این است علم پشت یک ایده آل در رژیم کتوژنیک چقدر بخوریم

آموزش غذاهای کتوژنیک 4. 1 قاشق چای خوری کره را به ماهی قزل آلا

3 نمونه رژیم

کتوژنیک یا کیتو دایت اضافه کنید. رژیم کتوژنیک میتواند به شما در کاهش وزن کمک کند. هفته آخر برنامه رژیم غذایی بسیار هیجان انگیز است زیرا شما وزن زیادی از دست داده اید. هفته سوم، هر چند شبیه به دو هفته اول است، اما مقدار کالری مصرفی شما متفاوت است. این یک جایگزین عالی برای نوشیدنی های شیرین ورزشی است و می تواند پس از ورزش شدید به تعادل الکترولیت در بدن شما کمک کند.

2️⃣ رژیم کتوژنیک چرخه ای (CKD): این رژیم شامل دوره هایی از مصرف کم کربوهیدرات مانند 5 روز و به دنبال آن 2 روز با کربوهیدرات بالا است. چندین زمینه اصلی برای بررسی هرم رژیم کتوژنیک و فواید آن در کاهش وزن ، صرع ، سرطان و اخیرا عملکرد انسان انجام شده است. رژیم های کتوژنیک با کالری بسیار کم ممکن است به افرادی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند کمک کند BMI خود را کاهش دهند و سایز بدن خود را کم کنند.

پیش از آغاز هر رژیم جدیدی با پزشک خود مشورت کنید. تنها پس از مشاوره با پزشک یا متخصص تغذیه، مکمل ها (در صورت نیاز) را مصرف کنید. هفته چهارم نیاز به مصرف غذاهایی با چربی بالا، پروتئین بالا و کربوهیدرات کم دارد. مانند هفته اول، شش وعده غذایی در روز می خورید و دو بار در روز قهوه مصرف می کنید. با این حال، همچنین میل شما به مصرف کربوهیدرات وجود دارد، و شما ممکن است به عنوان یک پاداش برای از دست دادن وزن تان بسیار زیاد بخورید.

هم چنین بررسی این رژیم روی 349 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد کسانی که رژیم کتوژنیک را دنبال می کردند طی یک دوره 2 ساله به طور متوسط 9/11 کیلوگرم وزن کم کردند؛ کاهش وزن و از دست دادن چربی به بهبود دیابت نوع 2 کمک شایانی می کند. برای از دست دادن چربی، باید از برنامه رژیم غذایی 5 هفته ای کتوژنیک شروع کنید. براساس برنامه رژیم غذایی تان خرید کنید. از مواد غذایی با کربوهیدرات بالا دوری کنید.

قبل از شروع برنامه رژیم غذایی کتوژنیک، مهم است بدانید که برای دور نگه داشتن خود از غذاهایی با کربوهیدرات بالا و دستیابی به اهداف کاهش وزن خود در پنج هفته چه چیزهایی را باید از سوپرمارکت بخرید. اگر نمیتوانید برنامه رژیم غذایی هفته چهارم را به عنوان رژیم غذایی خود رعایت کنید، می توانید، رژیم هفته 3 را دنبال کنید. یک صبحانه سنگین به همراه یک ناهار سبک، راهیست که باید در هفته آخر این رژیم غذایی طی کنید. با آشنایی با برچسب های مواد غذایی و بررسی گرم چربی، کربوهیدرات و فیبر شروع کنید تا تعیین کنید که چگونه غذاهای مورد علاقه شما می توانند در رژیم غذایی شما قرار بگیرند.

سرخ کنید تا سیر قهوه ای شود. شام غنی از پروتئین به خوبی شما را سیر می کند و به شما انرژی می بخشد. بیش از 6 عدد آجیل ماکادامیا مصرف نکنید، زیرا مقدار کربوهیدرات خوبی را در خود دارند. این واقعا خبر خوبی است زیرا نشانه های اولیه ای از کتوز است. همچنین، مصرف بیش از حد نوشیدنی های گازدار ممکن است باعث نفخ شود. شما میتوانید صبحانه ای که حاوی پنیر پرچرب و نان کتوژنیک است را هر روز به هر میزان که دوست دارید مصرف کنید.

نتایج کوتاهمدت رژیم LGIT نشان میدهد که دستکم ظرف یک ماه، تقریباً نیمی از بیماران شاهد کاهش بیش از ۵۰٪ از تشنجهایشان هستند و نتایج کلی در درازمدت مشابه رژیم کلاسیک کتوژنیک است. تحقیقاتی نشان میدهد که رعایت رژیم کتوژنیک میتواند علائم ابتلا به آلزایمر را کاهش دهد. در این رژیم غذایی به دلیل کاهش مصرف کربوهیدرات، بدن در حالتی به نام «کتوزیس» قرار میگیرد. با توجه به تحقیقاتی که انجام شد، محققین متوجه شدن که افراد معمولی هم میتونن از این رژیم به عنوان یک رژیم خوب و سریع کاهش وزن استفاده کنن.

رژیم غذایی کتوژنیک یکی از روشهای شناخته شده برای لاغری است که تاثیر آن در کاهش وزن و بهبود سلامتی بدن اثبات شده است. لازم است بدانید که عمومیترین نوع رژیم غذایی کتوژنیک نوع استاندارد آن است و انواع دیگر آن بیشتر برای ورزشکاران و بدنسازان تجویز میشود. چرا این برنامه موثر است؟ از آن جا که سوخت مصرفی بدن گلوکز می باشد بدن نمی تواند گلوکز کافی دریافت کند و مجبور می شود برای تأمین انرژی مورد نیاز بدن چربی های انباشته شده را بسوزاند که این عامل باعث کاهش وزن می شود.

جالب است بدانید؛ ویتامین ها در روند کاهش و افزایش وزن تاثیر می گذارند. محبوبیت رژیم کتوژنیک باعث شده است تا بتوانید طیف گسترده ای از ایده های جالب و سالم وعده غذایی کتو را بصورت آنلاین پیدا کنید. لذا اگر قصد گرفتن رژیم کتوژنیک جهت لاغری سریع دارید حتماً زیر نظر متخصص آن را انجام دهید و دوره خود را تا بازگشت به رژیم عادی و تثبیت وزن ادامه دهید. سپس مارچوبه را در بالا قرار دهید. 4. در یک ظرف ، ابتدا کدو را اضافه کنید، سپس یک لایه گوشت خرچنگ اضافه کنید.  This was cre᠎ated by G​SA ᠎Content  Genera tor DE MO.

اما در رژیم کتوژنیک کلاسیک، که در ابتدا برای مدیریت اختلالات تشنج استفاده می شده است، 80 تا 90 درصد کالری از چربی، 5 تا 15 درصد از پروتئین و 5 تا 10 درصد از کربوهیدرات ها تامین می شود. در ابتدا ممکن است سطح کلسترول فرد افزایش پیدا کند اما با گذشت زمان شاهد کاهش کلسترول خواهید بود. زیرا با این کار به زودی وزن تان را دوباره به دست خواهید آورد و استقامت و صبر شما کاهش می یابد. شما در این زمان وزن زیادی از دست خواهید داد زیرا کتوز به شما کمک می کند تا چربی ها را بسوزانید.

این مقدار پروتئینِ مصرفی باعث میشود تا علاوهبر حفظ عضلاتتان ، چربیسوزی هم داشته باشید. این یعنی بدن نیازی به سوزوندن چربی های زائد خودش نداره چون انرژیش از جای دیگه تامین میشه. پس از ۲ تا ۳ ماه میتوانید در موقعیتهای خاص کربوهیدرات مصرف کنید، ولی دوباره باید به رژیمتان برگردید. اگر می خواهید سفیده تخم مرغ را بخورید، ممکن است مجبور باشید مکمل های ویتامینه مصرف کنید (با متخصص تغذیه خود صحبت کنید). ممکن است رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران نخبه و افرادی که قصد عضلهسازی یا اضافهکردن وزن دارند؛ مناسب نباشد.

فواید رژیم کتوژنیک تنها در دیابت و کاهش وزن خلاصه نمی شود. بیماری آلزایمر: رژیم کتو ممکن است در کاهش علائم آلزایمر و کاهش سرعت بیماری موثر باشد. علاوه بر این در حدود 95% از افرادی که از رژیم غذایی کتوژنیک استفاده کردند توانستند میزان داروی مصرفی خود را کاهش دهند و یا قطع کنند که این عدد در برابر 62% از افرادی که از رژیم پرکربوهیدرات استفاده کردند و توانستند میزان داروی مصرفی خود را کاهش دهند به مقدار قابل توجهی بیشتر است. برخی از افراد با رعایت رژیم غذایی کتو کاهش سطح کلسترول و برخی دیگر افزایش سطح کلسترول را تجربه کرده اند.

