پرسش دریابیم که چگونه کیک برای رژیم کتوژنیک خود را سنگ کنید؟ این را بیاموزید

معمولا گرفتن رژیم کتوژنیک باعث بهبود شرایط بیماری صرع و کاهش نیاز به استفاده از داروها 3 نمونه رژیم کتوژنیک یا کیتو دایت میشود. مهم است تا تنها بر مصرف غذاهای پرچرب تمرکز نشود و در رژیم غذایی روزانه انواع متنوعی از گوشت ها، ماهی، سبزیجات، میوه ها، مغزها و دانه ها وجود داشته باشد تا دریافت فیبر، ویتامین های گروه B و املاح معدنی (آهن، منیزیم، وی) را که معمولا در غلات سبوس دار وجود دارد و در این رژیم محدود شوند. کره و خامه: در انواع رژیم غذایی کتوژنیک بهتر است در صورت دسترسی، از کره و خامه های محلی پاستوریزه و بهداشتی استفاده نمایید. Data has be en g​en᠎er ated by GSA Con tent Gen᠎er ator DEMO​!

دریافت رژیم کتوژنیک رایگان سرطان: در حال حاضر رژیم کتوژنیک برای درمان انواع مختلف سرطان و رشد سریع تومور مورد استفاده قرار میگیرد. گوشت: انواع گوشت شامل گوشت قرمز، استیک، ژامبون، سوسیس، بیکن، مرغ، بوقلمون و … رژیم غذایی کتوژنیک دورهای (CKD) که شامل دورههایی برای افزایش میزان کربوهیدرات است به طور مثال در هر هفته ۵ روز میزان کربوهیدرات کم و دو روز باقیمانده کربوهیدرات بالا دریافت میشود. رژیم کتوژنیک دورهای (CKD): در CKD فرد به صورت دورهای میزان کربوهیدرات رژیم را محدود میکند؛ به عنوان مثال، پنج روز از رژیم کتو پیروی کرده و سپس به مدت دو روز میزان کربوهیدرات مصرفی را بالا میبرد.  This  data was gen er​ated ​by GSA Content  Ge nera to r DEMO.

اما قبول کنید هیچ کدام جای یک متخصص واقعی تغذیه و رژیم درمانی که سال ها در این زمینه تحصیل و تحقیق کرده است و اطلاعات خود را کتب و مقالات پزشکی آورده نه گوگل و اینستاگرام! این رژیم شبیه رژیم کتوژنیک استاندارد است با این تفاوت که مقدار پروتئین بیشتری در رژیم غذایی استفاده میشود، نسبت های درشت مغذی ها در رژیم کتوژنیک به صورت چربی ۶۰%، پروتئین ۳۵% و کربوهیدرات ۵% است. این رژیم غذایی بیشتر بر محدود کردن میزان مصرف کربوهیدرات تمرکز دارد، در حالی که امکان انعطاف پذیری بیشتری را نیز از نظر میزان چربی و پروتئین که می خورید فراهم می کند.در این بخش به بررسی رژیم غذایی کتوژنیک تنبل می پردازیم.

در حالی که این نوع رژیم به عنوان یک رژیم کتو سخت گیرانه، ممکن است به شما کمک نکند که به آسانی وارد کتوز غذایی شوید، بسیاری می گویند که هنوز هم از نظر اهداف کاهش وزن و سایر مزایا می تواند مفید باشد.در قسمت پایین به مزایای رژیم لیزی کتو می پردازیم. از آنجا که رژیم غذایی لیزی کتو کم کربوهیدرات، به خصوص قند اضافه شده و غلات تصفیه شده است، این رژیم غذایی می تواند در بهبود بسیاری از نشانگرهای سلامتی از جمله قند خون، حساسیت به انسولین، وزن بدن، فشار خون و…

در رژیم کتوژنیک تلاش برای کم کردن گلوکز(قند) است. رژیم کتوژنیک سیکلیکال یا دوره ای راهی آسان تر برای اضافه کردن چربی ها به برنامه ی غذایی است که باعث میشود در روزهای آزاد رژیم متعادل تری داشته باشید. علاوه بر این ثابت شد که این رژیم میزان تری گلیسیرید و HDL خون را نیز به حد نرمال میرساند. در مجموع باید گفت که رژیم کم کربوهیدراتی در کاهش دادن تری گلیسیرید خون که عامل به وجود آورنده انواع مشکلات قلبی است، نقش مؤثری دارد.

انواع دیگر رژیم های غذایی کم کربوهیدرات: Paleo، South Beach و Dukan هستند که همگی پروتئین بالا و چربی متوسط را دارند. در ادامه انواع رژیم غذایی کتوژنیک و فواید آن و غذاهای مجاز و غیر مجاز در این رژیم غذایی ذکر میگردد. یک مطالعه دیگر دریافت افرادی که رژیم کتو دارند ۳ برابر بیشتر از افرادی که رژیم غذایی پیشنهادی دیابت کشور انگلستان را دارند کاهش وزن داشتهاند. فرد باید از طریق سبزیجاتی با کربوهیدرات پایین ویتامین و موادمعدنی دریافت کند.

به طور کلی مصرف مواد غذایی حاوی کربوهیدرات بالا در رژیم کتوژنیک را باید محدود کنید. رژیم کتو یک رژیم غذایی کمکربوهیدرات بوده و حاوی مقادیر زیادی چربی است. اما رژیم غذایی کتوژنیک چه مزایایی دارد و چطور میتوان آن را برای کاهش وزن به کار برد؟ از آنجا که هر نوع رژیم غذایی با کربوهیدرات کم و چربی بالا معمولاً مدت زمان سیری را طولانی تر می کند و منجر به کاهش گرسنگی می شود، در این رژیم های غذایی مصرف کالری کمتر، آسان تر است. در بعضی از موارد رعایت کتو در کوتاه مدت منجر به بروز علائمی خواهد شد.

رژیم غذایی کتوزنیک می تواند در کوتاه مدت مزایایی را برای برخی افراد به همراه داشته باشد، مثل کاهش وزن، کاهش کلسترول تام، قند خون و فشار خون. این نکته را هم فراموش نکنید که این رژیم روی افرادی بهترین تاثیر را خواهد داشت که به آن پایبند باشند و در طولانی مدت از مصرف کربوهیدراتها در مقدار زیاد پرهیز کنند. اول اینکه در مدت زمان کوتاهی بدن به صورت خودکار حجم بالایی از چربی های خودش رو میسوزونه. در این نوع رژیم غذایی میزان دریافت کربوهیدرات به بدن محدود میشود و در عوض چربیها و پروتئینها جای آن را میگیرند تا بدن از آنها به عنوان منبع انرژی استفاده کند.

همچنین افراد مبتلا به بیماری قلبی یا دیابت هم قبل از ترکیب رژیم کتو با روزه داری حتما باید با پزشک مشورت کنند. قبل از مصرف مکمل سدیم و پتاسیم، با پزشک خود مشورت کنید. اما واقعیت این است که دانشمندان هنوز مشغول تحقیق روی رژیم غذایی کتوژنیک هستند و حقایق ناگفته زیادی در مورد آن وجود دارد بنابراین بهتر است قبل از این که نسبت به گرفتن این رژیم اقدام کنید با پزشک متخصص خود مشورت لازم را داشته باشید. رژیم کتوژنیک هدفمند مناسب برای ورزشکاران می باشد.

آنها می توانند راهنمایی های مناسبی در مورد اینکه چه چیزی برای شما مناسب است و چه چیزی نیست، به شما ارائه دهند. چه افرادی باید این رژیم غذایی را امتحان کنند؟ رژیم کتوژنیک هدفمند: در این روش از رژیم کتو شما میتوانید به همراه ورزشْ کربوهیدرات هم مصرف کنید. مقدار پروتئین در رژیم غذایی کتوژنیک در مقایسه با سایر رژیم های کم کربوهیدارت و پرپروتئین، در حد متوسطی حفظ شده است، چرا که مصرف زیاد پروتئین می تواند از کتوز جلوگیری کند.

رژیم کتوژنیک که به اختصار رژیم کتو هم نامیده می شود، رژیمی با کربوهیدرات بسیار کم و چربی بالا است. از آنجایی که در رژیم کلاسیک کتوژنیک میزان قند بسیار اندک است، والدین نمیتوانستند غذاهای خوشطعم و دلپذیر برای کودکانشان درست کنند. در رژیم کتوژنیک استاندارد تمام وعده های اصلی و میان وعده ها بر اساس چربی هایی مثل آووکادو، کره، روغن های سالم، ماهی های چرب و گوشت ها، زیتون و روغن زیتون تنظیم می شوند. از بین این رژیم ها سریع ترین و علمی ترین رژیم غذایی که هزاران تحقیق علمی روی آن انجام شده و در کتب و مقالات پزشکی بچاپ رسیده است رژیم کتوژنیک است. ​Th is article was w ri᠎tt en by G​SA Con​tent Genera to᠎r DE MO.

این ممکن است به این دلیل باشد که تولید انسولین کمتر (که نتیجه این رژیم است) می تواند از تولید بیشتر کلسترول توسط بدن جلوگیری کند، بدین معنا که شانس شما برای داشتن فشار خون بالا، شریانهای سخت شده، نارسایی قلبی و دیگر شرایط قلبی کاهش مییابد. چه افرادی بهتر میتوانند از رژیم کتوژنیک نتیجه بگیرند و چه کسانی نباید سراغ این رژیم بروند؟ رژیم کتوژنیک استاندارد(SKD):این نوع رژیم کتوژنیک رایگان رژیم غذایی کم کربوهیدرات، با پروتئین متوسط و چربی بالا است که معمولاً شامل 70٪ چربیهای سالم، 20٪ پروتئین و فقط 10٪ کربوهیدرات میباشد.

کتوژنیک و کبد چرب البته مطالعاتی که در این زمینه صورت گرفتهاند هنوز محدود و در ابتدای راه هستند بنابراین نمیتوان روی این نتایج تکیه کرد اما تاثیر این نوع رژیم در کاهش قند خون و چربیهای مضر خون ثابت شده است و هر نوع بیماری که با این فاکتورها در ارتباط باشد قطعا با این رژیم غذایی بهبود خواهد یافت. در طی یک رژیم کم کربوهیدرات ، کتون ها به میزان قابل توجهی در خون تجمع نمی یابند و نوع بستر مورد استفاده در بافت های اصلی مانند مغز و قلب را تغییر می دهد.

به طور خلاصه، لیزی کتو یک رژیم کم کربوهیدرات است، به این معنی که غذاهایی مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، روغن های سالم و سبزیجات غیر نشاسته ای باید بخش عمده ای از کالری شما را تأمین کنند. لیزی کتو (Lazy Keto) نسخه بهبود یافته رژیم غذایی کتوژنیک است. اما در رژیم کتوژنیک کلاسیک، که در ابتدا برای مدیریت اختلالات تشنج استفاده می شده است، 80 تا 90 درصد کالری از چربی، 5 تا 15 درصد از پروتئین و 5 تا 10 درصد از کربوهیدرات ها تامین می شود.

رژیم غذایی کتوژنیک به طور متوسط ۸۰-۷۰% چربی، ۱۰-۵% کربوهیدرات و ۲۰-۱۰% پروتئین دارد. رژیم لاغری کتوژنیک که انسولین تولیدی و مورد نیاز شما را کاهش میدهد، همراه با ایجاد تغییرات در سبک زندگی نظیر ورزش کردن و کاهش وزن، به درمان آن کمک میکند. در نتیجه احتمال ایجاد وضعیت کتوز یا کتوزیس هم به همون مراتب افزایش پیدا میکنه. قرار گرفتن در معرض سنگ کلیه و این نتیجه خوردن مقدار زیادی پروتئین حیوانی است. مکمل ها: اضافه وزن می تواند نتیجه کمبود برخی مواد مغذی باشد. مقدار مصرف پروتئین هم متوسط است یعنی چیزی حدود ۱۱۲ گرم گوشت، ماهی یا مرغ در هر وعده می باشد.