گام‌های ساده برای رژیم کتوژنیک برای صرع از رویاها

با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم کارآزماییهای بالینی وی بر روی چند بیمار مبتلا به صرع در ۱۹۲۱ میلادی، نخستین کاربرد رژیم کتوژنیک در درمان صرع محسوب 3 نمونه رژیم کتوژنیک یا کیتو دایت میشود. محصولات کتوژنیک شامل: نان کتویی، آرد بادام، آرد نارگیل، قند بدون کالری، گز رژیمی، آبنبات رژیمی، شیرینی بدون قند و… در این برنامه به سادگی، کربوهیدراتهایی را مثل شکر، نوشابه، برنج، شیرینی و نان سفید که به راحتی هضم میشوند، کاهش میدهیم که از این لحاظ با رژیمهای اتکینز و کمکربوهیدرات شباهتهایی هم دارد. پیتزاهایی که نان آن از خمیر سبزیجاتی مثل گلکلم هستند، برای رژیم کتویی عالی است.

در واقع عوارض عمومی مثل سردرد، کاهش انرژی بدن و … اغلب عوارض جانبی رژیم کتوژنیک در زمان شروع را میتوان از بین برد. برای کمکردن شانس بروز عوارض استفاده از رژیم غذایی کتوژنیک میبایست قبل از قطع کامل ورود کربوهیدراتها به بدن، چند هفتهای را با برنامه رژیم کم کربوهیدرات شروع کرد. شما میتوانید یک رژیم غذایی مدیترانیهای یا رژیم غذایی معتدل با کربوهیدارت کم و با یک رژیم غذائی گیاهی سالم را انتخاب کنید؛ گزینههای مختلفی برای افراد با ترجیحات غذایی متفاوت وجود دارد. رژیم کتوژنیک چرخهای یا هدفمند روشهای بسیار پیشرفتهتری هستند و عمدتاً بدنسازها یا ورزشکارها از آنها استفاده میکنند.

استفاده از رژیم کتوژنیک برای صرع سبب میشود تا بیماران داروهای ضد صرع کمتری مصرف کنند یا بههیچوجه مصرف نکنند و علائم بیماری صرع از جمله تشنج را نیز تجربه نکنند. مصرف بیش از حد چربی ها بر اساس آنچه در رژیم کتو رعایت می شود باعث مشکلات سلامتی مختلفی از جمله قرار گرفتن در معرض بیماری های قلبی و تصلب شرایین می شود. حتی این مطالعات نشان میدهد که کودکان مبتلا به سرع نیز با رعایت این رژیم کیفیت خواب بسیار بالایی را تجربه میکنند. این مطالعه نشان داد که اکثر افراد پس از پایان تحقیقات رژیم کتو را متوقف میکنند.

کتوژنیک pdf یک کارآزمایی بالینی کنترلشده جدید، دو رژیم غذایی مذکور را با درخواست از ۳۳ فرد مبتلا به پیش دیابت یا دیابت برای پیروی هر دو رژیم، یکی پس از دیگری، به مدت سه ماه مقایسه کرد. چه کسانی پیروی رژیم کتو هستند؟ این دو مورد به صورت کلی، توی هر نوع رژیم غذایی قابل استفاده هستن و مشکلی ندارن. نوع واحدی از رژیم کتوژنیک وجود ندارد، چندین نسخه وجود دارد که برخی از آنها انعطاف پذیرتر از بقیه هستند. برتری رژیم کتوژنیک بر رژیم کمچربی، چندین دلیل دارد. Po st w​as c​reated by GSA Content Gener at or ᠎DEMO !

اما اگر سختی رژیم برایتان مهم نیست، می توانید از رژیم های لاغری دیگر مانند رژیم کتوژنیک فیت شو استفاده کنید. خوراکی های شیرین مانند لیموناد، بستنی ها، غلات یا نشاسته و در حالت کلی موادی که کربوهیدرات بالایی دارند، از موارد منع مصرف در رژیم غذایی کتوزیست می باشد. به عنوان مثال خیلی از ما ایرانی ها عادت داریم هر روز صبح یک لیوان چای شیرین بخوریم. این عادت بر خلاف رژیم کتوژنیک هست چون توش از شیرین کننده استفاده میشه. رژیمهای کتوژنیک دورهای یا هدفمند روشهای پیشرفتهتری هستند و بیشتر از سوی بدنسازان و ورزشکاران دنبال میشود.

چربی مرغ یا چربی اردک که در هر قاشق غذاخوری، کاربید خاص صفر دارد. در رژیم کتوژنیک و صبحانه کتوژنیک این موضوع اهمیت بیشتری هم داره. راهنمای کامل درباره ي این موضوع در اختيار شما قرار دهيم ما را تا انتهاي مطالب همراهي بفرماييد. وقتی بدن ما قادر نباشد انرژی کافی از قند را به دست آورد، چربیها را میسوزاند و کتون تولید میشود. با استفاده از یک قاشق غذاخوری آووکادوها رو به اندازه کافی گود کنید، تا بتوانید 1 تخم مرغ کامل رو داخلش قرار بدین. اسیدهای آمینه در پروتئین ها می توانند به گلوکز تبدیل شوند، بنابراین رژیم غذایی کتوژنیک حاوی مقادیر کافی از پروتئین ها مشخصی برای جلوگیری از کاهش توده بدون چربی است، اما هم چنان می تواند باعث کتوز شود.

