5 غذای اصلی که باعث مشکلات خواب می شوند


یک خواب خوب ، کلید داشتن فردی شاد و سالم است. اگرچه اکثر مردم این را می دانند ، اما تعداد کمی از ما دقیقاً می دانیم که چگونه کمبود خواب بر ما تأثیر می گذارد و بسیاری از کارهایی که ما به طور منظم انجام می دهیم تا باعث ایجاد مشکل در خواب شود.

مزایای مهم خواب خوب اغلب شامل بهره وری بیشتر ، عملکرد بهتر ورزشی و کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری ها و بیماری ها است. بخش آخر این نگرانی اصلی است ، زیرا محرومیت مزمن از خواب ، حتی به طور خفیف ، می تواند به طور قابل توجهی بر سطح هورمون های ما از جمله افزایش کورتیزول ما تأثیر بگذارد و مشکلات زیادی از جمله بیماری مرگ خود ایمنی را ایجاد کند.

جوک!

متأسفانه اکثر مردم برای نیازهای خود به اندازه کافی نمی خوابند و اوضاع را بدتر می کنند ، کیفیت خواب برای بسیاری از ایده آل نیست.

چقدر باید بخوابیم؟

گفته می شود که بزرگسالان به حدود 7-9 ساعت در شب نیاز دارند ، اما بسیاری از افراد بسیار کمتر از آن دریافت می کنند. ما هم مثل همه گناهکار هستیم ، اما به من اعتماد کنید ، ما سعی می کنیم خواب را به ویژه خواب با کیفیت خوب در اولویت قرار دهیم. این فهرست کارهایی که ما برای بهبود خواب انجام می دهیم شامل ، اما نه محدود به ، عینک های آبی رنگ ، F-lux در رایانه ، دیپ های منیزیم ، پد روغن کرچک و موارد دیگر است.

تشخیص تم خواب

دلایل مختلفی برای مشکلات خواب وجود دارد و ما نمی توانیم در این پست به همه آنها بپردازیم. به عنوان مثال ، نداشتن تشک مناسب برای افراد معده می تواند شما را بیدار نگه دارد و شما را از خواب شبانه عالی باز دارد.

مسائل دیگر عبارتند از:

  • خیلی گرم یا سرد (دمای ایده آل خواب در واقع 65 درجه است) ،
  • نور زیاد
  • محیطی بسیار بلند به سادگی (ما از این دو گوش برای کمک به خواب استفاده می کنیم: گوش گوش مک و سیلیکون قالب پذیر XXX (مورد علاقه مایکلز))

با این حال ، یکی دیگر از مواردی که می تواند به مشکلات خواب شما کمک کند ، غذا و نوشیدنی هایی است که مصرف می کنید. آنچه ما در بدن خود قرار می دهیم می تواند نقش بزرگی داشته باشد. در حالی که برخی از چیزها کاملاً خوب هستند و حتی ممکن است برای خواب مفید باشند ، برخی دیگر کاملاً برعکس هستند.

رژیم غذایی شما می تواند عامل م toثری در این باشد که چرا برای خوابیدن ، خوابیدن و یا احساس آرامش خوب تلاش نمی کنید. برای کمک به شما ، این مقاله پنج غذا و / یا موادی را که باید از آنها اجتناب کنید بررسی می کند اگر می خواهید مطمئن شوید که بهترین خواب را دارید.

کافئین

(توسط: https://pixabay.com/photos/still-life-coffee-beans-2366084/)

بدون شک جهان عاشق قهوه و کافئین است. بسیاری به این انتخاب اعتماد می کنند ، آنها را گرم می کنند یا فقط به این دلیل که طعم را دوست دارند. میلیون ها نفر روزانه چندین فنجان مصرف می کنند و این بخش مهمی از برنامه روزانه آنها است. متأسفانه مشکلات خواب که کافئین می تواند ایجاد کند به خوبی شناخته شده است.

در حالی که اکثر ما می دانیم چگونه از نوشیدن قهوه در اواخر روز اجتناب کنیم ، کافئین در محصولات مختلف دیگر نیز وجود دارد. این را می توان در چای ، نوشابه ، شکلات و حتی برخی داروها یافت. شما می توانید هر روز قبل از خواب کافئین مصرف کنید و حتی آن را نمی دانید مگر اینکه در مورد آن تحقیق کرده باشید.

