احساسات بزرگ مانع پذیرش بدن می شود؟ ممکن است غمگین باشید


زمان خواندن: 6 دقایق

اگر در مورد خوردن شهودی تحقیق کرده اید ، احتمالاً از نظر عقلی پذیرفته اید که رژیم ها کار نمی کنند. ممکن است از این ایده که هرگز خود را به روال تنبیهی محدود کردن غذاها ، کالری ، ماکروها ، لکه ها بازگردانید ، کمی احساس آرامش کنید. با این حال ، با در نظر گرفتن همه چیز ، ممکن است از نظر احساسی احساس کنید زندگی شما وارونه شده است.

شاید بدانید که راه های بی شماری برای مراقبت از سلامتی شما وجود دارد که نیازی به کاهش وزن ندارد. شاید بدانید که بسیاری از افراد بدن خود را با توجه به اندازه و شکلی که امروز دارند ، قدردانی ، احترام یا حتی دوست می دارند. با این حال ، ممکن است در مورد کنار گذاشتن رژیم غذایی دچار تعارض شوید.

فرآیند یادگیری و تمرین غذا خوردن بصری می تواند باعث شکوفایی برخی از احساسات واقعاً بزرگ شود – یا حتی با نیروی سونامی به شما ضربه بزند. یکی از این احساسات غم است.

بخشی از رژیم های لاغری و حرکت به سمت پذیرش اندام و اندام ، آنچه را که پشت سر گذاشته اید ناراحت می کند. من قصد ندارم از مونتووالوترام رژیم یویو صرف نظر کنم. منظور من حذف برخی از غذاهای نامحدود و احساس گناه در خوردن آن غذاها در هنگام “تقلب” در رژیم غذایی یا ترک رژیم غذایی کامل نیست. عزاداری که من درباره آن صحبت می کنم همان چیزی است که شما تجربه می کنید وقتی از خیال داشتن نوع خاصی از بدن دست می کشید – و زندگی ای که همیشه تصور می کردید با آن همراه می شود.

دست از خیال بردارید

شما می دانید فانتزی منظورم چیست. در حالی که هر فرد امیدها و رویاهای خود را در مورد چگونگی پیشرفت زندگی خود دارد ، برخی از موضوعات رایج با تخیلات کاهش وزن وجود دارد:

  • اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت
  • دوستان بیشتری خواهید داشت
  • شما برای شرکای بالقوه عاشقانه مطلوب تر خواهید بود
  • شغل بهتری خواهید داشت … یا ترفیع
  • با خرید لباس های زیبا لذت بیشتری خواهید برد
  • شما از انرژی نامحدود و سلامت کامل برخوردار خواهید بود
  • شما در نهایت تمام کارهایی را که به تعویق انداخته اید انجام می دهید ، مانند پوشیدن بیکینی یا سفر به پاریس
  • شما قادر خواهید بود آنچه را که می خواهید بخورید … و پوندهای از دست رفته را دوباره به دست نیاورید

این خیالات به خاطر هوای خالی به سراغ ما نمی آید. آنها نه تنها از طریق تبلیغات برای محصولات و محصولات کاهش وزن ، بلکه از طریق جامعه ، به ویژه از طریق رسانه ها ، به ما غذا می دهند. چند برنامه تلویزیونی و فیلم می بینید که در آن افراد در بدن بزرگتر دوستان ، شریک عالی و زندگی موفق و موفق دارند؟

حتی اگر شما پذیرش اندازه را به صورت نظری بپذیرید ، اغلب هنوز احساسات دوگانه یا حتی منفی در مورد بدن خود دارید.

من به تازگی با کار درمانگر ژان کورتنی ، از جمله مقاله وی در سال 2008 ، “پذیرش اندازه به عنوان یک فرآیند دردناک” آشنا شدم. او می نویسد که چگونه زنان ایده تسلط بر اندازه و شکل بدن ما را رها می کنند ، ما دچار فقدان می شویم و امید خود را برای فرار از تحقیر جامعه (و بدن خود) به بدن ناقص از دست می دهیم. ما امید خود را برای به دست آوردن همه پاداش هایی که امتیاز کمی به ارمغان می آورند از دست می دهیم. اگر بدن شما بزرگتر است و مشکلات مفصلی یا حرکتی دارید ، امید خود را برای رهایی از این مشکلات از دست می دهید (و احتمالاً حداقل یک پزشک “تسکین” را به عنوان یک درمان ساده پیشنهاد کرده است).

او توضیح می دهد که چگونه فرایند پذیرش بدن پنج مرحله غم را نشان می دهد.

مراحل 1 و 2: نئو و خشم

با انکار ، ممکن است بپذیرید که کاهش وزن برای اکثر مردم پایدار نیست ، اما همچنان امیدوار باشید که شما یکی از نادر تک شاخ هایی هستید که می توانید آن را روشن کرده و برای همیشه نگه دارید. اگر فقط به اندازه کافی سخت کار کنید ، می توانید از زیست شناسی پیشی بگیرید. اگر بدن شما تمایل دارد به کاهش وزن واکنش نشان دهد ، هر چند موقت ، همچنان به این امید ادامه می دهید.

شما ممکن است مبارزه برای کنترل بدن خود را با تلاش برای متقاعد کردن خود به حداقل برسانید که مبارزه با بدن خود – به جای به چالش کشیدن هنجارهای بدن جامعه – طبیعی است. به احتمال زیاد احساس می کنید از بدن خود جدا شده اید یا جدا شده اید. کورتنی مثال می زند که بدانید دقیقاً چقدر کالری مصرف کرده اید ، اما در صورت احساس گرسنگی در یک لحظه مشخص ندارید.

در مرحله عصبانیت ، ممکن است احساسات خود را به سمت داخل یا خارج هدایت کنید. اگر اندازه و فشارهای غیرواقعی جامعه را نازک می دانید ، عصبانیت می تواند به سمت فوبیای چربی که مشاهده می کنید و ممکن است در جهان تجربه کنید ، باشد. اگر ایده پذیرش اندازه را نمی دانید ، ممکن است از خودتان عصبانی شوید زیرا هنوز نمی توانید روشن شوید و آن را متوقف کنید. این می تواند منجر به خودآزاری و رژیم اجباری در تلاش برای کنترل یا حتی تنبیه بدن شما شود.

مرحله 3: چانه زنی

اگر خود را به دلیل “شکست” در رژیم های غذایی سرزنش می کنید ، ممکن است بدن فعلی خود را نوعی تنبیه برای شکست خود تلقی کنید. شما ممکن است در حال مذاکره برای یک فرصت اضافی برای “پیروزی” با تجدید نظم و محرومیت خود باشید. کورتنی می گوید چرخه شکست و مذاکره می تواند سالها ادامه یابد.

برخی از افرادی که پذیرش زیادی دارند از رژیم یویو صرف نظر می کنند در خود، اما با این وجود به پایان می رسد “چانه زنی” بین خواسته های متضاد برای اداره بدن خود (برای برآوردن آرمان های اجتماعی) و تلافی این آرمان ها. این معامله ممکن است تلاش کند تا بدن آنها را کوچک و متحول کند ، اما اکنون این کار را به نام “سلامتی” انجام دهید. جستجوی “سلامتی” می تواند تفاوت های اخلاقی به همراه داشته باشد ، وقتی از ورزشگاه غافل می شوید یا چیزبرگر را در سالاد انتخاب می کنید ، به همان اندازه که کسی که به دلایل زیبایی رژیم می گیرد ، احساس شرم و نفرت می کند.

بنابراین چگونه می توانید بفهمید که به جای تغذیه بدن خود با حرکت دلپذیر و تغذیه ملایم ، چانه می زنید؟ وقتی رفتارهای شما قانع کننده می شود و شعله محرومیت مشخصی دارد. یا همانطور که کریستی هریسون ، مجری پادکست “Food Psych” و نویسنده “Anti-Diet” می گوید ، هنگامی که انتخاب های شما از مکانی برای کنترل خود ، و نه مراقبت از خود ، ناشی می شود. در نهایت ، این مرحله می تواند میل به تسلط را کنار بگذارد.

مراحل 4 و 5: افسردگی و پذیرش

کورتنی می گوید مرحله افسردگی می تواند دو نوع افسردگی ایجاد کند – واکنشی و مقدماتی. افسردگی واکنشی شامل تفکر فاجعه بار است. اگر عظمت را نمی دانید ، ممکن است باور داشته باشید که هرگز از مزایای یک زندگی “عادی” برخوردار نخواهید شد ، هرگز احساس جذابیت یا فعالیت نخواهید کرد ، یا شغل و زندگی جنسی رضایت بخشی خواهید داشت.

اگر عظمت را بپذیرید ، ممکن است بدانید که شخصاً می توانید زندگی را در یک بدن بزرگتر ارضا کنید ، اما احساس می کنید در نبرد سخت برای تغییر یک جامعه چاق هراسی ضربه خورده اید. افسردگی اولیه به این معناست که وقتی در بدن چاق هستید نمی توانید در دنیای چربی هراسی زندگی کنید.

وقتی به مرحله پذیرش می رسید ، با ظاهر و اندازه بدن خود احساس آرامش می کنید ، و دیگر اندازه خود را دلیلی برای شرکت نکردن در فعالیتهایی که از آنها لذت می برید یا می خواهید امتحان کنید ، نمی بینید. شما به طور طبیعی و رضایت بخش غذا می خورید و ورزش می کنید ، نه به گونه ای که قصد دارد شما را به نوعی “اصلاح” کند. از آنجا که شما هنوز در یک جامعه چاق فوبی زندگی می کنید و کاملاً از فرهنگ رژیم غذایی استفاده می کنید ، شما هنوز با نظرات ، موقعیت ها یا اطلاعاتی روبرو خواهید شد که احساس می شود تحریک شده است ، اما به این موضوع اهمیتی نمی دهید.

احترام به غم و اندوه شما

وقتی مشتریان را تشخیص می دهم ، اکثر آنها بین مذاکره و افسردگی هستند. اگر هنگام عصبانیت در مرحله منفی قرار بگیرند ، عموماً این عصبانیت را به سمت جامعه هدایت می کنند تا به خود.

من می دانم که کنار گذاشتن خیال داشتن کنترل مطلق بر ظاهر ، احساس و عملکرد بدن ما و داشتن یک زندگی فوق العاده چقدر دشوار است. من دست کشیدن از خیال پردازی را تجربه کرده ام و می بینم که روند کار در مشتریانم پیش می رود. در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید:

  • تا آنجا که ممکن است خود را در مورد اینکه چرا وزن شاخص سلامت نیست ، آموزش دهید.
  • لیستی از روش هایی که رژیم غذایی به شما آسیب رسانده است تهیه کنید. در صورت نیاز آن را مرور کنید.
  • جوانسازی بدن خود را از طریق تکنیک هایی مانند تمرینات تنفسی ، اسکن بدن یا تمرین ذهن آگاهی تمرین کنید.
  • به یاد داشته باشید که رژیم غذایی نابود کننده است تقصیر تو نیستبه از دست جامعه عصبانی شوید نه خودتان. بنویسید “این تقصیر شما نیست” روی پوستر و آن را در جایی که می بینید قرار دهید.
  • به یاد داشته باشید ، علم نشان می دهد که شما نمی توانید به طور مداوم وزن خود را کاهش دهید … حتی اگر فکر می کنید این کار شما را بهتر می کند.
  • آیا ایده های چالش برانگیزی دارید؟ به عنوان مثال ، آیا کارهایی وجود دارد که تا زمانی که بدن کوچکتری نداشته باشید انجام دهید؟ با این کار چه چیزی از دست می دهید؟
  • با یک متخصص تغذیه یا درمانگر تصویر بدن کار کنید تا فرایندی را که چرا فکر می کنید با وزن سبک تر و شرم بدن بدن “احساس بهتری دارید” شروع کنید.
  • به خود اجازه دهید تا از کنار گذاشتن تخیل ایده آل نازک ناراحتی خود را احساس کنید. اگر در نشان دادن همدردی با مشکل روبرو هستید ، راههای تسریع شفقت به خود را بیابید.

کری دنت یک متخصص تغذیه ، نویسنده مستقل ، مشاور غذای شهودی ، نویسنده و سخنران ثبت شده در شمال غربی اقیانوس آرام است. ابرقدرت های او عبارتند از: شکستن افسانه های تغذیه ای و برای توانمندسازی زنان احساس بهتری در بدن خود دارند و غذاهایی را انتخاب می کنند که از لذت ، تغذیه و سلامتی پشتیبانی می کند.

این پست را چاپ کنید این پست را چاپ کنید

دیدگاهتان را بنویسید