و عوارض)

گیاه بوچو چیست

برگ بوچو از گیاهان گلدار است که بومی بخش جنوبی آفریقا است. نام های رایج عبارتند از buchu، boegoe، bucco، bookoo و diosma. بوچو به طور رسمی به دو گونه گیاهی اشاره دارد که علیرغم سمی بودنشان به دلیل عطر و کاربرد دارویی ارزشمند هستند.

شکل ظاهری گیاه بوچو متشکل از بوته های کوچک و زیر بوته هایی هستند که اکثراً دارای ساقه های چوبی راست به ارتفاع ۳۰ تا ۱۰۰ سانتی متر هستند، اما در برخی گونه ها کوتاه هستند. گلها به صورت خوشه های انتهایی به قطر ۰٫۷-۲ سانتی متر با پنج گلبرگ سفید، صورتی، قرمز یا بنفش تولید می شوند.

موارد مصرف گیاه بوچو و عوارض

به گزارش ، گیاه بوچو Agathosma crenulata از جمله گیاهان دارویی است که خاصیت ضد التهاب، ضد باکتری و ادرارآور دارد برای درمان عفونت‌های مثانه و کلیه و پاکسازی دستگاه ادراری مصرف میشود.

عصاره برگ بوچو ضد التهاب بوده و برای عفونت ادراری و اختلالات پروستات، درمان روماتیسم و ​​بهبود سرماخوردگی و آنفولانزا، کاهش فشار خون بالا استفاده می شود.

همچنین خواص برگ بوچو ادرار آور بوده و از ابتلای به دیابت جلوگیری کند.

برگ بوچو بومی آفریقای جنوبی است که سال هاست به عنوان درمان کننده دردهای کلیه و مثانه و بیماری های زیاد دیگر استفاده میشود. این گیاه می تواند در نارسایی مادرزادی قلب و افزایش تنش شریانی مفید باشد. برای تقویت سیستم ادراری و کاهش التهاب مثانه ، کاهش نفخ و وزن اضافی آب ، تسکین ادرار دردناک ، کاهش تورم پروستات ، درمان بی اختیاری مرتبط با مشکلات پروستات و از بین بردن اسید اوریک از کلیه ها شناخته شده است.

همچنین التهاب واژن ، سینوس ، غشای مخاطی ، روده بزرگ و لثه را تسکین می دهد. از عصاره برگ بوچو برای کنترل دیابت و درمان اختلالات گوارشی استفاده شده است.

عکس برگ بوچو

عکس گیاه بوچو

طعم و نحوه مصرف

عطر و طعم گیاه بوچو بسیاری از گونه ها بسیار معطر هستند و نام جنس به معنای “عطر خوب” است. برخی از گونه های این جنس به عنوان داروهای گیاهی استفاده می شود.

دم کرده برگ بوچو به‌عنوان «چای بوچو» به‌طور گسترده فروخته می‌شد. از اسانس آن در ساخت طعم دهنده ها و عطرها استفاده می شود.

درمان عفونت مخمر و ترشحات واژن

از دیگر کاربردهای این گیاه می توان به درمان عفونت مخمری واژن و ترشحات زنانه اشاره کرد. عصاره برگ بوچو همچنین نفخ ناشی از سندرم قبل از قاعدگی را کاهش می دهد.

گیاه بوچو برای درمان عفونت مثانه

بوچو از خواص ضد التهاب، ضد باکتری و ادرارآور برخوردار است که دستگاه ادراری را پاکسازی و شرایط آن را بهبود می‌بخشد. این یکی از درمان‌های گیاهی پر استفاده برای عفونت‌های مثانه و کلیه در آفریقای جنوبی است.



Source link