عمل لابیاپلاستی به چند روز استراحت نیاز دارد؟


استراحت بعد لابیاپلاستی از موارد بسیار مهم در فرآیند این جراحی زیبایی است که نقش بسیار موثری را در بهبود و موفقیت نتیجه این جراحی ایفا می کند. فرقی نمی کند که شما از طریق کدام یک از تکنیک های موجود، این عمل زیبایی را انجام داده اید. چرا که تمام نکات مراقبتی و استراحت در این نوع جراحی مشابه بوده و عموما تفاوت چندانی ندارد. سطح لابیاها بسیار نازک است و برش آن با ظرافت کامل انجام می شود. بنابراین راه رفتن فرد پس از این جراحی، موجب ساییده شدن لابیاها شده و سبب تورم و سوزش در این ناحیه می گردد. پس باید دقت شود که حتما استراحت بعد لابیاپلاستی تا یک هفته اول پس از جراحی انجام شود.

 استراحت بعد از لابیاپلاستی

بعد از جراحی لابیاپلاستی به چند روز استراحت نیاز داریم؟

دقت داشته باشید که هفته ‌های اول پس از لابیاپلاستی، مهم‌ ترین بخش دوران نقاهت این عمل به حساب می آید. چرا که موجب می شود تا فرد نتیجه مطلوبی را دریافت نموده و از بروز عوارض جلوگیری شود. برای استراحت بعد از لابیاپلاستی لازم است شما ۲ تا ۳ روز پس از عمل، به پشت دراز کشیده و استراحت مطلق داشته باشید. اگر بتوانید این مدت زمان را به ۵ روز تا یک هفته کامل افزایش داده و استراحت کنید، بسیار عالی خواهد بود.

در مدت استراحت مطلق شما باید تنها در صورت لزوم از جای خود بلند شده و از وارد نمودن فشار به ناحیه لابیاها خودداری کنید. نشستن، راه رفتن و دیگر فعالیت های عادی بلافاصله بعد از جراحی بسیار دردناک خواهد بود. همچنین در این مدت به دلیل افزایش تورم، باز شدن بخیه ها و خونریزی آن ها، نباید زیاد سرپا ایستاده و راه روید. توصیه می شود یک برنامه ریزی قبلی برای حداقل مدت یک هفته مرخصی از کار خود داشته باشید. حتی چنانچه شما شغل بسیار فعالی دارید که نیاز است خم شده یا اجسام سنگین را بلند کنید، مدت مرخصی باید به ۲ هفته یا بیشتر افزایش یابد.

نحوه خوابیدن بعد از لابیاپلاستی

خوابیدن پس از لابیاپلاستی، از اصلی ‌ترین نکات مراقبتی در زمینه جراحی زیبایی واژن است که بانوان باید به آن توجه ویژه‌ ای داشته باشند. در واقع روش خوابیدن باید به شکل استاندارد و با رعایت تمام نکاتی ارائه شده توسط پزشک صورت گیرد. نحوه خوابیدن بعد از این جراحی باید به گونه ‌ای انجام گردد که کمر فرد در حالت صاف بوده و در اصطلاح فرد باید حالت طاق باز بخوابد. چنانچه شما می خواهید به صورت نیمه نشسته بخوابید، لازم است تا از بالشتک ‌های ویژه استفاده نمایید. از نکات مهمی که لازم است در زمینه استراحت بعد از لابیاپلاستی به آن توجه کنید، آن است که به هیچ عنوان شما نباید به پهلو بخوابید. زیرا در این صورت ممکن است یک طرف لابیا نسبت به سمت دیگر متورم شده و بزرگتر گردد.

استراحت بعد از لابیاپلاستی

نکات مهم مراقبتی بعد از لابیاپلاستی

مهم ترین نکته ای که لازم است در روند لابیاپلاستی، به منظور رسیدن به نتایج عالی آن را در نظر بگیرند، انتخاب یک پزشک متخصص زنان باسابقه و باتجربه است. شما می توانید جهت انجام این عمل زیبایی به دکتر شهناز شایانفر بهترین جراح لابیاپلاستی در شهر تهران است، مراجعه نمایید. این پزشک توانمند کشورمان، با بهره گیری از سوابق درخشان خود در انواع جراحی های زیبایی زنان می تواند فرم و ظاهر واژن شما را به بهترین شکل ممکن تغییر دهد. همچنین شما در زمان مراجعه به این پزشک متخصص می توانید در مورد استراحت بعد از لابیاپلاستی و نکات مراقبتی آن، مشورت نمایید. از نمونه نکات مراقبتی پس از جراحی لابیاپلاستی که توسط این پزشک با تجربه توصیه می شود، عبارتند از:

  • عدم خارش و لمس محل عمل
  • عدم استعمال سیگار و انواع نوشیدنی کافئین دار به منظور بهبودی سریع بخیه ها
  • استراحت مطلق ۲ روزه و عدم راه رفتن زیاد
  • اجتناب از حمام گرم، سونا، استخر و … به دلیل احتمال عفونت
  • پرهیز از انجام فعالیت های سنگین
  • مصرف بیشتر میوه ها و سبزی ها به علت پرهیز از یبوست
  • عدم برقراری رابطه جنسی به یک ماه بعد از عمل
  • پانسمان مرتب ناحیه جراحی شده جهت جلوگیری از بروز بیماری
  • استفاده از کمپرس آب یخ جهت کاهش تورم و درد
  • استفاده از آب سرد و ژل بهداشتی در زمان شستشوی واژن
  • خشک کردن واژن پس از هر بار شستشو با سشوار
  • پوشیدن لباس گشاد برای عبور هوا به محل بخیه

دوره نقاهت لابیـاپلاستی چند روز است؟

ممکن است دوره نقاهت پس از عمل جراحی لابیاپلاستی و یا حتی لابیاپلاستی با لیزر، با مقداری احساس درد، تورم، ناراحتی و زخم همراه باشد. به همین علت لازم است فرد در خانه بماند و برای مدت کوتاهی، به استراحت مطلق بپردازد. مدت زمان بهبودی نسبی پس از این جراحی در افراد مختلف و همچنین با توجه به توانایی بدنی آن ها در ترمیم یافتن زخم می تواند کاملا متفاوت باشد. معمولا دوره نقاهت لابیاپلاستی در حدود ۱ تا ۲ هفته است. توصیه می شود بسته به شرایط و نوع عمل خود، مراقبت های مخصوص این دوران را از پزشک تان سوال کنید.

استراحت بعد از لابیاپلاستی

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

در اکثر اوقات، حتی با وجود استراحت بعد از لابیاپلاستی، باز هم بافت اسکار مدت زیادی و در حدود ۶ ماه تا یک سال طول می کشد تا کاملا بهبود یابد. بنابراین کاملا طبیعی است که گاهی اوقات این بافت کمی ملتهب شده و درد یا سوزش جزئی داشته باشد. اما چنانچه شما در هفته اول پس از عمل به هر یک از شرایط دچار شدید، لازم است پزشک خود را در جریان قرار دهید:

  • درد غیر قابل تحمل
  • بوی ناخوشایند
  • تب
  • خونریزی شدید
  • تورم زیاد

نتیجه گیری

در صورتی که شما تصمیم به انجام جراحی لابیاپلاستی برای زیبا ساختن لابیاها و واژن خود دارید، حتما باید پیش از انجام آن با پزشک جراح زیبایی زنان مشورت کرده و از نظر ظاهر ناحیه تناسلی و همچنین مراقبت های بعد از لابیاپلاستی آگاه و مطلع شوید تا با داشتن اطلاعاتی کامل، به این جراحی زیبایی اقدام نمایید. لازم به ذکر است که دوران نقاهت این جراحی و رسیدن به بهبودی کامل در تمام افراد یکسان نخواهد بود. در نتیجه به هیچ عنوان از روند بهبودی ناحیه تناسلی خود ناامید نشوید.



Source link