انواع روش های جوانسازی واژن


روش های جوانسازی واژن اصطلاح گسترده‌ای است که راهکار‌های زیبایی و اصلاحی مختلف واژن را توصیف می‌کند. به دلایل مختلف از زایمان و پیری گرفته تا ژنتیک، واژن و بافت‌های اطراف آن ممکن است خاصیت ارتجاعی و قدرت خود را از دست بدهند. این دلایل در نهایت منجر به مشکلات متعددی مانند بی اختیاری (نشت ادرار)، خشکی واژن، افتادگی پوست و عدم لذت جنسی در افراد می‌شود. بسیاری از زنان برای بهبود این شرایط و بازگرداندن ظاهر و عملکرد واژن خود تصمیم به انجام جوانسازی واژن دارند. گزینه‌های مختلفی اعم از جراحی و غیرجراحی برای جوانسازی واژن وجود دارد. افراد برای رفع مشکلات رایج مرتبط با بارداری، یائسگی، از جمله شلی واژن و از دست دادن لذت جنسی، جوانسازی واژن دریافت می‌کنند. در این مقاله به نکاتی در خصوص انواع روش‌ های جوانسازی واژن اشاره می‌شود.

 جراحی زیبایی واژن

انواع روش ‌های جوانسازی واژن

بسته به روش مورد استفاده، جوانسازی واژن ممکن است به عنوان یک جراحی باز یا به عنوان یک روش کم تهاجمی انجام شود. رایج ترین جراحی ها عبارتند از:

تزریق ژل و چربی به واژن

تزریق ژل و تزریق چربی به واژن به عنوان یک راهکار بدون تهاجم و  بی خطر به شمار می‌رود و گزینه‌ای مناسب برای جوانسازی واژن بدون هیچ گونه عارضه پس از آن است. تزریق ژل یا چربی معمولا در قسمت لابیا خارجی صورت می‌گیرد و به لابیا ها حجم میدهد. این روش بسیار در بین خانم ها پر طرفدار است.

لابیاپلاستی

اگر درد ناشی از پیچاندن و کشیدن لابیا، خارش، سوزش یا علائم دیگر را تجربه کرده اید، این جراحی ممکن است یک گزینه باشد. هدف از این روش کاهش لابیا مینور و برداشتن بافت اضافی است. این روش علاوه بر زیبایی واژن با هدف درمانی نیز انجام میشود.

لابیا ماژوراپلاستی

این روش برای کاهش اندازه لابیا ماژور خارجی و مودار طراحی شده است و برای بیمارانی است که احساس می کنند لابیا ماژور آنها خیلی بزرگ است. در طول جراحی، جراح دو هلال خفیف پوسته را از قسمت داخلی هر لابیوم برمی دارد. گزینه های کم تهاجمی برای جوانسازی واژن شامل درمان های رادیوفرکوئنسی و لیزر است. هر دو درمان بافت ها را گرم می کنند و معمولاً به عنوان یک روش بستری انجام می شوند. درمان‌های فرکانس رادیویی بدون بی‌هوشی انجام می‌شوند و درمان‌های لیزری کانال واژن ممکن است بدون بی‌هوشی انجام شود، اما درمان خارجی معمولاً با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود.

عمل زیبایی واژن

واژینوپلاستی

واژینوپلاستی یک نوع عمل جراحی زنانه است که با هدف بهبود تناسب واژن با بدن زن و یا بهبود عملکرد جنسی و احساسات جنسی انجام می‌شود. در این عمل جراحی، با حذف بخش‌های اضافی واژینا، بخش‌های درونی و خارجی واژینا تنظیم و به حالت طبیعی برگردانده می‌شود. در برخی موارد، واژینوپلاستی به عنوان یک راه حل درمانی استفاده می‌شود.

پرینوگرافی

به کمک این روش برخی اصلاحات در ناحیه واژن صورت می‌گیرد به تنگ کردن واژن در طول جراحی، متنهی می‌شود.

بلیچینگ واژن

تیرگی واژن از جمله مشکلاتی است که در خانم ها و در هر سنی ممکن است وجود داشته باشد. سفید سازی واژن یه راه حل درمانی بدون تهاجم است که معمولا توسط متخصصین زنان انجام میشود و به کمک راهکار‌های متفاوتی انجام می‌شود.

مزایای روش ‌های جوانسازی واژن

  • مشکلات بی اختیاری را کاهش می‌دهد

از دست دادن تکیه گاه بافت در واژن می‌تواند منجر به مشکلاتی نظیر بی‌اختیاری ادرار می شود. به کمک ‌روش‌ های جوانسازی واژن می‌توان بافت‌های واژن را تقویت نمود و از این مشکل در میان بانوان شایع است، رهایی یافت.

  • سلامت واژن را بدون هورمون بهبود می‌بخشد

یکی از درمان‌های سلامت ضعیف واژن، درمان جایگزینی هورمونی است که می‌تواند مؤثر باشد، اما از آن‌جایی که روش ‌های جوانسازی یک رویکرد سیستمیک است، تأثیر گسترده‌تری بر نقاط مختلف واژن دارد. اگر می‌خواهید سلامت واژن خود را بدون تغییر در سایر سیستم‌های بدنتان هدف قرار دهید، جوانسازی واژن یک راه‌حل عالی است.

  • صرف کمترین زمان ممکن: یکی از جنبه‌هایی که بیماران در مورد سیستم‌های لیزری برای جوانسازی واژن به آن توجه می‌کنند این است که درمان‌ها سریع، آسان و بدون درد هستند و معمولا هر درمان فقط پنج دقیقه یا بیشتر طول می‌کشد.

انواع عمل های زیبایی واژن

مراقبت‌ بعد از انجام روش ‌های جوانسازی واژن

موفقیت دراز مدت جراحی واژینوپلاستی تا حد زیادی به این بستگی دارد که چگونه دستورالعمل‌های بعد از عمل پزشکان را رعایت کنید. سعی کنید پس از انجام جوانسازی واژن به مدتی که جراحتان توصیه کرده حمام نروید و یا از شنا کردن صرف نظر نمایید. به مدت شش هفته فعالیت شدید انجام ندهید. به مدت سه ماه دوچرخه سواری نکنید. دوش گرفتن پس از اولین ویزیت بعد از عمل توصیه می‌شود اما بهتر است نظر پزشک را هم در این باره جویا شوید. برای بهبودی سریع‌تر می‌تواند بر روی بالشتک‌های طبی بنشینید. ترجیحاً به مدت سه ماه تا پایان بهبودی کامل، رابطه جنسی نداشته باشید. هفته اول هر چند ساعت ۲۰ دقیقه از یخ استفاده کنید تا دیگر نگران تورم نباشید. ممکن است ترشحات و خونریزی واژن در چهار ماه اول ایجاد شود و تا هشت هفته به طول بیانجامد. حداقل یک ماه از مصرف دخانیات اجتناب کنید. مراقب مصرف داروهای مسکن باشید و سعی کنید آن را فقط تا زمانی که کاملا ضروری است مصرف کنید.

عوارض روش های جوانسازی واژن

در حالی که میزان موفقیت برای جوانسازی واژن بسیار بالا است، برخش از خطرات این جراحی ها میترسند. این خطرات ممکن است شامل خونریزی ، هماتوم، تورم شدید از خون لخته شده در بافت‌ها، عفونت و زخم‌های گسترده باشد. اگر احساس کردید هر یک از این علائم را بعد از جراحی تجربه نموده‌اید، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید. اگر تمامی مراحل جراحی به خوبی پیش برود، بعد از جراحی می‌توانید به خانه بازگردید. معمولا از بیهوشی برای جراحی‌های جوانسازی واژن استفاده می‌شود و بهبودی بین انواع مختلف روش‌ها متفاوت است.

  • لابیاپلاستی: بهبودی پس از جراحی لابیاپلاستی حدود یک هفته طول می کشد، با محدودیت فعالیت‌های بدنی به مدت چهار تا شش هفته. تورم می‌تواند بیشتر طول بکشد، اما معمولاً پس از شش هفته از بین می‌رود.
  • لابیا ماژوراپلاستی: بهبودی حدود یک هفته طول می‌کشد و محدودیت‌هایی در فعالیت‌های بدنی برای چهار تا شش هفته ایجاد می‌شود.

خلاصه مقاله

اصطلاح جوانسازی واژن به چندین روش مختلف اشاره دارد و گاهی اوقات به عنوان جراحی پلاستیک ناحیه تناسلی زنانه نیز شناخته می شود. همچنین گزینه‌های غیر جراحی و کم تهاجمی برای روش های جوانسازی واژن وجود دارد. بسیاری از زنان به جوانسازی واژن پس از تجربه تغییرات ناشی از فرزندآوری، تغییرات هورمونی و افزایش سن علاقه مند هستند.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. شما میتوانید سوالات و تجربیات خود را در مورد انواع جراحی زیبایی واژن در وب سایت دکتر مهرنوش امیری به آدرسdrmehrnushamiri.com  مطرح کنید.



Source link