رازهای داخلی همه چیز درباره رژیم کتوژنیک کشف شد

غذا های کتوژنیک به طور خاص، دستورالعملهایی برای پزشکانی که افراد با رژیم کتوژنیک بسیار کم کالری را برای کاهش وزن مدیریت میکنند، مصرف مکملهای پتاسیم، سدیم، منیزیم، کلسیم، اسیدهای چرب امگا 3، فیبر پسیلیوم و ویتامینهای B، C و E را توصیه 3 نمونه رژیم کتوژنیک یا کیتو دایت میکنند. مطالعه دیگری نشان داد افرادی که رژیم کتوژنیک را دنبال میکنند، سه برابر بیشتر از کسانی که رژیم غذایی توصیه شده توسط انجمن دیابت انگلستان را پیروی میکنند، وزن کم میکنند. با اینکه همچنان به تحقیقات بیشتری برای تایید تاثیر این رژیم بر بیماری ها نیاز است اما برخی از مطالعات نشان می دهد که این برنامه ی غذایی ممکن است بتواند برای بهبود بیماری های صرع و مشکلات زیر در بدن مفید باشد:آلزایمر: این رژیم ممکن است باعث کاهش علائم بیماری های آلزایمر و کند شدن پیشرفت آن شود.بیماری پارکینسون: مطالعه ای نشان داده رژیم کتو می تواند به بهبود علائم این بیماری کمک کند.سرطان: برای این بیماری نیاز به تحقیقات بیشتری است اما بعضی تحقیقات نشان داده ممکن است از این رژیم بتوان به عنوان درمانی مکمل در کنار سایر درمان های سرطان برای کاهش سرعت رشد تومورها استفاده شود.سندرم تخمدان پلی کیستیک: این رژیم می تواند باعث کاهش سطح انسولین شود.

روش کتوژنیک در فرهنگهایی که غذا توسط پدربزرگ و مادربزرگ یا با کمک افراد دیگری از خانواده تهیه میشود، طبیعتاً افراد بیشتری، باید تحت آموزشهای لازم برای اجرای صحیح رژیم کتوژنیک قرار بگیرند. اکثر رستوران ها نوعی غذای گوشتی یا ماهی را ارائه می دهند. در رستوران های مکزیکی می توانید هر نوع گوشتی را با پنیر اضافی، گواکاموله، سالسا و خامه ترش میل کنید. این رژیم هم به دسته بندی های مختلفی تقسیم می شود اما رایج ترین نوع آن شامل مصرف غذا به مدت ٨ ساعت در روز و ناشتا بودن در ١٦ ساعت باقیمانده از روز خواهد بود.اگر می خواهید رژیم کتو را با دقت بیشتری دنبال کنید، می توانید از آزمایش های مختلفی مانند خون یا ادرار کمک بگیرید.

۲۰ مطالعه علمی نشان میدهد که این رژیم غذایی میتواند در نهایت به کاهش وزن و همینطور بهبود سلامت شما کمک فراوانی کند. حال اگر بدنمان نتواند به این هورمون واکنش نشان دهد چه میشود؟ با این حال بهترین کار قبل از شروع این رژیم مشورت با پزشک متخصص بوده تا بتوانید کمترین عارضه را تجربه کنید. در اینگونه مطالعات (که به آن «مطالعهٔ همگروهی گذشتهنگر» میگویند) اغلب یک گروه از بیماران که اخیراً توسط پزشک درمان شدهاند را با گروه دیگری از بیماران مشابه که تنها رژیم غذایی را بهدرستی رعایت کردهاند مورد مقایسه قرار میدهند.

اما برای گرفتن هر رژیم غذایی ابتدا باید با پزشک خود مشورت کنید. اگر از این بیماری پیشگیری کنید، به تبع ریسک ابتلا به سندروم متابولیک و دیابت نوع 2 را در خود کاهش خواهید داد. در این رژیم کلاسیک، نسبتِ وزنی چربی به پروتئینهای ترکیبی و کربوهیدرات ۴ به ۱ است که برای به دست آوردنش میبایست از خوراکیهایی که محتوای کربوهیدراتشان بالاست (مثلاً میوهها و سبزیجات نشاستهای، نان، پاستا، غلات و شکر) اجتناب کرد و در عوض مصرف غذاهای حاوی چربی، همچون مغزدانهها، خامه و کره را افزایش داد.

