باید داشته باشد منابع برای برنامه غذایی کتوژنیک

رژیم کتوژنیک در شیراز رژیم غذایی کتوژنیک به دلیل کاهش سطح کلسترول بد یا همان HDL برای درمان بیماری های قلبی و فشار خون مناسب است. پیترمن در ۱۹۲۵ میلادی گزارش کرد که ۹۵٪ از ۳۷ بیمار جوان او، کنترل موفقیتآمیزی در تشنجهایشان داشتهاند و ۶۰٪ شان از بند این بیماری رهایی یافتهاند. او گزارش کرد سه مادهٔ محلول در آب به نامهای بتا-هیدروکسیبوتیریک اسید، اسید استواستیک و استون (که در مجموع و با هم اجسام کتونی نامیده میشوند) در کبد افراد سالم، هنگامی که گرسنه بمانند یا رژیم غذایی کمکربوهیدرات و پُرچرب داشته باشند، تولید میشوند.

خوراکیهای تازه، کنسروشده یا یخزده نیز معادل هم هستند، اما

سبزیجات پخته و خام با هم تفاوت غذایی دارند و غذاهای فراوریشده نیز یک معضل جداگانه محسوب میشوند. او می گفت: رژیم کتو یا همان رژیم کتوژنیک مخصوص اشخاصی است که به تشنج یا صرع مبتلا هستند. چنین کودکانی باید بیش از میانگین در این رژیم باقی بمانند و حتی توصیه شده، کودکان مبتلا به توبروز اسکلروزیس تا پایان عمر، رژیم کتوژنیک را اجرا کنند. از همین رو در چنین بیمارانی و بهخصوص در کودکان، رژیم کتوژنیک مجدداً دارای اهمیت و نقش درمانی شدهاست.

در این رژیم کربوهیدرات بسیار کمتری دریافت میکنید، مصرف پروتئین را در حد متوسط حفظ کرده و ممکن است مصرف چربی را افزایش دهید.کاهش مصرف کربوهیدرات، بدن را در وضعیت متابولیکی به نام کتوز قرار میدهد، در این صورت برای تأمین انرژی بدن بهجای سوختن کربوهیدرات، چربیها سوزانده میشوند.بهتر است توضیح دادن در مورد رژیم کتوژنیک را با یک مثال ساده شروع کنیم. چگونه بی تفاوتی نسبت به دیگران را برطرف کنیم؟ با رعایت رژیم کتو سطح انسولین پایین آمده و این به معنای لیپولیز بیشتر و آزاد شدن گلیسرول در مقایسه با رژیم غذایی معمولی است که سطح انسولین بین 80 تا 120 است.

تمرکز اصلی این رژیم وارد شدن به حالت کتوز، از طریق جایگزین کردن چربی با کربوهیدرات است. در مورد این نوع رژیم کتوژنیک باید یاداور شد که ممکن است سبب ایجاد حالت کتوز در بدن نشود زیرا پروتئین می تواند به جای کربوهیدرات سوزانده شود و دیگر نیاز به جایگزینی چربی نیست اما با این وجود باز هم سبب کاهش وزن می شود. مطالعات اولیه و معاصر همچنین در پروتکلهای درمانی هم متفاوت هستند. انواع رژیم کتو یا رژیم غذایی کم کربوهیدارت و با پروتئین بالا، مانند SKD، CKD و TKD روشهای درمانی سادهای است که بدن را به سمت سوازندن چربیهای اضافه سوق میدهد: همانطور که میدانید ما برای متابولیسم نیاز به سوخت داریم و چربیهای اضافه میتوانند بهترین سوخت برای بدن باشند و به مرور شاهد کاهش وزن خواهیم بود.

تشنجها یا «موضعی» هستند (محدود به یک نقطهٔ خاص از مغز) یا «فراگیر و منتشر» (که در سرتاسر مغز منتشر شده و منجر به کاهش سطح هوشیاری میشود). مصاحبهای دربارهٔ رژیم کتوژنیک که در شمارهٔ ۲، جلد ۱۶ از «برینویوز» در پائیز ۲۰۰۳ منتشر شد. رژیم کتوژنیک یا رژیم کتو (Ketogenic diet) یکی از انواع رژیم های بسیار معروف است که افراد زیادی در سایت رژیم غذایی لاغرفیت درباره آن از من سوال می پرسند. بهعنوان مثال این واقعه میتواند ماهیچهها، حواس پنجگانه، هوشیاری یا ترکیبی از همگی را مختل کند.

در ۲۰۰۵ میلادی در یک نظرسنجی از ۸۸ متخصص مغز و اعصاب اطفال در آمریکا، مشخص شد که تنها ۳۶٪ آنها پس از شکست درمان با دو دارو، رژیم کتوژنیک را تجویز میکنند، ۲۴٪ بهطور گاهبهگاه از این رژیم بهعنوان آخرین چاره بهره بردند و ۲۴٪ بهندرت و تنها در چند مورد، آن را به کار بسته بودند و ۱۶٪ نیز بههیچوجه آن را تجویز نکرده بودند. در قسمت دوم این مقاله به ارائه یک نمونه برنامه غذایی رژیم کتوژنیک پرداخته ایم.

در این دو هفته کاملاً باید با دقت برنامه رو جلو ببرید تا وارد فاز کتوزیس بشید یعنی بدن شما بجای کربوهیدرات از چربی برای سوخت و ساز استفاده کنه که این هم علائمی داره که در مطلب توضیح دادیم. طی چهار سال، ۱۶٪ از ۱۵۰ بیمار اولیه، کاهش قابلملاحظه، ۱۴٪ کاهش عالی و ۱۳٪ رهایی کامل از تشنجها را داشتند که البته این آمار، آنهایی را هم که قادر به ادامهٔ رژیم نبودند، در بر میگیرد. حدود یک سوم از مراکزی که رژیم کتوژنیک را به کودکان ارائه میکنند رژیمهای مشابهی هم برای بالغین مبتلا دارند.

برای درمان تخمدان پلی کیستیک، به دلیل کاهش سطح انسولین، برنامه غذایی کتوژنیک توصیه میشود. او به بیمارانش توصیه میکرد که به مدت ۱۸ الی ۲۵ روز، پرهیز شدید از غذا داشته باشند تا این سم از خون پاک شود. تولید بدن کتون به عوامل متعددی مانند میزان متابولیسم پایه در حالت استراحت (BMR)، شاخص توده بدنی (BMI) و درصد چربی بدن بستگی دارد. کراتین: کراتین فواید زیادی برای سلامتی و عملکردِ بدن دارد. بدن به طور کلی از کربوهیدرات ها برای تامین انرژی مورد نیاز خود استفاده می کند، حال اگر میزان کربوهیدرات دریافتی کاهش یابد منبع سوخت بدن به چربی ها تغییر می یابد.

بعضی از داروی ضد صرع (والپروات، لوتیراستام، بنزودیازپین) در مدلهای حیوانی، خواص ضد صرع زایی (آنتی اپیلپتوژنز) از خود نشان دادهاند، اما به هرحال هیچ داروی ضدصرعی در کارآزماییهای بالینی در انسان، خواص ضد صرع زایی نداشتهاند. یک روز قبل از بستری در بیمارستان، محتوای قندی غذای کودک را کاهش داده و کودک پس از شام، دیگر هیچ چیزی نمیخورد. محدودیت دریافت مایعات در گذشته یکی از ویژگیهای این رژیم درمانی بود، اما چون موجب یبوست و سنگ کلیه میشد، دیگر آن را مفید نمیدانند. مثلا اگر در رژیم های عادی چه برای لاغری و چه برای رژیم درمانی میزان چربی حدود ۱۵ درصد است، در رژیم کتو میزان درصد چربی به حدود ۶۰ درصد می رسد.

این رژیم در روزهایی که بدن در حالت کتوزیس هست شامل ۷۵ درصد چربی، ۱۵ تا ۲۰ درصد پروتئین و ۵ تا ۱۰ درصد کربوهیدرات می باشد. این نسبت اغلب 60٪ چربی، 35٪ پروتئین و 5٪ کربوهیدرات است. به طور معمول حاوی 70٪ چربی، 20٪ پروتئین و تنها 10٪ کربوهیدرات است. این موضوع برای مغز مشکلساز است، چرا که تنها منبع تأمین انرژی مغز، گلوکز است و بیشتر اسیدهای چرب قادر به عبور از سد خونی مغزی نیستند. فواید کتو : چرا رژیم کتو بگیریم؟  This post was creat ed  by GSA Conte nt Generator DEMO.

چرا آویشن برای کودکان ضرر دارد؟ مدت زمان استفاده از رژیم غذایی کتوژنیک بستگی به والدین و تیم تغذیه دارد و دورههای درمانی تا ۱۲ سال هم، بررسی و سودمندیشان ثابت شدهاست. یکی از مهم ترین ویژگی های رژیم کتو این است که نمی توان آن را برای طولانی مدت اجرا کرد چون تنوع غذایی بسیاری پایینی دارد. و بدین ترتیب، وعدههای غذایی پرحجمتر و تنوع غذاها بیشتر شود. بهدلیل اسیدوز ایجاد شده، استخوانهای بدن شروع به از دست دادن مواد معدنی خود کرده و بدین ترتیب میزان کلسیم دفعشده در ادرار بالا میرود.

