5 دلیل اصلی پرخوری را بهتر بشناسید!


این مقاله را لیست کنید

در این مقاله آکادمی علم و بدن چندین چیز وجود دارد که می تواند باعث پرخوری شما شود. و راههای درمان پرخوری لواس.

بسیاری از افراد تمایل به پرخوری دارند ، اما متوجه آن نمی شوند

در حقیقت غذا خوردن آنقدر با فعالیت های دیگر در هم آمیخته است که هرگز در هنگام پرخوری متوجه آن نمی شویم.
اگر عادت دارید که هنگام تماشای تلویزیون ناخودآگاه چیپس بخورید ، یا با وجود شام ، در سینما پاپ کورن بخورید یا همزمان دعوت مادر خود را برای دومین بیانیه مطبوعاتی بپذیرید ، وعده غذایی شما بسیار بیشتر از نیاز بدن شما است. شما غذا خوردید و می توانید بگویید که زیاد غذا خوردید.

برای درک اینکه بدن شما چقدر نیاز به خوردن دارد ، باید عادات غذایی خود را بررسی کنید ، چند بار در روز و چه مقدار غذا می خورید و از همه مهمتر ، دلیل پرخوری خود. پرخوری معمولاً می تواند نشانه یک مشکل جدی باشد.

وقتی متوجه شدید که بیش از حد غذا می خورید ، باید دلیل آن را در عادات غذایی خود جستجو کنید تا زندگی سالم تری داشته باشید.

پرخوری
راههای درمان پرخوری

پرخوری چیست؟

قبل از اینکه مطمئن شوید که بیش از حد غذا می خورید ، باید عادات غذایی خود را بررسی کنید تا ببینید مشکلات سلامتی را نشان می دهد یا خیر. پرخوری می تواند یک اختلال خوردن مانند بی اشتهایی یا چاقی باشد که می تواند منجر به مشکلات جدی مانند دیابت یا بیماری های قلبی شود.
این نوع پرخوری می تواند با شرایطی مانند افسردگی یا احساس گناه همراه باشد و افراد مبتلا به این عارضه سعی می کنند به تنهایی و دور از چشم غذا بخورند تا دیگران از میزان غذا خوردن خود اطلاع نداشته باشند.
البته باید توجه داشت که پرخوری افراد با افرادی که مقدار زیادی گوشت و پروتئین برای عضله سازی مصرف می کنند بسیار متفاوت است.


بیشتر بخوانید:

بهترین پودر پروتئین برای کاهش وزن کدام است؟


پرخوری همان پرخوری است ، حتی اگر گرسنه نباشید. از آنجا که مردان تمایل بیشتری نسبت به زنان دارند ، این مشکل رایج نیست. اگرچه پرخوری نسبت به اختلالات عمده خوردن کمتر رایج است ، اما همچنان می تواند نشانه بدی از مشکلات جسمی یا روحی باشد.


بیشتر بخوانید:

8 دلیل برای کاهش وزن!

دلایل زیادی برای پرخوری وجود دارد

برای شما که این مشکل را دارید ، باید بگوییم که بهتر است به دنبال دلایل آن باشید. راههای مقابله با پرخوری چیست؟

خستگی و کسالت

1 – خستگی و کسالت می تواند علت پرخوری شما باشد زیرا به هیچ چیز جز خوردن فکر نمی کنید. فکرش را بکنید. همه دوستان شما با دوستان خود سرگرم می شوند و تلویزیون برنامه جالبی برای تماشا ندارد.
بسیاری از مردم فقط برای گذراندن وقت چیزی می خورند.

غذا خوردن یک عمل درونی و حسی است و باعث تحریک حواس می شود.
به همین دلیل است که گاهی اوقات به عنوان یک فعالیت تفریحی رفتار می شود.
البته ، می تواند سرگرم کننده خوبی باشد ، اما لازم نیست مانند گلف از آن به عنوان سرگرمی یاد شود.