یک مرور سیستماتیک در ۲۰۱۶ میلادی، ۷ کارآزمایی بالینی تصادفی کنترلشده از بهکارگیری رژیم کتوژنیک را در کودکان و نوجوانان دچار صرع مورد بررسی قرار داد. مصرف طولانیمدت این رژیم در کودکان با خطر کاهش نرخ رشد یا حتی توقف آن، شکستگی استخوانها و سنگهای کلیوی همراه است. به طور کلی ضرورتی برای استفاده از مکمل در این دوران نیست اما استفاده از مکمل های زیر می تواند باعث بهبود عملکرد بدن در این رژیم شود:روغن MCT: افزودن مقداری از این روغن به نوشیدنی یا ماست باعث افزایش انرژی و سطح کتون در بدن می شود.مینرال ها: اضافه کردن مواد معدنی مانند نمک به غذا باعث بهبود تعادل آب و مینرال های بدن می شود.کافئین: افزایش انرژی، چربیسوزی و بهبود عملکرد.کراتین: اگر در کنار رژیم کتوژنیک تمرینات ورزشی هم انجام می دهید، این مکمل می تواند باعث بهتر شدن عملکرد، ریکاوری و سلامت بدن شود.پروتئین وی: کمک به افزایش پروتئین مصرفی روزانه.

این موضوع به شما کمک می کند تا در برابر برخی از انواع سرطان مقاوم تر باشید و حتی سرعت رشد سلول های سرطان را کاهش می دهد. بنابراین، تعجب آور نیست که سطوح HDL در رژیم های غذایی سالم کم کربوهیدرات به طور چشمگیری افزایش می یابد، در حالی که تمایل به افزایش متوسط یا حتی کاهش در رژیم های غذایی کم چرب دارند. رژیم کتو یا کتوژنیک یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات و دارای چربی بالا است که می تواند به شما کمک کند تا چربی بیشتری مصرف کنید.  Data was cre at​ed wi​th GSA Con tent Generator ᠎DEMO​!

دوره ۲۱ روزه رژیم قلیایی محمود مردانی به هزاران نفر از مراجعین حضوری و آنلاین من در لاغرفیت کمک کرده تا لاغر شوند. اجتناب کرده اند مشکلات وزنی مبارزه کردن می برند، برای کاهش پوند اجتناب کرده اند آن استفاده می کنند؛ بعد از همه در صورتی کدام ممکن است رژیم لاغری زیر تذکر مشاور مصرف شده متخصص انجام نشود بالقوه است نتیجه عکس حاصل شود را انتخاب کنید و انتخاب کنید وزن فرد مبتلا تا حد زیادی اجتناب کرده اند پیش شود.

یک مقدار سخت باشه اما قطعا نتیجه ای که از این رژیم بدست میاد ارزشش رو داره. مورد بعدی که خیلی راحت میشه اون رو دور زد، کمبود مواد معدنی بدن هستش. مصرف بیش از اندازه ی کربوهیدارت و خوراکی های شیرین، باعث به وجود اومدن مقاومت انسولینی (Insulin Resistance) در بدن میشه. رژیم کتوژنیک که همچنین به عنوان “رژیم کتو” شناخته می شود اخیرا در برنامه های کاهش وزن توسط افراد مشهوری در جامعه مورد استفاد و تبلیغ قرار گرفته است . رژیم کتوژنیک با کم کردن میزان سطح انسولین در بدن فرد، نقش مهمی را در بهبود بیماری سندروم پلی کیستیک تخمدان برنامه غذایی 21 روزه کتو ایفا می کند.

