رژیم کتوژنیک برای صرع روش‌ها برای مبتدی‌ها

رژیم غذایی کتوژنیک از سال 1920 میلادی به کنترل تشنجی که به دلیل صرع ایجاد میشود، کمک کرده است. سندروم تخمدان پلی کیستیک: رژیم کتو میتواند به کاهش سطح انسولین کمک کند، که ممکن است نقش کلیدی در سندروم تخمدان پلی کیستیک داشته باشد. رژیمهای کتوژنیک باعث کاهشی چشمگیر در سطوح قند خون و انسولین شده که همراه با افزایش میزان کتونها، فواید بسیاری را برای سلامت به همراه دارند. این سبک از زندگی می تواند برای افرادی که اضافه وزن ، دیابت و سایر بیماری هایی که در بالا گفته شده را دارند یا به دنبال بهبود سلامتی متابولیک هستند ، فوق العاده می باشد و در طرف مقابل این رژیم برای ورزشکاران هرگز مناسب نمی باشد.

برنامه رژیم کتوژنیک 28 روزهData was gen​erated by GSA Con​tent Gen᠎erator D​em᠎ov᠎er si​on!

شاید شما هم جزو افرادی باشید که تصمیم گرفتهاید رژیم کتوژنیک را کنار بگذارید اما نمیدانید چگونه باید این کار را انجام دهید و اینکه چه در انتظار سایز شکمتان خواهد بود. افزایش پیدا میکند. مطالعاتی نشان داده است که افرادی که در رژیم غذایی کتوژنیک قرار دارند 2.2 برابر وزن بیشتری نسبت به افرادی که رژیم کم چربی دارند، کم کرده اند همچنین در این تحقیقات ذکر شده است که سطح کلسترول تری گلیسیرید و HDL نیز بهبود یافته است. باید بدانید که در بهترین حالت، کاهش وزن یک فرد سالم (بدون مشکلات یا اختلالات متابولیک و …) حداکثر یک کیلوگرم در هفته است و در یک فرد معمولی، نصف این مقدار اتفاق میافتد.

اختلالات ذهنی: در تحقیق انجام شده بر روی حیوانات مشخص شد که رژیم کتوژنیک در بهبود آسیب های مغزی نقش موثری دارد. در رژیم کتوژنیک استاندارد مصرف تمام وعده های غذایی براساس چربی های سالم نظیر روغن زیتون، آووکادو و … کتواسیدوز خطرناک است اما کتون زدگی در رژیم غذایی کتون معمولاً برای افراد سالم مفید است. این نوع رژیم معمولاً حاوی 75٪ چربی ، 20٪ پروتئین و فقط 5٪ کربوهیدرات می باشد. رژیم کتوژنیک سرشار از پروتئین: شبیه به رژیم کتوژنیک استاندارد است، با این تفاوت که حاوی مقادیر بیشتری از پروتئین است.

Conte᠎nt w᠎as created by G᠎SA C on​te nt Gen er ator D emoversion !

در طول رژیم کتوژنیک شما اجازه دارید از مواد غذایی و دسرهایی با چربی بالا مانند بولت پروف استفاده کنید، اما این بدان معنا نیست که بتوانید همین رفتار غذایی را نسبت به قندها داشته باشید. این کاهش کربوهیدرات بدن شما را در وضعیت متابولیکی بنام کتوز قرار می دهد که وقتی این اتفاق بیفتد ، بدن شما در سوزاندن چربی ها فوق العاده کار می کند، همچنین بدن این چربی ها را به کتونهای موجود در کبد تبدیل می کند ، که می تواند انرژی مغزی را تامین کند.

این ها بر روی مغز و ستون فقرات و همچنین اعصاب، که این دو را به هم مرتبط می سازند، تاتیر میگذارند. همچنین میتوانید سیبزمینی سرخشده را با سبزیجات جایگزین کنید. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا دارای 60٪ چربی، 35٪ پروتئین و 5٪ کربوهیدرات است. امروزه بیشتر ورزشکاران به سمت رژیم های غذایی با میزان کربوهیدرات کم و چربی بالا رو آورده اند. دقیقا توی همین زمان ما پروتوئین و چربی های مفید بیشتری رو وارد بدن میکنیم. یکی از راه های استفاده از این روغن اینه که اون رو به ماست یا دوغ و یا حتی سالادتون خود اضافه کنید.

برای کمک به شما برای شروعتان، در این بخش از تناسب اندام و رژیم های لاغری در دلگرم یک برنامه رژیم غذایی کتوژنیک را برای یک هفته آورده ایم:شنبه:صبحانه:املت ژامبون و پنیر با سبزیجات.ناهار:برش ژامبون و پنیر با آجیل.شام:ماهی سفید، تخم مرغ و اسفناج پخته شده در روغن نارگیل.یکشنبه:صبحانه:تخم مرغ سرخ شده با بیکن و قارچ.ناهار:برگر با سالسا، پنیر و گااکامولی.شام:استیک و تخم مرغ با سالاد جانبی.دوشنبه :صبحانه:بیکن، تخم مرغ و گوجه فرنگی.ناهار:سالاد مرغ با روغن زیتون و پنیر فتا.شام:ماهی قزل آلا با مارچوبه پخته شده در کره.سه شنبه:صبحانه:املت تخم مرغ، گوجه فرنگی، ریحان و پنیر بز.ناهار:شیر بادام، کره بادام زمینی، پودر کاکائو و میلک شیک استویا.شام:گوشت قل قلی، پنیر چدار و سبزیجات.چهار شنبه:صبحانه:یک میلک شیک کتوژنیک.ناهار:سالاد میگو با روغن زیتون و آووکادو.شام:گوشت قرمز با پنیر پارمسان، بروکلی و سالاد.پنج شنبه:صبحانه:املت با آووکادو، سالسا، فلفل، پیاز و ادویه جات.ناهار:تعدادی آجیل و کرفس با گواکامولی و سالسا.شام:مرغ با پاستو و پنیر خامه ای همراه با سبزیجات.جمعه:صبحانه:ماست بدون قند با کره بادام زمینی، پودر کاکائو و استویا.ناهار:گوشت گاو سرخ شده در روغن نارگیل با سبزیجات.شام:همبرگر با بیکن، تخم مرغ و پنیر.همیشه سعی کنید سبزیجات و گوشت را در طولانی مدت بچرخانید، زیرا هر نوع از اینها، مواد مغذی و مزایای سلامتی خاصی را فراهم می کند.عوارض جانبی رژیم کتوژنیک و چگونگی به حداقل رساندن آنها:- هرچند رژیم کتوژنیک برای افراد سالم ایمن است، اما در حالی که بدن شما سازگار است، ممکن است عوارض جانبی اولیه ایجاد شود.

زمانی که از رژیم

لاغری کتوژنیک برای لاغری استفاده می کنید شما با برخی از عوارض آن رو به رو خواهید شد که برای آگاهی از آن ها و آشنایی بیشتر با رژیم این قسمت را حتماً مطالعه کنید. اما خوردن چربی های اشباع شده از روغن ها (نخل, نارگیل), گوشت گاو, کره و کره کاکائو آن هم به مقدار زیاد تشویق می شوند.پروتئین بخشی از رژیم کتو است, اما به طور معمول بین غذاهای پروتئین بدون چربی و منابع پروتئین پر چربی اشباع مانند گوشت گاو, گوشت خوک و بیکن تفاوت قائل نمی شود.

موفق ترین رژیم لاغری مرحله ای در ایران و با غذاهای معمول ایرانی! در ادامه با مزایای رژیم غذایی کتوژنیک برای سلامت بدن و

کاهش وزن آشنا میشویم. دهها پژوهش سطح بالای پزشکی نشان دادهاند که رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک در مقایسه با سایر برنامه های غذایی بیشترین تاثیر را در کاهش وزن شرکت کنندگان داشته اند. به احتمال زیاد باید میزان کربوهیدرات دریافتی را زیر ۵۰ گرم کربوهیدرات خالص در روز نگه دارید ، در حالت ایده آل بهتر است این مقدار زیر ۲۰ گرم باشد. در مورد کربوهیدرات: “هر بدن متفاوت است، اما اغلب مردم کتوز را با بین ۲۰ تا ۵۰ گرم کربوهیدرات خالص در روز نگهداری می کنند،” ماتینسون می گوید.

مثلا اگر در رژیم استانداد فقط ۲۰ درصد از کالریهای مصرفی باید از پروتئینها تامین شود. با این حال، بیشتر رژیمهای کتوژنیک پروتئین متوسط و نه زیاد را تامین میکنند. باید گفت بدن به طور عادی انرژی مورد نیاز خود را از کربوهیدرات ها تامین می کند ( قند یا گلوکز). این به این معنی است که شما گوشت، چربی ها و روغن ها و مقدار بسیار محدودی از سبزیجات بدون کرب (nonstrachy) مصرف می کنید. تحقیقاتی کند. جان هاولند نیز این پول را صرف پژوهشی نمود که توسط استنلی کاب و ویلیام گوردون لنوکس انجام شد.

این بدین معنی است که با پیروی از رژیم کتوژنیک، عملکردتان را در فعالیتهای شدیدی که در ادامه آورده شده، به شدت تحت تأثیر قرار خواهد داد. مثلا 5 روز از رژیم کتوژنیک پیروی میکنید و در 2 روز باقی مانده مصرف کربوهیدرات را افزایش می دهید. پ هنگامی که بدن شما در رژیم غذایی قرار گرفت، با کارایی بیشتری کار می کند، چربی های موجود در غذای شما و بدن شما را می سوزاند .بدون مصرف قند، ولع مصرف غذا از بین می رود و شما احساس رضایت می کنید.

