جراحی یا رینوپلاستی مایع؟


 برای تزریق فیلر بینی باید نوع بینی خود را بشناسید و براساس ماندگاری و نتیجه‌ای که برای شما خواهد داشت، تصمیم بگیرید.

رینوپلاستی مایع یا فیلر بینی یک روش غیرتهاجمی برای تغییر‌ شکل بینی است، که بدون جراحی و بیهوشی انجام می‌شود. به‌طور کلی رینوپلاستی یک اصطلاح پزشکی محسوب می‌شود که برای جراحی‌های بینی استفاده می‌شود. اين جراحی‌ها با برش و تغییر ساختار کلی بینی انجام می‌شوند و نیازمند بخیه خواهند بود. رینوپلاستی مایع درمقابل این شیوه رایج قرار دارد و بدون هیچ جراحی و صرفا با تزریق توسط سوزن انجام می‌شود.

انتخاب‌ بین جراحی بینی و رینوپلاستی مایع می‌تواند یک چالش بزرگ برای علاقمندان محسوب شود؛ بنابراين در ادامه این مطلب به بررسی دقیق رینوپلاستی مایع و شرایط آن می‌پردازیم. اگر شماهم قصد تغییر بینی خود را دارید و نمی‌دانید جراحی بهتر است یا رینوپلاستی مایع، با ما همراه شوید.

 فیلر بیبی

مدت ماندگاری فیلر بینی بسته به چه عواملی است؟

فیلرهای بینی دائمی نیستند و باگذشت زمان جذب بدن خواهند شد. امروزه اکثر فیلرها از جنس اسید هیالورونیک هستند، به‌همین علت فیلرها جذب بدن می‌شوند. با‌ این‌حال عواملی وجود دارند که در ماندگاری رینوپلاستی مایع اثر گذارند. مهارت پزشک یکی از مهم‌ترین این عوامل محسوب می‌شود؛ چراکه تزریق فیلر قسمت‌های حساسی هممون نوک بینی، پره‌های بینی و… نیازمند دقت و حساسیت بسیاری است. عدم توجه به تزریق و نبود مهارت کافی علاوه‌بر کاهش ماندگاری، موجب برخی آسیب‌ها نیز می‌شود.

پزشک مورد‌نظر باید به خوبی با آناتومی بینی و نواحی اطراف آن آشنا باشد. نوع بینی و میزان مشکلاتی که دارد نیز، بر ماندگاری فیلر بینی تاثیرگذار است. منظور از مشکلات قوز بینی، میزان افتادگی، انحراف‌های جزئی، بازسازی ساختار بینی‌های کوچک و… هستند. این مشکلات با فیلر به‌راحتی قابل حل خواهند بود، هرچند که ممکن است در شرایط خاصی رینوپلاستی مایع جوابگو نباشد. واکنش بدن و پذیرش آن نیز بر میزان ماندگاری فیلر یا ژل تزریق شده موثر خواهد بود.

شرایط جسمی و بدنی هر فرد متفاوت است و میزان جذب اسید هیالورونیک در بدن‌ افراد مختلف، متفاوت می‌شود. برند فیلر و ژل تزریق شده نیز از جمله عوامل موثر بر میزان ماندگاری فیلر است. باوجود این عوامل موثر بر ماندگاری، نکات و شیوه‌هایی نیز وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید میزان ماندگاری فیلر را افزایش دهید. در ادامه این مطلب به بررسی راه‌های افزایش ماندگاری فیلر بینی می‌پردازیم.

راه‌های افزایش ماندگاری فیلر بینی

یکی از مهم‌ترین نکات رعایت مراقبت‌های پس‌از عمل رینوپلاستی مایع است. احساس خارش و وجود حساسیت پس از اتمام عمل، یک واکنش طبیعی است؛ اما اگر این علائم بعد از چند‌ روز همچنان وجود داشتند، به پزشک مراجعه کنید. تا چند ساعت پس از عمل از لمس، آرایش و شست‌وشوی ناحیه تزریق شده، خودداری کنید. همچنین توجه داشته باشید که بینی خود را در معرض سرما و گرمای شدید و مستقیم قرار ندهید.

از مصرف الکل و دخانیات نیز به مدت یک هفته خودداری کنید؛ چراکه موجب افزایش جریان خون و کندی روند بهبود کبودی‌ها می‌شوند. فیلرهای پوستی به آب حساس هستند و در صورت کمبود آب بدن سریع‌تر تجزیه می‌شوند؛ بنابر‌این بهتر است که روزانه آب زیادی بنوشید. از قرار دادن وسایل سنگینی هممون عینک، ماسک و حتی فشار حین خواب جلوگیری کنید.

جراحی یا رینوپلاستی مایع؟

هزینه‌ی فیلر بینی به چه صورت است؟

هزینه فیلر بینی تحت تاثیر عوامل بسیاری قرار می‌گیرد. مهم‌ترین عامل موثر در هزینه فیلرهای بینی، مقدار آن فیلر و ژل خواهد بود؛ مقدار فیلر نیز براساس تجویز پزشک و بررسی آن تعیین می‌شود. با‌ این‌حال میانگین قیمت هزینه تزریق فیلر از ۳ میلیون تومان شروع می‌شود و باتوجه به وضعیت بینی و مقدار تزریق شده تغییر خواهد کرد. در برخی کلینیک‌های زیبایی پزشکان قیمت هر سرنگ تزریق شده را حساب نمی‌کنند و صرفا یک هزینه ثابت برای همه موارد تعیین می‌کنند.

به‌طور کلی هزینه تزریق فیلرهای بینی بسیار مناسب‌تر از جراحی‌ها خواهد بود و عوارضی نیز به همراه ندارد. اگر قصد تزریق فیلر را دارید و نیازمند یک پزشک زیبایی ماهر هستید، می‌توانید به کلینیک تخصصی ماهرو مراجعه کنید. پزشکان متخصص و ماهر در این مجموعه زیبایی به‌ شما کمک می‌کنند تا بهترین تجربه ممکن را از تزریق فیلر داشته باشید.

فیلر بینی برای چه بینی‌هایی (گوشتی یا استخوانی) موثر است؟

امروزه تزریق فیلر و ژل بینی بین تمامی سنین رایج شده و افرادی که علاقه‌ای نسبت به جراحی ندارد، ترجیح می‌دهند با مشورت پزشک اقدام به تزریق کنند. تزریق فیلر مزایای بسیاری دارد، که از جمله آن‌ها می‌توان به دوران نقاهت بسیار کم، بدون درد و خونریزی بودن و هزینه کم‌تر از جراحی اشاره کرد. با این‌حال فیلر بینی برای همه افراد مناسب نخواهد بود و بسته به نوع و مدل بینی پزشک پیشنهاد می‌کند که رینوپلاستی مایع انجام شود یا خیر.

در حالت کلی تزریق فیلر تنها به اصلاح قوز، انحراف و مشکلات این‌چنینی کمک می‌کند و نمی‌تواند موجب کوچک شدن اندازه بینی شود؛ ازاین‌رو افرادی که دارای بینی گوشتی، قوز شدید و بینی پهن هستند، فیلر و ژل برای آن‌ها توصیه نمی‌شود؛ چراکه تزریق فیلر در این شرایط می‌تواند موجب مسدود شدن دریچه‌های تنفسی بینی شود و مشکلات تنفسی را ایجاد کند. درنهایت تزریق فیلر برای بینی‌های استخوانی با قوز و انحراف نچندان زیاد مناسب‌تر از تزریق فیلر بینی برای بینی‌ گوشتی خواهد بود. توجه داشته باشید که رینوپلاستی مایع برای همه افراد مناسب است، صرفا افرادی با بینی‌های بزرگ و مشکلات بزرگ نمی‌توانند از این شیوه زیبایی استفاده کنند.

فیلر بینی برای چه بینی هایی بهتر است؟

فیلر بینی برای چه بینی هایی بهتر است؟

تزریق فیلر مناسب برای بینی‌هایی است، که دارای قوز، تورفتگی و فرورفتگی‌های جزئی هستند. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم بینی‌های استخوانی نتایج بهتری از تزریق فیلر دریافت می‌کنند. فیلر بینی برای بینی گوشتی نتایج مثبتی دارد درنهایت باتوجه به توصیه پزشک و مزایا و معایب فیلر باید انتخاب کنید که رینوپلاستی مایع یا جراحی انجام دهید. در ادامه به مزایا و معایب این فیلر بینی خواهیم پرداخت.

مزایای تزریق فیلر

یکی از مهم‌ترین مزایای تزریق فیلر هزینه کم‌تر نسبت به جراحی است. این شیوه رینوپلاستی مایع برای افرادی که توانایی پرداخت هزینه‌های هنگفت جراحی را ندارند، انتخاب مناسبی خواهد بود. تغییر فرم بینی به‌صورت غیرتهاجمی از دیگر مزایای این شیوه محسوب می‌شود. در هنگام تزریق فیلر تنها با یک سوزن و با چندین بار تزریق اصلاح فرم بینی انجام می‌شود، از این‌رو هیچ‌گونه درد و خونریزی به همراه نخواهد داشت. عدم نیاز به استراحت و دوران نقاهت نیز مزیت مهم دیگری است، که فیلر بینی فراهم می‌کند. همچنین بلافاصله پس از انجام فیلر می‌توان نتیجه آن را مشاهده کرد. حجم‌دهی مطلوب، ماندگاری نسبتا طولانی و روند بهبود سریع نیز از دیگر مزایای تزریق فیلر هستند.

معایب تزریق فیلر

معایب تزریق فیلر نیز همچون مزایای آن می‌تواند در مسیر انتخاب شما تاثیرگذار باشد؛ از این‌رو بهتر است راجع به همه معایب آن اطلاعات داشته و انتخاب درستی داشته باشید. یکی از مهم‌ترین معایب رینوپلاستی مایع نوع ماده تزریق شده است. از آن‌جایی که فیلرها به صورت مصنوعی و توسط انسان‌ها تولید می‌شوند، احتمال وجود حساسیت و واکنش‌های دفاعی بدن وجود دارد. در نتیجه این واکنش‌های دفاعی ممکن است علائم متفاوتی همچون ورم، کبودی و عفونت رخ دهد.

جهت جلوگیری از بروز چنین معایب و عوارضی بهتر است برخی نکات را رعایت کنید. قبل از انجام تزریق باید سابقه بیماری‌های زمینه‌ای و تزریق‌‌های انجام شده را بررسی کنید. همچنین مطمئن شوید که پزشک شما از فیلرهای باکیفیت و برندهای معتبر استفاده می‌کند. تزریق مقدار مناسب و موردنیاز فیلر نیز نکته مهم دیگری است، که برای جلوگیری از وقوع معایب باید به آن توجه کرد. بررسی میزان حساسیت فرد مراجعه کننده نسبت به فیلر و استفاده از روش درست تزریق نکته مهم دیگری‌ است که باید به آن دقت کنید.

فیلر بینی با باکیفت

جمع‌بندی

همان‌طور که اشاره کردیم فیلر بینی یا رینوپلاستی مایع یک شیوه غیرتهاجمی برای اصلاح فرم بینی است. در این شیوه بدون نیاز به جراحی‌های سنگین و بیهوشی می‌توانید بهترین نتیجه‌ها را دریافت کنید. اصلاح بینی با فیلر به‌واسطه یک سوزن انجام می‌شود، به‌همین علت خونریزی ندارد و کم‌ترین میزان درد را به‌همراه دارد. ماندگاری فیلر نیز باتوجه به عوامل موثری همچون مهارت و آشنایی پزشک با آناتومی بینی، کیفیت فیلر، نوع بینی و… تعیین می‌شود. هزینه‌های تزريق فیلر بینی نسبت به جراحی بینی بسیار مناسب‌تر است و باتوجه به عوامل متعددی تغییر خواهد کرد.

استفاده از فیلر برای همه افراد مناسب خواهد بود، با این‌حال در بینی‌های استخوانی و بینی‌هایی با قوز و انحراف کم موثرتر است. درنهایت باتوجه به مزایا و معایب تزریق فیلر و ژل و همچنین توصیه پزشک باید تصمیم بگیرید که این شیوه اصلاح فرم بینی مناسب خواهد بود یا خیر. اگر نسبت به انتخاب پزشک خود حساس هستید و پزشک متخصص مناسبی انتخاب نکرده‌اید، پیشنهاد ما به شما مراجعه به کلینیک تخصصی ماهرو است. در این کلینیک می‌توانید تحت‌نظر بهترین پزشکان اقدام به تزریق فیلر کنید.

سوالات متداول

آیا تزریق فیلر روی تنفس تاثیر می‌گذارد؟

درصورتی که تزریق به درستی انجام شود، هیچ‌گونه تاثیر منفی نخواهد داشت.

عوارض فیلر بینی چیست؟

ممکن است بلافاصه پس از تزریق دچار تورم و کمی درد شوید.

تزریق فیلر بینی برای چه نوع بینی مناسب‌تر است؟

تزریق در بینی‌های استخوانی نسبت به بینی‌های گوشتی نتیجه بهتری خواهد داشت./۲۶۹۳۶۳



Source link