عوارض لیفت صورت چیست و کدام یک معمول و غیر معمول تلقی می‌ شود؟


لیفت صورت جزو عمل‌ های زیبایی است که طی سال‌ های گذشته بسیار متداول شده‌ است. با بالا رفتن سن یا عدم مراقبت درست از پوست، به مرور زمان پوست دچار افتادگی و چروک‌ های بی‌ شمار می‌ شود. شاید در گذشته حفظ شادابی و لطافت پوست یک رویا بوده باشد؛ اما اکنون به لطف عمل لیفت یا بالا کشیدن صورت؛ می‌ توانید پوستی سفت، کشیده و بدون چروک داشته باشید.

لیفت صورت عملی است که طی آن بافت مرده و چروک شده پوست را بر می‌ دارند؛ برخی از نقاط را می‌ کشند و سپس آن را وادار به تولید پوست تازه و بدون چروک می‌ کنند. البته که هیچ عملی بدون عوارض و مشکلات نیست. اگر می‌ خواهید این عمل را انجام دهید؛ بهتر است از پیش با عوارض آن آشنا شوید. در ادامه این مطلب به نقل از متخصصان کلینیک تخصصی پزشکی رخ آرا در مورد عوارض لیفت صورت اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

عمل جراحی لیفت صورت چیست؟

جراحی لیفت و سفت کردن صورت جزو عمل‌ های زیبایی است. همان طور که از نامش پیداست، عمل بر روی صورت انجام می‌ شود. در این عمل جراحی، بافت‌ های پوستی بخش صورت به کمک تکنیک‌ های مختلف درمان شده و ظاهر فرد را از چیزی که هست، جوان‌تر نشان می‌ دهد.

در عمل جراحی لیفت صورت سلول‌ های مرده پوستی و چربی‌ های جمع شده زیر آن را بر می‌ دارند. همچنین با کمک لیفت صورت است که سلول‌ ها در بخش پوست صورت برای بازسازی دوباره تلاش می‌ کنند. در این روش چین و چروک‌ های به وجود آمده روی پوست از بین رفته و پوست سالم تر و شاداب‌ تر دیده خواهد شد. بعد از عمل سفت کردن یا لیفت پوست صورت دیگر خبری از چین و چروک‌ های اطراف چشم‌ ها، پیشانی، گونه‌ ها، دهان و فک نخواهد بود.

جراحی لیفت صورت چطور انجام می‌ شود؟

لیفت صورت به طور کلی جزو جراحی‌ های سرپایی است و با کمک بیهوشی‌ های موضعی انجام می‌ شود. بی‌حس کننده به زیر و داخل پوست شما تزریق شده و شما چیزی را حس نخواهید کرد. اما می‌ توان از روش بیهوشی عمومی‌ هم برای این جراحی استفاده کرد؛ چرا که در این حالت بدن در سکون و آرامش بوده و کمترین تنش و فشار بر بیمار وارد می‌شود.

قطعا هر چه میزان چروک و مشکلات پوستی بیمار بیشتر باشد؛ مدت زمان عمل جراحی بیشتر طول می‌ کشد. اما متوسط زمانی که معمولا عمل جراحی لیفت صورت طول می‌ کشد، چیزی حدود 2 تا 6 ساعت است.

این احتمال وجود دارد که کل صورت یک فرد به جراحی لیفت نیاز داشته باشد؛ حال آنکه فرد دیگری تنها بخش‌ های کوچکی از صورتش نیازمند عمل لیفت صورت باشد. برای مثال افرادی که چروک کمی دور چشم یا گونه و لب دارند، عملشان نسبت به کسی که روی این نواحی به علاوه پیشانی و چانه و… هم چروک دارند، کمتر طول می‌ کشد.

بعد از پایان عمل، متخصص برش‌ هایی که بر روی صورت ایجاد کرده را با بخیه‌ های ریز و کوچک می‌ بندد. این بخیه‌ ها زیر خط رویش مو هستند و یا آنقدر ریزاند که بعد از بهبودی کامل اثری از جایشان باقی نخواهد ماند.

انواع روش‌های لیفت صورت

جهت لیفت صورت از دو تکنیک عمده استفاده می‌ کنند. این روش‌ ها با توجه به میزان مشکلات پوستی بیمار و تنها با دستور متخصص زیبایی انتخاب می‌ شوند. برای این عمل از دو روش تهاجمی و غیر تهاجمی استفاده می‌ شود.

افراد ممکن است چروک ریزی داشته باشند و یا میزان چروک‌ ها آنقدر زیاد نباشد که نیاز به عمل جراحی باشد. روش غیر تهاجمی برای این بیماران استفاده می‌ شود. در این روش به جای جراحی از روش تزریق و فیلر کمک می‌ گیرند. چین و چروک‌ ها کمتر شده و صورت نیز تحریک می‌ شود تا خود را بازسازی کند. در نتیجه این فعل و انفعالات است که پوست جوان‌ تر و شاداب‌ تر از قبل خواهد شد.

اما روش دوم روش تهاجمی‌ است. از این روش تنها زمانی استفاده می‌ شود که چروک و چربی‌ های زیر پوست بیمار بسیار زیاد باشد. جراح و متخصص زیبایی پوست را کشیده و آلودگی‌ ها و چربی‌ های زیر پوست را بر می‌ دارد. سپس از بغل گوش و جایی که خط رویش مو است را بخیه می‌ کند.

عوارض لیفت صورت چیست و کدام یک معمول و غیر معمول تلقی می‌ شود؟

عوارض لیفت صورت کدام‌ اند؟

بدون شک انجام هر عمل جراحی حتی اگر ساده و سرپایی باشد؛ چند عارضه کوچک را به همراه خواهد داشت. لیفت صورت نیز دارای عوارض خاص خود می‌ باشد. این عوارض به دسته کوتاه مدت و طولانی مدت تقسیم می‌ شوند. عوارض کوتاه مدت در بازه زمانی ده روزه بهتر می‌ شوند، اما برای رفع عوارض طولانی مدت زمان بیشتری لازم است.

عوارض معمول و کوتاه مدت

  • آبسه و ورم
  • کبودی و خون مردگی
  • خونریزی زیر پوستی یا جای زخم‌ ها
  • هماتوم
  • آسیب به عضلات صورت که معمولا موقت است
  • تجربه عوارض بیهوشی مانند سردرد و حالت تهوع
  • احتمال عفونت جای زخم‌ ها
  • بی حسی که ممکن است چند روز طول بکشد تا بهبود یابد

عوارض غیر معمول و بلند مدت

  • اسکار(جای زخم)
  • ضخیم شدن زخم ها
  • گسترش زخم ها
  • از بین بردن موهای اطراف شکاف
  • تفاوت در هر دو طرف صورت

عوارضی که بیان شده‌ اند، به دسته معمول و غیر معمول تقسیم بندی می‌ شوند. پیش از انجام عمل جراحی لازم است که یک سری آزمایشات انجام شده و پرهیزات دارویی و غذایی رعایت شود.

بعد از جراحی نیز دستور العمل‌ هایی برای بهبود هرچه زودتر بیمار از جانب دکتر داده می‌شود. عوارض کوتاه مدت جزو عوارض معمولی هستند که بسته به نوع پوست و نوع عمل کاملا طبیعی بوده و بعد از مدتی از بین می‌ رود. اما عوارض بلند مدت ممکن است ناشی از نابلد بودن متخصص یا عدم مراقبت و اهمیت به مراحل بعد از عمل توسط بیمار باشد. از این رو بهتر است حتما به یک متخصص زیبایی خبره و باتجربه در زمینه کاری خود مراجعه کنید. این کار باید در کلینیک یا بیمارستان انجام شده و به خوبی احتمال بروز خطراتی مانند عفونت و از دست رفتن بافت پوست یا چربی به حداقل کاهش پیدا کند.

چطور از لیفت صورت مراقبت کنیم؟

در نظر داشته باشید که بعد از لیفت صورت یک سری مراقبت‌ ها هستند که باید از پوست خود انجام دهید. این موارد به شما کمک می‌ کنند لیفت صورت بادوام‌ تری داشته باشید.

  • به طور مرتب و روزانه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. حتی اگر در خانه بودید یا هوا ابری بود
  • روزانه باید 2 لیتر آب بنوشید تا رطوبت پوست شما حفظ شود.
  • از نوشیدنی‌ های الکلی و مصرف سیگار دوری کنید. این موارد علاوه بر آسیب‌ های جبران ناپذیری که بر اندام‌ های داخلی وارد می‌ کند؛ می‌ تواند سبب ایجاد مشکلات پوستی از جمله چین و چروک بیشتر و پری زودرس شوند.
  • از تمام توصیه‌ هایی که بعد از عمل جراحی به شما گفته می شود، پیروی کنید.
  • با داشتن رژیم مناسب، تاثیر و ماندگاری این روش‌ها را بالا ببرید.
  • حفظ یک وزن سالم و ثابت ضروریست. کاهش و افزایش چشمگیر وزن، کشش پوست را تحت ‌تاثیر قرار می ‌دهد.

منبع : https://www.rokharaclinic.com/



Source link