همچنین برای عملکرد بهتر مغز در شرایط کتوز، چربی ها در کبد به کتون تبدیل خواهند شد، در نتیجه ی این اتفاق بدن چربیسوزی بیشتری را تجربه خواهد کرد.رژم های کتوژنیک تاثیر قابل توجهی هم بر کاهش سطح انسولین و کاهش قند خون دارند. در نتیجه ایجاد شرایط کتوز برای بدن به تعویق میفتد.از دیگر روش هایی که می توان بدن را در حالت کتوز قرار داد، پیروی از رژیم های فستینگ (روزه داری متناوب) است. رژیم کتو یکی از انواع رژیم های غذایی است که در چند سال اخیر، طرفداران زیادی را پیدا کرده است و هدف آن نیز کم کردن وزن در سریع ترین زمان با روش سالم و کنترل کردن بیماری های مختلف است.

در نتیجه بدن از چربی ها برای تامین انرژی سوخت و ساز استفاده کرده و شما وارد فاز چربیسوزی میشوید و کاهش وزن به دنبال آن اتفاق خواهد افتاد. در نتیجه چربیها در کبد به کتون تبدیل میشوند. انسانها قادرند چند اسید آمینه را طی فرایندی موسوم به گلوکونئوژنز به قند تبدیل کنند، اما نمیتوانند همین کار را در مورد اسیدهای چرب انجام دهند. گلوکونئوژنز تولید درونزا گلوکز در بدن، به ویژه در کبد، عمدتاً از اسید لاکتیک، گلیسرول و اسیدهای آمینه آلانین و گلوتامین است.

این ماده یک منبع سوخت جایگزین برای بدن است که می تواند هنگام کمبود قند خون (گلوکز) برای تولید انرژی استفاده شود. این آزمایش ها با اندازه گیری میزان کتون های تولید شده توسط بدن نشان می دهند که آیا وارد شرایط کتوز شده اید یا خیر. حساسیت به انسولین یعنی واکنشی که بدنتان در برابر انسولین از خود نشان میدهد. چربی های اشباع شده، چربی های غیر اشباع و انواع خاصی از چربی های دارای حلقه های اشباع نشده (PUFAs)، به ویژه اسیدهای چرب امگا ۳٫ بهتر است همه انواع چربی ها را در رژیم غذایی خود قرار دهید، مخصوصا چربی های اشباع شده در مقایسه با PUFAs.

همه ما انسولین را بیشتر به عنوان دارویی برای کنترل دیابت میشناسیم، اما باید گفت که انسولین نام هورمونی در بدن است که وظیفه تنظیم قند خون را در بدنمان دارد. با ما همراه باشید تا بدانیم این بیماری چه مشکلاتی را برای بدن به همراه دارد و چگونه آن را درمان کنیم. سرطان: در سال های اخیر پزشکان رژیم کتو را برای درمان انواع سرطان و کاهش رشد تومورها توصیه می کنند. همین ویژگی باعث شده تا اندازه ای شبیه رژیم های کم کربوهیدرات و اتکینز عمل کند. حمام خزینه ای بود.

This has  been g​enerat᠎ed  by GSA Con tent G en​erator DE MO !

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟ هر چقدر رژیم دقیقتر رعایت شود، وزن بیشتری از دست میرود. این را سفارش دهید و هر غذای پر کربوهیدرات را با سبزیجات اضافی جایگزین کنید. مقاومت سلولی به انسولین به راحتی با تغییر سبک زندگی و داشتن تغذیه سالم درمان میشود و میتوانید از این چرخه معیوب پردردسر رهایی پیدا کنید. با کاهش مصرف کربوهیدرات و به موازات آن جایگزینی چربی، متابولیسم بدن به حالت کتوز تغییر می کند. معمولا مقاومت به دیابت با تغییر سبک زندگی، بهبود زیادی پیدا میکند. کاهش ریسک ابتلا به دیابت نوع 2 در زنانی که دیابت بارداری داشتهاند.

