این 10 ماده غذایی می توانند به شما در پاکسازی عروق مسدود شده کمک کنند


مواد غذایی برای تمیز کردن عروق مسدود شده

هنگامی که زمانهای بی سابقه ای ظاهر می شود ، مانند کروناویروس معروف ، تنها کاری که انتظار داریم انجام دهیم این است که در خانه ایمن بمانیم. این ممکن است در ابتدا قابل کنترل به نظر برسد ، اما در طولانی مدت آزاردهنده خواهد شد. مردم از یک شیوه زندگی راحت استفاده می کنند ، که با برنامه های تلویزیونی بیش از حد مشخص می شود و در حین انجام آن از غذای مورد علاقه خود لذت می برد. این روال نه تنها برای سلامت جسمی ما مضر است ، بلکه بر تفکر ذهنی ما نیز تأثیر می گذارد.

طبق یک مطالعه موردی از ایتالیا ، ویروس کرونا بر سیستم قلبی عروقی ، یعنی قلب و ماهیچه های قلب تأثیر می گذارد. و این حتی برای بزرگسالان سالم پس از پایان مرحله حاد عفونی ویروس صادق است. با این حال ، ضروری است که با تمرین غذای تمیز از سلامت قلب خود مراقبت کنید.

هیچ چیز پیچیده ای در تمیز خوردن وجود ندارد. در عوض این یک روش زندگی است که در آن ترکیب غذاهای کامل ، غذاهای گیاهی و کاهش اقلام فرآوری شده و شیرین وجود دارد.

شریان ها رگ هایی هستند که وظیفه انتقال خون اکسیژن دار از قلب به بافت های مختلف را بر عهده دارند. شرایط خاصی وجود دارد که در آن تجمع پلاک یا مواد چرب در این شریان ها مانع جریان خون می شود. این می تواند منجر به بسیاری از مسائل بعدی مانند سکته مغزی یا حمله قلبی شود. بنابراین ، جلوگیری از این انسداد با حفظ سلامت عروق ضروری است

غذاهای زیر برای سلامت قلب مفید هستند و شریان های تمیز را تضمین می کنند:

وکلا

آووکادو هدیه طبیعت به بشریت است. کلسترول بد شما را کاهش می دهد در حالی که کلسترول خوب شما را کنترل می کند ، که به تمیز کردن عروق کمک می کند. آنها غنی از پتاسیم و ویتامین E هستند که به کاهش سطح فشار خون کمک می کند.

روشهای زیادی برای گنجاندن آووکادو در رژیم غذایی شما وجود دارد. می توانید آن را با سالاد خود پر کنید ، از آن به عنوان ساندویچ استفاده کنید یا آن را در اسموتی مورد علاقه خود قرار دهید!

مارچوبه

مارچوبه به دلیل خواص ضد التهابی در عروق قلب شناخته شده است. فشار خون را کاهش داده و از تشکیل لخته در عروق جلوگیری می کند. این باعث تشکیل گلوتاتیون می شود ، یک آنتی اکسیدان است که با تمام التهاب های موجود مبارزه می کند و از شریان ها در برابر آسیب محافظت می کند.

سایر اجزای مفید شامل آلفا لینولئیک اسید و اسید فولیک است که از جامد شدن مواد چربی در رگ ها جلوگیری می کند. یا بخارپز کنید ، کباب کنید ، یا حتی در سالاد بخورید.

کلم بروکلی

کلم بروکلی مملو از ویتامین K است که از کلسیفیک شدن عروق جلوگیری می کند. این ماده غنی از فیبر است و برای جلوگیری از اکسیژن رسانی کلسترول ایده آل است ، که به نوبه خود فشار خون ما را کاهش داده و استرس را از بین می برد.

گنجاندن سبزیجات کافی در رژیم غذایی ما ضروری است ، بنابراین توصیه می شود حداقل دو تا سه وعده بروکلی در هفته مصرف کنید. کلم بروکلی ، مانند مارچوبه ، می تواند بو داده ، بو داده یا بخارپز شود.

آجیل

وقتی صحبت از توصیف غذاهای مفید برای قلب می شود ، آجیل همیشه ضروری است. بادام ، گردو و انواع دیگر آجیل برای حفظ سلامت عروق ما کلید محسوب می شوند. بادام چربی های غیر اشباع تک غنی شده با ویتامین E ، پروتئین و منیزیم است که اجازه تجمع پلاک در داخل رگ ها را نمی دهد. گردو حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که کلسترول بد خون را کنترل می کند و کلسترول خوب را در مقدار مطلوب حفظ می کند.

یک وعده ایده آل یک مشت آجیل است که سه تا پنج بار در هفته مصرف می شود. همچنین می توانید آن را روی سالاد بپاشید.

زردچوبه

زردچوبه یکی از ادویه هایی است که در بسیاری از غذاهای خوشمزه ما وجود دارد.

ضد التهاب است ، که از تجمع پلاک در شریان ها جلوگیری می کند. همچنین به عنوان محافظ در برابر سخت شدن دیواره های شریانی عمل می کند. زردچوبه دارای ویتامین B6 است که سطح کنترل شده هموسیستئین را حفظ می کند ، که در غیر این صورت می تواند به دیواره رگ های خونی آسیب برساند.

روشهای توصیه شده برای مصرف زردچوبه در یک لیوان شیر گرم ، در وعده های غذایی خود یا تهیه چای زردچوبه است.

اسفناج

اسفناج ، دوباره ، یک سبزی برگ سبز غنی از مواد معدنی و مواد مغذی است که آن را به عنوان برگ برتری برای سلامت قلب شما تبدیل می کند. حاوی پتاسیم ، فیبر و فولات است که هیچگونه تجمع در داخل رگ ها باقی نمی گذارد. اسفناج ، مانند زردچوبه ، هموسیستئین را در مقادیر سالم برای حفظ تعادل ذخیره می کند.

اسفناج را می توان به روشهای هیجان انگیز به رژیم غذایی خود اضافه کرد. می توانید آن را در تورتیلا ، سالاد یا حتی اسموتی قرار دهید.

گارنت

انار حاوی موادی به نام فیتوشیمیایی است که به عنوان ضد انعقاد در برابر هرگونه انسداد در عروق عمل می کند. همچنین دارای آنتی اکسیدان های مختلفی است که جریان خون را در رگ ها با کمک اکسید نیتروژن حفظ می کند ، که رگ ها را آزاد نگه می دارد.

توصیه می شود انار را به تنهایی و بدون مواد نگهدارنده اضافی بنوشید.

ماهی چاق

وقتی صحبت از ماهی های چرب می شود ، چه ماهی قزل آلا ، ماهی شاه ماهی ، ماهی تن یا هر گونه دیگری ، همه آنها سرشار از چربی های خوب هستند که عروق را تمیز می کنند. دارای اسیدهای چرب امگا 3 است که کلسترول خوب را افزایش داده و کلسترول بد را کاهش می دهد ، که به نوبه خود با تمام التهاب و لخته شدن عروق مقابله می کند.

کارشناسان مصرف ماهی را حداقل دو بار در هفته توصیه می کنند. می توانید آن را به دلخواه خود پخته یا برشته کنید.

غلات کامل

غلات کامل سرشار از فیبر هستند که به کلسترول LDL ناخواسته متصل شده و آن را از بدن دفع می کند. آنها با منیزیم پر می شوند ، که به حفظ فشار خون مطلوب کمک می کند و عروق را باز و شفاف نگه می دارد.

توصیه می شود حداقل پنج تا شش وعده غلات کامل ، چه ماکارونی گندم کامل ، چه نان سبوس دار ، بلغور جو دوسر ، جو و غیره مصرف کنید.

هندوانه

هندوانه انتخاب تابستانی همه است ، عمدتا به دلیل طیف گسترده ای از مزایای آن. این ماده حاوی اسید آمینه L-citrulline است که باعث تشکیل مونوکسید نیتروژن می شود که باعث کاهش التهاب و فشار خون می شود. همچنین برای کاهش چربی شکم و تغییر چربی در خون ایده آل است.

می توان آن را به تنهایی میل کرد یا به عنوان یک نوشیدنی گوارا با آب مخلوط کرد.

افکار نهایی

هرگز برای اصلاح عادات غذایی و بازگشت به شیوه زندگی سالم که به رفاه شما کمک می کند ، دیر نیست. با رعایت این نکات ، می توانید تغییرات اساسی در سلامت کلی خود ایجاد کنید و قلب خود را در برابر هر گونه بیماری محافظت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید