7 فایده شگفت انگیز برای سلامتی


ما هفت مزیت داریم

مردم صدها سال است که ماست مصرف می کنند. مواد مغذی بالا و مصرف منظم آن می تواند جنبه های مختلف سلامت شما را بهبود بخشد. به عنوان مثال ، ماست با کمک به کنترل وزن ، خطر بیماری های قلبی و پوکی استخوان را کاهش می دهد. این مقاله از 7 مزایای شگفت انگیز علمی پشتیبانی شده ما پیروی می کند.

ماست چیست و چگونه تولید می شود؟

ماست یکی از محبوب ترین محصولات لبنی است که توسط باکتری مخمر لبنی تولید می شود. باکتری هایی که برای تهیه ماست استفاده می شوند ، فرهنگ ماست نامیده می شوند که لاکتوز ، قند طبیعی شیر را تخمیر می کنند. این فرآیند اسید لاکتیک تولید می کند ، محصولی که باعث لخته شدن پروتئین های لاکتیک می شود و طعم و بافت منحصر به فردی به ماست می دهد. ماست را می توان از هر نوع شیر تهیه کرد. این می تواند ماست بدون چربی و نوع تهیه شده از شیر کامل باشد. یک ماست پرچرب است ماست معمولی بدون افزودن رنگ ، مایع سفید غلیظ و سفت با طعم دلپذیر است. متأسفانه اکثر مارک ها مواد افزودنی مانند شکر و طعم دهنده های مصنوعی را اضافه می کنند. این ماست ها برای سلامتی شما مناسب نیستند. از سوی دیگر ، ماست شیرین و معمولی فواید زیادی برای سلامتی شما دارد.

بدون توضیح بیشتر ، در اینجا 7 فایده علمی شگفت انگیز ماست طبیعی آورده شده است.

1- ماست سرشار از مواد غذایی است.

ماست تقریباً تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را دارد. ماست دارای کلسیم زیادی است ، یک ماده معدنی ضروری برای سلامت دندان ها و استخوان ها. فقط یک فنجان ماست 49 درصد از نیاز روزانه شما به کلسیم را تامین می کند. ماست همچنین حاوی بسیاری از ویتامین های گروه B ، به ویژه ویتامین B12 و ریبوفلاوین است که هر کدام از بیماری های قلبی جدی و نقایص مادرزادی کانال عصبی جلوگیری می کند. همچنین یک کاسه ماست 38 درصد از نیاز روزانه شما به فسفر ، 12 درصد منیزیم و 18 درصد پتاسیم را تامین می کند. این مواد معدنی برای انواع فرآیندهای بیولوژیکی مانند تنظیم فشار خون ، متابولیسم و ​​سلامت استخوان ها ضروری هستند.

یکی از غذاهایی که ماست به طور طبیعی ندارد ویتامین D است ، اما ماست ها به طور کلی با ویتامین D غنی شده اند. ویتامین D استخوان ها و سیستم ایمنی را تقویت می کند و می تواند خطر برخی بیماری ها مانند بیماری های قلبی و افسردگی را کاهش دهد.

ماست بیشتر مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را تامین می کند. به ویژه سرشار از کلسیم ، ویتامین B و مواد معدنی است.

2- ماست سرشار از پروتئین است

ماست دارای مقدار شگفت انگیزی پروتئین است ، حدود 12 گرم پروتئین برای 200 گرم ماست. این پروتئین ها با افزایش مصرف انرژی یا دریافت کالری روزانه از متابولیسم حمایت می کنند. دریافت پروتئین کافی برای تنظیم اشتها نیز مهم است ، زیرا باعث افزایش تولید هورمون هایی می شود که نشان دهنده سیری است. این به طور خودکار کل کالری دریافتی شما را کاهش می دهد ، که برای کنترل وزن مفید است.

در یک مطالعه ، افرادی که ماست به عنوان میان وعده می خوردند نسبت به افرادی که غذای کم پروتئین و کم کالری مصرف می کردند و 100 کالری کمتر در هنگام شام می خوردند کمتر گرسنه بودند. اگر ماست یونانی بخورید که یک ماست بسیار غلیظ و سفت است ، اثرات مفید ماست بسیار شدیدتر است. این ماست پروتئین بیشتری نسبت به ماست معمولی دارد و برای 200 گرم ماست 22 گرم پروتئین دارد. ماست یونانی در کنترل اشتها و تأخیر در گرسنگی م thanثرتر از ماست معمولی با پروتئین کمتر است.

ماست ، به ویژه ماست یونانی ، دارای مقدار زیادی پروتئین است. و پروتئین برای کنترل اشتها و وزن مفید است.

3- برخی از انواع آن برای سلامت دستگاه گوارش مفید است

برخی از انواع ماست حاوی باکتری های زنده یا پروبیوتیک ها هستند که بخشی از مخمرهای اولیه هستند یا پس از پاستوریزاسیون به ماست اضافه می شوند. ممکن است هنگام مصرف برای سلامت دستگاه گوارش مناسب باشد. متأسفانه ، بسیاری از ماست ها با روش گرم پاستوریزه می شوند که باکتری های مفید را از بین می برد. برای اطمینان از این که ماست شما دارای پروبیوتیک های مثر است ، به دنبال فرهنگ های زنده و فعال باشید که باید روی برچسب ماست ذکر شود. برخی از پروبیوتیک های موجود در ماست مانند بیفیدوباکتریا و باکتری های اسید لاکتیک نشان داده است که علائم مزاحم سندرم روده وبا را کاهش می دهد. این سندرم یک اختلال شایع است و روده بزرگ را درگیر می کند.

در یک مطالعه ، بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) که به طور مرتب شیر تخمیری یا ماست با بیفیدوباکتریوم مصرف می کردند. تنها پس از سه هفته ، بیماران بهبود در رأی گیری و دفعات مدفوع را گزارش کردند – و همچنین عوارض بعد از شش هفته مشاهده شد.

مطالعه دیگری نشان داد که ماست حاوی بیفیدوباکتریوم علائم گوارشی و کیفیت زندگی سالم را در زنانی که تشخیص قطعی اختلالات گوارشی ندارند ، بهبود می بخشد.

علاوه بر این ، چندین مطالعه نشان داده است که پروبیوتیک ها می توانند از آنتی بیوتیک های مربوط به شیر و همچنین یبوست جلوگیری کنند.

برخی از انواع ماست حاوی پروبیوتیک ها می توانند با کاهش علائم اختلالات گوارشی شایع مانند نفخ ، اسهال و یبوست ، سلامت گوارش را بهبود بخشند.

4- ماست می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند

مصرف منظم ماست – به خصوص اگر ماست پروبیوتیک باشد – می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و شانس بیماری شما را کاهش دهد. پروبیوتیک ها التهاب را کاهش می دهند ، که با طیف گسترده ای از بیماری ها مرتبط است ، از عفونت ویروسی گرفته تا بیماری های گوارشی. تحقیقات نشان داده است که در برخی موارد پروبیوتیک ها می توانند اثر ، مدت و شدت سرماخوردگی را کاهش دهند. علاوه بر این ، خاصیت افزایش ایمنی تا حدی به دلیل منیزیم ، سلنیوم و روی آن است که مواد معدنی موثری هستند که در سلامت سیستم ایمنی بدن نقش دارند. ماست های غنی شده با ویتامین D باعث تقویت بیشتر سیستم ایمنی بدن می شود. توانایی ویتامین D برای پیشگیری و محافظت در برابر بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا مورد مطالعه قرار گرفته است.

ماست های پروبیوتیک ، ویتامین ها و مواد معدنی را ارائه می دهد که همگی می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و در برابر بیماری ها محافظت کنند.

5. ماست می تواند از پوکی استخوان جلوگیری کند.

ماست حاوی مواد مغذی کلیدی برای حفظ سلامت استخوان ها از جمله کلسیم ، پروتئین ، پتاسیم ، فسفر و گاهی ویتامین D است. همه این ویتامین ها و مواد معدنی به ویژه در پیشگیری از پوکی استخوان م aثر هستند ، شرایطی که در آن استخوان ها ضعیف می شوند. پوکی استخوان در افراد مسن شایع است. تراکم استخوانی افرا با پوکی استخوان پایین است و خطر شکستگی بیشتر است. با این حال ، تحقیقات نشان داده است که خوردن حداقل سه میان وعده مانند ماست به طور منظم و روزانه می تواند توده و قدرت استخوان را حفظ کند.

ماست سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که نقش کلیدی در سلامت استخوان ها دارند. مصرف منظم خطر پوکی استخوان را کاهش می دهد.

6- ماست می تواند برای سلامت قلب مفید باشد

میزان چربی موجود در ماست یکی از دلایلی است که درباره مزایای سلامتی آن بحث می شود. اکثر ماست ها چربی های اشباع شده با مقدار کمی اسیدهای چرب غیر اشباع هستند. قبلاً تصور می شد که چربی های اشباع باعث بیماری قلبی می شوند ، اما تحقیقات اخیر نشان داده است که این چربی موردی نیست. با این حال ، ماست های کم چرب و بدون چربی هنوز در ایالات متحده محبوب هستند. هیچ شواهد روشنی وجود ندارد که ماست برای سلامتی شما مضر باشد ، در واقع ممکن است برای قلب شما مناسب باشد. برخی تحقیقات نشان داده است که خوردن چربی های اشباع شده از محصولات لبنی کلسترول HDL خوب را افزایش می دهد که می تواند از بیماری های قلبی جلوگیری کند. تحقیقات دیگر نشان داده است که مصرف ماست به طور کلی خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد. همچنین نشان داده شده است که محصولات لبنی مانند ماست در کاهش فشار خون موثر است ، که یکی از عوامل خطر اصلی برای بیماری های قلبی است.

صرف نظر از محتوای چربی ، ماست با افزایش کلسترول خوب HDL و کاهش فشار خون برای سلامت قلب مفید است.

