استعلام شماره ثبت دارو از طریق برچسب اصالت


در این مقاله به بررسی کامل موضوع استعلام شماره ثبت دارو از روی برچسب اصالت می پردازیم و مزیت ها و کاربرد های ویژه اش را بررسی می کنیم. تا انتهای مطلب همراه ما باشید تا با اطلاعات جدیدی آشنا شوید.

استعلام شماره ثبت دارو را چگونه انجام دهیم؟

امروزه به علت وجود تعداد بالای دارو های غیر معتبر و عموما مضر، استعلام شماره ثبت دارو از اهمیت بالایی برخوردار است. استعلام شماره ثبت دارو irc در حقیقت کاری است که عموما به عهده سازمان غذا و دارو بوده و توسط آن ها انجام می شود.

     کد irc

کد irc در استعلام شماره ثبت دارو بسیار مهم است. کد irc یک عدد شانزده رقمی است که تحت عنوان پروانه فعالیت محصولات خاص طراحی شده است. این محصولات خاص در دسته مواد آرایشی و بهداشتی، محصولات مرتبط با رژیم و مکمل ها، مواد دارویی، فرآورده های غذایی و.. می باشند. از آنجایی که این محصولات به صورت مستقیم با سلامت انسان ها در ارتباط هستند؛ باید این مجوز های ویژه را داشته باشند.

اما چگونه باید استعلام شماره ثبت دارو را انجام داد؟ برای این کار، معتبر ترین مرجع، سامانه ای موسوم به سامانه صدور پروانه ثبت در وبسایت رسمی سازمان غذا و دارو است. شما باید به این سایت مراجعه کرده و عملیات استعلام شماره ثبت را انجام دهید.

ابتدا باید در این وبسایت ثبت نام کنید. سپس با ارائه اسناد و مدارک خواسته شده، کد شانزده رقمی irc مربوط به محصول خودتان را بعد از انجام بررسی های کارشناسی دریافت کنید. می توان چنین گفت که محصولات مرتبط با دارو و صنایع وابسته آن، بدون دریافت پروانه از سازمان غذا و دارو، اجازه پخش آن را نخواهند داشت.

چگونه می توان کد irc را دریافت کرد؟

سوال اساسی این است که چگونه می توان این کد مهم را دریافت کرد؟ اگر بخواهیم یک جواب کلی و البته مهم بدهیم؛ باید گفت که مجوز و پروانه ای که به شما اجازه پخش محصول تان را بدهد شامل دو نوع مادر و دختری است.

پروانه مادر همان پروانه اصلی است که هر شرکت تولید و یا وارد کننده ای موظف به دریافت آن می باشد. اما پروانه دختری در واقع قسمتی از همان پروانه مادری (اصلی) است. به عنوان مثال، خود کد شانزده رقمی irc از زیر شاخه ها به حساب می آید. همانطور که همه می دانیم؛ استعلام شماره ثبت دارو توسط همین کد شانزده رقمی موسوم به کد irc انجام می شود. اما چگونه باید این کد را دریافت کرد؟

دریافت این کد مراحل ویژه ای دارد که مربوط به شماره ثبت دارو می باشد. در اولین مرحله، ثبت نام در سامانه مربوطه در سازمان غذا و دارو را داریم. برای انجام این کار بایستی به آدرس irc.fda.gov.ir مراجعه کنید. سپس طبق دستورالعمل ارائه شده، مدارک و مستندات مورد نیاز را بارگذاری کنید. سپس یک کارشناس و یا یک تیم تخصصی، مدارک شما را بررسی کرده و در نهایت، در صورت تایید مدارک، پروانه شما صادر می شود. شما در نهایت به ازای هر یک محصولی که دارید؛ یک کد irc نیز خواهید داشت.

سازمان غذا و دارو

چه مدارکی برای دریافت شماره ثبت دارو لازم است؟

همانطور که در بالا اشاره شد؛ دریافت شماره ثبت دارو نیازمند ارائه مدارک ویژه ای است. این مدارک، برای هر بخش از مواد دارویی و یا به طور کلی محصولات سلامت محور، تا حدی مشابه و در مواردی متفاوت است. به عنوان یک مثال، دریافت شماره ثبت دارو برای اشخاص حقوقی و حقیقی در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی، شامل مدارک آنالیز مربوط به درصد عناصر سنگین و همچنین گواهی های تجاری مربوط به شرکت، کاتالوگ و بروشور محصولات، کدی موسوم به کد GTIN محصول، آنالیز های مربوط به عوامل میکروبی و شیمیایی، برگه های مربوط به نمونه برداری ها، مشخصات مربوط به CAS NUMBER، مواد اولیه به کار رفته در فرمولاسیون محصول و… می باشد.

به طور مشابه، برای گرفتن شماره ثبت دارو اشخاص حقوقی و یا حقیقی در صنایع غذایی نیز ارائه مدارک و مستنداتی لازم است. این مدارک شامل ثبت نام در سامانه TTAC، گرفتن شماره کد GTIN، تاییدیه و مدارک مربوط به آزمایش کنترل کیفی، مشخص کردن نقاط CCP و… تعدادی از مدارکی هستند که برای دریافت شماره ثبت دارو اینترنتی به آن نیاز دارید.

