5 نکته کلیدی برای تغذیه باروری


ما معمولاً فکر می کنیم باردار شدن آسان است ، درست است؟ حقیقت این است که لزوماً اینطور نیست کار آسانی نیست!
برخی از والدین ماه ها تلاش می کنند اما بارداری اتفاق نمی افتد. در حالی که اغلب اوقات برخی از رفتارهای معمول زندگی و موارد اضافی و حذف برخی از ویژگی ها فرزندآوری را آسان می کند.
تجربیات مادر:

“وقتی متوجه شدیم کاری است که انجام می دهیم و انجام می دهیم ما نمی دانیم و این می تواند مانع بچه دار شدن ما شود ، ما شروع به حل و فصل کردیمردنشون. ما در خانه ورزش کردیم و فقط 3 ماه رژیم غذایی خود را تغییر دادیم
“سپس من دوقلو باردار شدم.”

قدرتی که تغییرات تغذیه ای و شیوه زندگی می تواند بر باروری داشته باشد این باورنکردنی است و یکی از ماموریت های رژیم درمانی ما این است
اطلاعات ما را با زوج هایی که به آن نیاز دارند به اشتراک بگذارید.

در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند در 6 تا 12 ماه آینده باردار شوید تغذیه می تواند کمک زیادی کند.
هر کس باید سلامت سلول جنسی خود (تخمک و اسپرم) را بهبود بخشد. بنابراین این نکات مهم را بخوانید و در 90 روز آینده خود را پیدا کنید برای باروری آماده شوید!

برای اطلاعات بیشتر حتماً از متخصص تغذیه و پزشک خود بپرسید مشورت کردن.

روزانه 1.3 تا 4 وعده سبزی و میوه بخورید.

می دانم شاید برای بسیاری از شما در ابتدا سخت باشد ، اما باور کنید آنتی اکسیدان موجود در سبزیجات معجزه می کند! تخم مرغ و اسپرم بسیار ظریف است و استرس اکسیداتیو می تواند باعث انحطاط شود تخم مرغ و مایع منی. که این می تواند منجر به ناهنجاری شود کروموزوم (یکی از مهمترین علل سقط جنین). میوه ها و سبزیجات منبع اصلی آنتی اکسیدان های غذایی هستند و دارای 3-4 عدد هستند واحد (لیوان) در رژیم غذایی روزانه می تواند یک راه عالی باشد مصرف آنتی اکسیدان ها را افزایش دهید.
سبزیجات و میوه های خوب برای دریافت آنتی اکسیدان پرتقال ، اسفناج ، کلم ، کلم بروکلی ، سبزیجات برگ سبز ، فلفل ، گوجه فرنگی ، هویج ، هندوانه ، انواع توت ها ، انار و انگور ذکر شده است.

فراموش نکنید شریک خود را بیاورید

2. ویتامین D کافی دریافت کنید.

یکی از دلایل اصلی سقط جنین ، کمبود ویتامین D در مادر است. ویتامین D آل نام انگور خورشیدی معروف است و توانایی ما در تولید ویتامین های کافی D در معرض آفتاب کم زمستان. رژیم معمول ما این ویتامین به اندازه کافی برای حفظ سطح مورد نیاز بدن ندارد ، بنابراین اغلب گاهی راه حل این است که از مکمل ویتامین D استفاده کنید.
در صورت امکان ، میزان ویتامین D را به همراه بقیه از پزشک خود بپرسید ویتامین ها را بررسی کنید. به این ترتیب نقشه راه به دست شما می رسد نحوه ساخت تمام ویتامین های بدن بهتر است.
بهترین منبع ویتامین D در ایران ماهی آزاد است. ماهی ماهی آزاد ، ساردین ، ​​شاه ماهی ، ماهی تن و میگو نیز منابع خوبی هستند آنها ویتامین D هستند (این ماهی هایی که گفتم ماهی های چرب با آب سرد هستند و منابع مشابه دیگری نیز داریم). روغن کبد ماهی کاد نیز منبع خوبی است به صورت کپسول تجویز می شود. شیر و محصولات لبنی ، زرده تخم مرغ و گوشت قرمز نیز درمان خوبی است. برخی از رول ها و غذاهای با غنی سازی ویتامین D

3. مصرف چربی های ضدالتهابی امگا 3 را افزایش دهید.

چربی های امگا 3 (به ویژه DHA و EPA) دارای خواص ضد التهابی هستند رژیم غذایی مناسب باروری بسیار مهم و ضروری است. در حال حاضر قصدما مجبور نیستیم زیاد در مورد خواص امگا 3 صحبت کنیم ، فقط باید بدانید که آیا در 2-3 هفته و ماهی های چرب معمولی مانند قزل آلا ، ساردین ، ​​شاه ماهی و … نخورید ، بهتر است به دنبال مکمل امگا 3 با کیفیت خوب باشید به نظر خوب میاد.

4. کاهش استرس.

من میفهمم. در این شرایط عادی ، اگر کسی به شما گفت آرام باشید به هر حال ، شما دوست دارید یک مشت حواله خوب را تبریک بگویید 😀 و در قلب خود شما به من نفرین می کنید ، اما این به هورمون استرس برمی گردد ، یعنی کورتیزول! وقتی بدن می خواهد کورتیزول را از منابع لازم برای آن تولید کند تولید پروژسترون ، لازم برای تخمک گذاری ، سرقت می کند (هر دو هورمونهای استروئیدی هستند). بنابراین تولید کورتیزول را پایین نگه دارید وسایل بیشتری برای تولید هورمون استروژن در اختیار بدن قرار می دهد بمونه.

ویتامین C و B برای کاهش استرس مفید است. بخورید و شاد باشید (برای کاهش استرس ، می توانید به مقاله در مراجعه کنید یک وب سایت وجود دارد ، ببینید) اما در حقیقت ، بخش بزرگی از آرام باشید ، کارهایی را انجام دهید که دوست دارید و از آنها لذت می برید باز می گردد. یوگا کار کن. ورزش. به موسیقی گوش دهید. کتاب خواندن. از گلدان های خود مراقبت کنید. یکدیگر را در آغوش بگیرید. عبادت.
با دوستان خود ملاقات کنید و هر کاری که می خواهید انجام دهید.

5. مکمل قبل از زایمان مصرف کنید.

این مولتی ویتامین حاوی 13 نوع ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز است بارداری و شیردهی. اگر انتظار دارید ابتدا باردار شوید ، پس شروع کنید شما یک فرصت طلایی را برای مصرف این مکمل از دست دادید. ما عادت کرده ایم به مشتریان توصیه می شود این مکمل را حداقل 3 ماه قبل از بارداری مصرف کنند مصرف کردن.

ما اغلب به تخمک هایی فکر می کنیم که در تخمدان هایشان متولد می شوند ما تا آخر ثبات داریم و نمی توانیم کار سالم تری انجام دهیم استی !! خوب ، این یک سوء تفاهم بسیار بزرگ است !! چرخه رسیدن تخم مرغ حدود 3 ماه است و در این مدت انتخاب ها و روش های تغذیه ای زندگی ما نقش مهمی در سلامت تخمک ها و احتمال بروز ناهنجاری ها دارد دارای سلولهای کروموزومی است. این امر به ویژه اگر قبلاً صادق است شما برای مدتی بدن هورمونی را کنترل می کنید و در واقع تخلیه می کنید غذاهای مورد نیاز در دوران بارداری (استروئیدها) مهم هستند لذت بردن. (کنترل هورمون مانند مصرف قرص های ضد بارداری یا قرص های تنظیم کننده و حتی برخی داروهای پوستی که حاکم هستند هورمون دارد)

یک فرد بالغ که از مکمل های مولتی ویتامین در حین لقاح استفاده می کند احتمال مسمومیت آنها در دوران بارداری کمتر از سایرین است.
بهتر است این مکمل را 6 ماه قبل از بارداری مصرف کنید فارو بنابراین اگر قصد دارید تابستان امسال باردار شوید ، مطمئن باشید از فردا این مولتی ویتامین را دریافت خواهید کرد!

یادداشت مهم:

برای مصرف این مکمل قبل از زایمان با پزشک یا متخصصتغذیه خود را بررسی کنید. به طور معمول ما یک روز عادی با غذا داریم
تجویز می کنیم. در برخی موارد ، این مکمل ممکن است اثرات تهوع آور داشته باشد حتماً با مشورت با یک متخصص روند را ادامه دهید و به آنجا بروید مصرف خودسرانه آن را متوقف نکنید اگر دارویی مصرف می کنید به ویژه ، در حضور عامل جراحی ، مشکل خونریزی ، تحت درمان قبل از مصرف داروهای لخته کننده خون حتما به پزشک خود مراجعه کنید مشورت کردن.
ما سعی می کنیم به زودی پستی در مورد مراقبت های تغذیه ای ارسال کنیم سلامت اسپرم مردان را به اشتراک بگذارید

شاد باشی خوشبخت

دیدگاهتان را بنویسید