تخمین هزینه اسلیو معده بصورت کامل


هزینه اسلیو معده وابسته به هزینه های تأمین وسایل مورد نیاز در حین عمل، هزینه های بستری در بیمارستان، دستمزد تیم جراحی و غیره است. برای اطلاعات بیشتر این نوشته را مشاهده نمایید.

مقدمه

هزینه اسلیو معده متأثر از هزینه های مربوط به بستری در بیمارستان، دستمزد تیم جراحی، وسایل مورد نیاز در اتاق عمل، هزینه مراقبت های قبل و بعد از عمل و غیره است. پرداخت این هزینه ها بزرگ ترین چالش بیماران قبل از انجام عمل است. به همین دلیل امکان استفاده از خدمات بیمه های تکمیلی تبدیل به یکی از مهم ترین دغدغه های آن ها قبل از انجام عمل شده است. جراحی های چاقی عمل های پر هزینه ای هستند. هزینه های این عمل های جراحی گاهاً می تواند یک عامل بازدارنده برای بیماران جهت انجام عمل باشد. اما این هزینه ها حدوداً چقدر تخمین زده می شود؟ آیا پرداخت تمام هزینه ها بر عهده بیمار است؟

 هزینه جراحی چاقی

هزینه اسلیو معده

تخمین هزینه های اسلیو معده

هزینه  عمل جراحی اسلیو معده در حال حاضر چیزی حدود ۶۰ میلیون تومان تخمین زده می شود. تنها راه کارساز برای کاهش هزینه های پرداختی توسط بیمار در این عمل جراحی استفاده از خدمات بیمه های تکمیلی است. البته لازم به ذکر است که بیمه های تکمیلی تنها در شرایط خاصی پرداخت این هزینه ها را بر عهده می گیرند. در صورتی که شرایط بیمار توسط پزشک معتمد شرکت بیمه تأیید نشود، اسلیو معده یک عمل جراحی زیبایی تشخیص داده شده و بیمه پرداخت هزینه های آن را متقبل نخواهد شد.

هزینه های قبل از عمل

بخشی از هزینه اسلیو معده مربوط به انجام مراقبت ها و آزمایش های قبل از عمل است. وضعیت فشار خون، سلامت قلب و سلامت روان بیمار باید قبل از عمل مورد بررسی قرار گیرد. بنابراین پزشک قبل از انجام عمل درخواست می کند تا آزمایش خون کامل، تست ورزش، اکوی قلب، سونوگرافی و آندوسکوپی در صورت نیاز انجام شوند. همچنین برای آماده سازی بدن بیمار قبل از عمل یک رژیم غذایی تدوین می شود. افسردگی، فشار خون بالا، دیابت، کلسترول بالا و غیره قبل از عمل باید کنترل شوند. نکته قابل توجه این است که انجام عمل های جراحی چاقی از جمله اسلیو معده می تواند منجر به درمان این بیماری ها شود.

هزینه اسلیو معده | حین عمل

بخش مهم هزینه اسلیو معده مربوط به تهیه وسایل مورد نیاز در حین عمل است. منگنه معده گران قیمت ترین وسایلی است که در حین این عمل جراحی مورد استفاده قرار می گیرد. منگنه معده یک کالای وارداتی است و به وسیله ارز خارجی تأمین می شود. بنابراین هزینه های خرید آن وابسته به تغییرات نرخ ارز است. تحریم های اقتصادی موجود منجر به افزایش نرخ این کالا شده است. به طوری که نیمی از هزینه های انجام این عمل مربوط به تأمین منگنه معده است. بر خلاف آنچه عموم بیماران تصور می کنند، تنها چیزی حدود ۱۵ درصد از هزینه اسلیو معده مربوط به دستمزد تیم جراحی است.

