نحوه انتخاب جراح ارتوپد مناسب


یک جراح ارتوپد مناسب می‌تواند راه حلی برای تغییر سبک زندگی، درد مداوم و آسیب‌های ناتوان‌کننده ارائه دهد. اگر برای رفع مشکلات ارتوپدی خود نیازمند درمان هستید، نگران نباشید زیرا خوشبختانه متخصصان زیادی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا مراقبت‌های مورد نیاز خود را دریافت کنید. هنگام انتخاب پزشک به هیچ عنوان کورکورانه یا به طور تصادفی انتخاب نکنید زیرا ممکن است نتیجه مورد نظر را دریافت نکرده و دچار عوارض بد‌تری شوید. بهترین راه برای رسیدن به یک پزشک مناسب، داشتن یک برنامه مشخص است که با سوالات زیر انجام می‌شود.

 جراح ارتوپد

ابتدا باید بیمارستان را انتخاب کنم یا دکتر را؟

بیمارستان و پزشک هر دو گزینه‌های مهمی هستند که باید به آن‌ها توجه داشته باشید. برای این کار می‌توانید تمامی نام‌ها و نکات مهم را در یک دفترچه یادداشت برداری کرده و از میان آن‌ها ۳ تا ۵ گزینه برتر خود را در میان پزشکان و بیمارستان‌ها مشخص کنید. با در دست داشتن این اطلاعات، می‌توانید به بهترین تناسب کلی میان پزشک و بیمارستان برسید.

مقایسه بیمارستان‌های ارتوپدی

اگر این اولین باری است که در مورد یک بیمارستان یا مرکز جراحی ارتوپدی تحقیق می‌کنید، ممکن است دچار سردرگمی شوید. از نظر آماری، سه موضوع مهم وجود دارد که هنگام بررسی بیمارستان‌ها باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید. این سه مورد شامل میزان عفونت، میزان موفقیت و تجربه بیمار می‌شود.

چند مورد جراحی ارتوپدی در سال انجام می‌شود؟

چه جراحی هایی؟

جراح ارتوپد

بیمارستان برای کمک به جراحان ارتوپد چه سرمایه گذاری‌هایی در زمینه فناوری انجام داده است؟

نرخ پذیرش مجدد برای عوارض چقدر است؟

نرخ عفونت بیمارستانی

عوامل مختلفی از جمله نوع بیهوشی مورد استفاده، مصرف آنتی بیوتیک پیش از عمل جراحی و زمان صرف شده در جراحی می‌توانند در میزان عفونت بیمارستانی نقش داشته باشند. برای کاهش میزان احتمال عفونت بیمارستانی، بیمارستان‌ها باید بر روش‌های استریل‌سازی مناسب برای تجهیزات، اتاق و کادر پزشکی تمرکز کنند.

عفونت‌های مختلفی در بیمارستان وجود دارد، اما میزان عفونت‌های جریان خون در خط مرکزی می‌تواند معیار مناسبی برای میزان دقت یک بیمارستان در مور پیشگیری از عفونت باشد. همه بیمارستان‌ها میزان عفونت خود را گزارش نمی‌کنند، اما بیمارستان‌های ایده آل و مناسب مشکلی در ارائه این اطلاعات به دیگران ندارند.

تجربه بیمار

در اینترنت منابع بسیار زیادی برای مقایسه تجربیات بیماران در بیمارستان‌های مختلف وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید ایده‌ای در مورد احساس واقعی بیماران و تجربیات آن‌ها داشته باشید. توجه داشته باشید که، بیماران معمولا زمانی تجربیات خود را ثبت می‌کنند که تجربیات آن‌ها بسیار خوب یا بسیار بد باشد. بیماران دارای تجربیات متوسط که انتظارات آن‌ها برآورده شده است، به دنبال اشتراک گذاری نیستند.

انتخاب جراح ارتوپد

اگر هنگام انتخاب جراح ارتوپد مناسب برای درمان خود نمی‌دانید که از کجا باید شروع کنید، نگران نباشید. مواردی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم می‌تواند به شما کمک بسیار زیادی کند:

بررسی پوشش بیمه‌ای خود

اولین کاری که هنگام جست و جوی یک پزشک جدید باید انجام دهید این است که پوشش بیمه خود را بررسی کنید. تقریبا همه طرح‌ها دارای ارائه دهندگان و بیمارستان‌های خاصی هستند که آن‌ها را پوشش خواهند داد. با توجه به این که برخی از طرح‌های بیمه پوششی جزئی برای پزشکان خارج از شبکه ارائه می‌دهند، انتخاب پزشکی که در شبکه بیمه شما فعالیت می‌کند همیشه مقرون به صرفه خواهد بود.