به عنوان مثال ، در حالی که اکسدرین یک داروی محبوب برای دستیابی به سردرد است ، حاوی کافئین است. سایر داروها نیز ممکن است شامل کافئین مانند بسیاری از قرص های سبک ، دیورز و داروهای سرماخوردگی باشند.

همیشه لیست مواد تشکیل دهنده همه چیزهایی که قبل از خواب مصرف می کنید را بررسی کنید تا کافئین را بررسی کنید. در حالی که همه با آن متفاوت رفتار می کنند ، بسیاری از مردم هنوز 10-12 ساعت پس از مصرف کافئین در خواب هستند.

دلیل اینکه کافئین برای خواب ما وحشتناک است این است که یک محرک است که می تواند شوک های انرژی را برای افراد ایجاد کند. همانطور که ممکن است تصور کنید ، این برعکس چیزی است که مردم قبل از خواب می خواهند. کافئین همچنین می تواند چرخه طبیعی خواب / بیداری بدن را مختل کرده و گیرنده های شیمیایی خاصی را در مغز که باعث خواب می شوند مسدود کند. این کار شما را هوشیار ، متمرکز و پربار نگه می دارد ، که در طول روز عالی است ، اما نه زمانی که سعی می کنید بخوابید.

همچنین کافئین به طور کلی برای مدتی در بدن باقی می ماند ، که اگر مراقبت نکنید ، خواب شما را حتی مشکل می کند. در بیشتر موارد اجتناب از کافئین در هر زمان بعد از ظهر به طور کلی تماس مناسب است ، مگر اینکه بدانید بدن شما می تواند بعداً آن را درمان کند.

غذاهای ادویه دار

تعداد کمی از غذاها به اندازه غذاهای تند زیبا خوشمزه یا رضایت بخش هستند. با این حال ، به طور کلی باید از عصر و بلافاصله قبل از خواب اجتناب شود. دلیل اصلی این امر این است که غذاهای تند به احتمال زیاد باعث سوزش سر دل می شوند.

درد و ناراحتی ناشی از سوزش سر دل ، خواب راحت را دشوار می کند و می تواند باعث شود چندین بار در نیمه های شب بیدار شوید. هنگام دراز کشیدن ، سوزش سر دل و رفلاکس اسید اغلب می تواند بدتر از حالت نشسته یا ایستاده باشد.

یکی دیگر از دلایلی که باید از غذاهای تند پرهیز شود این است که برخی می توانند دمای اصلی بدن شما را افزایش دهند. بسیاری از مردم هنگام گرمای زیاد با خوابیدن مشکل دارند ، بنابراین می توانید ببینید که چگونه این می تواند مشکل ساز باشد. همچنین انرژی بیشتری از بدن برای هضم ادویه جات گرفته می شود ، که می تواند مانع از خواب راحت شما شود.

همچنین این باور قدیمی وجود دارد که غذاهای تند می توانند رویاهای عجیب و غریب ایجاد کنند ، اما هرگز اینقدر عمیقاً مورد بررسی قرار نگرفته است تا بفهمیم آیا حقیقت دارد یا نه.

به همین ترتیب ، غذاهای بیش از حد اسیدی نیز می توانند باعث سوزش سر دل شوند و به طور کلی باید در اوایل روز مصرف شوند ، درست برخلاف قبل از خواب. بنابراین آن پرتقال یا گریپ فروت که قبل از خواب خوردید ممکن است همیشه بهترین انتخاب برای آینده نباشد.

غذاهای چرب

چه کسی عاشق برگر خوب و سیب زمینی سرخ کرده یا یک بشقاب بزرگ ناچو نیست؟ اگرچه این نوع غذاها ممکن است طعم خوبی داشته باشند ، اما به توانایی ما در خواب خوب آسیب می رسانند. اینکه چه زمانی این غذاهای چرب را می خورید به طور خاص مهم نیست ، اما اگر رژیم غذایی شما شامل غذاهای زیاد باشد ، ممکن است خواب با کیفیت برای شما مشکل باشد. این امر در مورد صبحانه ، ناهار یا شام شما صادق است.

این اغلب می تواند به این دلیل باشد که این نوع غذاها می توانند بسیار پر باشند و ناراحتی معده مرتبط با آن می تواند به سختی بخوابد. تورم و سوء هاضمه مشکلات دیگری هستند که می توانند ظاهر شوند و از خواب خوب جلوگیری کنند.