اضطراب و تنش عصبی

۲- اضطراب و استرس مهم نیست که این استرس ها از کجا ناشی می شوند (کار ، خانواده ، مدرسه ، …) ، همه افراد ، چه بخواهند و چه نخواهند ، روزانه با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنند.
بنابراین تصور نکنید که شما یک استثنا هستید و به هیچ وجه نمی توانید این فشارها را کاهش دهید مگر اینکه مشغول غذا خوردن باشید. وقتی مضطرب یا عصبی هستید چه می کنید؟ می خورید؟

این نوع خوردن عصبی بیشتر در زنان شایع است ، اما برخی مردان نیز با این مشکل دیده شده اند.
غذا خوردن به افراد احساس کنترل و قدرت می دهد و راحتی که با شکم پر احساس می کنید می تواند از بسیاری از مشکلات شما جلوگیری کند.

اعتیاد به غذا

۳ – ترک اعتیاد سرانجام تصمیم گرفته اید که اعتیاد خود را ترک کنید ، اما با مشکل جدیدی روبرو هستید.
گاهی اوقات برخی از افرادی که ترک اعتیاد می کنند دست خود را پر می کنند و شروع به غذا می کنند تا استفاده از آنها را متوقف نکنند.
و آنها فکر می کنند غذا خوردن راهی مطمئن برای این کار است.
البته ممکن است پرخوری بهتر از اعتیاد شما به مواد مخدر باشد ، اما روش های بهتر و سالم تری برای پر کردن دست وجود دارد.

آداب و رسوم فرهنگی

۴ – آداب و رسوم فرهنگی و اجتماعی می بینیم که در برخی فرهنگ ها پرخوری و استفاده از غذاهای چرب به یک سنت تبدیل شده است. در این نوع فرهنگ ، کشیدن پرس دوم ، سوم یا حتی چهارم کاملاً طبیعی است و برای سرآشپز احترام قائل می شود.
در برخی از فرهنگ های دیگر ، خوردن هنگام تماشای ورزش طبیعی است. متأسفانه غذاهایی که اغلب برای این منظور استفاده می شوند هیچ خاصیت مفیدی برای بدن ندارند و فقط شما را چاق می کنند.

در برخی فرهنگ ها ، مرد ایده آل باید بزرگ و قوی باشد و مردان لاغر و مراقب آنچه می خورند بی ارزش هستند.

خوشحال کردن دیگران

۵- برای بسیاری از مردان ، زنان لذت بخش با پرخوری شروع می کنند ، مادر خود را خوشحال می کنند و به آنها می فهمانند که غذا را دوست دارند.

مردان معمولاً فشار دوم را برای جلب رضایت آشپز انجام می دهند و بس. بسیاری از مردان با اشتیاق غذا می خورند تا به آشپز ثابت کنند که غذایشان را دوست دارند و آنها را تشویق به این کار کنند تا آشپزهایشان فکر نکنند تلاش آنها بی نتیجه بوده است. به همین دلیل است که تازه ازدواج کرده در اوایل ازدواج چند پوند وزن اضافه می کنند.

چگونه با پرخوری مقابله کنیم؟

نحوه برخورد با پرخوری حالا که زمان و دلایل پرخوری را می دانید ، باید سعی کنید این عادت را تغییر داده و غذای سالم تری بخورید. با کاهش رژیم غذایی خود ، از خطر اضافه وزن و بیماری قلبی نیز جلوگیری خواهید کرد.
لباس های قدیمی شما دوباره به اندازه شما می شوند! یافتن سرگرمی غیر از تلویزیون با چیپس برای ترک این عادت زمانی که حوصله تان سر می رود و تلویزیون تماشا می کنید ، سعی کنید علاوه بر غذا خوردن به سرگرمی های دیگر نیز بپردازید.

غذا خوردن ممکن است برای شما یک سرگرمی باشد ، اما باید بگویم که سرگرمی خوبی نیست که در برنامه روزانه خود به آن اشاره کنید.

حواس پرتی بهترین راه برای جلوگیری از پرخوری است

سعی کنید سرگرمی هایی مانند ورزش ، هنر و سایر فعالیتها را بیاموزید ، یا حتی اگر بتوانید یک ساعت را صرف حواس پرتی خود در پشت میز کنید ، باز هم بهتر از عادت قبلی شما خواهد بود.

سنگ صبور را دنبال کنید

به دنبال سنگ صبور باشید: اگر بیش از حد غذا می خورید تا افکار خود را از فشارها و نگرانی های اعصاب خود منحرف کنید ، بسیار اشتباه است. در عوض می توانید با دوستان یا خانواده خود صحبت کنید و مشکلات خود را به آنها بگویید.

این به شما کمک می کند تا با مشکل بهتر و سریعتر برخورد کنید. دستان خود را نگه دارید اگر سیگار کشیدن یا هر نوع غذای اعتیاد آور دیگر را ترک می کنید ، سعی کنید همیشه دستان خود را مشغول نگه دارید.
همچنین می توانید با خوردن آدامس ، پرخوری خود را کاهش دهید. رژیم غذایی خود را تنظیم کنید عادات غذایی و میزان غذا را بررسی کنید. اگر متوجه شدید که بشقاب شما همیشه پر از غذا است ، قطعاً باید مقدار غذایی را که می خورید کاهش دهید.

برنامه غذایی داشته باشید

سعی کنید یک برنامه دقیق روزانه یا هفتگی برای وعده غذایی خود تنظیم کنید. با این کار از خوردن میان وعده های زیاد بین وعده های غذایی جلوگیری خواهید کرد. به جای خوردن سه وعده غذایی بزرگ در روز ، وعده های غذایی خود را به شش وعده تقسیم کنید. به باشگاه بروید و ورزش را شروع کنید. با افزایش سن ، میزان غذای مصرفی شما نیز افزایش می یابد ، بدون این که میزان غذای خود را کاهش دهید.

با بالا رفتن سن ، پرخوری را بررسی کنید

با بالا رفتن سن ، متابولیسم بدن شما کند می شود و باید مراقب آنچه می خورید باشید.

شما می توانید این مشکل را با تمرینات ورزشی حل کنید. این امر متابولیسم شما را تسریع می کند.
آهسته تر غذا بخورید یادگیری نحوه تهیه و پخت غذاهای مغذی به شما کمک می کند تا دید خود را نسبت به غذاها تغییر دهید.

سرعت را کم کنید

اگر هنگام غذا خوردن سرعت خود را کم کرده و سعی کنید روی طعم غذا تمرکز کنید ، بسیار کمتر تمایل به خوردن بیشتر از نیاز خود خواهید داشت. مزیت دیگری برای آهسته غذا خوردن وجود دارد و آن این است که مغز شما فرصت شمارش دارد و می دانید چه زمانی سیر می شوید و دیگر غذا نمی خورید.

مصرف شکلات را کاهش دهید

مصرف شکلات خود را کاهش دهید برای مقابله با پرخوری ، باید انتخاب های غذایی خود را به طور جدی در نظر بگیرید و ببینید چه انتخاب های ناسالمی کرده اید و آنها را کنار بگذارید.

بدن شما می داند چه موقع گرسنه هستید و به غذا احتیاج دارید و چه زمانی سیر هستید و وقتی دلایل پرخوری خود را از نزدیک مشاهده می کنید ، به راحتی می توانید تشخیص دهید که چه زمانی گرسنه هستید و چه زمانی سیر هستید.

علاوه بر کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت ، بهبود عادات غذایی شما بدن شما را تقویت می کند ، هوس شما را افزایش می دهد و لذت بخشیدن به غذا را بیشتر می کند.


بیشتر بخوانید:
بهترین پودر پروتئین برای کاهش وزن کدام است؟
چگونه کالری بیشتری بخوریم و وزن کم کنیم؟

پروتئین آن و بهترین زمان مصرف آن (متفاوت تر)

دیدگاهتان را بنویسید