برخلاف اکثر رژیم های غذایی دیگر که از محافل سلامتی و تناسب اندام یا کتاب های درسی محبوب به وجود آمده اند ، رژیم کتوژنیک به احتمال زیاد از حوزه پزشکی ناشی شده است. برنامه غذایی تغذیه ای پرورش اندام مطلوب چیست؟ در این رژیم غذایی از چه غذاهایی باید اجتناب کرد؟ رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا:این یک رژیم مشابه استاندارد کتوژنیک است، اما پروتئین بیشتری دارد. با این حال، تنها رژیم کتوژنیک استاندارد و سرشار از پروتئین به صورت گسترده مورد مطالعه قرار گرفتهاند.

بعد از پایان دوره رژیم غذایی 5 هفته ای، باید با انگیزه بمانید. وعده بعد از ناهار این هفته برای کمک به هضم و استفاده از انرژی ذخیره شده از صبحانه سنگین حذف شده است. پس از ۲ تا ۳ ماه اول، میتوانید در مواقع خاص کربوهیدرات بخورید – فقط بلافاصله بعد از آن به رژیم غذایی خود بازگردید. رژیم غذایی سودا – رژیم سودا حاوی سدیم و شیرین کننده های مصنوعی است و ممکن است به نظر شما در رژیم غذایی کتوژنیک خوب باشد. شما ممکن است احساس ضعف زیادی کنید و بخواهید که روی به تنقلات ناسالم بیاورید.

نکته ظریفی که باید در این رژیم به آن توجه کرد، تعدیل مصرف پروتئین است. گرسنگی بدترین عارضه جانبی رژیم غذایی است. استفاده از سبزیجات و مواد خوراکی حاوی فیبر نیز به شما کمک می کند تا این عارضه را بهبود دهید. 1 قاشق چای خوری کره بریزید، و اجازه دهید تا کره ذوب شود. بیشتر افراد نیاز دارن دریافت کربوهیدارتها رو تا حدود 25 الی 30 گرم در روز محدود کنن تا بدنشون در حالت کتوز یا کتوزیس قرار بگیره. شما سندرم مغزی مبهم را در چند روز ابتدایی تجربه خواهید کرد.

این هفته زمانی است که تمرین کنندگان با برنامه منظم بیشترین سود را خواهند برد. هفته پنجم به بدن شما کمک می کند تا از مرحله شوک ناگهانی بیرون بیاید. حداقل مقدار کربوهیدرات نیز مورد نیاز است، بنابراین به طور کامل سبزیجات نادیده گرفته نمی شود، زیرا آنها به شما کمک می کنند تا مواد مغذی مفید را دریافت کنید. این اسیدهای چرب متوسط زنجیره ای در بدن به کتون تبدیل می شود که انرژی بیشتری به ما می دهد. در حالی که آنها تحت یک پیش فرض کار می کنند ، از نظر فیزیولوژیکی بسیار متفاوت هستند ، خصوصا در تأثیر آنها بر کتون های خون.

میوه ها – میوه ها

حاوی قند هستند

که می توانند سطح قند خون تان را افزایش دهد. یعنی قند خون نمیتواند به گلیگوژن قابل استفاده تبدیل شود؛ در نتیجه یک نوع مقاومت سلولی ایجاد میشود که آن را مقامت به انسولین مینامند. چاشنی ها را نخرید زیرا حاوی مقدار زیادی قند و مواد نگهدارنده هستند. از این گذشته حاوی سلنیوم و آنتی اکسیدان است. اگر شما هیدراته نشوید، ممکن است گرسنگی را احساس کنید و غذاهای با کربوهیدرات بالا بخورید. سندرم تخمدان پلی کیستیک: رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش سطح انسولین کمک کند، که ممکن است نقش کلیدی در سندرم تخمدان پلی کیستیک داشته باشد.

ممکن است سردرد و خستگی را تجربه کنید. این یک اثر جانبی شایع است. این شامل تری گلیسرید های زنجیره ای متوسط است که به شما کمک می کند تا چربی از دست بدهید. یک مقدار متعادل از پروتئین ها و چربی ها را برای شام بخورید تا در خود احساس داشتن انرژی و جرم عضلانی ایجاد کنید. چربی های سالم، از جمله روغن ام سی تی (MCT Oil)، روغن نارگیل، روغن زیتون، کره حیوان تغذیه شده با چمن، کره ی مایع، آووکادو و چربی هایی که به طور طبیعی در گوشت، تخم مرغ و ماهی وجود دارد.