رژیم غذایی کتوژنیک یکی از موثرترین راه ها برای کاهش وزن و نیز کاهش خطر ابتلا به بیماریها است. افراد چاق به خصوص در ناحیه شکم ریسک ابتلا بالاتری دارند. آیا رژیم غذایی در این خصوص پیشنهاد میشود؟ رژیم غذایی کتوژنیک یکی از رژیمهای پیشنهادی میباشد. چربی خون یکی از دلایل اصلی است که میتواند در این باره موثر واقع شود. پس زمانی که به خوردن وعدههای غذایی سابق بازگردید، بدن شما ذخایر گلیکوژن را پر میکند و شما شروع به اضافه وزن می کنید در واقع آبی که همراه سوختن گلیکو ژن دفع شده بود با ذخیره دوباره گلیکوژن باز می گردد. Th is a᠎rt icle was created with the  help of GSA  Con​tent Gener᠎ator D emoversion​!

انسولین هورمونی است که از جزایر لانگرهانس واقع در لوزالمعده ترشح میشود. اما، بسته به عادات غذایی فعلی شما، این رویکرد غذایی ممکن است صورتحساب غذای شما را افزایش دهد. کمبود انرژی، افزایش گرسنگی، مشکلات خواب و کاهش عملکرد ورزشی از دیگر مشکلاتی هستند که شاید اتفاق بیفتد. همانطور که در بیش از 50 مطالعات نشان داده شده است، این برنامه غذایی مزایای زیادی برای کاهش وزن، سلامتی و عملکرد بدن شما دارد. کتاب پرفروش KETO DIET نوشته خانم ووگل، مرجعی بسیار مفید برای یادگیری روش و چگونگی عملکرد رژیم کتوژنیک در بدن شماست.

این یافتهها بسیار امیدوارکننده هستند؛ اما برای نتیجهگیری دقیقتر به مطالعات بیشتری نیاز است. این رژیم با تاثیری که در متابولیسم بدن ایجاد می کند احساس سیری بیشتری به فرد می دهد که باعث می شود شما بدون نیاز به هرگونه وسواسی در شمردن کالری مصرفی خود، وزن کم کنید. رژیمهای کتوژنیک باعث کاهش شدید قند خون و میزان انسولین بدن میشود. تحقیقات نشان داده اند که رژیم کتوژنیک بهتر از رژیمهای توصیه شده کم چربی عمل می کند. آمارها نشان میدهد از سال ۱۹۷۵ تا کنون شیوع چاقی سه برابر شده است.

شاید این رژیم فقط برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند طراحی شده است. رژیمی که گفته می شود ممکن است تا اندازه ای برای افرادی با بیماری هایی مانند صرع و سرطان هم مفید باشد. اگر در کنار این رژیم تمرین های ورزشی هم انجام می دهید، می توانید روزهای پر کربوهیدرات را به روزهای تمرینی اختصاص دهید.رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD) : در این رژیم که بیشتر مناسب برای ورزشکاران حرفه ای و بدنسازان بوده، افراد می توانند قبل و بعد از تمرین از کربوهیدرات بیشتری استفاده کنند تا انرژی بیشتری برای تمرین بهتر و ریکاوری سریعتری بعد از تمرین داشته باشند.رژیم کتوژینک با پروتئین بالا: این رژیم تا اندازه ای شبیه به رژیم استاندارد بوده با این تفاوت که در این برنامه پروتئین بیشتری مصرف می شود.

رژیم کتوژنیک هدفمند برای ورزشکاران بسیار مناسب است اما بدنسازها باید از رژیم دورهای یا سیکلیکال پیروی کنند. بله، یک فهرست از مشکلات سلامتی وجود دارد که اگر هر کدام از آنها را تجربه میکنید، نباید رژیم کتو را امتحان نمایید (مثلاً اگر باردار هستید یا جراحی بای­پس معده انجام دادهاید). این ویزیتها و آزمایشها باید در سال اول، هر سه ماه یکبار، و در سالهای بعدی، هر شش ماه یکبار باشد. کالری باقیمانده باید از 20 تا 30 درصد پروتئین و 60 تا 80 درصد چربی باشد. در این رژیم افراد اجازه دارند قبل و بعد از ورزش 20 تا 30 درصد کربوهیدرات مصرف کنند تا بتوانند شدت ورزش را افزایش دهند.