آیا لیزر موهای زائد در دوران حاملگی خطر دارد؟


بارداری منجر به تغییرات بسیاری برای زنان می شود. یکی از اصلی ترین آن ها تغییرات هورمونی و رشد موهای زائد است. حتی اگر این مشکل هم پیش نیاید با بزرگ شدن شکم و تغییرات جسمی زنان، استفاده از تیغ ژیلت یا راه های دیگر برای رفع موهای زائد سخت می شود. به همین دلیل یکی از ساده ترین روش ها برای حذف دائمی موهای زائٔد، لیزر است. اما آیا لیزر موهای زائد در دوران حاملگی خطری دارد؟ لیزر درمانی می تواند تاثیری بر بدن و مهم تر از آن جنین داشته باشد؟ در ادامه این نوشته از وب سایت مادام لیزر جزئیاتی در ارتباط با لیزر موهای زائد در دوران حاملگی بیان می کنیم.

لیزر در بارداری

بارداری چه اثراتی بر رشد مو دارد؟

بارداری چالش های بسیار زیادی برای افراد به همراه دارد. برخی زنان به مدت ۹ ماه پر از شادی و هیجان هستند و تغییرات زیادی در خود نمی بینند. اما برخی دیگر از تغییراتی که در بدنشان ایجاد می شود احساس رضایت نخواهند داشت. در دوران بارداری، هورمون های بدن در بالاترین حد خود را نشان می دهند. این مسئله باعث می شود تا چرخه طبیعی رشد مو تحت تاثیر قرار بگیرد. در طول این نه ماه بسیاری از زنان شاهد رشد موهای زائد در بخش های خاصی مانند صورت، گردن، شکم و سینه ها هستند. برای رفع آن ها بسیاری زنان روی به لیزر دست، لیزر پا، لیزر صورت و غیره می آورند. اما سوال این است که لیـزر موهای زائد در دوران حاملگی خطر دارد؟ برای این منظور اجازه دهید در ادامه با مراحل رشد مو آشنا شویم.

چرخه رشد مو

مو در روند رشد خود سه مرحله را طی می کند:

  • مرحله رشد، فولیکول مو فرایند را آغاز می کند و مو ایجاد می شود.
  • در مرحله میانی مو به رشد خود ادامه می دهد.
  • مرحله پایانی یا دوران استراحت، موها می ریزند.

هورمون هایی که در دوره بارداری تاثیر دارند، مرحله نهایی را تاخیر می دهند. به این معنی که موها با سرعت نمی ریزند. از این رو بسیاری از زنان می بینند که موهایی ضخیم تر، پر تر یا حتی جدید در مکان های دیگری دارند که قبلا رشد مو نداشته است. شاید همین مسئله دلیلی باشد که چرا بسیاری زنان باردار به لیـزر موهای زائد روی می آورند.

لیزر موهای زائد در دوران حاملگی خطرناک است؟

پس از توضیحات دقیق در ارتباط با لیزر موهای زائد به سوال اصلی خود باز می گردیم که آیا لیزر موهای زائد در دوران حاملگی خطر دارد؟ بسیاری از پزشکان توصیه می کنند که در زمان بارداری بهتر است لیزر موهای زائد انجام نشود. این روش بدون خطر است. اما در حال حاضر هیچ مطالعه دقیقی صورت نگرفته است که نشان دهد اثرات لیزر بر بانوان باردار یا کودکان تازه متولد شده چگونه است؟ به همین دلیل بهترین کار این است که برای رفع موهای زائد با لیزر تا پس از زایمان صبر کنید. پس قرار است با این همه مو چه کار کرد؟ زمانی که باردار هستید، بهتر است که جانب احتیاط را رعایت کنید. به اصلاح بپردازید. می توانید از اپیلاسیون یا کرم های موبر هم استفاده کنید. اگر نگران رشد موهای زائد هستید بهتر است در این زمینه با پزشک خود مشورت کنید.

لیزر موهای زائد در دوران حاملگی ناامن نیست. اما تحقیقات کافی در این زمینه وجود ندارد. اگر موهای ضخیم تری می بینید یا موهای شما در بخش های جدیدی از بدن تان رشد می کنند، بهتر است نگرانی را کنار بگذارید. پس از این که هورمون های شما در دوران بارداری کاهش پیدا کید، موهای شما پس از زایمان به چرخه طبیعی خود باز می گردند. به جز زنان بارداری اما در کل باید گفت که این روش کاملا امن است. هیچ گونه عارضه جانبی برای لیزر موهای زائد بدن به صورت سخت گزارش نشده است. عوارض جانبی عموما موقتی هستند و به صرعت از بین می روند. اما به این نکته هم توجه داشته باشید که همه روش های لیزر موهای زائد یکسان نیستند و باید مدل دلخواه خود را پیدا کنید.

سخن آخر

لیزر موهای زائد در دوران حاملگی نه خطرناک است و نه بی خطر. چرا که در این زمینه تحقیقات کافی وجود ندارد. به همین دلیل نمی توان نظر دقیقی در این باره داد. نکته مهم تر این که انجام لیزر موهای زائد در کلینیک معتبر و با تکنسین های مجرب، ایمنی بالایی دارد. با این حال زمانی که باردار هستید باید تمرکز اصلی خود را بر سلامت خود و کودکتان بگذارید. می توانید پس از زایمان و کمی استراحت باز روند درمان موهای زائد با لیزر را از سر بگیرید. مادام لیزر مرکز لیزر در شهرک راه آهن با کاذری مجرب و متخصص برای ارائه خدمات در کنار شماست.



Source link