لازم به ذکر است که شرکت های ارائه دهنده خدمات چاپ و تولید لیبل اصالت، مراحل مربوط به دریافت شماره ثبت دارو را نیز انجام می دهند. برای صرفه جویی در زمان و انرژی، بهتر است مار دریافت استعلام شماره ثبت دارو را به این شرکت ها بسپارید. برای این کار، تنها کافی است تا مدارک خواسته شده را داشته باشید. سپس آن ها به جای شما مراحل را دنبال کرده و استعلام شماره ثبت دارو با نام شرکت را به ثمر می رسانند.

برچسب اصالت

راه های استعلام شماره ثبت دارو

با توجه به اهمیتی که استعلام شماره ثبت دارو دارد؛ بهتر است که راه های استعلام آن را بلد باشید. شما می توانید این استعلام را از طریق سایت رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم انجام دهید. اما راه های دیگری نیز در نظر گرفته شده است تا کار را آسان کند.

به عنوان مثال، یکی از این روش ها برای استعلام شماره ثبت دارو، استفاده از سامانه های تلفن گویا و یا سامانه های پیامکی است. این شماره ها بر روی برچسب اصالت کالا درج شده است. شما می توانید شماره را به سامانه پیامکی ارسال کرده و یا با شماره تلفن گویای مربوطه تماس بگیرید.

راه دیگر، استعلام شماره ثبت دارو از طریق گوشی موبایل است. شما با استفاده از یک گوشی هوشمند، به راحتی می توانید عملیات استعلام را انجام دهید. برای این کار باید اپلیکیشن موجود بر روی سامانه TTAC را روی تلفن همراه تان نصب کنید. با استفاده از این اپلیکیشن، به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن می توانید کار استعلام تان را انجام دهید.

برای استعلام شماره ثبت دارو، در صورتی که اطلاعات تایید شود؛ بعد از استعلام می توانید همچنین از کیفیت، قانونی بودن و نیز اصالت کالا مطمئن شوید. اما اگر چنانچه با مغایرت اطلاعات داده شده مواجه شدید؛ بلافاصله با سازمان های نظارتی مثل سازمان غذا و دارو تماس بگیرید. پس از تماس شما، کارشناسان مربوطه وارد عمل شده و به طور جدی موضوع را پیگیری می کنند. در صورت اثبات ادعای شما، با فرد خاطی به طور جدی برخورد می شود. بنابراین به یاد داشته باشید که به صرف داشتن کد irc نمی توان گفت که محصول از کیفیت لازم برخوردار است.بنابراین باید آن را استعلام بگیرید. پس از انجام استعلام و تایید صحت اطلاعات می توانید از اصالت و کیفیت کالا مطمئن شوید.

استعلام لیبل اصالت و سلامت دارو

معتبرترین شرکت های چاپ لیبل اصالت

در ادامه اسم ۴ شرکت معتبر و فعال در زمینه چاپ انواع برچسب و لیبل اصالت کالا را عنوان خواهیم کرد. این مراکز در کنار چاپ انواع برچسب ها، کارهای مربوط به دریافت مجوز لیبل ها را نیز انجام می دهند.

  • شرکت سلامت دارو ایرانیان | salamatdarou.com
  • شرکت پاپیروس پارس مهر | label-esalat.com
  • شرکت پیشتازان دانش و تندرستی دریا (پیشتازان اصالت) | pishtazanesalat.com
  • شرکت کیمیا تجارت سیب سبز (اصالت چاپ) | esalatchap.com
  • مزایای استفاده از خدمات شرکت های چاپ برچسب اصالت

    استفاده از خدمات ارائه شده توسط مراکز و شرکت های چاپ برچسب اصالت مزیت های بسیار زیادی برای شرکت های تولیدی و وارد کننده کالاها دارد. یکی از مزیت های قابل توجه برای این مراکز، بالا رفتن سرعت دریافت مجوز و چاپ انواع برچسب های اصالت کالاهای مختلف است. همان طور که قبلا نیز به آن اشاره شد، تولید کنندگان و وارد کننده‌های محصولات خارجی به برچسب‌های اصالت کالا در حوزه‌های مختلف نیاز دارند. انجام کارهای مربوط به چاپ این لیبل ها توسط مراکز تولیدی و وارد کننده، باعث ایجاد مشکلات مختلفی می شود. اولین مشکلی که ایجاد می‌شود، بالا بودن قیمت دستگاه‌های چاپ لیبل است که برای آنها بسیار گران بوده و خرید آن به صرفه نیست.

    مزیت مهم دیگر در استفاده از خدمات شرکت های چاپ برچسب اصالت کالاها، سرعت عمل و کیفیت چاپ آنها است. این شرکت ها برای انجام چاپ لیبل ها از دستگاه های پیشرفته ای استفاده می کنند. این امر باعث می شود تا کارهای مربوط به چاپ با سرعت و کیفیت بالایی انجام شود. بسیاری از مجموعه های تولیدی و وارد کننده ها، با استفاده از خدمات این شرکت ها، می توانند راندمان کارهای خود را سرعت داده و باعث کاهش هزینه های خود در بخش تولید و چاپ لیبل های اصالت کالا شوند.

چاپ لیبل

 

قیمت مناسب و به صرفه این شرکت‌ها در چاپ و فروش انواع لیبل اصالت نیز از دیگر مزیت های مراجعه به این مراکز است. فروش برچسب های اصالت کالا توسط شرکت های فعال در این زمینه به صورت عمده انجام می شود. این امر باعث شده تا قیمت نهایی برچسب ها برای مصرف کننده بسیار به صرفه و اقتصادی باشد.



Source link