ورزش عصر PMS | تمرین کنیم


ورزش یک راه مهم برای حفظ قدرت ، کنترل وزن و کاهش خطر بیماری های جدی مانند دیابت است. اگر شما زنی هستید که با علائم سندرم پیش از قاعدگی (PMS) دست و پنجه نرم می کنید ، فعالیت بدنی ممکن است بیشتر بر شما تأثیر بگذارد. در صورت ابتلا به سندرم پیش از قاعدگی (PMS) ، هر روز برای روزهای قبل از پریود علائم دارید و این علائم آنقدر بد هستند که می توانند زندگی عادی شما را تحت تأثیر قرار دهند. ممکن است تغییرات احساسی مانند اختلالات خلقی ، خواب یا تمرکز را تجربه کنید. و حتی ممکن است تغییرات فیزیکی داشته باشید – خستگی ، تورم یا هوس.

با این حال ، می توانید این علائم را کنترل کنید. تکنیک های مختلف برای مردان مختلف موثر است ، اما برای بسیاری از زنان ، ورزش می تواند کمک زیادی کند.

pms

چه تمریناتی به این دوره کمک می کند؟

تحقیقات نشان می دهد که ورزش هوازی می تواند به بهبود علائم PMS مانند افسردگی و خستگی کمک کند. یک مطالعه نشان داد زنانی که هفته ای سه جلسه 60 دقیقه ای تمرین هوازی را به مدت هشت هفته انجام دادند از نظر جسمی ، روحی و احساسی بسیار بهتر بودند.

تنها چیزی که ضربان قلب شما را افزایش می دهد ورزش هوازی است. پیاده روی سریع ، دویدن ، دوچرخه سواری و شنا گزینه های خوبی هستند. ورزش با افزایش مواد شیمیایی مهم مغز به نام اندورفین به تقویت روحیه شما کمک می کند. افزایش اندورفین همچنین می تواند به کاهش دردی که به دلیل PMS احساس می کنید ، کمک کند.

چند روز اول قاعدگی می تواند ناراحت کننده ترین باشد ، به خصوص اگر در این مدت تمایل به خونریزی زیاد دارید. به همین دلیل تمرکز بر حرکات و تمرینات ملایم باید در لیست فعالیت های شما باشد.

راه رفتن سبک یا کاردیو سبک

تمرینات قلبی عروقی یا هوازی خود را با شدت کمتری انجام دهید. انجام ورزش های هوازی ، کاردیو سبک ، پیاده روی یا پیاده روی را در نظر بگیرید. خوب است بدانید که ریه ها بعداً در دوره قاعدگی شما بهتر کار می کنند ، بنابراین این نوع تمرینات را برای پایان دوره قاعدگی به خاطر بسپارید.

آموزش قوی

در نظر گرفتن امکان افزایش قدرت در این دوره ، از جمله تمرینات قدرتی ارزان و فعالیت های اصلی قوی ، یک حرکت هوشمندانه است. در حقیقت ، زمان بسیار خوبی برای انجام جلسات طولانی تر است که شامل ترکیبی از تمام قدرت و کاردیو است.

یوگا و پیلاتس

دو یا سه روز قبل از قاعدگی زمان مناسبی برای انجام فعالیت هایی مانند یوگا است که می تواند به آرامش بدن و کاهش علائم مانند گرفتگی عضلات ، حساسیت به قفسه سینه و خستگی و درد ماهیچه ها کمک کند. بسیاری از زنانی که در برنامه 12 هفته ای یوگا شرکت می کنند ، کمتر دچار گرفتگی قاعدگی ، گرفتگی و تورم می شوند. آنها همچنین انرژی و روحیه بیشتری داشتند. مطالعه دیگری نشان داد که برخی از حرکات یوگا – “کبرا” ، “گربه” و “ماهی” – به کاهش گرفتگی های دردناک کمک می کند.

اگر از قاعدگی خود ناراحت نیستید ، به طور منظم به ورزش خود ادامه دهید. فقط مراقبت های لازم را انجام دهید. اگر متوجه شدید که بدن شما مانند همیشه کار نمی کند ، استراحت کنید و شدت آن را کاهش دهید.

در دوران قاعدگی چه تمریناتی نباید انجام شود؟

همانطور که برخی از فعالیتها برای دوره قاعدگی شما بهتر است ، برخی از تمرینات وجود دارد که ممکن است از آنها اجتناب کنید. همانطور که گفته شد ، بسیاری از زنان می توانند ورزش طبیعی خود را تنها با تغییراتی جزئی ادامه دهند.

به طور کلی شما باید استرس و حجم ورزش را در این مدت کاهش دهید. این به معنای قطع تحصیل نیست. برعکس ، این فقط به معنی کاهش اندک ورزش است.

اگر احساس خستگی غیرمعمول می کنید ، ممکن است بخواهید تمرینات شدید قلبی عروقی یا استقامتی را کاهش دهید. در این مدت بسیاری از زنان گزارش می دهند که تحمل استرس بیشتری را تجربه کرده اند ، بنابراین تمرینات نسبتاً دشوار در این مدت بسیار دشوارتر است.

در واقع ، ورزش هر چه باشد ، در آن اغراق نکنید. تحقیقات نشان می دهد که ماهیچه های شما می توانند به طور متفاوتی در طول قاعدگی حرکت کرده و خطر آسیب را افزایش دهند. در این دوره ورزش های سبک را حذف نکنید و برعکس عمل کنید. اما از ورزش های سنگین خودداری کنید.

چه زمانی باید ورزش کنم؟

برای اینکه ببینید آیا ورزش می تواند کمک کننده باشد ، باید آن را به بخشی منظم از زندگی خود تبدیل کنید. تمرینات خود را فقط در روزهایی که بدترین علائم PMS را دارید انجام ندهید. برای مشاهده نتایج ، روزی 30 دقیقه در بیشتر روزهای هفته وقت بگذارید. نوشیدن مقدار زیادی آب را فراموش نکنید!

برای خواندن سایر مقالات ما می توانید اینجا را کلیک کنید.

منابع

https://www.webmd.com/women/pms/does-exercise-help

https://www.healthline.com/health/exercise-during-period

https://www.bodyform.co.uk/myths-and-facts/living-with-periods/exercising-during-period/

دیدگاهتان را بنویسید