7. ماست می تواند کنترل وزن را بهبود بخشد

ماست دارای خواص متعددی است که می تواند به کنترل وزن کمک کند. برای شروع ، پروتئین زیادی دارد که همراه با کلسیم باعث افزایش هورمون های سرکوب کننده اشتها مانند پپتید YY و GLP-1 می شود. علاوه بر این ، چندین مطالعه نشان داده است که مصرف ماست ارتباط کمی با وزن بدن ، درصد چربی بدن و دور کمر دارد. یک مقاله مروری نشان داد که مصرف لبنیات چرب مانند ماست می تواند تاثیر چاقی را کاهش دهد. این با باورهای قبلی در مورد مصرف چربی و اضافه وزن مغایرت دارد. مطالعات دیگر نشان داده است که افرادی که ماست می خورند به طور کلی بهتر از کسانی که نمی خورند غذا می خورند. ماست تا حدی به این دلیل است که محتوای غذایی ماست متعادل تر از کالری است.

ماست دارای پروتئین زیادی است ، بسیار رضایت بخش است و ممکن است رژیم کلی شما را بهبود بخشد. هر دو جنبه به کنترل وزن کمک می کند.

ماست ممکن است برای همه مناسب نباشد

برخی افراد باید توجه داشته باشند که مصرف ماست می تواند عوارض جانبی داشته باشد ، به ویژه در افرادی که به لاکتوز حساسیت ندارند یا به شیر حساسیت دارند.

لاکتور ما تحمل نمی کنیم

عدم تحمل لاکتوز زمانی رخ می دهد که بدن فاقد لاکتوز است ، آنزیمی که برای تجزیه لاکتوز – قند موجود در شیر – مورد نیاز است که باعث عدم تحمل لاکتوز می شود و علائم مختلف گوارشی مانند درد شکم و اسهال پس از مصرف محصولات لبنی را ایجاد می کند. بنابراین ، کسانی که لاکتوز را تحمل نمی کنند ، نباید ماست مصرف کنند.

با این حال ، برخی از افرادی که به لاکتوز حساسیت ندارند ممکن است بتوانند آن را تحمل کنند زیرا مقداری از لاکتوز در طول تولید ماست تجزیه می شود و پروبیوتیک ها ممکن است به هضم آن کمک کنند. اگر عدم تحمل لاکتوز دارید ، احتمالاً مشکل این است که ببینید آیا می توانید ماست بخورید یا خیر.

حساسیت به شیر

محصولات لبنی حاوی کازئین و پودر شیر هستند که پروتئین هایی هستند که برخی از افراد به آن حساس هستند. در این موارد ، شیر واکنشی را ایجاد می کند که از لانه حشرات گرفته تا آنافیلاکسی متورم و تهدید کننده زندگی را شامل می شود.

شکر را اضافه کنید

بسیاری از انواع ماست دارای مقدار زیادی شکر افزوده هستند ، به ویژه آنهایی که دارای برچسب کم چرب هستند. مصرف بیش از حد شکر با تعدادی از مشکلات سلامتی مانند دیابت و چاقی مرتبط است. به همین دلیل مهم است که برچسب های مواد غذایی را بخوانید و از مارک هایی که از شکر استفاده می کنند خودداری کنید.

ماست می تواند برای کسانی که به لاکتوز حساسیت ندارند یا به شیر حساسیت دارند عوارض جانبی داشته باشد.اکثر انواع ماست دارای مقدار زیادی شکر افزوده هستند که می تواند نقش ویژه ای در سلامتی داشته باشد.

چگونه بهترین ماست را برای سلامتی خود انتخاب کنیم

وقتی صحبت از انتخاب ما می شود ، هرچه ساده تر ، بهتر. ماست های ساده و شیرین نشده بهترین هستند زیرا مواد کمی دارند بدون قند اضافه شده. اینکه از ماست نازک یا چرب استفاده می کنید یک انتخاب شخصی است. رژیم های پرچرب کالری زیادی دارند ، اما این بدان معنا نیست که آنها ناسالم هستند. فقط مطمئن شوید که نسبت توصیه شده را رعایت کنید. همچنین باید به دنبال ماست هایی با فرهنگ زنده و فعال باشید تا مطمئن شوید که پروبیوتیک هایی دریافت می کنید که سلامت شما را بهبود می بخشد.

بهترین ماست برای سلامتی شما حاوی مواد کمتری است و شکر اضافه ندارد. مارکی با پروبیوتیک انتخاب کنید.

نامه ها علی

ماست سرشار از مواد مغذی است و با درد منظم صورت می تواند سلامت شما را بهبود بخشد. همچنین می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری ها را کاهش داده و به سلامت دستگاه گوارش و کنترل وزن کمک کند. مطمئن شوید که ماست مصرفی عاقلانه را انتخاب کنید. برای حداکثر مزایای سلامتی ، انواع ساده و شیرین که حاوی پروبیوتیک هستند را انتخاب کنید.

رژیم غذایی اینترنتی

دیدگاهتان را بنویسید