غذاهایی با کلسترول پایین که از امروز شروع به خوردن می کنید


بیماری قلبی یک مشکل بزرگ نه تنها در ایالات متحده بلکه در سراسر جهان است. با توجه به CDC ، علت اصلی مرگ و میر در ایالات متحده بیماری های قلبی استبه و همچنین علت اصلی مرگ در سایر نقاط جهان است. بنابراین ، اگر به سلامت قلب خود توجه نکرده اید ، وقت آن است که این کار را شروع کنید ، و یک مرحله مهم که باید در نظر بگیرید این است که آیا نیاز به کاهش کلسترول دارید.

کلسترول و سن

با افزایش سن ، بسیاری از افراد متوجه افزایش کلسترول خود می شوند. این امر به این دلیل است که با افزایش سن ، بدن او تمایل به تولید کلسترول بیشتر دارد.

به همین دلیل است که نظارت منظم بر سطح کلسترول در سن شما ضروری است. هرچه زودتر بتوانید با کلسترول خود مشکل پیدا کنید ، احتمال کاهش آن قبل از اینکه مشکلات از کنترل خارج شوند و حل آنها دشوارتر باشد ، بیشتر است.

افراد زیر 18 سال معمولاً فقط چند بار باید کلسترول خود را بررسی کنند ، مگر اینکه سابقه جدی بیماری قلبی در خانواده آنها وجود داشته باشد. با افزایش سن ، باید هر دو سال یکبار کلسترول خود را چک کنید. اما ، باز هم ، اگر سابقه بیماری قلبی دارید ، ممکن است بخواهید آنها را بیشتر چک کنید.

کلسترول و وزن

سن تنها عاملی نیست که باید در کلسترول مورد توجه قرار گیرد. وزن می تواند نقش زیادی در کلسترول بالا داشته باشد ، که حتی در کودکان نیز ممکن است صادق باشد.

کودکانی که غذاهای فراوری شده زیادی مصرف می کنند در معرض خطر کلسترول بالا هستند. و البته بزرگسالان نیز وجود دارند.

بنابراین ، برای فعال بودن و تغذیه سالم برای کنترل وزن خود بسیار مهم است ، که به نوبه خود می تواند کلسترول شما را کاهش دهد.

دو نوع کلسترول

همانطور که توسط CDC بیان شده است ، لیپوپروتئین با چگالی پایین (LDL) همان چیزی است که اغلب “کلسترول بد” نامیده می شود. این کلسترول را در بدن شما تشکیل می دهد و سطوح بالای آن باعث ایجاد بیماری قلبی و سکته می شود.

لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) اغلب کلسترول “خوب” نامیده می شود. این نوع کلسترول یکی از انواع کلسترول است که کلسترول را جذب کرده و به کبد شما باز می گرداند ، جایی که بدن شما آن را دفع می کند. سطوح بالای این است خوب زیرا به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته کمک می کند.

کلسترول و بیماری های قلبی

تجمع کلسترول می تواند عروق را تنگ کند

هرچه میزان LDL (کلسترول بد) شما بیشتر باشد ، بیشتر در معرض بیماری های قلبی ، حملات قلبی ، سکته مغزی و موارد دیگر هستید. این به این دلیل است که این کلسترول بد روی دیواره رگ های خونی شما رشد می کند و در نتیجه یک “پلاک” ایجاد می کند که باعث می شود داخل رگ های خونی شما به مرور زمان باریک شود. این تنگ شدن جریان خون را از قلب شما و دیگر اعضای بدن شما سخت تر می کند ، که می تواند باعث حمله قلبی شود.

اساساً ، شما نمی خواهید خود را در موقعیتی قرار دهید که این چیزها ممکن است ، به ویژه اگر با انتخاب شیوه زندگی سالم بر آنها مسلط باشید.

یک سبک زندگی سالم شامل ورزش منظم در زندگی شما با انجام فعالیت هایی مانند پیاده روی ، یوگا ، پیلاتس و موارد دیگر است. این را با یک رژیم غذایی بهبود یافته و پر از همه غذاهای مناسب ترکیب کنید ، و متوجه خواهید شد که به سطح کلسترول سالم کار می کنید.

در زیر برخی از غذاهایی که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید برای کمک به حفظ کلسترول در محدوده سالم ذکر شده است.

غذاهایی که به کاهش کلسترول کمک می کند

اگرچه غذاها لزوماً در برابر مشکلات کلسترول التیام نمی یابند ، اما شروع خوبی هستند. در اینجا برخی از بهترین غذاها برای کنترل کلسترول در رژیم غذایی شما آورده شده است.

آونوآونو

جو دوسر یک صبحانه خوب و آسان است که روز شما را در مکان مناسب شروع می کند. جو دوسر دارای فیبر محلول است که مزایای اضافی زیادی دارد.

حبوبات

حبوبات خانواده ای از غذاها هستند که شامل لوبیا ، نخود فرنگی و عدس است. حبوبات دارای فیبر ، پروتئین و سایر مواد معدنی هستند که بدن شما را شاد و سالم می کند.

وکلابرش های آووکادو می تواند به کاهش کلسترول شما کمک کند

از آووکادو به دلیل چربی آن نترسید. چربی موجود در این میوه اشباع نشده است ، بنابراین این ماده برای کاهش LDL و افزایش کلسترول خوب HDL ایده آل است.

آجیل

مطالعات نشان می دهد که خوردن آجیل مانند بادام ، گردو و بادام زمینی برای قلب مفید است. فقط مطمئن شوید که فقط 2 اونس آجیل در روز مصرف می کنید.

میوه

بسیاری از میوه ها حاوی فیبر محلول هستند که به کاهش کلسترول کمک می کند. این به این دلیل است که فیبر به بدن شما کمک می کند کلسترول را دفع کند ، که باعث حرکت همه چیز می شود. توت ها به ویژه میوه های بسیار خوبی برای افزایش HDL و کاهش LDL هستند.

ماهی چاق

رنده ماهی قزل آلا روی تخت سبزیجات می تواند به کاهش کلسترول شما کمک کند

با خوردن ماهی های چرب بیشتر مانند ماهی آزاد ، سطح LDL پایین تر – کلسترول خوب را افزایش می دهید. این به دلیل امگا 3 موجود در ماهی است.

سبزیجات

زنی که یک جعبه سبزیجات در دست دارد تا کلسترول شما را کاهش دهد

سبزیجات برای بسیاری از چیزها مفید هستند ، اما بسیاری از افراد به کلسترول فکر نمی کنند. با این حال آنها برای پایین نگه داشتن سطح کلسترول خوب هستند زیرا سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان هستند. برخی از سبزیجات به ویژه سرشار از پکتین هستند که یک فیبر محلول است و به کاهش کلسترول کمک می کند. سبزیجات غنی از پکتین شامل هویج ، سیب زمینی شیرین ، کدو تنبل ، نخود فرنگی و لوبیا سبز است.

جو و سایر غلات کامل

مشابه جو دوسر ، جو و سایر غلات کامل می تواند به کاهش کلسترول کمک کند ، که به نوبه خود خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. این به لطف فیبر محلول موجود در آنها است.

مراقبت از سلامت قلب با فعال ماندن و رژیم غذایی سالم بسیار مهم است ، به ویژه با افزایش سن. اگر متوجه شدید که از بهترین سلامت برخوردار نیستید ، برای کاهش کلسترول خود و بازگشت به سلامت قلب اقداماتی را انجام دهید.

پست را بخوانید:

تشخیص و پیشگیری از بیماری های قلبی

قلب خود را در جایی که دهان شماست بگذارید!

وقتی در تنهایی هستید چگونه از حمله قلبی جان سالم به در ببرید

آیا این مقاله را پسندیدید؟ ثبت نام کنید (رایگان است!) و ما هر هفته مقاله های فوق العاده ای مانند این را برای شما ارسال می کنیم. در اینجا به صورت رایگان مشترک شوید.



دیدگاهتان را بنویسید