برای اسنیکر: کتاب Pdf کتوژنیک {آیا نیست|فقط نیست|هست نیست|فقط نیست|نباید|نخواهم شد همانگونه که می‌خواهید بی‌ضرر باشید {ممکن است|می|احتمالا} {فکر کنید|فرض کنید|فرض کنید}. {نگاهی به|ببینید} این نمونه های {عالی|خوب}

رژیم کتوژنیک به جای کالری شماری و محدود کردن خوراکی ها و حتی کمک گرفتن از تمرین های شدید ورزشی برای رسیدن به کاهش وزن شما را از طریق دیگری به هدفتان نزدیک می 3 نمونه رژیم کتوژنیک یا کیتو دایت کند. رژیم کتو که امروز با آن آشنا می شوید روش خوبی برای از بین بردن چربی های انباشته شده و رسیدن به تناسب اندام است. در رژیم کتو متابولیسم یا سوخت و ساز سلولی را بدون آن که اذیت شوید به صورت انعطاف پذیری در می آورید تا چربی های انباشته شده بدن به سرعت از بین برود.

اساس این رژیم بر پایه دریافت مواد غذایی است تا چربی های انباشته شده که بخش زیادی ناشی از گلوکز یا همان شکر معروف است از بین ببرد. اساس این رژیم از نظر علم و متخصصان بر کارآیی موثر سوخت و ساز سلولی، سلامت عمومی بدن، چربی سوزی و از بین بردن بیماری ها است. رژیم غذایی کتوژنیک هدفمند (TKD) که در آن بر جسب میزان فعالیت و ورزش، کربوهیدرات مصرفی افزایش مییابد. برای اینکه متوجه شوید بدنتان وارد حالت کتوزیس شده یا نه باید آزمایش خون، ادرار و میزان اکسیژن خون را داد.

کتوژنیک به چه معناست پیروی از این رژیم در دراز مدت خطرات بسیاری مانند کاهش میزان پروتئین در خون، افزایش چربی کبد، سنگ کلیه و کمبود ریزمغذی ها را به همراه دارد.یکی از داروهایی که گروهی از افراد مبتلا به دیابت نوع ٢ استفاده می کنند “مهارکننده های سدیم-گلوکز دو (SGLT2)” نام دارد. از دیگر فواید این رژیم می توان به کاهش چربی های بدن اشاره کرد که این امر سبب کمک به بهبود دیابت، حفظ سلامت قلب و پیشگیری از ابتلاع به سرطان می شود.

رژیم های کتوژنیک حتی ممکن است مزایایی برای کسانی که دیابت ، سرطان ، صرع و بیماری آلزایمر دارند، داشته باشد. حفظ رژیم غذایی پرچرب ممکن است چالش برانکیز باشد. در یک مطالعه، افرادی که رژیم کتوژنیک را انتخاب نمودند، ۲.۲ برابر بیشتر از سایر افرادی که یک رژیم غذایی کمچرب با کالری محدود داشتند، وزن کم کردند. با حذف روزی ۵۰ گرم از میزان مصرفی کربوهیدرات های برنج و نان باید آن را به میزانی برسانیم که مورد نیاز بدن است.

به همین دلیل است که چسبیدن به غذاهای دوست داشتنی با Keto و پرهیز از مواد غذایی سرشار از کربوهیدرات بهترین راه برای کاهش وزن با موفقیت در رژیم کتوژنیک است. افرادی که به دنبال لاغری هستند در بیشتر مواقع این رژیم را از کلینیک ها و باشگاه های ورزشی دریافت می کنند که با رعایت کامل آن به احتمال زیاد به وزن ایده ال خود می رسند و از این بابت بسیار خرسند می شود ولی بهتر است توجه کنید که اگر دوره های طولانی از این رژیم استفاده کنید بدن شما آسیب هایی جدی خواهد دید.  Conte᠎nt was generated by  GSA Content Genera᠎to​r ​DE​MO .

ولی تعادل را رعایت کنید. • افراد مبتلا به آلزایمر، پارکینسون و اختلالات خواب با رعایت رژیم کتوژنیک بیش از سایر رژیمها امید به درمان دارند. همچین افرادی که از سردرد مزمن رنج میبرند، بیماریهای مغز و اعصاب و نیز افراد مبتلا به آکنه و دیابت نوع ۱، با رژیم مذکور تا حدودی بهبود پیدا میکنند اما حتما لازم است که این رژیم را زیر نظر پزشک اتخاد و دنبال کنند. ادویجات: شما می توانید از نمک، فلفل و انواع مختلفی از ادویجات استفاده کنید. انواع مختلفی از روزه داری متناوب وجود دارد، اما رایجترین روش شامل محدود کردن مصرف غذا به حدود ۸ ساعت در روز و ناشتا بودن برای ۱۶ ساعت باقی مانده است.

در ادامه بیشتر در مورد تاریخچه و روش کار این رژیم صحبت میکنیم. منابع علمیای که من بررسی کردم چیزی در مورد لزوم اضافه وزن برای شروع این رژیم نگفته بود. این توضیح بخاطر این بود که ایران چه دختر اهای خوب و با دانشی دارد که باعث افتخار همه خواهد بود. رژیم Z217 با توجه به میان وعده ها و حجم غذاهایی که در طول روز تنظیم شده، احساس سیری رو در بدن ایجاد میکنه.طبق گفته ی خیلی از افرادی که زیر نظر کارشناس ها و مشاور های زیبیتو از این رژیم استفاده کردن، به خاطر احساس سیری که پیدا کردن نتونستن حجم غذایی که براشون مشخص شده بود رو تا آخر بخورن.

مبنای اصلی برنامه غذایی شما

باید شامل گوشت، ماهی، کره دانه ها و مغزها، روغن های سالم، آووکادو و حجم بالایی از سبزیجات با کربوهیدرات پایین تشکیل شده باشد. وضعیت متابولیک کتوز در رژیم کتوژنیک، همانطور که گفته شد، در حالتی اتفاق میافتد که بدن به جای کربوهیدارت، از چربی برای تامین سوخت مورد نیاز خود استفاده کند و این درست زمانی رخ میدهد که شما مصرف کربوهیدرات به میزان قابل توجهی کاهش میدهید و به این ترتیب، عرضه گلوکز (قند) بدن را که منبع اصلی برای تامین انرژی سلولها است، محدود میکنید.

در رژیم کتوژنیک منبع سوخت بدن که از آن برای تامین انرژی روزانه استفاده می شود از گلوکز (قند) به چربی ها تغییر می کند و مواد غذایی پرچرب جایگزین کربوهیدرات ها می شوند. گلوکز منبع انرژی بدن است و به سرعت جذب و به سرعت هم می سوزد و تبدیل به انرژی می شود. ما ایرانی ها نان و برنج منبع عمده کربوهیدرات در رژیم غذایی مان است. در حالت عادی، قندهای موجود در غذا در بدن انسان به گلوکز مبدل شده و در سرتاسر بدن بهویژه مغز پخش میشود تا به عنوان منبع انرژی، سوزانده شود.

زمانی که بدن از یک حالت غذایی، یک دفعه به حالت غذایی دیگه ای رو میاره، دچار شوک میشه. در سال 1920 محققین سعی کردن از این رژیم برای کنترل بیماری افرادی استفاده کنن که نسبت به دارو های صرع واکنش مثبتی نشون نمیدادن. به هیچ وجه توصیه نمیکنیم که افراد با مشکل قلبی با تشخص خودشون اقدام به گرفتن رژیم کتوژنیک اصولی کنن. این دسته از افراد هم به هیچ وجه نباید از رژیم کتوژنیک استفاده کنن. برای شروع رژیم غذایی کتو پیشنهاد می کنیم از اول ماه شروع کنید تا دقیقا بتوانید برای ۳ هفته یا ۲۱ روز برنامه ریزی کنید.

آیا آن را پیشنهاد میکنید؟ کره: کمی گیاه خواری در زمانی که امکان آن وجود داشته باشد بسیار عالی است. در این رژیم میزان کلسترول بد بسیار پایین است که این امر سلامتی قلب و عروق را افزایش خواهد داد. برای مقابله با این مسئله، میزان کربوهیدرات مصرفی خود را افزایش دهید. ولی خودمان می توانیم با حذف انواع دود، الکل و غذاهای حاوی کربوهیدرات از یک طرف و ورزش و سبک زندگی سالم از طرف دیگر تا حد زیادی مانع از بروز استرس و در نتیجه کاهش رادیکال های آزاد بدن شویم.

البته برای اثبات قطعی برخی از موارد بالا به مطالعات بیشتری نیاز است. بیماری پارکینسون: اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، یک مطالعه نشان داد که این رژیم غذایی به بهبود علائم بیماری پارکینسون کمک میکند. در مورد خواب هم بارها در نت نوشت برای تان گفته ایم که می توانید با مراجعه به سایت و جست و جو مطالب مربوط به کم خوابی و بدخوابی را پیدا و مطالعه کنید. البته این رژیم باعث کاهش وزن سریع مثل کتوژنیک نمی شود، بلکه با کنترل کالری باعث لاغری خواهد شد.

رژیم لاغری کتوژنیک یکی از رژیمهای محبوب این روزها است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است . به همین دلیل رژیم کتو برای حذف کربوهیدرات ها یکی از موفق ترین رژیم ها است. یکی از رژیم های مهم چربی سوزی و تناسب اندام رژیم کتوژنیک Ketogenic یا به اختصار کتو Keto است. مواد غذایی رژیمی و بدون شکر: این مواد غذایی اغلب بسیار فرآوری شده و حاوی مقادیر زیادی از الکل شکر بوده که میتواند سطوح کتونهای بدن را دچار تغییر کنند. اگرچه ریزش مو در رژیم غذایی کتوژنیک بسیار نادر است، شما می توانید خطر ریزش مو را با داشتن 8 ساعت خواب در شبانه روز و محدود نکردن بیش از حد کالری ها، کاهش دهید.

ماهی با چربی بالا: سالمون، تن، ماکارل، قزل آلا. در طی هفته اول باید غذاهای شیرین، غلات، چربی های اشباع شده، غذاهای پرکالری و پرچربی را شناسایی کنید و میزان مصرف آن ها را کم کنید. با این رژیم در طی سه هفته بین ۵ تا ۷ کیلو وزن کم می کنید. اگر می خواهید مقداری عطر و طعم اضافی به آب خود بیفزایید، با ترکیب های مختلف طعم دوستدار کتو، امتحان کنید. بخاطر از دست دادن آب بدن و تغییر سطح الکترولیت ممکنه دچار احساس خستگی، بدندرد و سردرد بشید.

در این رژیم شخص احساس گرسنگی نمی کند و تقریبا تمام غذاهایی را که دوست دارد می تواند بخورد. به نقل از نت نوشت؛ در رژیم کتوژنیک، شخص به سرعت به تناسب اندام می رسد و تقریبا این کاهش وزن حفظ می شود. اگر هر یک از شرایط زیر را دارید نخست با پزشک خود در این باره صحبت کنید تا مطمئن شوید که رژیم غذایی کتوژنیک برای شما بی خطر باشد، به ویژه اگر دیابت نوع یک دارید. گفته می شود انجام فعالیت هایی که بین 30 الی 120 ثانیه طول می کشد در ابتدای رژیم کتوژنیک دچار افت کیفی می شود و این شامل تمرینات وزنه می شود چون که هر ست تمرینی با هدف عضله سازی معمولا بیش از 30 ثانیه طول می کشد و گفته می شود که طی هفته اول رژیم کتوژنیک بهتر است که هر ست کمتر از 10 ثانیه طول بکشد و این می شود حدود 3 تکرار برای هر ست تمرین.