با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید


بدن ما شبیه ماشین است. این خودرو برای حرکت نیاز به سوخت دارد. سوخت بدن انسان متفاوت است. شما باید چهار ماده غذایی اصلی را در بدن خود بگنجانید. علاوه بر غذا ، باید انواع مواد معدنی و ویتامین ها را نیز مصرف کنید. امروز ما در مورد یکی از مهمترین مواد معدنی ، کلسیم ، با شما صحبت خواهیم کرد. شاید فکر کنید که این ماده معدنی اهمیت چندانی ندارد. اما کمبود کلسیم می تواند تاثیرات مخربی بر بدن شما بگذارد. بعداً با علائم کمبود کلسیم بیشتر با شما آشنا می شویم.

با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

استئوپنی چیست؟

پوکی استخوان از دست دادن استحکام استخوان و ضعیف شدن بیش از حد استخوان ها است. این حالت زمانی رخ می دهد که مقدار کمی کلسیم مصرف می کنید. وقتی کلسیم را از دست می دهید ، تراکم استخوان شما به طور چشمگیری کاهش می یابد. اولین قدم برای کاهش تراکم استخوان ، استئوپنی است. بعداً بدن شما دچار پوکی استخوان می شود. بنابراین شما باید علائم کمبود کلسیم در بدن خود را قبل از حادثه برای درمان آن بدانید.

علائم کمبود کلسیم چیست؟

  • غش کردن ؛
  • مشکل در بلع ؛
  • ناخن های ضعیف و ضعیف ؛
  • اشتهای کم ؛
  • بی حالی ؛
  • گرفتگی عضلات ؛
  • احساس سوزش در انگشتان دست ؛
  • بدون احساس.
با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

علائم کمبود شدید کلسیم در بدن چیست؟

  • فشار خون و ضربان نامنظم قلب ؛
  • تاخیر در رشد و نمو کودکان ؛
  • پوکی استخوان؛
  • لخته شدن خون؛
  • آبشارها ؛
  • خارش مزمن ؛
  • خشکی پوست ؛
  • پسوریازیس؛
  • تغییر صدا و احتقان حنجره ؛
  • درد قفسه سینه؛
  • نارسایی قلبی؛
  • پوسیدگی دندان؛
  • افسردگی و اضطراب ؛
  • تحریک پذیری ؛
  • سردی روانی.
با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

تفاوت بین کاهش مصرف کلسیم و کاهش جذب کلسیم چیست؟

دو عامل در کمبود کلسیم دخیل است. اولین عامل کاهش مصرف کلسیم است. این در دست شماست و شما آن را کنترل می کنید. کلسیم کمتری در بدن دارید. عامل دوم کاهش جذب کلسیم است. این بدان معناست که شما کلسیم کافی دریافت می کنید. اما کلسیم آنطور که باید جذب بدن نمی شود. وقتی کلسیم جذب نمی شود ، به طور طبیعی تحریک می شود. دفع زیاد کلسیم نیز به کلیه ها آسیب می رساند. همچنین باعث بروز علائم مختلف کمبود کلسیم می شود.

چه چیزی جذب کلسیم را کاهش می دهد؟

  • کمبود ویتامین D در بدن ؛
  • مصرف زیاد سدیم ؛
  • کمبود منیزیم ؛
  • مصرف زیاد فسفر به عنوان نوشابه ؛
  • بیماریهای کلیوی ؛
  • مواد مخدر ؛
  • عملکرد نادرست پاراتیروئید
با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

چگونه می توان از مشکلات کمبود کلسیم در بدن جلوگیری کرد؟

شما باید منبع مهم کلسیم را در رژیم غذایی خود بگنجانید. لبنیات یکی از بهترین منابع کلسیم در رژیم غذایی است. همه محصولات لبنی سرشار از کلسیم هستند. در عین حال برخی از محصولات لبنی حاوی کلسیم بیشتری هستند. به عنوان مثال ، در میان محصولات لبنی ، شیر بیشترین کلسیم را دارد. با این حال ، شما می توانید روزانه مقدار زیادی شیر مصرف کنید. پزشکان توصیه می کنند روزانه حداقل دو لیوان شیر برای سلامت بدن و استخوان های خود مصرف کنید. به یاد داشته باشید زمانی که جذب کلسیم بدن شما پایین باشد ، مصرف کلسیم هیچ فایده ای ندارد. بنابراین در عین حال شما باید با مصرف مواد معدنی و ویتامین هایی مانند ویتامین D و منیزیم به جذب کلسیم کمک کنید. همچنین برای سالم ماندن ، مصرف الکل خود را کاهش دهید.

بنابراین دوستان ، نظر شما در مورد علائم کمبود کلسیم چیست؟ چه کسی را تجربه می کنید؟ چند بار در هفته مشروب می خورید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر همکاران به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید