آشنایی با بهترین روش های سفید کردن دندان


ونیرهای کامپوزیت گزینه ای عالی برای سفید کردن دندان است که می خواهند ظاهر لبخند خود را بهبود بخشند، اما نمی خواهند تحت عمل جراحی بزرگ قرار گیرند. این روکش‌های نازک توسط دندانپزشک شما ساخته می‌شوند و برای یک نتیجه زیبا و طبیعی به جلوی دندان‌های شما چسبانده می‌شوند.

 روش های سفید کردن دندان

کامپوزیت ونیر چیست

ونیرهای کامپوزیت دندان نوعی ترمیم دندان هستند که از مواد ایمن برای پنهان کردن یا ترمیم عیوب دندان استفاده می‌کنند. روکش ها از یک یا چند لایه از مواد کامپوزیت رزین ساخته می شوند. روکش به صورت سفارشی ساخته شده تا روی دندان های موجود شما قرار بگیرد. آنها علاوه بر جایگزینی کل دندان شما، می توانند تنها بخشی از دندان شما را نیز جایگزین کنند. علاوه بر این، روکش‌ها برای اصلاح طیف وسیعی از مشکلات دندانی، از جمله فاصله بین دندان‌ها، نامرتبی دندان‌ها و دندان‌های بریده شده مفید هستند.

دوام کامپوزیت ونیر چقدر است

دوام کامپوزیت ونیرها در طول سال ها بهبود یافته است. به طور کلی بین پنج تا هفت سال طول می کشد. مهم است که به خاطر داشته باشید که ساییدگی و پارگی ونیرهای کامپوزیت شما به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله: روش مسواک زدن و نخ دندان کشیدن. ونیرهای کامپوزیت اگر به خوبی از آنها مراقبت نکنید، سریعتر فرسوده می شوند.

پزشکان مسواک زدن دو دقیقه در روز با خمیر دندان حاوی فلوراید را توصیه می کند. نخ دندان کشیدن نیز برای از بین بردن ذرات غذا بین دندان ها و در امتداد خط لثه مهم است. غذاهایی که می خورید. ونیرهای کامپوزیت پوسته‌های نازکی به رنگ دندان هستند که به طور دائم به جلوی دندان‌ها متصل می‌شوند. مانند دندان های طبیعی، سطح کامپوزیت ونیرها می تواند توسط غذاها و نوشیدنی ها لکه دار شود. دفعات مصرف غذاهای اسیدی مانند نوشابه، قهوه یا شراب. غذاهای شیرین می توانند به مرور زمان باعث پوسیدگی دندان شوند، به خصوص اگر بعد از هر وعده غذایی یا میان وعده مسواک نزنید.

اگر هر روز برای مدت طولانی روی دندان‌هایتان باقی بماند، غذاهای حاوی اسید نیز می‌توانند مضر باشند (مثلاً: سودا). اما اگر مراقب باشید که دهان خود را بعد از خوردن یا نوشیدن هر چیز شیرین یا اسیدی بشویید، دیگر نیازی به نگرانی در مورد این نوع غذاها نیست که ونیر کامپوزیت شما را فرسوده کنند. اگر از روکش های آرایشی خود به خوبی مراقبت می کنید، باید سال ها بدون نیاز به تعمیر یا تعویض اساسی دوام داشته باشند.

چگونه از ونیرهای کامپوزیت نگهداری کنیم

ونیرهای کامپوزیت جایگزین بسیار خوبی برای ونیرهای چینی سنتی هستند. تنها نقطه ضعف آنها این است که نسبت به ترمیم های استاندارد دندان نیاز به توجه و نگهداری بیشتری دارند. در اینجا چند نکته برای حفظ بهترین ظاهر ونیرهای کامپوزیت آورده شده است: دندان های خود را مرتب مسواک بزنید. این امر به ویژه پس از خوردن یا نوشیدن غذاها یا نوشیدنی های اسیدی مهم است. همچنین، حتماً تمام طرف‌های هر دندان، از جمله سطوح جویدنی و لبه‌های جونده را مسواک بزنید.

حداقل یک بار در روز، ترجیحا بعد از غذا، نخ دندان بکشید. برای تمیز کردن بین دندان ها و زیر خط لثه می توانید از نخ های سنتی یا برس های بین پروگزیمال (چوب های پلاستیکی کوچک با پرزهایی در هر انتها) استفاده کنید. روزانه از دهانشویه استفاده کنید. شستشو با دهانشویه به شل شدن ذرات غذا از بین دندان ها و زیر لثه کمک می کند تا بدون آسیب رساندن به مینای دندان یا تحریک لثه های حساس، راحت تر مسواک زده شوند. این محصولات همچنین برای افرادی با دندان‌ها یا لثه‌های حساس که نیاز به محافظت بیشتری در برابر مسواک زدن در برابر نواحی صعب العبور دهان دارند که پلاک‌ها به راحتی جمع می‌شوند (مانند بین دندان‌های آسیاب) به خوبی کار می‌کنند. روزانه از دهانشویه و خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده کنید. از خمیر دندان حاوی جوش شیرین یا پراکسید استفاده نکنید زیرا این مواد می توانند باعث فرسایش مینای دندان و ایجاد حفره در زیر ونیرها شوند.

