کامپوزیت آلمانی یا ژاپنی کدام انتخاب بهتری است؟


دندانپزشکی در دنیا به‌عنوان درمانی پرهزینه و پرخرج شناخته می‌شود. اصلی‌ترین دلیل آن را نیز قیمت مواد و تجهیزات دندانپزشکی می‌دانند. در این بین دندانپزشکان باوجدان و منصف، سعی می‌کنند که از بهترین مواد و تجهیزات با مناسب‌ترین قیمت استفاده کنند تا هم خدمات خوبی را ارائه نمایند و هم از نظر هزینه، برای بیماران صرفه‌جویی کرده باشند. کامپوزیت دندان از پرمصرف‌ترین مواد دنداپزشکی است که انتخاب نوع آن در نتیجه کار تاثیر بسزایی دارد. تنوع کامپوزیت‌های موجود در بازار و کشورهای تولید کننده آن نیز کم نیست. به‌همین دلیل همواره انتخاب بهترین کامپوزیت با مناسب‌ترین قیمت کاری سخت محسوب می‌شود. اکنون قصد داریم به مقایسه کامپوزیت ژاپنی و کامپوزیت آلمانی بپردازیم. دو کشور نامدار در تولید کامپوزیت‌های دندانی.

 بهترین کامپوزیت با مناسب‌ترین قیمت

چرا انتخاب کامپوزیت مهم است؟

همه ما وقتی قرار است از خدمات درمانی و پزشکی بهره‌مند شویم، دقت می‌کنیم که از بهترین و کاملترین ممکن استفاده نماییم. چه از جهت تخصص و تجرب پزشک معالج و چه از جهت لوازم و تجهیزات پزشکی. این مساله درمورد پزشکان نیز تاحدودی صادق است. به‌این معنی که همه پزشکان سعی می‌کنند برای رعایت سلامت و رفاه حال بیمار، همچنین بی‌نقص پیش رفتن روند درمان، از بهترین تجهیزات استفاده کنند تا عوارض احتمالی تجهیزات و وسایل یا مواد غیراستاندارد بیمار را با دردسر مواجه نکند. نباید فراموش کرد که این عوارض و مشکلات احتمالی پس از درمان می‌تواند پزشکان را نیز با مشکل مواجه کند.

این موضوع درمورد مواد دندانپزشکی می‌تواند حساسیت‌برانگیزتر هم باشد. چرا که مواد دندانپزشکی در رضایت‌بخش بودن نتیجه نهایی کار نقش بسیار مهمی بازی می‌کنند. یکی از این مواد مهم در خدمات دندانپزشکی کامپوزیت دندانی است. انتخاب بهترین کامپوزیت برای هر بیمار باتوجه به خواست و شرایط او برای همه دندانپزشکان باتجربه مهم است. اما گاهی تنوع موجود در بازار کار انتخاب را برای آن‌ها نیز سخت می‌کند. در این شرایط شناخت بهترین‌ها با تمام خصوصیات بسیار کمک کننده خواهد بود. مقایسه کامپوزیت ژاپنی و کامپوزیت آلمانی می‌تواند اطلاعات خوب و جامعی دراختیار شما قرار دهد تا این انتخاب ساده‌تر و راحت‌تر باشد. همچنین برای مقایسه قیمت و خرید کامپوزیت دندان از دنتیوا می توانید از این لینک اقدام کنید.

مشخصات کامپوزیت های آلمانی

ویژگی‌ها و مشخصات کامپوزیت‌های آلمانی

کامپوزیت‌های آلمانی از بهترین کامپوزیت‌های موجود در بازار جهانی محسوب می‌شوند. برندهای متعددی در بین کامپوزیت‌های آلمانی در جهان دیده می‌شود که از بین آن‌ها تقریبا تمامی برند‌های معروف‌شان در ایران نیز حضور دارند. معتبرترین این برند‌ها عبارتند از:

  • کامپوزیت ایوکلار
  • کامپوزیت زنیت
  • کامپوزیت ای پی اس
  • کامپوزیت داینامیک پلاس
  • کامپوزیت داینامیک فلو

این برندها که همه درجهان کاملا شناخته شده و مورد اعتمادند در ایران نیز بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند و دربین کامپوزیت‌های دندانی محبوب قرار دارند. از دلایل محبوبیت کامپوزیت‌های آلمانی باید به استانداردهای بالای آن‌ها اشاره کرد. این استانداردهای بالا را می‌توان در موارد زیر به‌وضوح مشاهده کرد:

  • فرم‌‌پذیری بسیار خوب و راحت
  • پولیش‌پذیری عالی
  • استحکام و مقاومت بالا
  • ماندگاری و دوام بالا
  • مقاوم در برابر تغییر رنگ و ایجاد لکه
  • مقاوم در برابر سایش

از مزایای دیگر کامپوزیت‌های آلمانی می‌توان به ظاهر طبیعی آن‌ها اشاره کرد که در رضایت‌بخش بودن نتیجه نهایی کار تاثیر بسیار مثبتی دارد. همچنین از این کامپوزیت‌ها می‌توان در ترمیم‌های دندان‌های قدامی و خلفی استفاده کرد. نکته مهم دیگر این است که شاید برخی از این ویژگی‌ها در برندهای مختلف کامپوزیت آلمانی متفاوت باشد و بیشتر یا کمتر شود، ‌اما درهر حال شاهد همه این ویژگی‌ها هستیم.

مشخصات کامپوزیت‌های ژاپنی

ویژگی‌ها و مشخصات کامپوزیت‌های ژاپنی

کامپوزیت‌های ژاپنی از دیگر کامپوزیت‌های معروف در بازار جهان محسوب می‌شوند که به‌دلیل کیفیت بسیار بالا و ویژگی‌ها مثبت متعدد از محبوبیت قابل توجهی بهره می‌برند. به‌دلیل همین کیفیت بالا مقایسه کامپوزیت ژاپنی و کامپوزیت آلمانی از رایج‌ترین مقایسه ها است تا دندانپزشکان و افرادی که علاقه به انجام کامپوزیت‌های زیبایی هستند بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند. از برندهای شناخته شده کامپوزیت ژاپنی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کامپوزیت توکویاما
  • کامپوزیت کوراری
  • کامپوزیت گرادیا
  • کامپوزیت جینیال

برند‌های ژاپنی کامپوزیت از پرمصرف‌ترین کامپوزیت‌ها در جهان و ایران هستند و این محبوبیت تنها به‌دلیل کیفیت و ویژگی‌های مثبت متعدد آن‌ها حاصل شده است. مهم‌ترین مزایا و ویژگی‌های مثبت کامپوزیت‌های ژاپنی عبارتند از:

  • تنوع رنگ بالا و بسیار خوب
  • استحکام و مقاومت خوب
  • پولیش‌پذیری آسان
  • فرم‌پذیری مناسب
  • قابلیت سایه‌های تک‌رنگ و چندرنگ در برخی برندهای ژاپنی
  • مقاوم دربرابر سایش
  • دوام و ماندگاری طولانی
  • رنگ‌پذیری پایین و مقاوم دربرابر مواد غذایی رنگی و تغییر رنگ

از دیگر ویژگی‌های مثبت کامپوزیت‌های ژاپنی می‌توان به قابلیت استفاده از آن‌ها در ترمیم‌ دندان‌های قدامی و خلفی اشاره کرد. همچنین ظاهری درخشان و براق و کاملا طبیعی و جذاب این کامپوزیت‌ها نیز از دیگر مزایای آن‌ها محسوب می‌شود. درمورد برندهای ژاپنی نیز شاهد تمامی این مزیت‌ها در همه آن‌ها هستیم. اما شاید برخی از این ویژگی‌ها در بعضی از برندهای مختلف ژاپنی زیاد یا کم شود.

پیشنهاد مطالعه:  با مواد دندانپزشکی پرمصرف در کلینیک های دندانپزشکی آشنا شوید.

مقایسه کامپوزیت ژاپنی و کامپوزیت آلمانی

با بررسی ویژگی‌ها و مشخصات کامپوزیت‌های آلمانی و کامپوزیت‌های ژاپنی بهتر می‌توان به مقایسه کامپوزیت‌ ژاپنی و کامپوزیت‌ آلمانی پرداخت. با این بررسی متوجه می‌شویم که تولیدات هر دو کشور از کیفیت و استانداردهای بالایی بهره می‌برند. اما در مقایسه کامپوزیت‌ ژاپنی و کامپوزیت‌ آلمانی لازم است قیمت آن‌ها را نیز بررسی کنیم. البته که نوسانات قیمت در بازار کمی این بخش را با مشکل مواجه می‌کند اما درنهایت باید گفت، قیمت انواع کامپوزیت ژاپنی باوجود کیفیت و استاندارد بالا از هر جهت و قابلیت رقابت با کامپوزیت‌های آلمانی،‌ همواره قیمت مناسب‌تری نسبت به رقیب داشته‌اند.

درواقع کامپوزیت‌های ژاپنی اغلب به‌نسبت کیفیت‌شان، مقرون به‌صرفه‌تر محسوب می‌شوند. یکی از دلایل قیمت مناسب انواع کامپوزیت ژاپنی، قیمت جهانی آن‌ها است. اصولا تولید کنندگان ژاپنی سیاست خود را بر عرضه بیشتر با قیمت مناسب‌تر و درنتیجه جذب بخش بزرگتری از بازار قرار داده‌اند.

سخن پایانی

درآخر باید اضافه کنیم بهره‌مندی از مزایا و ویژگی‌های مثبت کامپوزیت‌های ژاپنی و کامپوزیت‌های آلمانی، درصورتی حاصل خواهد شد که آن‌ها را از فروشگاه‌های معتبر و مورد اعتماد تهیه کنیم. درواقع در شرایطی که وجود مواد تقلبی و غیراصل توسط سودجویان در بازار بسیار شایع است، پیدا کردن فروشگاهی که تمامی انواع مواد و تجهیزات دنداپزشکی از جمله برندهای مختلف کامپوزیت از کشورهای متفاوت را با ضمانت اصالت و کیفیت ارائه کند اهمیت بسیاری پیدا می‌کند. شما می‌توانید پس از مقایسه کامپوزیت‌ ژاپنی و کامپوزیت آلمانی و تصمیم به خرید هر یک، برند مورد نظر خود را با بهترین قیمت و البته اطمینان کامل از سایت مواد و تجهیزات دندانپزشکی دنتیوا خریداری نمایید.



Source link