اما خوردن بقیه ماده های غذایی باید طبق اصول این رژیم رعایت شود. بهتر است رژیم غذایی خود را بیشتر بر اساس غذاهای کامل و تک ماده ایی قرار دهید. در واقع تنظیم درست غذاها، میان وعده ها، مقدار هر ماده غذایی و ترتیب مصرف هست که چربی سوزی خودکار بدن رو فعال میکنه. اگر شما تصمیم گرفتید که رژیم کتو را امتحان کنید، به خاطر بسپارید که در واقع شما می خواهید به یک سری پارامترهای برنامه غذا بچسبید. بررسیهای پیشین موفقیت این روش را بالا گزارش نموده بود.

مغز قادر به استفاده از این سوخت جایگزین به جای روش همیشگی (استفاده از گلوکز به عنوان سوخت) میباشد که در بیماران مبتلا به اختلالات مغزی به صورت صحیح عمل نمیکند. هرگاه سطح اجسام کتونی در خون (و مغز) بالا برود و کتوزیس ایجاد شود، شمار حملات صرعی کاهش مییابد. مغز عضوی پر مصرف است که هر روز مقدار زیادی انرژی مصرف می کند و نمی تواند مستقیماً این انرژی را از چربی ها بدست آرود و فقط می تواند آن را از گلوکز – یا کتونها تامین نماید.

کتو خود را نشان خواهند داد. مروری بر این شکل از غذا خوردن نشان می دهد که ممکن است این رژیم به کاهش اشتها کمک کند، اما اینکه چگونه این اتفاق می افتد باید بیشتر مورد مطالعه قرار گیرد. رژیم کتوژنیک به شما کمک می کند تا سوخت را ازاین طریق سریع تر بسوزانید. استیسی ماتینسون، می گوید: رژیم کتو یک برنامه غذایی است که بدن شما را به کتوز تبدیل می کند،کتوز حالتی است که بدن از چربی (به جای کربوهیدرات ها) به عنوان منبع اولیه سوخت استفاده می کند.

خطرات طولانی مدت رژیم کتو برای سلامتی شامل بروز سنگ کلیه ، بیماری کبد و کمبود ویتامین ها و مواد معدنی است. این رژیم شبیه یک رژیم استاندارد کتوژنیک است ، اما شامل پروتئین بیشتری است. رژیم غذایی کتوژنیک با پروتئین بالا: این رژیم شبیه به رژیم استاندارد کتوژنیک است اما پروتئین بیشتری دارد. بعلاوه ممکن است بعضی از افراد در طی استفاده از این نوع رژیم علایمی شبیه به آنفولانزا را تجربه نمایند که شامل ناراحتی معده ، سردرد ، خستگی و احساس گیجی باشد که به آن “آنفولانزای کتو” گفته می شود .

از آنجایی که مردم اغلب رعایت این رژیم را سخت می دانند، بیشتر به عنوان یک رژیم غذایی کوتاه مدت و نه یک سبک زندگی دراز مدت به آن تکیه می کنند. اغلب افراد کتوز و کتواسیدوز را با هم اشتباه میگیریند. کاهش وزن قابلتوجهی که در ابتدا روی میدهد ناشی از ازدستدادن آب بدن است؛ زیرا شما مصرف کربوهیدراتها را بهشدت کم کردهاید و بدنتان مجبور است از کربوهیدراتهای ذخیره شده در کبدتان استفاده کند که دارای آب هستند. او توضیح می دهد که بدن شما در ابتدا از تمام منابع گلیکوژن (فرم ذخیره شده کربوهیدرات) استفاده می کند.

در این مورد، مطمئن شوید که مقدار زیادی از غذاهای دارای باکتری خوبِ روده مانند سبزیجات برگدار، سبزیجات تخمیر شده و چربیهای خاصی مانند کره که اسید بوتیریک را تامین میکند مصرف میکنید. با نظر پزشک میتوانید بصورت روزانه 3000 تا 4000 میلیگرم سدیم، 1000 میلیگرم پتاسیوم و 300 میلیگرم منیزیم مصرف کنید تا این عارضه را نیز به حداقل برسانید. از این رو اضافه کردن اندکی نمک به وعده های غذایی روزانه و یا مصرف مکملهای مواد معدنی (با نظر پزشک) می تواند به بدن شما کمک کند. اما رژیم غذایی کتوژنیک به بیماریهای دیگری نظیر آلزایمر، پارکینسون و اختلالات خواب کمک میکند.