جمع آوری توصیه ها

شما می‌توانید توصیه‌های مهم را از منابع مختلفی دریافت کنید. برخی از مهم‌ترین این منابع عبارت است از:

  • پزشک مراقبت‌های اولیه
  • دوستان شخصی
  • اعضای خانواده
  • ارتباطات رسانه‌های اجتماعی
  • بررسی آنلاین بیماران
  • پرستاران بیمارستان
  • کارکنان بالینی
  • وبسایت‌های پزشکی و…

در نظر گرفتن تخصص جراح

ارتوپدی یکی از تخصص‌های علم پزشکی است، اما جراحان ارتوپدی تخصص بیش‌تری دارند. برخی از فوق تخصص‌های رایج در این زمینه عبارتند از:

  • پزشکی ورزشی
  • دست
  • تعویض مفصل
  • ستون فقرات

ارتوپدی اطفال

دکتر میلاد آقابزرگی فوق تخصص جراحی تومور در زمینه‌های مورد نیاز شما متخصص است و تجربه و تخصص بیش‌تری را در ارتباط با مشکلات خاص شما ارائه می‌دهد.

مقایسه اعتبارنامه ها

مهارت‌های زیادی در ارتباط با جراحی ارتوپدی وجود دارد که قابل اندازه‌گیری نیست، اما آموزش چیزی است که می‌توانید آن را با مطلع شدن از سوابق تحصیلی پزشک اندازه‌گیری و مقایسه کنید. با یک جستجو و سرچ ساده نام پزشک در اینترنت می‌توانید تخصص، تحصیلات، گواهینامه‌ها، جوایز و سایر مدارک پزشکی او را بیابید. جراحانی که در انجمن‌های پزشکی و دیگر گروه‌ها فعالیت می‌کنند، انتخاب بسیار خوبی هستند زیرا متوجه می‌شوید آن‌ها در زمان‌هایی که عمل جراحی ندارند همچنان برای حرفه خود وقت می‌گذارند.

در اولین جلسه دیدار با جراح ارتوپد چه سوالاتی بپرسیم؟

جراح ارتوپد

قبل از اولین جلسه مشاوره با جراح و متخصص رتوپد تمامی سوالات خود را یادداشت کنید تا چیزی فراموش نشود. در کنار و قسمت زیر سوالات، فضایی را برای یادداشت برداری باقی بگذارید. این کار باعث می‌شود تا به راحتی بتوانید پزشکان را باهم مقایسه کنید. برخی از سوالاتی که ممکن است بخواهید از دکتر میلاد آقابزرگی بپرسید به شرح زیر است:

  1. چه روش‌های درمانی را برای مشکل من توصیه می‌کنید؟
  2. چند بار باید این روش‌ها را انجام دهم؟
  3. میزان عوارض من با این روش چقدر است؟
  4. آیا گزینه‌های دیگری برای من وجود دارد؟
  5. آیا واجد شرایط این روش‌ها هستم؟
  6. پس از جراحی، چگونه وضعیت بیماران را پیگیری می‌کنید؟
  7. آیا تکنیک‌های جدیدی را ارائه می‌دهید؟
  8. آیا در فلوشیپ آموزش دیده اید؟
  9. و…

آرتروز لگن از مشکلاتی است که توسط متخصص ارتوپد قابل درمان است؛ جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مشکل با کلیک روی لینک به وب سایت منبع مراجعه کنید.

علائمی که با مشاهده آن‌ها ممکن است بخواهید پزشک خود را تغییر دهید.

مهم نیست در کدام مرحله از فرآیند برنامه‌ریزی جراحی خود قرار دارید، اگر به هر دلیلی از انتخاب خود راضی نیستید، حتما پزشک خود را تغییر دهید. برخی از علائم و نشانه‌هایی که زمان مراجعه به دیگر جراحان را مشخص می‌کند، عبارت است از:

جراح از بحث کردن در مورد گزینه‌های دیگر با شما خودداری می‌کند.

از پرسیدن سوال احساس ناراحتی می‌کنید.

شما توضیحات جراح خود را درک نمی‌کنید و او با شما در سطح خودتان صحبت نمی‌کند.

احساس درونی شما به شما می‌گوید که به سراغ پزشک دیگری بروید.

درست است که مدارک و تجربه پزشک اهمیت بسیار زیادی دارد، اما همواره در طول درمان باید با جراح خود احساس راحتی داشته باشید. شما همیشه این قدرت را دارید که سمت و سوی مراقبت‌های بهداشتی خود را تغییر دهید و در مورد بیمارستان و جراح خود به دقت تحقیق کنید./۲۷۲۴۳۳



Source link