روش های سفید کردن دندان

ایمپلنت چیست

ایمپلنت‌ دندان ریشه‌های دندان مصنوعی هستند که برای حمایت از ترمیم دندان یا دندان‌های از دست رفته استفاده می‌شوند و به توقف یا جلوگیری از تحلیل استخوان فک کمک می‌کنند. روش کاشت به عنوان شکلی از دندانپزشکی پروتز (جایگزین مصنوعی) طبقه بندی می شود، اما همچنین نوعی دندانپزشکی زیبایی محسوب می شود. افرادی که دندان های خود را از دست داده اند ممکن است بیش از حد احساس خودآگاهی داشته باشند که نمی توانند لبخند بزنند یا صحبت کنند.

علاوه بر این، بی نظمی های گاز گرفتن ناشی از از دست دادن دندان می تواند تأثیر منفی بر عادات غذایی داشته باشد و منجر به مشکلات سلامت ثانویه مانند سوء تغذیه شود. ایمپلنت‌های دندانی با جایگزینی ریشه‌های دندان از دست رفته، قدرت و ثبات لازم برای خوردن همه غذاهایی را که دوست دارند، بدون تلاش برای جویدن، به افراد می‌دهد. علاوه بر این، آنها به تحریک و حفظ استخوان فک، جلوگیری از تحلیل استخوان و کمک به حمایت از ویژگی های صورت کمک می کنند.

مشاوره برای تعیین اینکه آیا ایمپلنت برای شما مناسب است یا خیر، باید با دندانپزشک، جراح دهان و/یا پریودنتیست یا پروتز دندان خود مشورت کنید. در طول این ملاقات، متخصص دندانپزشک آتن دندان ها و لثه های شما را به طور کامل معاینه می کند و تراکم و کمیت استخوان را ارزیابی می کند. این ممکن است شامل اشعه ایکس و اسکن توموگرافی کامپیوتری (سی تی اسکن) باشد تا اطمینان حاصل شود که ساختار استخوانی کافی برای قرار دادن ایمپلنت(ها) وجود دارد و دقیقاً در کجا باید قرار داده شود. بر اساس وضعیت بافت های دهان، بهداشت دهان و عادات شخصی و تعهد به پیروی از دستورالعمل های مراقبت های بعدی، دندانپزشک شما مناسب ترین برنامه درمانی را به شما توصیه می کند.

برخی از بیماران با بافت استخوان یا لثه ناکافی به پیوند استخوان یا بافت نرم و/یا استفاده از ایمپلنت‌های با قطر کم (که به آنها مینی ایمپلنت نیز گفته می‌شود) نیاز دارند. بسته به وضعیت شما، متخصص دندانپزشکی به شما توصیه می کند که کل فرآیند درمان چقدر طول می کشد، چه تعداد ملاقات لازم است و چه انتظاراتی می توانید بعد از هر عمل داشته باشید. در طول مشاوره، گزینه‌های بی‌حسی موضعی (برای بی‌حس کردن نواحی آسیب‌دیده و اطراف آن) و دندانپزشکی آرام‌بخش، در صورت لزوم، نیز مورد بحث قرار خواهند گرفت. هزینه تخمینی ایمپلنت دندان شما نیز در این جلسه مورد بحث قرار خواهد گرفت. هزینه ها می تواند به طور قابل توجهی بر اساس نوع درمانی که انتخاب می کنید متفاوت باشد (از جمله موارد دیگر). قبل از درمان قبل از اینکه کاشت در نظر گرفته شود، ابتدا باید هر گونه مشکل زمینه ای بهداشت دهان و دندان را مدیریت کرد. مسائل رایج مانند پوسیدگی دندان و بیماری لثه می تواند درمان را کم اثر کند.

اگر سیگاری هستید، دندانپزشک به شما توصیه می‌کند که سیگار را ترک کنید، زیرا سیگاری‌ها در مقایسه با غیرسیگاری‌ها با خطر شکست بیشتری مواجه هستند. استعمال دخانیات می تواند روی استئواینتگراسیون، فرآیندی که در آن ایمپلنت دندانی به استخوان فک متصل می شود، تأثیر بگذارد. هنگامی که دندانپزشک شما دهان شما را برای درمان به اندازه کافی سالم تشخیص داد، درمان سفارشی شما می تواند شروع شود.

روش های سفید کردن دندان

کدام دندانپزشکی درمان های فوق را انجام می دهد؟

ما به شما کلینیک زیبایی و دندانپزشکی آتن را معرفی میکنیم که همه ی خدمات زیبایی را با ضمانت و با شرایط اقساط انجام میدهد.

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۷۷۸۵۲۱۳۶

۰۹۳۷۵۹۴۹۶۲۸



Source link