نقش کلسیم در بدن چیست؟ در مورد این ماده ضروری بیشتر بدانید


همه ما نام کلسیم را شنیده ایم. ما می دانیم که کلسیم به سلامت استخوان ها کمک می کند. اما آیا کلسیم تنها عملکرد حفظ سلامت استخوان است؟ در این مقاله در مورد نقش کلسیم در بدن صحبت خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید تا نقش این ماده معدنی مهم را بهتر بشناسید.

نقش کلسیم در بدن چیست؟

  • تنظیم فرکانس بدن ؛
  • کاهش بی خوابی ؛
  • تأثیر قابل توجهی بر متابولیسم آهن در بدن ؛
  • تنظیم سیستم عصبی بدن ، به ویژه انتقال محرک های عصبی ؛
  • استوفورتو ؛
  • عملکرد بهتر ماهیچه ها ؛
  • انتقال پیام های عصبی ؛
  • کمک به لخته شدن خون ؛
  • به سلامت دهان و دندان کمک کنید.
نقش کلسیم در بدن چیست؟

علائم کمبود کلسیم در بدن چیست؟

  • پوکی استخوان؛
  • پوکی استخوان؛
  • راکیتو
  • ضعف ناخن و دندان ؛
  • در عضله ؛
  • ضعف عضلانی؛
  • عفونت های مکرر ؛
  • کاهش وزن.

بهترین منابع کلسیم کدامند؟

  • انواع محصولات لبنی ؛
  • دانه ها؛
  • ساردین و ماهی ؛
  • بادام ؛
  • ریواس؛
  • غلات ؛
  • انجیر.

چرا ما کلسیم مصرف می کنیم و هنوز علائم کمبود کلسیم را داریم؟

جالب است بدانید که دریافت کلسیم کافی به بدن شما در تامین کلسیم کمک نمی کند. در واقع بدن شما باید بتواند کلسیم کافی را جذب کند. مهمترین عامل جذب کلسیم در بدن ، ویتامین D است. در صورت عدم وجود ویتامین D ، بدن شما فقط 10 تا 15 درصد کلسیم دریافتی خود را جذب می کند. بنابراین بقیه کلسیم دفع می شود. این دو مشکل اصلی را ایجاد می کند. ابتدا انتظار دارید سیستم بدن شما خوب کار کند و کلسیم کافی دریافت کند. اما این اصلا نیست. دوم ، 85 تا 90 درصد کلسیم دفع می شود. دفع کلسیم در کلیه اتفاق می افتد. این امر همچنین باعث رشد کلسیم در کلیه ها می شود. این بدان معناست که شما همچنین مشکلات شدید کلیوی خواهید داشت. برای جذب بهتر کلسیم ، علاوه بر ویتامین D ، باید منیزیم نیز مصرف کنید.

نقش کلسیم در بدن چیست؟

بهترین منبع کلسیم چیست؟

بسیاری از سبزیجات حاوی کلسیم هستند. برای مثال ، می توانید با خوردن انواع کلم و اسفناج مقداری کلسیم دریافت کنید. اما محصولات لبنی قطعاً بهترین منبع کلسیم هستند. به توصیه پزشکان و متخصصان تغذیه ، هر فرد بالغ باید روزانه بین 1 تا 2 لیوان شیر مصرف کند. همچنین مصرف 1 لیوان ماست توصیه می شود. اگر رژیم دارید ، می توانید از محصولات لبنی کم چرب استفاده کنید. حتی اگر مشکلات گوارشی با محصولات لبنی دارید ، می توانید محصولات لبنی را بدون محصولات لبنی جایگزین کنید.

برای سلامت بیشتر ، می توانید از محصولات پروبیوتیک استفاده کنید. این محصولات حاوی انواع باکتری های مفید هستند. بنابراین می توانند میکروارگانیسم های بدن شما را متعادل کنند.

دوستان عزیز ، نظر شما در مورد نقش کلسیم در بدن چیست؟ آیا تا به حال از نقش کلسیم در بدن اطلاع داشته اید؟ چگونه کلسیم خود را دریافت می کنید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و تلفن های همراه خود به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که همه ما منتظر دیدن نظرات و تجربیات شما عزیزان هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید