همه چیز شما می‌خواستید درباره برنامه رژیم کتوژنیک و بودند ترسیدند بپرسند

راهنمای جامع رژیم کتوژنیک اما اگر جزو این دسته از افراد نیستین و از نظر سلامتی عمومی بدن مشکل خاصی ندارین میتونید از این رژیم استفاده کنید. اما اگر سختی رژیم برایتان مهم نیست، می توانید از رژیم های لاغری دیگر مانند رژیم کتوژنیک فیت شو استفاده کنید. داشتن برنامه ورزشی منظم در کنار وفادار موندن به برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری ، سطح کتون و متابولیسم بدنتون رو افزایش میده. همین امر در کنار افزایش کتون ها ، مزایای بالقوه زیادی برای سلامتی بدن شما خواهد داشت.

اولین اصل برای وارد شدن به حالت کتوزیس این هست که بدن هیچ منبع انرژی جز چربی ها نداشته باشه. هنگامی که فرد در حال رژیم کتوژنیک است، بدن او کربوهیدرات کافی را برای سوختن انرژی دریافت نمی کند، بنابراین باید به جای آن از چربی استفاده کند. حبوبات غنی از پروتئین و فیبر هستند، اما دارای مقداری کربوهیدرات نیز می باشند و رژیم کتوژنیک بیشتر روی دریافت بالای چربی ها تکیه می کند. رژیم کتوژنیک استاندارد حاوی 75 درصد چربی، 20 درصد پروتئین و تنها 5 درصد کربوهیدرات میباشد.

رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا شامل 60 درصد چربی، 35 درصد پروتئین و 5 درصد کربوهیدرات است. و در نهایت هر نوع غذایی که حاوی کربوهیدرات بالا و قند باشد در رژیم کتوژنیک مصرف آن محدودیت دارد. آووکادو یک میوه روغنی بسیار سالم است، هر صد گرم آووکادو یا ۱/۲ آووکادو متوسط حدود ۹ گرم کربوهیدرات دارد که ۹ گرم آن حاوی ۷ گرم فیبر است و موثرترین آن ۲ گرم کربوهیدرات آووکادو قابل هضم و جذب است. کرفس، خیار، کدو سبز، پیازچه و تره فرنگی که در ۱ فنجان، حدود ۲ تا ۴ گرم کربوهیدرات خالص دارند.

حدود 90% افراد برای استفاده از برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری مشکلی ندارن. در این قسمت از مطلب قصد داریم تا به صورت تیتر وار و خیلی خلاصه مهم ترین نکاتی رو که برای گرفتن رژیم لاغری کتوژنیک اهمیت داره رو بیان کنیم. به طور کلی ما 4 مدل رژیم کتوژنیک داریم. به همین خاطر ما قدرت انتخاب بالایی داریم. مهم است که به یاد داشته باشید که هدف از هر تغییر رژیم غذایی، ترویج یک سبک زندگی سالم است، بنابراین مطمئن شوید که برنامه غذایی را انتخاب کنید که بتوانید در دراز مدت، خود را متصور شوید.

بر اساس گزارشهای برخی از برنامه غذایی، معمولاً ظرف چند روز تمام میشود. غذا در رژیم کتوژنتیک براساس سایت healthline به غذاهایی اشاره کرده که باید در رژیم کتو پرهیز کرد در زیر آمده که برخی از آنها ممکن است شما را شگفت زده کند. اگر صرعی با تجویز دو یا سه داروی ضدتشنج کنترل و درمان نشود به آن «مقاومبهدرمان» میگویند. اما اگر هدفتون از تهیه برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری باشه، میتونید از کالری شماری هم استفاده کنید. این رژیم در دو سال اخیر به عنوان موفق ترین رژیم لاغری انتخاب شده و در واقع امتحان خودش رو پس داده.

اگر بخوایم یکی از محاسن بزرگ برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری رو بیان کنیم، میتونیم به دایره گسترده انتخاب مواد غذایی اشاره کنیم. علاوه بر این اگر هنوز هم قصد دارین تا برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری رو خودتون بنویسید، پیشنهاد میکنم از این نکات غافل نشید. در صورتی که تمایل به استفاده از برنامه کتوژنیک با غذاها و ذائقه ایرانی رو دارین پیشنهاد میکنم سری به صفحه رژیم Z217 بزنید. به همین خاطر هست که ما پیشنهاد میکنیم از رژیم Z217 که زیر نظر کارشناس های زیبیتو با غذاهای ایرانی تنظیم میشه استفاده کنید تا خیالتون از بابت سهولت و نتیجه رژیم راحت باشه.

به همین دلیله که خیلی ها سر خود عمل میکنن و درنهایت نتیجه نمیگیرن. این نکات برای افرادی که قصد دارن اطلاعاتشون در این مورد بیشتر بشه میتونه خیلی مفید باشه. در کاهش خطرات آلزایمر و بیماری پارکینسون مفید است. مشاهده این برنامه، درصورتی که تمایل داشته باشید خودتون رژیم کتوژنیک رو تنظیم کنید، میتونه مفید باشه. اگر قرار باشه شما نقش کارشناس رو بازی کنید و خودتون رژیم رو تنظیم کنید دقیقا همین اتفاق میوفته. در قسمت قبل نمونه برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری در 7 روز براتون قرار داده شد.

Article was gener᠎ated  wi​th GSA  Content Gen᠎er​at or  DE᠎MO᠎!

توی این بخش یک نمونه دیگه براتون قرار داده شده، با این تفاوت که این رژیم 14 روزه هستش. مهمتر از آن ، چربی از این جهت که در نهایت بدن را در حالت سیری (“کامل”) قرار می دهد به طور طبیعی رضایت بخش تر است. مطالعه دیگری نشان داد افرادی که اقدام به گرفتن رژیم کتوژنیک میکنند سه برابر بیشتر و سریعتر از افرادی که با رژیمهای معمولی قصد لاغر شدن دارند، ورن از دست میدهند، در مطالعه قبلی این عدد ۲.۲ برابر ذکر شده بود. وقتی بدن شما در وضعیت کتوژنیک قرار دارد به این معناست که سوخت و ساز انرژی لیپبد دست نخورده است و این یعنی بدن شما برای فعالیت شروع به تجزیه چربیها خواهد کرد.

در ادامه برای شما لینک دانلود رایگان کتابچه رژیم کتوژنیک زیبیتو قرار داده شده که میتونید اون رو مطالعه کنید. در رژیم های کتوژنیک که مصرف کربوهیدرات به شدت محدود می شود و تاکید اصلی روی مصرف چربی ها قرار می گیرد خیلی از ورزشکاران به ویژه رشته های قدرتی و از جمله بدنسازان طی هفته های اول دچار افت قدرت و بازدهی می شوند و این تا وقتی که بدن به تغییر دادن منبع تامین انرژی از کربوهیدرات به چربی عادت کند ادامه دارد و اجتناب ناپذیر است. خیلی از وبسایت های ایرانی با ترجمه کردن غلط مقالات خارجی، به هر دری میزنن تا مخاطب جذب کنن.

برای آشنایی با رژیم حجمی می توانید مقالات مشابه را مطالعه نمایید. یا اینکه برای وعده ناهار یا شام هم همینکار رو بکنید. خیلی از افرادی که از رژیم Z217 استفاه کردن، اعتراف کردن که توی خیلی از وعده های غذایی قدرت اینکه به صورت تمام و کمال مواد غذایی مشخص شده رو بخورن رو نداشتن. به عنوان مثال توی یک وعده گفته شده سینه مرغ سرخ شده توی روغن زیتون رو به همراه 100 گرم سالاد کاهو با ترکیب یک مقدار خیلی کمی آب لیمو ( برای مزه دار شدن و البته روغن زیتون ) میل بشه.

خانواده رژیم های لو کرب ( یا کم کربوهیدرات ) ، جزو رژیم هایی هستن که باید خیلی توی انتخاب و مقدار مصرف مواد غذاییشون دقت بشه. میتونه توی انتخاب مواد غذایی شما موثر باشه. رژیم کتوژنیک یک روش موثر برای کاهش وزن و کاهش عوامل خطر بیماری است. این ماده مزایایی برای افزایش انرژی، کاهش چربی و عملکرد دارد. رژیم کتوژنیک یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین رژیم برای سریع لاغر شدن است که به عنوان یک رژیم چربیسوز شناخته می شود. اگر هدف شما سلامتی باشه قطعا نیازی به کالری شماری نیست.

بنابراین طبیعی هست که غذاهای این برنامه با غذاهای روزمره ما ایرانی ها متفاوت باشه. در این صورت مهم ترین نکته فقط استفاده از یک رژیم کتوژنیک اصولی هست که ما بهترین رژیم کتوژنیک ایرانی یعنی رژیم Z217 رو بهتون پیشنهاد میکنیم. این دقیقا همون چیزیه که برای رژیم Z217 اتفاق میوفته. در نتیجه از سوزوندن چربیها برای تولید انرژی جلوگیری میکنه. جالب اینجاست که آدنوزین در طول روز در بدن ما انباشته خواهد شد و همین امر سبب میشود که ما در طول روز بیداری کمتر و هوشیاری پایینتری را تجربه کنیم و در نتیجه خوابی عمیق در شب را داشته باشیم.

یعنی در کنار داشتن احساس سیری، کاهش وزن خیلی خوبی رو هم تجربه میکنید. این چیدمان به شما در ایجاد تعادل قند خون، کمک ویژه ای میکنهو در نتیجه به بدن کمک میکنه میده تا خیلی راحت تر وارد حالت کتوز بشه. افرادی که قصد دارن از رژیم Z217 زیر نظر کارشناس های زیبیتو استفاده و نتیجه بگیرن. رژیم غذایی کتو عوارض جانبی دارد، درصورتیکه قصد دارید تا برای مدتی طولانی این رژیم را بگیرید باید با پزشک خود صحبت کنید. این یکی از عوارض جانبی رایج است. مصرف روزانه ۳ تا ۴ گرم سدیم، یک گرم پتاسیم و ۳۰۰ میلیگرم منیزیم میتواند عوارض احتمالی ناشی از رژیم کتوژنیک را به حداقل برساند.

با نظر پزشک میتوانید بصورت روزانه 3000 تا 4000 میلیگرم سدیم، 1000 میلیگرم پتاسیوم و 300 میلیگرم منیزیم مصرف کنید تا این عارضه را نیز به حداقل برسانید. اگر شما عادت کرده اید تا پروتئین دریافتی روزانه خود را به ازای وزن بدنتان ( به جای حجم توده های عضلات ) محاسبه کنید ، ممکن است تحمل رژیمی با میزان پروتئین کمتر از نصف این مقدار برایتان اندکی دشوار باشد. توی رژیم Z217 با رعایت یک سری نکات تخصصی سه موردِ « رعایت اصول و درصد بندی غذایی رژیم کتوژنیک » ، « کالری شماری بر اساس مقدار کالری مورد نیاز بدن» و « وجود احساس سیری در شخص » گنجونده شده.

اما اگر شما فقط برنامه غذایی روزانتون رو طبق چیزی که براتون تنظیم شده ( مثل رژیم Z217 ) در اختیار داشته باشید و فقط از اون استفاده کنید، دیگه سختی وجود نداره. مقدار مواد غذایی و اصولی که از اونها برای تنظیم رژیم استفاده میشه، چیزی هست که بدن رو به حالت کتوزیس وارد میکنه. سدیم و پتاسیم به حفظ فشار خون، رشد و اسیدیته بدن کمک میکنن و سطح آب بدن رو هم تنظیم میکنن.با توجه به این که در طول رژیم غذایی کتو، مقدار بیشتری سدیم و کلسیم از دست میره، میتونه منجر به تخریب انسولین، مقاومت به انسولین، توقف رشد، کاهش میزان متابولیسم و موارد دیگه بشه.

استفاده از رژیم هایی که خودسرانه نوشته میشه میتونه مشکلاتی رو در بدن به ویژه با فشار آوردن به کلیه ها ایجاد کنه. البته در رژیم با کربوهیدرات کم، اثرات دیگری نظیر ایجاد سنگ کلیه یا افزایش سطح اسیدی بدن می شود. بله. اگرچه در ابتدا بسیار مهم است که مقدار مصرف کربوهیدرات را به طرز چشمگیری کاهش دهید، اما بعد از گذشت ۲-۳ ماه میتوانید در برخی مواقع به سراغ کربوهیدراتها بروید. صدمات مغزی برخی تحقیقات نشان میدهد که رژیم غذایی میتواند نتایج آسیبهای مغزی را بهبود بخشد.