هزینه اسلیو معده

پرداخت هزینه اسلیو معده

هزینه اسلیو معده | بستری در بیمارستان

هزینه بستری در بیمارستان هم به شدت بر هزینه اسلیو معده تأثیر می گذارد. بیمارانی که bmi بالاتر از ۴۰ دارند می توانند در لیست انتظار انجام عمل های چاقی در بیمارستان های دولتی قرار گیرند و با پرداخت هزینه ای بسیار کم این عمل جراحی را انجام دهند. اما لازم به ذکر است که به دلیل تحریم های اقتصادی و بالا رفتن نرخ ارز میزان خدمت رسانی بیمارستان های دولتی در این زمینه به شدت کاهش یافته است. زیرا قادر به تأمین وسایل مورد نیاز در این عمل نیستند.

اما این عمل های جراحی در بیمارستان های خصوصی نیز انجام می شوند. در صورتی که BMI بیمار بالاتر از ۴۰ باشد می تواند از بیمه های تکمیلی تأییدیه دریافت کرده و در بیمارستان های خصوصی با کمترین هزینه تحت عمل اسلیو معده قرار گیرد. در صورتی که بیمه با بیمارستان مورد نظر قرارداد داشته باشد، نیمی از هزینه ها در ابتدا توسط شرکت بیمه پرداخت شده و مابقی بعد از انجام عمل با ارائه فاکتور تسویه حساب با بیمارستان، قابل استرداد است. اما در صورتی که بیمه با بیمارستان مورد نظر قرارداد نداشته باشد، بیمار باید شخصاً تمام هزینه ها را پرداخت کند. بیمار می تواند بعد از عمل با ارائه فاکتور تسویه حساب، مبلغ پرداخت شده را دریافت نماید.

به طور کلی سقف پرداختی بیمه های تکمیلی برای انجام این عمل چیزی حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد از کل هزینه اسلیو معده است. به طور مثال پرداخت فرانشیز بیمارستان بر عهده بیمار بوده و خارج از تعهدات بیمه است. لازم به ذکر است که پرداخت هزینه های بستری در اتاق vip نیز بر عهده بیمار بوده و بیمه پرداخت این هزینه ها را بر عهده نخواهد گرفت. بیمه های پایه نیز چیزی حدود ۲۰ درصد از کل هزینه ها را پرداخت می کنند. بنابراین انجام این عمل بدون دریافت تأییدیه بیمه تکمیلی می تواند برای بیمار بسیار هزینه بر باشد. هزینه های بستری در بیمارستان و دریافت خدمات پرستاری چیزی حدود ۲۰ میلیون تومان تخمین زده می شود.

قیمت اسلیو معده

تخمین هزینه اسلیو معده

هزینه مراقبت های بعد از عمل

هزینه اسلیو معده تنها به هزینه های قبل و حین عمل ختم نمی شود. بعد از عمل به منظور جلوگیری از بروز عوارض جانبی و جبران کمبود ویتامین، نیاز به مراقبت های ویژه ای است. بخشی از هزینه ها مربوط به تهیه مکمل ها و داروهای تجویز شده مورد نیاز بیماران بعد از انجام این عمل است. این کار به دلیل کاهش حجم غذای مصرفی و جبران کمبود ویتامین انجام شده و بیمار ملزم به مصرف روزانه یک عدد مولتی ویتامین و مکمل های حاوی پروتئین است.

از دیگر مراقبت های بعد از عمل، می توان به مراجعه منظم به متخصص تغذیه برای انجام پایش های دوره ای جهت دریافت رژیم غذایی هفته به هفته اشاره نمود. مهم ترین راز موفقیت در مسیر تناسب اندام و جلوگیری از ابتلا به عوارض جانبی بعد از انجام عمل های جراحی چاقی، تبعیت از رژیم های غذایی اصولی و انجام ورزش است. بخشی از هزینه های بعد از عمل مربوط به تدوین رژیم های غذایی و ثبت نام در باشگاه و تهیه لباس هایی با سایز مناسب است.

تیم فوق تخصصی دکتر فربد امامی یگانه

تیم پزشکی دکتر امامی یگانه آماده پاسخگویی به هر گونه پرسش درباره هزینه اسلیو معده است. این تیم متشکل از یک گروه متخصص و مجرب است و سابقه ای درخشان در زمینه انجام عمل های جراحی چاقی از جمله اسلیو و بای پس معده دارد. خدمات این تیم جراحی بر اساس نرخ مصوب به بیماران ارائه می شود.



Source link