نتایج این رژیم نشون داد که علاوه بر کنترل بیماری صرع لاغری هم اتفاق میوفته و این تبدیل دلیل شهرت این رژیم در سطح جهان شد. رژیم کتوژنیک را رژیم کوتاهمدت میدانند که نسبت به بعضی رژیمهای دیگر، ممکن است به کاهش وزن بیشتر در 3 تا 6 ماه اول کمک کند، به این دلیل که برای تبدیل چربی به انرژی، کالری بیشتری نسبت به تبدیل کربوهیدرات به انرژی لازم است. این ممکن است به بدن شما بیاموزد که قبل از حذف کامل کربوهیدرات ها، چربی بیشتری را بسوزاند.

این رژیم در دهه 1920 و 30 به تقلید از متابولیسم روزه، به عنوان درمانی برای بیماری صرع معرفی شد. بعضی از بهترین غذاهای رژیم کتوژنیک عبارتند از: روغن زیتون، مارچوبه،آووکادو، تخم مرغ، فلفل سبز و گل کلم. سبزیجات غیرنشاستهای: مانند سبزیجات برگدار، کلم بروکلی، گل کلم، فلفل، قارچ، پیاز و ریواس. شام: گوشت خوک را با پنیر پارمزان ، کلم بروکلی و سالاد میل کنید. اینجا پایان کار هست و میتونید خودتون رو آماده یک وعده متفاوت برای صبحانه کنید. تخم مرغ و نودل کدو سبز دقیقا همین کار رو برای شما انجام میده.

این نودل ها از فیبر چسبناکی به نام گلوکومانان ساخته شده اند که فواید بالقوه زیادی برای سلامتی دارد. با این وجود خیلی از غذاهای ایرانی میتونن توی این رژیم استفاده بشن. وجود آنتی اکسیدان درون این ترکیب، میتونه به لاغری وسلامت بیشتر بدن تا حد زیادی کمک کنه. حالتی که در آن بدن شروع به سوزاندن چربیهای ذخیره شده به عنوان سوخت میکند؛ اما برای رسیدن به کتوز، کربوهیدراتها به شدت به ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز کاهش مییابد. رژیم کتوژنیک چرخشی (CKD): نوع چرخشی شامل دورههایی از کربوهیدراتهای بیشتر است؛ مثلا 5 روز کتوژنیک کمکربوهیدارت (کمکَرب) و 2 روز با کربوهیدرات بالا.

رژیم کتوژنیک یک نوع رژیم غذایی است که احتمالا نام آن را بسیار شنیده اید. اگر اینطور هست میتونید از این دستور غذایی برای صبحانه کتوژنیک خودتون استفاده کنید. غلات: اگر می خواهید به سرعت دچار کتوز شوید، باید مصرف کربوهیدرات خود را محدود کنید. حالا مخلوط رو از ماهیتابه جدا کنید، آووکادو رو خرد کنید و کنار غذا قرار بدین! قدم اول برای تهیه این غذا ، آماده سازی اجاق گاز هست. رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): در این نوع رژیم کربوهیدرات بسیار کم، پروتئین متوسط و چربی بالا مصرف میشود.

رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این نوع رژیم کتو به ما امکان میدهد کربوهیدرات را در حین ورزش اضافه کنیم. به همین خاطر هست که ما همیشه پیشنهاد میکنیم این رژیم رو زیر نظر کارشناس بگیرید تا بیشتری نتیجه ایجاد بشه.تخممرغ و بیکن (منظور گوشت خوک نیست! گوشت های دیگه مثل گوشت گاو، گوساله، مرغ و بوقلمون و … میتونن از این روش تهیه بشن ) جدا از چربی و پروتئین زیاد برای بدن مفیدن. در نتیجه شما نمیتونید نتیجه ی درست رو بگیرید. اما اگه واقعا میخواین نتیجه بگیرید، کربوهیدرات رو قطع کنید؛ حداقل برای چند هفته.

نکته جالبی که وجود داره این هست که با این رژیم میتونید در زمان 21 روز حداقل 7 کیلو و 2 سایز کم کنید. رژیم Dirty Keto رژیم غذایی کم چرب و کم کربوهیدرات را توصیف می کند که شامل مقدار معقولی از غذاهای فرآوری شده است. هم پزشکان، هم متخصصان تغذیه و هم تمام مردم عادی می توانند شاخص توده بدنی خود را محاسبه کنند و از آن استفاده کنند. درصد دقیقی از کربوهیدارت ها، چربی ها و پروتئین برای دستیابی به سلامتی لازم است که براساس ژنتیک و ترکیب بدنی برای هر فرد متفاوت است.

این نوع رژیم مناسب افرادی است که فعالیت بدنی شدید دارند. شامل ۶۰ تا ۶۵ درصد چربی، ۳۰ درصد پروتئین و ۵ تا ۱۰ درصد کربوهیدرات است.همانطور که از اسم این نوع رژیم کتوژنیک مشخص است پروتئین زیادی دارد. 1. 20% درصد پروتئین: ماهی، به خصوص سالمون و ساردین. انواع روغن: به خصوص روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن آووکادو. این کاهش کربوهیدرات، بدنمان را در وضعیت متابولیکی به نام کتوز یا کتوزیس قرار میدهد. پنیرها: پنیرهای فرآوری نشده مانند چدار، پنیر بز، پنیر خامهای، پنیر رگهآبی (بلوچیز) یا پنیر موزارلا.

اگر ترکیب بالا را با پنیرهای

پرچربی مثل سیامزگی یا پنیر کوزه همراه کنیم، درصد لذتمان بیشتر میشود. فراتر از این اثر، یکی دیگر از مزایای بالقوه کاهش درصد چربی بدن است که میتواند در رژیم کتو حاصل شود (کاهش وزن بالا). بیماری پارکینسون. اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما یک مطالعه نشان داد که این رژیم غذایی به بهبود علایم بیماری پارکینسون کمک می کند. تجربه نشان داده است که افرادی با رژیم کتوژنیک طول عمر بالاتری خواهند داشت. این مطالعه نشان داد که در حالی که هر دو رژیم غذایی، تری گلیسیرید را کاهش میدهند، رژیم کتو تاثیر بیشتری داشت؛ اما هو گفت که کاهش تری گلیسیرید به اندازه افزایش کلسترول LDL مهم نیست.

او توضیح داد: کلسترول LDL بالا نسبت به سطح تری گلیسیرید یک عامل خطر بسیار قویتر و مهمتر برای بیماریهای قلبی عروقی است؛ بنابراین در حالی که هر دو طرف در کنترل قند خون در کوتاه مدت بسیار موثر بوده اند، من فکر میکنم مسئله اصلی اثرات بالقوه طولانی مدت رژیم کتو بر بیماریهای قلبی عروقی است. مارچوبه کلسیم دارد بنابراین باعث استحکام استخوانهاست. در بعضی افراد بین رژیم غذایی و میزان قند خون با بروز آکنه ارتباط وجود دارد. با این میزان، شما به میزان خوبی از ویتامین بی دسترسی دارید که انرژی بدن را تامین میکند.

برای اینکه بعد از خارج شدن از رژیم کتوژنیک دچار افزایش وزن مجدد نشوید، باید رژیم خود را به آرامی تغییر دهید؛ بنابراین، به تدریج میزان چربی را کم کنید. رژیم غذایی کتوژنیک که رژیم غذایی کتو نیز شناخته میشود، یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات و غنی از چربی است که دارای مزایای زیادی برای سلامتی میباشد. پیروان رژیم غذایی کتوژنیک بیشتر برای کاهش وزن از آن استفاده میکنند، اما این رژیم میتواند به مدیریت بعضی از بیماریهای قلبی، مغزی خاص، آلزایمر و حتی درمان آکنه کمک کند. بر اساس مطالعهای که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد، هنگامی که محققان تاثیر این دو رژیم غذایی را بر سطوح چربی خون که به بیماری قلبی کمک میکنند، بررسی کردند، رژیم غذایی مدیترانهای برنده قاطع این مقایسه بود.

محققان وزن، سطح قند خون (گلوکز)، عوامل خطرزای قلبی عروقی و پایبندی به رژیم غذایی شرکت کنندگان را بررسی کردند. محقق Hu Jintao نیز گفت: تفاوت بین این دو سیستم بسیار بزرگ و این ممکن است عواقب طولانی مدتی برای بیماریهای قلبی عروقی داشته باشد. در این رژیم کربوهیدرات بسیار کمتری دریافت میکنید، مصرف پروتئین را در حد متوسط حفظ کرده و ممکن است مصرف چربی را افزایش دهید. اما این وافل کمی متفاوت تره. افرادی که پای ثابت کافه ها هستن، احتمالا برای یک بار هم که شده از وافل ها سفارش دادن.

افرادی که به این میوه استوایی دسترسی دارن، حتما باید اون رو توی رژیم کتویی خودشون داشته باشن. با این حال تحقیقات بیشتری در این زمینهها در حال انجام است. تحقیقات بیشتری برای تعیین بیخطر بودن رژیم کتو در دراز مدت در حال انجام است. یکی از دلایل اصلی گنجاندن غذاهای دریایی در رژیم کتو، کم کربوهیدرات بودن آنهاست. دلیلش هم بالا بودن مصرف پروتئین هستش. با اینکه بیشتر مطالعات بر روی رژیم کتوژنیک استاندارد و رژیم کتو با پروتئین بالا صورت گرفته است، ولی رژیمهای کتوژنیک هدفمند و دورهای روشهای پیشرفتهتری هستند و عمدتا توسط ورزشکاران و بدنسازان مورد استفاده قرار میگیرند.