علل درد شدید در زانوها و درمان آن در کلینیک ارتوپدی دکتر فرزاد


یکی از متداول‌ترین دلایل مراجعه افراد به کلینیک‌های معتبر ارتوپدی، زانو درد می‌باشد.  کلینیک ارتوپدی دکتر فرزاد  یکی از این کلینیک‌های معتبر است که بیماران را در تشخیص و درمان انواع بیماری‌های ارتوپدی نظیر دیسک کمر و گردن، آرتروز و آرتریت، و بیماری‌های مربوط به زانو کمک و راهنمایی می‌کند. در محتوای حاضر خواهیم گفت که بهتر است  برای درد زانو به چه دکتری مراجعه کنیم، بدیهی است که بهترین گزینه ممکن مراجعه به نزد پزشکان ارتوپدی می‌باشد.

کلینیک ارتوپدی دکتر فرزاد

آسیب‌های مختلفی می‌توانند درد زانو ایجاد کنند، دردهایی که طیف آن گسترده است و از خفیف تا شدید و بعضا غیر قابل تحمل می‌باشند. گاهی این دردها به صورت ناگهانی بروز کرده و گاهی نیز به صورت مزمن و پیشرونده افزایش می‌یابند.

زانو درد بیماری شایعی بوده که در افراد با سنین مختلف دیده می‌شود. مفصل زانو مفصلی حساس است که ساختمان آن نسبتا پیچیده می‌باشد، بنابراین بیشتر در معرض آسیب دیدگی قرار دارد. مهم‌ترین وظیفه زانو تحمل وزن بدن و ایجاد دامنه حرکتی مناسب برای پاها می‌باشد. لازم به ذکر است در صورت استفاده غیر اصولی از این مفصل احتمال بروز آسیب در آن بسیار زیاد می‌باشد.

امروزه به دلیل سبک زندگی ناسالم، بروز زانو درد در جوانان بسیار شدت پیدا کرده است، جوانانی که به اضافه وزن بسیار زیاد دچار هستند، بیش از دیگران به آرتروز مبتلا می‌شوند. کم تحرکی و استفاده از کفش‌های نامناسب نیز خطر ابتلای افراد به این عارضه را بیشتر می‌کنند. همانطور که پیشتر گفتیم، بهترین گزینه ممکن برای درمان آسیب‌های زانو، مراجعه به نزد پزشکان ارتوپدی می‌باشد.

یکی دیگر از انواع آسیب دیدگی زانو، شکستگی استخوان‌های تیبیا و کشکک زانو می‌باشد که آن را شکستگی زانو می‌نامند و این عارضه با علائمی مانند درد تیز و غیر منتظره زانو، تورم و گرم شدن مفصل زانو و عدم توانایی در حرکت آن همراه است. شکستگی زانو به دلایلی نظیر زمین خوردن، ورزش غیر اصولی و صدمات و ضربات وارده بر زانو رخ می‌دهد.

یکی دیگر از دلایل زانو درد در جوانان آرتریت روماتوئید نام دارد که به آن روماتیسم مفصلی نیز می‌گویند، آرتریت روماتوئید نوعی بیماری التهابی است که سبب بروز آسیب و احساس درد و سفتی در مفاصل بدن می‌شود. این عارضه یک بیماری خود ایمنی می‌باشد که طی آن سیستم ایمنی بدن به اشتباه به سلول‌های غضروف مفاصل بدن حمله کرده و به آن‌ها آسیب می‌رساند.

اکنون به یکی از شایع‌ترین علل درد زانو در سالمندان که آرتروز زانو می‌باشد، اشاره می‌کنیم. این بیماری که در افراد مسن بسیار شایع‌تر است در ابتدا هیچ نشانه و علامتی نداشته و به صورت خاموش پیشرفت می‌کند، اما با گذشت زمان علائم اصلی آن که درد و خشکی مفاصل می‌باشند نمایان می‌شوند.

کلینیک ارتوپدی دکتر فرزاد

آرتروز انواع مختلفی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به آرتروز ناشی از بالا رفتن سن، آرتروز ناشی از وراثت و آرتروز ناشی از آسیب‌های فیزیکی مفاصل اشاره کنیم. در واقع با افزایش سن توانایی بدن در ترمیم غضروف کاهش پیدا می‌کند و احتمال بروز آرتروز افزایش می‌یابد. همچنین با افزایش وزن نیز، فشار وارد بر مفاصل بیشتر می‌شود، به ازای هر ۱ کیلوگرم وزن اضافه، تقریبا ۳ الی ۴ کیلوگرم فشار اضافه به زانوها وارد می‌شود.

اگر به آرتروز زانو مبتلا هستید، برای انجام مشاوره با پزشکان متخصص و دریافت مناسب‌ترین اقدامات درمانی می‌توانید به کلینیک ارتوپدی دکتر فرزاد مراجعه کنید./۴۷۷۰۵۴



Source link