غذاهای سرشار از چربی همچنین می توانند حساسیت افراد را نسبت به مواد شیمیایی موجود در مغز که به تنظیم خواب آنها کمک می کند ، کاهش دهند. این می تواند برای بدن شما دشوار باشد که بفهمد زمان خواب یا بیدار شدن چه موقع است. همچنین ، با داشتن رژیم غذایی سرشار از چربی های اشباع ، اغلب زمان کمتری را در خواب عمیق می گذرانید ، که می تواند شما را در طول روز خسته و بی حال کند.

خوردن غذاهای چرب زیاد علاوه بر اینکه به خواب شما آسیب می رساند ، می تواند برای بدن شما نیز بسیار مضر باشد ، بنابراین همه چیز را در حد متوسط ​​نگه دارید. درمان عجیب اینجا و آنجا خوب است ، اما اگر روزانه یک تن غذای چرب بخورید ، ممکن است مشکلی ایجاد کند.

غذاهای غنی از پروتئین

پروتئین به طور کلی یک چیز خوب برای دریافت از غذای شما است. این نه تنها به ما انرژی می دهد بلکه به بازسازی چیزهایی مانند ماهیچه ها و استخوان های ما نیز کمک می کند. با این حال ، اگر درست قبل از خواب غذا بخورید ، عموماً می خواهید از چیزهایی که حاوی مقدار زیادی پروتئین هستند پرهیز کنید.

دلیل این امر این است که اغلب می توانند مدت زمان بیشتری طول بکشد تا بدن شما تجزیه شود. همچنین ، به دلیل اینکه هضم شما در هنگام خواب تقریباً نصف می شود ، هضم یک غذای پر پروتئین درست قبل از خواب برای بدن شما دشوار است.

یکی دیگر از دلایل اجتناب از خوردن میان وعده های حاوی پروتئین بالا قبل از خواب این است که کارشناسان معتقدند این وعده ها به اندازه تریپتوفان به اندازه بسیاری از آمینو اسیدها کمک نمی کند. این آمینو اسید قبل از سروتونین است که برای آرام شدن ما ضروری است.

اگر به اندازه کافی از این تریپتوفان استفاده نکنید ، ممکن است در واقع سروتونین شما را کاهش دهد ، که می تواند منجر به این شود که درست قبل از خواب احساس خستگی یا آرامش لازم را نداشته باشید. مشابه غذاهای چرب ، غذاهای غنی از پروتئین نیز بسیار سنگین هستند ، و تلاش برای به خواب رفتن با شکم بسیار پر برای درمان ناراحت کننده است.

پنیر

غذاهای کمی مانند پنیر محبوبیت جهانی دارند. مردم در سراسر جهان آن را در غذاهای مختلف می خورند و انواع مختلفی دارد. اما همانطور که می توانید با درج آن در این لیست حدس بزنید ، پنیر بهترین غذا قبل از خواب نیست.

این به این دلیل است که بسیاری از انواع پنیر (به ویژه آنهایی که قوی یا قدیمی هستند) حاوی اسید آمینه ای به نام تیرامین هستند. این باعث افزایش میزان نورفدرین بدن ما می شود ، که اغلب به عنوان هورمون مبارزه یا پرواز شناخته می شود.

این اغلب باعث سطح هوشیاری ما می شود ، که می تواند مانع تلاش ما برای به خواب رفتن شود. اگر بتوانید به خواب بروید ، خوابیدن می تواند فوق العاده دشوار باشد.

اگرچه برخی از پنیرها ممکن است برای برخی مناسب باشند ، اما اگر حتی یک حساسیت جزئی به محصولات لبنی دارید ، بهتر است از همه پنیرها ، به ویژه قبل از خواب اجتناب کنید. آنها می توانند باعث تورم ، گاز ، التهاب و ناراحتی عمومی شوند.

در پایان ، همه این غذاها می توانند مشکلاتی را در مورد خواب کافی ایجاد کنند. نه تنها این ، بلکه می توانند کیفیت خواب شما را نیز مختل کنند. اگر می خواهید خوب بخوابید ، بهتر است حداقل در چند ساعت گذشته قبل از خواب از این موارد اجتناب کنید.

اگر احساس می کنید نیاز دارید یا می خواهید چیزی بخورید ، یک میان وعده سبک ضد التهابی (اضافه کردن لینک به وب سایت ما) مانند ***** اغلب بهترین انتخاب قبل از خواب است. چیزی که به راحتی هضم می شود و غذاهایی که سروتونین آزاد می کنند یا حاوی ملاتونین هستند نیز به طور کلی ایده خوبی است.



دیدگاهتان را بنویسید