4 قدم برای مدیریت هوس های غذایی هنگام خوردن آنچه دوست دارید


آیا غالباً وقتی غذا نمی دهید که گرسنه نیستید غذا بخورید؟ آیا احساس می کنید هوس زیادی برای خوردن غذاهای خاص دارید؟ ناتوانی در مدیریت هوس ها می تواند نتیجه تلاش های بسیاری از افرادی باشد که می خواهند وزن خود را کاهش دهند.

اما چرا چنین مشکلی وجود دارد؟ و چه کاری می توانید برای کنترل هوس های خود انجام دهید تا به طور معمول پرخوری نکنید و وزن اضافه نکنید؟

هوس کردن و خوردن چیزی در هنگام گرسنگی هیچ اشکالی ندارد. این مشکل زمانی ایجاد می شود که شما به طور مرتب هوس خوردن غذاهای خاص در زمانی که گرسنه نیستید می کنید.

اول ، اجازه دهید در مورد اینکه چرا مردم هوس می کنند صحبت کنیم. یک دلیل مهم محدودیت غذا و رژیم است. بله شما آن را درست خواندید. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که برای اکثر مردم ، تلاش برای محدود کردن یا محروم کردن یک غذای خاص باعث می شود که شما آن را بیشتر میل کنید.

نه تنها این ، بلکه چون ممنوعیت خوردن برخی غذاها باعث ایجاد طرز فکر کمیابی می شود ، بیشتر اوقات بیش از حد غذا می خورید یا وقتی از آن غذا می خورید هیجان زده می شوید. این طرز فکر ضعیف یکی از دلایلی است که باعث می شود 97 of از متخصصان رژیم غذایی وزن خود را کاهش داده و آن را متوقف کنند.

من گفتم “سعی کنید محدود کنید” زیرا اکثریت قریب به اتفاق افرادی که به خود اجازه نمی دهند غذاهای خاصی بخورند ، خواه شیرینی ، تنقلات ، غذاهای سرخ کرده یا هر چیز دیگری ، در نهایت “مانع” می شوند و اغلب آن را زیاد می خورند. به

فرض کنید شما تصمیم گرفته اید که رژیم بگیرید (که امیدوارم دیگر آن را ادامه ندهید!) و نمی توانید شکر بخورید. کمی تفکر ایجاد شده توسط رژیم ها و غذاها شما را از خوردن شیرینی حتی بیشتر از حد معمول محدود می کند. سپس به جلسه ای می روید و بسیاری از کوکی های خانگی خوشمزه در آنجا وجود دارد. شما غذا نخواهید خورد ، اما از آنجا که خود را ممنوع کرده اید ، واقعاً می خواهید.

شما نمی توانید چشم خود را از آنها دور کنید. شما تصمیم می گیرید که فقط یکی آسیب نمی زند. سپس اندیشه کوچک آغاز می شود. “من نمی دانم کی بعداً کوکی ها می خورم ، بنابراین ترجیح می دهم تا جایی که می توانم سهم خود را از آنها بخورم!” بنابراین شما پنج عدد را رها می کنید ، به سختی آنها را مزه می کنید و چند تکه دیگر را داخل کیف دستی خود می گذارید.

این را با کسی مقایسه کنید که غذای خود را محدود نمی کند ، اما فقط با توجه به سیگنال های گرسنه و کامل غذا می خورد. او نیز در جلسه است. از آنجا که می داند می تواند هر زمان که می خواهد کوکی بخورد ، طرز فکر ضعیفی ندارد.

او ظرف کوکی را می بیند و فکر می کند که آیا امشب واقعاً هوس کوکی کرده است ، سپس تصمیم می گیرد ماکارونی نارگیل بخورد. او ماکارونی را می خورد ، همه چاشنی های خوشمزه را مزه می کند و احساس رضایت می کند. او دیگر به کوکی ها فکر نمی کند و از بقیه شب لذت می برد.

این ممکن است یک سرکش سرکش در شما باشد یا چیزی که من آن را باغ عدن می نامم. شما با همه چیز در بهشت ​​هستید ، اما آنچه را که نمی توانید داشته باشید می خواهید. طبیعت انسان است.

اما در هوس های شما چیزهای بیشتری از آن وجود دارد. اغلب مردم واقعاً به چیزی غیر از غذا احتیاج دارند ، اما از آنجا که غذا به راحتی در دسترس است و از نظر اجتماعی قابل قبول است ، آنها برای تأمین نیازهایی که غذا نمی تواند برآورده کند ، از غذا استفاده می کنند.

به عنوان مثال ، ممکن است غرق شوید زیرا تمام وقت کار می کنید اما در زمان آزاد خود به مادر مبتلا به زوال عقل اهمیت می دهید و واقعاً به کمی زمان برای استراحت نیاز دارید. به دلیل احساس گناه در استراحت ، شکلات می خورید تا احساس بهتری داشته باشید.

یا شاید ناراحت باشید زیرا دخترتان و دوست پسرش ، دومی را که دوست ندارید ، به طور موقت با شما زندگی کرده اند ، و هیچ حریم خصوصی یا زمانی برای خود ندارید ، بعلاوه عقب نگه داشتن خانه غیرممکن است و استرس زا است. شما هر شب با یک پیمانه بستنی به عنوان پاداشی مجبور می شوید که این کار را تحمل کنید.

یا از مادرشوهر خود بخاطر تلاشهای بی وقفه او برای درگیر کردن شما در نبرد قدرت عصبانی هستید ، بنابراین شما به شدت یک کیسه چیپس می خورید.

این دلایل برای خوردن در واقع مربوط به غذا نیست. بیشتر پرخوری ها مربوط به غذا نیست. این در مورد استفاده از غذا برای برآوردن نیازهایی است که نمی تواند برآورده کند ، و ممکن است حتی متوجه آن نباشید.

به همین دلیل است که اگر می خواهید اشتیاق خود را متوقف کنید ، بسیار مفید است که در زیر آنها عمیق شوید و آنچه را که واقعاً به آن نیاز دارید پیدا کنید. پشت همه حرص و طمع ، تقریبا همیشه از یک نیاز عاطفی غفلت می شود.

اگر مشکل گرسنگی نباشد ، غذا آن را حل نمی کند. ممکن است برای چند دقیقه احساس بهتری داشته باشید ، اما وقتی غذا از بین رفت ، همان مشکلاتی برای شما ایجاد می شود که باعث شد ابتدا غذا بخورید ، و ممکن است با ادامه اضافه وزن بر مشکلات شما بیفزاید.

برای درک آنچه واقعاً به آن احتیاج دارید ، چنین س questionsالاتی را از خود بپرسید:

  • وقتی می خواهید غذا بخورید اما گرسنه نیستید معمولاً به چه غذاهایی میل می کنید؟
  • دلیل تمایل شما به آن چیست؟ فقط روی “چون دوست دارم” یا “نمی دانم” متوقف نشوید.
  • این غذاها برای نیازهای شما چه معنایی دارند؟ آیا به راحتی بیشتری نیاز دارید؟ آیا عصبانیت خود را از آن کیسه چیپس برطرف می کنید؟

به عنوان مثال ، زمانی که من نوجوان بودم ، مادرم اغلب به من می گفت که باید چه بخورم و چه چیزی نباید بخورم. من از این کار و تلاش های او برای کنترل آنچه که در بدنم قرار می دهم عصبانی شدم. در بزرگسالی ، وقتی به مادرم سر می زدم ، غذا را به عنوان راهی برای ناراحتی او سرقت می کردم.

او نمی دانست که من این کار را می کنم ، و من بدیهی است که فقط به خودم آسیب می رسانم ، اما این کار را در پاسخ به اتفاقاتی که در گذشته من رخ داده بود ، انجام دادم. هنگامی که متوجه شدم ، می توانم از حمله به انبار مغازه مادرم جلوگیری کنم. آیا با اشتیاق غذا می خورید که والدین شما در کودکی به شما اجازه نمی دهند غذا بخورید؟

برخی از افراد به دلایل نوستالژیک هوس غذاهای خاصی می کنند. شاید شما دلتان برای پای سیب مخصوص مادرتان تنگ شده است و دلتان برایش تنگ شده است و این باعث می شود با خوردن “کیک خود” به او نزدیک شوید.

در اینجا یک مورد بزرگ وجود دارد: ممکن است در زندگی خود از لذت کافی برخوردار نباشید ، بنابراین به غذا به عنوان منبع اصلی لذت خود اعتماد می کنید. اگر لذتی در زندگی شما وجود ندارد ، ایده هایی در پست من شصت و من با این عنوان وجود دارد: “چرا گرسنگی شما؟” لذت بیشتری در زندگی دارید یا غذا؟ “

گاهی اوقات ، شما فقط غذاها را میل می کنید زیرا این رژیم ها را مانند رژیم غذایی مزمن رها کرده اید ، اما اغلب چیزی در زیر این هوس ها عمیق تر وجود دارد.

لیست غذاهای ممنوعه خود را حذف کنید

این کار را انجام دهید و روی پرورش چیزی که من آن را ذهنیت فراوان می نامم ، کار کنید. من می دانم که شما ممکن است از این که اجازه بی قید و شرط به خود بدهید تا از هر غذایی که دوست دارید بخورید. ممکن است اکنون در اطراف برخی غذاها احساس درماندگی کنید. ممکن است احساس کنید که بعد از شروع غذا خوردن غذاهای مورد علاقه خود را متوقف نکنید.

من میفهمم. من هم چنین احساسی داشتم. اما به این دلیل است که شما این غذاها را در گذشته محدود کرده اید. شما آنها را کمیاب می دانید ، بنابراین آنها را بیشتر می خواهید. اما اگر به بدن خود گوش دهید ، به شما نمی گوید تمام روز گنجول بخورید زیرا احساس وحشتناکی خواهید داشت.

