سه سریع راه برای یادگیری در مورد رژیم کتوژنیک

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد 3 نمونه رژیم کتوژنیک یا کیتو دایت لطفا به بازدید از وب سایت ما.

این جدول ها اطلاعات خوبی از میزان کربوهیدرات، پروتئین، فیبر و چربی آن ماده ی غذایی را در اختیار شما قرار می دهد.- برنامه ریزی غذایی روزانه و هفتگی داشته باشید تا بتوانید رژیم خود را با دقت بیشتری پیش ببرید.- خوشبختانه در سال های اخیر دستور پخت غذاهای کتو در وبسایت ها، مجلات، کتاب ها و نرم افزارهای مختلف قرار گرفته که با استفاده از آن ها می توانید غذاهای متنوع کتویی را طبخ کنید.- اگر در رستوران غذا می خورید می توانید غذاهایی بر پایه ی گوشت و ماهی انتخاب کنید و به جای کربوهیدرات، سبزیجات سفارش دهید.

دسر های کتوژنیک اصولا رژیم کتوژنیک به طور مشخص زمان مشخصی و همچنین تعداد وعده های غذایی را مشخص نمی کند. همچنین چربی ها را به کتون های موجود در کبد تبدیل می کند ، که نهایتا انرژی مورد نیاز مغز را تامین می کند. پروتئین های حیوانی ممکن است کربوهیدرات بسیار پایینی داشته باشند. علاوه بر این برای ماندن در کتون زدگی ، پروتئین نیز باید نسبتا کم و بین 5-15 درصد از انرژی روزانه مصرف شود. پاسخ این سوال بله است. این شامل کاهش شدید مصرف کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی است.

رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): این رژیم کربوهیدرات بسیار کم، میزان متعادلی از پروتئین و مقدار زیادی چربی دارد. البته در رژیم با کربوهیدرات کم، اثرات دیگری نظیر ایجاد سنگ کلیه یا افزایش سطح اسیدی بدن می شود. شما توی رژیم کتوژنیک با کربوهیدرات کم، به نمک بیشتری نیاز دارین. برخلاف تصور خیلی از افراد، اگر شما نمک بیشتری نسبت به حالت عادی در رژیم کتوژنیک استفاده کنید، میتونه به روند رژیم شما کمک کنه. اما اگر جزو این دسته از افراد نیستین و از نظر سلامتی عمومی بدن مشکل خاصی ندارین میتونید از این رژیم استفاده کنید.

گرچه تأثیر محیطی رژیم کتو به نحوه تنظیم آن بسیار بستگی دارد، اما پاسخ کوتاه به اکثر این سؤالات “نه” است.اما دقت کنید برنامه غذایی

مربوط به این رژیم حتماً میبایست زیر نظر متخصص حاذق باشد تا خطرات احتمالی ناشی از آن به حداقل برسد. طرفداران کتو ادعا میکنند که این رژیم غذایی باعث کاهش اشتها، آب کردن چربیهای شکم و افزایش تیزبینی ذهنی میشود؛ بررسیها نشان داده اند کسانی که از رژیم کتو پیروی میکنند، شاهد کاهش قند خون، دست کم در کوتاه مدت بوده اند.

انتشار این

تکانههای عصبی از یک نورون به نورونی دیگر، توسط پیامرسانهای شیمیایی صورت میپذیرد گرچه مابین برخی نورونها یک مسیر الکتریکی نیز برقرار است. جالب است بدانید که رژیم کتو یا رژیم کتوژنیک به عنوان درمانی در کلینیکها در طول دهه 1920 برای کاهش تشنجهای صرع مورد استفاده قرار می گرفت و بعداً به عنوان بخشی از یک برنامه درمانی برای برخی موارد سرطان به کار برده شد. این رژیم غذایی در ابتدا برای کنترل تشنج در کودکان مبتلا به صرع استفاده شد ، زیرا متابولیسم مغز در برخی شرایط با ” کتوزیس ” می تواند ” به طور مساوی ” تنظیم شود.

اولین اصل برای وارد شدن به حالت کتوزیس این هست که بدن هیچ منبع انرژی جز چربی ها نداشته باشه. نمی توان میزان معینی را برای کاهش وزن در رژیم کتو اعلام کرد و همان طور که گفتیم، به عوامل مختلفی بستگی دارد و اگر بخواهید بدانید که با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم باید گفت که این مسئله به چند فاکتور بستگی دارد و هر چقدر بهتر بتوانید عواملی که در اختیار دارید را رعایت کنید، به نتایج عالی و موفقیت آمیزی خواهید رسید. و در نهایت مدتزمان رعایت این رژیم را نیز در نظر بگیرید.

در حالی که آنها تحت یک پیش فرض کار می کنند ، از نظر فیزیولوژیکی بسیار متفاوت هستند ، خصوصا در تأثیر آنها بر کتون های خون. کافئین: برای افزایش انرژی و چربی سوزی میتوانید از نوشیدنی های دارای کافئین استفاده کنید. اگر هم دوست دارین خیلی سریع این از رژیم لاغری کتوژنیک برای کاهش وزن استفاده کنید، پیشنهاد ما استفاده از یک مرجع درست برای دریافت رژیم هست. وقتی میزان مصرف کربوهیدرات را کاهش می دهید ، از افزایش ناگهانی قند خون جلوگیری می کنید که این امر می تواند باعث بهبود تمرکز شود.

دلیلش هم اینه که هورمون استرس باعث بالا رفتن سطح قند خون شما میشه. یادتون باشه خواب ضعیف، میزان هورمون های استرس شما رو در بدن افزایش میده. با این حال از آنجا که حفظ کتوز در هنگام روزه داری اغلب آسانتر است ، بسیاری از افراد اغلب رژیم های کتوژنیک را با انواع روزه داری ، معمولا رژیم ناشتای متناوب ترکیب می کنند. این رژیم در حال حاضر برای درمان انواع مختلف سرطان و کاهش سرعت رشد تومور استفاده میشود. رژیم کتوژنیک از اوایل دهه 1900 برای درمان موفقیت آمیز صرع استفاده شده است.

حدود 90% افراد برای استفاده از برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری مشکلی ندارن. در گذشته تصور میشد که مصرف کم چربی میتوان باعث لاغری شود و بسیاری از افراد با رعایت این نکته در واقع نه تنها لاغر نمیشدند بلکه به وزنشان اضافه میشد اما این نوع رژیم نشان داد که بدون محاسبه کالری و گرسنگی کشیدن هم میتوان به وزن مناسب و ایده آل رسید بدون آن که بدن دچار آسیب شود. شما باید استدلال ها را شنیده ، چالش ها و منافع این رژیم را محاسبه کرده باشید و در نهایت این رژیم غذایی را انتخاب نمایید.

بهترین نوع و شکل تمرین این هست که برنامه ورزشی شما شامل تمرینات سخت و تمرینات آسون با شدت کم باشه. با ورزش کردن بدنتون انواع مختلفی از انرژی ها، شامل کربو هیدراتها، چربیها و اسید های آمینه، رو میسوزونه. مورد بعدی در مورد خانم های باردار یا شیرده هست. اما این موضوع در رژیم کتوژنیک کمتر هست. در این رژيم میزان کربوهیدرات دریافتی کاهش یافته و چربی را جایگزین آن خواهید کرد. استفاده می کند. کاهش کربوهیدرات دریافتی و افزایش چربی دریافتی بدن را در حالتی قرار می دهد که در اصطلاح به آن کتوزیس گفته می شود.

مقدار مواد غذایی و اصولی که از اونها برای تنظیم رژیم استفاده میشه، چیزی هست که بدن رو به حالت کتوزیس وارد میکنه. در این صورت مهم ترین نکته فقط استفاده از یک رژیم کتوژنیک اصولی هست که ما بهترین رژیم کتوژنیک ایرانی یعنی رژیم Z217 رو بهتون پیشنهاد میکنیم. این متخصص تغذیه از دیگر عوارض این رژیم به سرگیجه و احساس خستگی اشاره کرد که باعث می شود فرد نتواند فعالیت بدنی مناسبی داشته باشد و از سبک زندگی سالم فاصله می گیرد. بهتره این برنامه تغذیه رو زمانی شروع کنید که بتونید استرستون رو به حداقل برسونید.

با حذف طیف وسیعی از گروههای غذایی ممکن است دچار سوء تغذیه شوید. اگر عاشق نوشابه هستید باید آن را کاملاً از رژیم غذایی خود خارج کنید. کیستهایی در اطراف آن ساخته میشود. تعادل در رژیم غذایی و ورزش بسیار مهم است. لازمه که این رو گوشزد کنیم که اگر اصول رعایت نشه نمیشه اسم هر برنامه غذایی که توش کربوهیدرات محدود شده باشه رو رژیم کتوژنیک بزاریم. این موضوع در مورد رژیم کتوژنیک هم صدق میکنه. اما در رژیم کتوژنیک این موضوع دقیقا برعکس هستش.

 Da᠎ta w​as generat᠎ed ᠎wi᠎th GSA  C​ontent Gen er᠎ator Dem​ov​ersi᠎on᠎.

فرقی نمیکند دلیل شما برای خروج از کتوژنیک چه چیزی باشد، اگر چند هفته رژیم کتوژنیک را ادامه دادید باید برای خروج سالم و بدون عوارض از این رژیم غذایی باید با احتیاط عمل کنید. اما به هر حال با این راهکار می شود از افت قدرت و بازدهی عضلانی طی چند هفته اول رژیم کتوژنیک جلوگیری کرد. اگر در حال حاضر توی دوره ای از زندگیتون هستید که مجبورین استرس بالایی رو تحمل کنید، شروع برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری اصلا پیشنهاد نمیشه. ابتدا درباره مفهوم و هدف رژیم کتوژنیک (Keto Diet) برای لاغری صحبت خواهیم کرد سپس سراغ قوانین، مزایا و معایب آن خواهیم رفت.

هنگامی که متابولیسم چربی به سطحی می رسد که بسترهای اصلی چرخه کربس تخلیه می شوند ( یعنی اگزالو استات ) بدن ، به ویژه کبد ، شروع به تولید اجسام کتون ( بتا-هیدروکسی بوتیرات ، استواستات و استون ) می کند که سپس به یک منبع سوخت قابل توجه برای انتخاب بافت در بدن ( به عنوان مثال قلب و مغز ) تبدیل می شوند. همچنین به خاطر داشته باشید که رژیم کتو به دنبال داشتن چربی بالا است تا انرژی بدن شما را تامین کند.

زمانی که بدن شما از ذخیره گلیکوژن خلاص میشه، دنبال شکل های دیگه ی سوخت میگرده تا از طریق تولید کتوز و آب کردن چربی های انبار شده، انرژی لازمش رو (در رژیم کتوژنیک) به دست بیاره. در صورتی هم که به کاهش وزن بیشتری نیاز داشته باشین میتونید دوره های 21 رژیم رو تا رسیدن به وزن و استایل ایده آلتون ادامه بدین. احتمالا می توان ادعا کرد اگر کم کربوهیدرات می خورید ، باید در هرم کتوژنیک باشید تا به بافت ها کمک کند تا بهتر سازگار شوند.

رژیم کتوژنیک میتواند به شما در کاهش وزن کمک کند. به علاوه ۹۵٫۲% از افرادی که رژیم کتوژنیک داشتهاند قادر به توقف یا کاهش داروهای دیابت بوده و گروه که کربوهیدرات بیشتری مصرف میکردند، ۶۲% قادر به چنین کاری شدهاند. علاوه بر این اثرات مثبت دیگه ای هم مثل کم شدن میزان چربی و قند خون، کلسترول و اشتها رو هم به همراه داره . این یعنی علاوه بر اضافه وزن، مشکل جدیدی هم به مشکلات قبلی اضافه شده. در آخر هم تصور میکنن این رژیم بوده که درست کار نکرده!

برای وارد شدن به فاز ketosis، بدن شما باید از شر هر گلوکز موجود در بدنتون خلاص بشه. انجام دادن این ورزش ها میتونه در نهایت به تاثیر بهتر رژیم کتوژنیک شما ختم بشه. این رژیم در دو سال اخیر به عنوان موفق ترین رژیم لاغری انتخاب شده و در واقع امتحان خودش رو پس داده. رژیم لاغری کتوژنیک رژيمی با میزان کربوهیدرات بسیار کم و چربی بالا است که شباهت های زیادی با رژیم اتکینز و و رژیم کم کربوهیدرات دارد. در مورد رژیم های لاغری و برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری هم کتاب ها و منابع خوبی وجود داره.

داشتن یک برنامه خواب مناسب در کنار یک نمونه رژیم کتوژنیک برای لاغری ، میتونه در نهایت به بهتر شدن کیفیت خوابتون هم کمک بکنه. ورزش در کنار رژیم کتوژنیک فوق العاده است ! به همین خاطره که توی رژیم کتوژنیک Z217 برای هر روز ورزشهای سبکی ( مثل 5 دقیقه پیاده روی که البته اختیاری هست ) پیشنهاد داده شده. برای دانلود کتاب روی دکمه زیر کلیک کنید. مثل پیاده روی یا آهسته دویدن. نکته دیگه این هست که اگر به درستی اصول رعایت نشه، امکان این که بدن شما مواد مغذی ضروری مثل پتاسیم، کلسیم، منیزیم و فیبر رو که معمولا در کل غلات، سبزیجات و میوهها یافت میشه رو از دست بده، بسیار زیاده.