مزایای روی برای سلامتی | چگونه روی برای تغذیه سالم ما ضروری است


غذاهای غنی از روی

ابزارهای مجازی که سلامت عمومی و پیامدهای آن را هدف قرار می دهد ، سیستم ارزیابی ما را فلج کرده است. رشد تصاعدی بیماری های مزمن ، همه گیری های در حال ظهور ، افزایش سن و نرخ بالای سلامتی ، جهان را نسبت به بسیاری از نقاط ضعف حساس کرده است. تمرکز ما را تغییر داد. متأسفانه در این سیستم بهداشتی مزاحم و بد ، ما نمی دانیم
مواد مغذی کوچک نقش مهمی در هماهنگی بدن انسان ایفا می کنند.

عناصر کمیاب مانند روی ، منیزیم ، آهن در رژیم غذایی ما نقش مهمی در عملکرد صحیح و یکپارچگی اسکلت ماهیچه ای ایفا می کنند. بنابراین ارزیابی این عناصر در محدوده طبیعی برای رفاه اجباری است.

روی که یک ریز مغذی مهم است ، بدن انسان تولید نمی کند. یک مکمل غذایی روزانه برای برآوردن نیاز روی در بدن مورد نیاز است.

روی چیست؟

روی یک ریز مغذی مهم است. این عنصر در بدن انسان وجود دارد و بین 1.6 تا 3.0 گرم در حدود 2.0 گرم متغیر است. به عبارت دیگر ، مقدار آن 30 میلی مول است که 0.0005٪ از وزن کل بدن است. با توجه به سوابق WHO ، تخمین زده می شود که بیش از 2 میلیارد نفر در کشورهای در حال توسعه تحت تاثیر کمبود روی قرار گرفته اند.

کمک روزانه توصیه شده: RDA روی برای یک زن بالغ 8 میلی گرم در روز و برای یک بزرگسال ، یک مرد 11 میلی گرم در روز است.

روی چگونه یک غذای مهم است

با توجه به این واقعیت که روی یک عنصر درون سلولی است ، کل 2 گرم روی 60 درصد از ماهیچه های اسکلتی و 40 درصد باقی مانده در استخوان ها یافت می شود. به عنوان یک مولکول ، در فرایندهای مختلف آنزیمی ، واکنشهای اکسیدی ، بیان ژن ، سیگنال دهی و تعدیل عصب شرکت می کند.

بهترین منابع طبیعی روی در رژیم غذایی روزانه ما شامل غلات کامل ، محصولات لبنی ، گوشت قرمز ، صدف ، سبزیجات برگ سبز ، توهو سفت ، غذاهای دریایی ، دانه های شاهدانه ، تخمه کدو ، عدس ، قارچ و در بین مغزها بادام و بادام هندی غنی شده است. فلز روی.

فواید روی برای سلامتی بدن انسان

روی برای سلامت کلی ما اهمیت زیادی دارد. بیایید در مورد برخی فواید روی برای سلامتی و میزان مفید بودن آن برای عملکرد و هماهنگی سیستم کلی بدن صحبت کنیم.

عمل آنزیم

روی در توسعه ساختاری بیش از 300 آنزیم فعال در بدن انسان نقش اساسی دارد. این نیمی در پیکربندی آنزیم در نظر گرفته می شود. این آنزیم ها مسئول انجام متابولیسم پروتئین ، بلوغ اسکلتی ، کانی سازی استخوان ، یکپارچگی گلبول های قرمز ، تبدیل دی اکسید کربن و حفظ تعادل اسید و باز بدن انسان هستند.

برای عملکرد سیستم بافر طبیعی بدن انسان و انجام هضم مناسب پروتئین های ترشحی بدن معتبر است.

التهاب و مصونیت

این سیستم ایمنی بدن را با مبارزه با عوامل بیماری زا از جمله ویروس ها و باکتری ها و غیره تقویت می کند. مسئول ایجاد اختلال در تنظیم پروتئین در این میکروب ها است.

روی به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از بسیاری از آنزیم ها ، با اجرای فعالیت آنزیمی DNA و RNA ، در تخریب ساختار پروتئینی این میکروارگانیسم ها نقش دارد. از تکثیر این عوامل بیماری زا جلوگیری کرده و حدت آنها را در بدن انسان کاهش دهید.

در التهاب ، روی با فعال کردن سلول های T در اولین خط مکانیسم دفاعی بدن انسان ، نقش م effectiveثری در تولید ایمنی با واسطه سلول ایفا می کند.

آنتی اکسیدان

روی با محدود کردن تولید ROS (گونه های فعال اکسیژن) یا به عبارت دیگر با کاهش استرس اکسیداتیو ، عملکرد محافظتی از رویدادهای سلولی را نشان داده است.

بنابراین جلوگیری از تولید بیش از حد ROS آسیب DNA را محدود می کند و از وقایعی مانند توقف چرخه سلولی و آپوپتوز (لیز سلولی) جلوگیری می کند.

التیام زخم

برای بهبود سریع زخم ها از نظر بهبودی ، روی نقش حیاتی دارد. از کلاژن مصنوعی پشتیبانی می کند و بنابراین یکپارچگی ساختاری بافت های پوست را حفظ می کند.

سطوح قند خون

گزارش شده است که مکمل روی در بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 و نوع 2 بسیار مفید است. روی ترشح انسولین را افزایش می دهد و به حفظ سطح طبیعی قند خون کمک می کند.

روی به کاهش سطح کلسترول بالاتر خون ، کاهش LDL و کاهش تولید تری گلیسیرید کمک می کند.

باروری

با افزایش اسپرم ، نقش حیاتی در سلامت باروری مردان دارد. این محصول با تبدیل کلسترول به هورمونهای جنسی ، محصول تستوسترون را تشدید می کند. مطالعات گزارش داده اند که این گیاه تحرک و مورفولوژی اسپرم را بهبود می بخشد.

حفظ سطح ویتامین A

روی عملکرد قابل توجهی در افزایش جذب ویتامین A نشان داده است ، بنابراین از کوری شب جلوگیری می کند. غلظت بالای روی در بافت های شبکیه ثبت شده است. همراه با ویتامین A ، نقش مهمی در درمان آکنه ایفا می کند و ویتامین A را به اشکال فعال خود یعنی رتینول A تبدیل می کند. این امر خطر آکنه فعال را کاهش می دهد و از مسدود شدن منافذ برای قرار دادن باکتری در آنها جلوگیری می کند.

طنز و شناخت

تحریک بیش از حد اعصاب را متوقف می کند و مغز و اعصاب مرتبط را در تعادل سالم نگه می دارد. افزایش سطح سروتونین باعث ایجاد احساس آرامش و رضایت می شود.

حس چشایی

گوستین ، یک پروتئین حاوی روی مسئول ایجاد جوانه های چشایی و از دست دادن طعم است. هیپوژئوز در غیاب روی گزارش شده است.

سلامت ناخن و مو

عنصر مخفی برای بهبود مو و ناخن به طور طبیعی روی در رژیم غذایی است. پروتئین های سازنده فولیکول مو دارای روی هستند و این باعث تقویت و یکپارچگی ساختاری فولیکول مو می شود. از نازک شدن و ریزش مو جلوگیری می کند.

افکار نهایی

در نظر گرفتن حقایقی در مورد فواید روی برای سلامتی و بررسی جزئیات کوچک نحوه هماهنگی آن در بدن انسان. افزودن یک ماده غذایی قوی مانند روی برای نتایج امیدوارکننده سلامتی در دراز مدت ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید