مارشمالو در مورد اراده چه می تواند به شما آموزش دهد؟ نه چیز لعنتی.


آزمایش ختمی یک مطالعه بسیار گسترده و فوق العاده ساده است.

شکر را جلوی کودک بگذارید. به آنها بگویید اگر بتوانند پانزده دقیقه بدون خوردن آن در اتاق با مارشمالو دوام بیاورند ، یک ثانیه به دست می آورند.

بعضی از بچه ها موفق می شوند ، برخی بچه ها شکست می خورند.

چند سال پیش ، موارد زیر را نوشتم:

آزمایش مارشملو ، در تمام تجسماتش ، چیزی را اثبات می کند که مدتها پیش به آن اعتقاد داشتم: خویشتن داری ، توانایی نادیده گرفتن رضایت فوری و انجام وظیفه ، درک اینکه رضایت دیرتر در واقع بسیار شیرین تر است … این چیزها نیست بومی هستند آنها آموخته شده اند. بسیاری از ما آن را در سنین بسیار کمتری نسبت به دیگران آموختیم ، اما این ژنتیکی نیست … بنابراین بحث “طبیعت و تغذیه” مطرح می شود.

مقاله به طور خاص این حقیقت را برمی انگیزد که واکنش های یک شخص با (الف) شخصیت او و (ب) موقعیت رنگ آمیزی می شود. این در مورد کودکان صحبت می کرد ، اما من فکر می کنم این برای بزرگسالان نیز اهمیت ویژه ای دارد و از نظر مدیریت وزن حتی یک مورد سوم را نیز اضافه می کنم: تجربیات. به عبارت دیگر ، عادت. [source]

چیزی که من در نظر نگرفتم این است: اگر اراده ای بتواند یاد بگیرد ، پس آن نیز وجود دارد یکی دیگر عناصر تصمیم گیری نیز آموخته می شوند. مانند ترس احتمالی از کمیابی – آن آدامس قند دوم در واقع هرگز نخواهد آمدبه

قبلاً این سوال را در وبلاگ مطرح کرده بودم.

نکته این است که اگر فقیر شده اید ، به سرعت آموخته اید که چگونه به آنچه مورد نیاز است دست پیدا کنید تا حداقل احساس سیری کنید. این مهم است. اما در مورد نحوه تغذیه خود چه چیزی به شما می آموزد؟ در مورد تغذیه خود چه می آموزید؟ به هر حال ، اگر نان شیرین باشد ، چیزهایی که در آن می ریزید شیرین است و هدف این است که تا آنجا که ممکن است مقدار زیادی از آن را بخورید تا سیر شود … این چرخه عادت ها چقدر سریع شادی آور می شود؟ [source]

چرا همه اینها را دوباره انجام می دهم؟

در نهایت ، مطالعه جدید حمایت محدودی از این ایده دارد که قادر به تأخیر انداختن رضایت منجر به نتایج بهتر می شود. در عوض ، این نشان می دهد که توانایی مقاومت برای یک ختمی دوم تا حد زیادی با پیشینه اجتماعی و اقتصادی کودک شکل می گیرد – و به نوبه خود ، این زمینه ، نه توانایی به تأخیر انداختن رضایت ، چیزی است که پشت موفقیت های بلند مدت کودکان است.

[…]

این مقاله جدید نشان داد که در بین کودکانی که مادران آنها دارای مدرک دانشگاهی بوده اند ، آنهایی که منتظر دومین ختمی بودند ، در بلندمدت موفق نشدند – بر اساس نمرات آزمون استاندارد شده و گزارشات مادران در مورد رفتار فرزندانشان – در مقایسه با کودکانی که مستقیماً وارد زمین شده بودند. به طور مشابه ، در میان کودکانی که مادران آنها مدرک دانشگاهی نداشتند ، کسانی که منتظر بودند هیچ کاری بهتر از کسانی که در معرض وسوسه قرار گرفتند ، انجام ندادند ، گاهی اوقات عوامل دیگری مانند درآمد خانوار و محیط خانه کودک در 3 سالگی (بر اساس یک معیار تحقیق استاندارد برآورد شده است) به عنوان مثال ، تعداد کتابهایی که محققان در خانه مشاهده کرده اند و نحوه پاسخگویی مادران به فرزندان در حضور محققان مورد توجه قرار گرفته است). برای این کودکان ، کنترل خود به تنهایی نمی تواند بر معایب اقتصادی و اجتماعی غلبه کند.

بازتولید ناموفق آزمون ختمی بیش از آنکه به سادگی مفهوم قبلی را آشکار سازد. این توضیحات احتمالی دیگری را ارائه می دهد که چرا کودکان فقیر انگیزه کمتری برای انتظار برای مرداب دوم دارندبه برای آنها زندگی روزمره ضمانت های کمتری دارد: شاید امروز در انبار غذا بخورید ، اما شاید فردا نه ، بنابراین انتظار با خطر مواجه می شودبه و حتی اگر والدین آنها وعده خرید بیشتر غذای خاصی را بدهند ، گاهی اوقات به دلیل نیاز مالی این وعده نقض می شود. [source]

به عبارت دیگر ، برخی از ما واقعاً چنین هستیم فارو بزرگ شدن یادگیری ناتوانی در انتظار. این احساس دائمی کمیابی – این ایده که هرگز نمی توان یک ختمی دوم وجود داشت – شاید به این دلیل که شاید پول به اندازه کافی مطابقت نداشت یا شاید تعداد زیادی خواهر و برادر وجود داشت و آنها قبل از شما آن را دریافت می کردند – منجر به این می شود که هرگز یاد نگیرید که اشکالی ندارد منتظر بمانید در عوض ، انتظار باعث ایجاد نگرانی می شود که به کشش تبدیل می شود ، که تنها با خوردن آن گل ختمی می تواند کاهش یابد.

این مهم است زیرا نحوه نگرش ما به ایده “قدرت اراده” را تغییر می دهد. برخی از مردم یاد گرفته اند که افراط در حال حاضر نه تنها ترس ناشی از داشتن چیزهای بسیار کم را کاهش می دهد ، بلکه زمانی که شما فارو لذت ببرید ، شما با آن افزایش هورمونی م withثر با نوار آب نبات پاداش می گیرید. (و در مورد آن اشتباه نکنید ، صمغ های قندی شکر ، آب و ژلاتین هستند ، بنابراین آنها شکر خالص هستند.)

رفتار انسان روی یک حلقه وجود دارد و این حلقه با توجه به احساسی که این رفتار به ما می دهد توسط مغز ما تأیید می شود. تو یادمیگیری ادامه چیزهایی که خوب پیش می روند و متوقف کردن چیزهایی که احساس بدی دارند شما مکرراً دست خود را در آتش باز نمی گذارید زیرا برای شما مناسب نیست. شما یاد می گیرید که از آتش اجتناب کنید ، و این رفتار برای شما مفید است – هر زمان که آتش می بینید ، از آن اجتناب می کنید. برعکس برای چیزهایی که از آنها لذت می برید یکسان است – می آموزید که بر اساس دوپامین مفید است که باعث سیل در مغز شما می شود و بنابراین هنگامی که هورمون های رفاه پایین هستند ، به سمت آن جذب می شوید.

از آنجا که از قبل مشخص است که فقر باعث سطوح بالای اضطراب می شود ، برای کودکان دشوار است که چنین “اراده ای” را بیاموزند که به شما این امکان را می دهد که شیرینی را نپذیرید (و در نتیجه احساسات اضطراب را با کمیابی رد کنید). .)

اما اگر هدف ما این باشد به طور مشخص، ما می توانیم نحوه تصمیم گیری افراد را تغییر دهیم و در ادامه مسیر سلامت آنها را تغییر دهیم.

اعتبار عکس: Flickr / aidanmorgan



دیدگاهتان را بنویسید