رژیم غذایی برای کبد چرب درمان خانگی کبد چرب


کبد چرب یکی از شایع ترین بیماری های قرن 21 است. شیوه زندگی معمول و رژیم غذایی ما باعث ایجاد چربی اضافی در کبد می شود. بنابراین ، علاوه بر کبد چرب الکلی ، در بسیاری از جمعیت جهان شاهد وجود کبد چرب غیر الکلی هستیم. کبد چرب یک بیماری خاموش و بسیار خطرناک است. با این حال ، همانطور که عوارض جانبی خطرناکی دارد ، به راحتی قابل درمان است. برخی از افراد برای درمان کبد چرب به پزشک مراجعه می کنند. اما می توانید از رژیم غذایی ساده و م effectiveثر برای درمان کبد چرب نیز استفاده کنید. امروز ما قصد داریم در مورد رژیم غذایی کبد چرب با شما صحبت کنیم.

رژیم غذایی برای کبد چرب

رژیم غذایی برای کبد چرب

همانطور که عادات بد و شیوه زندگی بد منجر به کبد چرب می شود ، با جایگزینی این عادت ها می توانیم کبد چرب را درمان کنیم. همه ما آن چیزی هستیم که می خواهیم. اگر چربی بیش از حد دارید ، به این معنی است که چربی زیادی مصرف می کنید. در عین حال افرادی که دارای بدن سالم و سالم هستند ، بدن آنها نشان دهنده شیوه زندگی و عادات غذایی آنها است. جالب است بدانید که به گفته متخصصان تغذیه ، تنها با کاهش 5 تا 10 درصدی وزن ، می توانید کبد چرب را تا حد زیادی درمان کنید. بنابراین در واقع می توان گفت که رژیم کاهش وزن می تواند به درمان کبد چرب نیز کمک کند. بنابراین ، رژیم غذایی برای کبد چرب می تواند بسیار شبیه رژیم غذایی برای کاهش وزن باشد. با این حال ، برخی از چیزهای به یاد ماندنی در رژیم غذایی شما وجود دارد که به درمان سریعتر بیماری کبد چرب کمک می کند.

رژیم غذایی برای کبد چرب

از امگا 3 غافل نشوید

امگا 3 در واقع چربی کبد ماهی است. این ماده تأثیر عمیقی بر عملکرد بدن دارد. با این حال در دسته چربی های مفید قرار می گیرد. افراد مبتلا به کبد چرب تصور می کنند که باید از مصرف چربی خودداری کنند. با این حال ، مصرف چربی های سالم مانند امگا 3 می تواند به درمان کبد چرب کمک کند. به گفته متخصصان تغذیه ، افراد مبتلا به بیماری کبد چرب باید حداقل 1 گرم مکمل امگا 3 در روز مصرف کنند. خوشبختانه مکمل های امگا 3 در داروخانه ها موجود است. با این وجود می توانید از گردو ، شاهدانه ، دانه کتان و روغن زیتون به عنوان منابع امگا 3 استفاده کنید.

چربی های اشباع و ترانس را کاهش دهید

انواع مختلفی از چربی وجود دارد. برخی اشباع شده و برخی دیگر اشباع نشده. چربی های اشباع شده چربی های بد محسوب می شوند. این چربی ها کلسترول LDL را افزایش می دهند. این کلسترول در عروق قلب رشد کرده و باعث حمله قلبی می شود. روغن های سرخ کردنی ، روغن های جامد و مایع که در غذاها استفاده می کنید ، بخشی از چربی های اشباع و ترانس هستند. همچنین در مقادیر کمی در گوشت قرمز ، محصولات لبنی و برخی آجیل های روغنی یافت می شود. می توانید روغن های ترانس را با روغن های ترانس جایگزین کنید. همچنین بهتر است از روغن زیتون و کنجد برای پخت و پز استفاده کنید. به یاد داشته باشید که از روغن زیتون و کنجد برای پخت و پز یا سرخ کردن استفاده کنید. این روغن ها چربی های مضر بسیار کمی دارند و حتی می توانند کمک زیادی به درمان کبد چرب شما کنند.

رژیم غذایی برای کبد چرب

مصرف قند و فروکتوز را محدود کنید

برای درمان کبد چرب ، باید مصرف کربوهیدرات ها ، قندها و به ویژه فروکتوز را محدود کنید. کربوهیدراتها نیز در کبد به قند تبدیل می شوند. اما مصرف مستقیم شکر تأثیر مخربی بر کبد شما خواهد داشت. انواع مختلفی از شکر در طبیعت وجود دارد. یکی از آنها فروکتوز است. مقدار زیادی از این قند را می توانید در شهر ذرت ، انواع نوشیدنی های گازدار ، شیرینی ها ، نان ، غلات ، غذاهای منجمد ، ادویه جات ، سس ها و آب میوه های بسته بندی شده پیدا کنید. فروکتوز آسیب های زیادی به کبد وارد می کند. بنابراین در رژیم غذایی برای کبد چرب ، باید فروکتوز را از بین ببرید.

بنابراین ، دوستان و همکاران عزیز هراز ، نظر شما در مورد رژیم غذایی کبد چرب چیست؟ آیا فکر می کنید رژیم غذایی می تواند این بیماری را درمان کند؟ یا باید از داروهای شیمیایی استفاده کنیم؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. همه ما بی صبرانه منتظر دیدن نظرات شما دوستان عزیز هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید