طرز تهیه ۵ شیک پروتئین برای چاقی و افزایش وزن


برای افراد لاغر اندام، کمبود وزن بسیار موضوعی آزار دهنده است. برای حل این مسئله ابتدا میبایست علت را بررسی نمود. موضوعاتی اعم از افسردگی، تیروئید و بیماری‌هایی همچون سرطان و تومور نیز در کاهش وزن دخیل هستند. در صورت بررسی مشکل و عدم وجود مسئله‌ای خاص می‌توان از مواد غذایی ‌پرکالری جهت افزایش وزن استفاده نمود. همچنین باید به این نکته توجه داشت که برای بالا بردن وزن به روشی سالم، میبایست از خوردن موادی همچون نوشابه، دونات و انواع فست فودها اجتناب کرد تا توده چربی در بدن ظاهر نشود و در عوض می‌توان از شیک‌های افزایش وزن استفاده نمود.

شیک پروتئین چیست؟

‌همانطور که می‌دانید، شیک‌های پروتئین نوشیدنی‌هایی هستند که از ترکیب پودر پروتئین با آب یا شیر حاصل بدست می‌آیند که به طور معمول با عناصر دیگر بر طبق سلیقه افراد ترکیب می‌شوند. شیک پروتئین، نقش مکمل بدنسازی را ایفا کرده و تاثیر چشمگیری در کاهش گرسنگی و افزایش حجم عضلات خواهد داشت. از شناخته‌شده ترین و معتبرترین پودرهای پروتئین در بازار می‌توان به پروتئین کازئین، پروتئین وی، پروتئین سویا و پروتئین تخم مرغ اشاره نمود.

شیک پروتئین

مشکلات لاغری بیش از حد

امروزه افراد بسیاری هستند که به دنبال روش‌هایی هستند تا از لحاظ اندامی خوب به نظر آیند. فردی که دچار شاخص توده بدنی کمتر از ۱۸٫۵ باشد، به کمبود وزن مبتلاست و باید در پی روش‌هایی سالم برای افزایش وزن باشد. در صورتی‌ که افزایش وزن بدون توجه به تجویز پزشک و متخصصان رژیم تغذیه صورت گیرد، خطراتی را برای فرد به در پی خواهد داشت. برخی از بیماری‌های مرتبط با لاغری بیش از حد‌ به شرح زیر است:

به وجود آمدن ناباروری

اختلال در رشد بدن کودکان

به وجود آمدن پوکی استخوان

ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن

افزایش خطر مرگ در حین عمل جراحی

خرید اینترنتی مکمل های بدنسازی

طرز تهیه ۵ شیک پروتئین برای افزایش وزن

شیک پروتئین موز و کره بادام زمینی

مقداری کره بادام زمینی، پرک جو دوسر، موز، شیر، پروتئین وی و عسل را با توجه به غلطت دلخواه درون به وسیله میکسر مخلوط نمایید و سپس دارچین و جوز هندی ساییده شده را به آن بیافزایید و ترکیب کنید. پس از اینکه مواد به طور کامل مخلوط شدند، همه مواد را با بادام زمینی قاطی کرده و یک شیک پروتئین برای چاقی خواهید داشت. همانطور که می‌دانید پروتئین نقش بسزایی در حفظ و بازسازی بافت‌های عضلانی ایفا می‌کند. می‌توان با تهیه این شیک‌ها پروتئین مورد نیاز را برای افرادی که بدنشان برای چاق شدن مقاومت نشان می‌دهد، تامین نمود.

شیک پروتئین آماده

بدن هر فرد به طور روزانه حدود ۴۶ الی ۱۷۵ گرم پروتئین نیاز دارد که با در نظر داشتن تحرک و فعالیت فیزیکی ممکن است این مقدار در هر فرد متفاوت باشد. گرچه  بدن ورزشکاران به علت انجام فعالیت‌های سنگین به میزان پروتئین بیشتری نیاز خواهد داشت؛ زیرا تمرینات با شدت بالا نیاز بیشتری به پروتئین دارد. شیک پروتئین آماده بدون گلوتن است و در تهیه‌ آن از بهترین محصولات پروتئینی استفاده می‌شود‌. اغلب مصرف پروتئین بر تولید پروتئین ماهیچه‌ها و افزایش اندازه عضلات اثر مثبت خواهد داشت. می‌توان پس از تهیه پروتئین‌های آماده آ‌ن‌ها را با انواع گیاهان و میوه‌های دیگر ترکیب نمود.

قیمت انواع مکمل کراتین

شیک پروتئین معجونی

جهت تهیه شیک پروتئین معجونی برای چاقی، به منبع چربی با کیفیت بالا همچون کره مغزها، آووکادو، روغن زیتون یا روغن نارگیل و همچنین منبع پروتئین نیاز است. همچنین در کنار موارد ذکر شده می‌توان مواد مغذی دیگری اعم از میوه، سبزیجات و ادویه‌جات و مرکبات را به معجون اضافه نمود تا طعم بهتری داشته باشد و انرژی آن بیشتر شود. با ترکیب نمودن منابع چربی و پروتئین و میکس کردن آن‌ها با یکدیگر مواد دیگر را نیز به آن اضافه و مخلوط کنید تا با قوام شود. همچنین پس از آماده شدن نوشیدنی، می‌توان از آن به عنوان میان وعده غذایی مصرف کرد.

طرز تهیه شیک جو دوسر

شیک جو دوسر یکی از پر خاصیت‌ترین شیک‌ها جهت چاقی به شمار‌ می‌رود؛ چرا که تمام مواد مصرفی در این شیک،، همه با توجه به جدول ارزش غذایی آن‌ها تنظیم شده است. همچنین می‌توان شیک پروتئینی جو پرک و موز به همراه پودر پروتئینی با طعم دلخواه را وگان تهیه کرده و یک شیک گیاهی داشت. همچنین توصیه می‌شود که از شیر جو یا شیر سویا بجای شیر لبنی استفاده نمایید.

جهت تهیه شیک پروتئین برای افزایش وزن، شیر را به همراه جو دو سر خیس کنید و مقداری موز له شده به آن بیافزایید. در صورت کم بودن میزان جودوسر مقداری به مواد اضافه کنید. افراد می‌توانند به سلیقه خود تغییراتی در این شیک‌ ایجاد نمایند تا از طعم دلخواه لذت ببرند.

خرید گینر اورجینال

شیک پروتئین

شیک پروتئین برای عضله سازی

پروتئین وی پروتئینی طبیعی از شیر گاو است که هنگام استحصال پنیر تولید می‌شود. پروتئین وی منبعی سرشار از آمینو اسیدهای مورد نیاز بدن است.

این پروتئین نه تنها سبب تامین آمینو اسیدهای شاخه دار ضروری برای بدن می شود، بلکه در بهبود و بازسازی بافت های ماهیچه‌ای نیز نقش بسزایی ایفا می‌کند.

پروتئین وی به دلیل طول کم آمینو اسیدهای شاخه دار جذب سریعی دارد. در نهایت، به آسانی در دسترس عضلات قرار گرفته و اثر بیشتری در عضله سازی و رشد آن‌ها خواهد داشت. شیکی که با این پروتئین تهیه می ‌شود به علت دارا بودن آمینو اسید های شاخه دار بیشتر در عضلات متمرکز بوده و پروتئین سازی را برای بالا بردن حجم عضلات تحریک می‌نماید.

سخن پایانی

در صورت استفاده از شیک‌های پروتئینی، ترکیبی از پروتئین، چربی و کربوهیدرات را دریافت خواهید نمود. یکی از ویژگی‌های چشمگیر در تهیه این شیک‌ها، تغییر در مواد اولیه آن‌ها بوده که می‌توان آن را به طعم دلخواه خود در آورد. همانطور که در اینجا اشاره نمودیم، شیک‌های پروتئینی یکی از بهترین روش‌ها در افزایش وزن بشمار می‌رود.



Source link