در نتیجه اجازهٔ انحلال به اوریک اسید نمیدهد و بدین ترتیب کریستالهایی از این ماده تشکیل میشود که همچون هستهای برای سنگهای کلسیمی عمل میکنند. انسانها قادرند چند اسید آمینه را طی فرایندی موسوم به گلوکونئوژنز به قند تبدیل کنند، اما نمیتوانند همین کار را در مورد اسیدهای چرب انجام دهند. گلبولهای قرمز و کبد به ترتیب به دلیل کمبود میتوکندری و آنزیم دیافوراز از کتونها استفاده نمیکنند. آنگاه که رژیم کتوژنیک برای درمان برخی اختلالات متابولیک استفاده شود، زمانش طولانیتر میگردد. این موارد باعث شده است تا رژیم کتو پلاس توسط خانم بهاره غفاری معرفی شود که نسخه بهینه سازی شده رژیم کتوژنیک است.

این موضوع کاملاً منطقی است، از آنجا که کتوژنیک سطح قند خون را کاهش میدهد، نیاز به دارو را کاهش میدهد و عوارض ناشی از سطح بالای قندخون را کاهش میدهد، همچنین رژیم کتو ممکن است دیابت نوع 2 را درمان کند، پس در پیشگیری از آن نیز مؤثر است. شاید برایتان سوال پیش بیاید که کدام یک از رژیم های کتوژنیک را انتخاب کنید؟ مطالعات ثابت میکنند که احساس گرسنگی بهطور چشمگیری کاهش مییابد و این موضوع باعث میشود که کمتر غذا بخورید و وزن اضافی خود را کاهش دهید البته به یاد داشته باشید که قبل از غذا صبر کنید تا گرسنه شوید.

سن، وزن، میزان فعالیت، فرهنگ و اولویتها و علائق غذایی، طراحی این رژیم را تحتالشعاع خود قرار میدهند. فرهنگ واژههای مصوب فرهنگستان. وقتی در برنامه غذایی خود از مقدار بالای کربوهیدرات استفاده میکنید به بدن خود اجازه میدهید تا برای سوخت و ساز و تامین انرژی از آن ها استفاده کند. روند کلی این رژیم به این صورت می باشد که میزان دریافتی روزانه کربوهیدرات ها را به حداقل می رساند و چربی ها را جایگزین آن می کند. این موضوع سبب شد تا جیم آبراهامز، «بنیاد چارلی» را پایهگذاری کند تا علاوه بر ترویج این روش درمانی، برای پژوهشهای آتی نیز پول تهیه کند.

زیرا افراد بر این باور هستند که در این نوع می توانند علاوه بر پروتئین بیشتر، چربی کمتری مصرف کنند. هرچیزی که نیاز است در یک دوره یکماهه به افراد با سبک ارائه و ارتباط مستقیم با متخصص علاوه بر خود رژیم، آموزش داده می شود. بدنسازان به کربوهیدرات عادت دارند و بدون مصرف آن، خود را خسته و بدون انرژی میبینند. یک رژیم غذایی کتوژنیک معمولی مصرف برنج، ماکارونی، میوه، غلات، نان، لوبیا و سبزیجات نشاستهای مانند نخود و سیبزمینی را به میزان قابل توجهی کاهش میدهد.

در رژیم کتو یا کتوژنیک قدرت سیر کنندگی وجود ندارد. یا اینکه در گوگل سرچ کنید: سرگذشت محمود مردانی مشاور تغذیه. در زمان های خیلی دور من محمود مردانی مشاور تغذیه سایت لاغر فیت در روستا زندگی می کردم. انتخاب زمان این روزهای ازاد قاعده خاصی ندارد، به طوریکه برخی روزهای ازادشان را در روزهای مهمانی استفاده می کنند! با این وجود، ۲۰-۳۰٪ از این درمانهای دارویی، علیرغم استفاده از داروهای گوناگون، با شکست مواجه میشوند. کتونها نوعی منبع سوخت جایگزین برای بدن شما است که میتواند در صورت کمبود قند خون (گلوکز) مورد استفاده قرار گیرد.

کانکلین گمان داشت که تشنجهای صرعی به سبب نوعی سم ایجاد میشود که از پلاکهای پییر در روده ترشح شده و به خون میریزند. یک تاریخچه کامل از وضعیت تغذیهای کودک تهیه و پارامترهای رژیم غذاییاش انتخاب میشود، این عوامل شامل نسبت کتوژنیک چربی به ترکیبی از پروتئین و کربوهیدرات، نیازهای انرژی (کالری) و میزان مایعات دریافتی میباشد. ۱۵۰ کودک در این بررسی حضور داشتند که پس از سه ماه، ۸۳٪ توانستند به این رژیم ادامه دهند و از آن میان، ۲۶٪ کاهش خوب در تشنجها، ۳۱٪ کاهش عالی در تشنجها و ۳٪ رهایی کامل از بند تشنجها داشتند.