ممکن است زمان بر باشد ، اما هنگامی که طرز فکر فراوانی را ایجاد کردید ، فریب این غذاها را احساس نخواهید کرد و به خود اعتماد خواهید کرد و آزادی را احساس خواهید کرد تا بتوانید آنچه را دوست دارید بدون پیاده روی از ریل بخورید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پرورش طرز فکر فراوان ، مقاله من و شصت را بخوانید “چگونه می توان از غذای تعطیلات بدون وزن گیری لذت برد”.

هنگام غذا خوردن آگاهانه غذا بخورید و پرخوری نکنید

وقتی این غذاهایی را که بسیار دوست دارید می خورید ، چرا توجه نکنید و هر لقمه را بچشید؟ شما آنقدر بیشتر از آنها لذت خواهید برد که به چیزهای کمتری بسنده می کنید و هوس های شما کاهش می یابد. در وب سایت من ، می توانید یک تقویم رایگان 30 روزه آگاهانه غذا خوردن را بارگیری کنید که به شما کمک می کند انگشتان پای خود را یک قدم در یک مرحله بخورید تا توجه بیشتری داشته باشد.

کشف کنید که چه چیزی فوریت شما را هدایت می کند

دریابید که وقتی غذا نمی دهید گرسنه باشید چه چیزی را بخورید و آنچه را که واقعاً به آن نیاز دارید به خودتان بدهید. برای انجام این کار ، به این سوالات فکر کنید:

  • چه اتفاقی افتاده است قبل از اینکه شما شروع به میل به غذا کنید؟
  • چه افکار و احساساتی داشتید؟
  • اگر می خواهید غذا بخورید می توانید از چه چیزی حواس خود را پرت کنید؟
  • به نظر شما واقعاً به چه چیزی نیاز دارید؟
  • اگر امکان غذا خوردن وجود نداشت اکنون چه می کنید؟

سپس به این فکر کنید که در صورت خوردن این غذا چه احساسی خواهید داشت و آن را با احساسی که در صورت عدم خوردن آن احساس می کنید مقایسه کنید. یک انتخاب عمدی انجام دهید.

موج سواری کنید

آخرین روش برای مدیریت هوس ها ، تکنیکی دقیق به نام موج سواری اضطراری است. تشویق به خوردن در زمان گرسنگی ، یا خوردن زیاد شکر یا نوشیدن زیاد ، مانند موج هایی در اقیانوس است. شدت آنها افزایش می یابد ، اوج می گیرد و سپس پراکنده می شود.

اگر تا به حال در اقیانوس شنا کرده اید ، می دانید راهی برای ضربه زدن به این امواج وجود ندارد. شما نمی توانید در برابر آنها مقاومت کنید یا با آنها بجنگید ، یا حتی ممکن است غرق شوید. شما باید با آنها حرکت کنید. موج سواری فوری شامل توجه به فوریت ، سپس اجازه می دهد تا به آرامی بدون مبارزه با آن شلاق بزنید.

به عنوان مثال ، هنگامی که بر پروژه ای در محل کار تأکید می کنید و میل به غذا خوردن را برای احساس بهتر احساس می کنید ، با خود بگویید: “متشکرم ، اما غذا خوردن در زمانی که گرسنه نیستم به من در انجام این پروژه کمک نمی کند” و فقط این مورد را نادیده بگیرید. انگیزه چند دقیقه دیگر می گذرد.

موج سواری فوری یک راه عالی است که به ما اجازه می دهد رفتارهایی را انتخاب کنیم که ما را به آنچه ما واقعاً در زندگی می خواهیم ، به سوی خوشبختی طولانی مدت ما هدایت کند ، تا رضایت فوری زودگذر. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه انجام آن ، به قسمت 66 پادکست کاهش وزن گوش دهید و قسمت 67 مدیتیشن موج سواری فوری را راهنمایی کرده است که می توانید هنگام احساس غذا اما گرسنه بودن از آن استفاده کنید.

هوس های گذشته شما را مستلزم این می داند که غذا سوخت بدن شماست ، اما منبع لذت نیز محسوب می شود. پس از سالها رژیم گرفتن و تفکر محدودکننده در مورد غذا ، بسیاری از مردم به سختی می توانند به خود اجازه دهند آنچه را که می خواهند و بدن آنها می خواهد بخورند و واقعاً از غذا لذت ببرند. به همین دلیل است که می شنوید مردم در مورد غذاهای خاص به عنوان “گناه” صحبت می کنند ، در حالی که در واقع غذا فقط غذا است.

استفاده از این چهار استراتژی زمانی که می خواهید غذا بخورید اما گرسنه نیستید به شما در ایجاد عادات غذایی مثبت کمک می کند که به شما اجازه می دهد از غذاهایی که می خورید بدون پرخوری لذت ببرید.

آیا خود را نسبت به غذاهای ممنوعه حریص می دانید؟ چه کسی ابتدا این غذاها را ممنوع کرد؟ چه اتفاقی می افتد وقتی غذاهایی را که واقعاً هوس کرده اید به دست آورید؟ آیا فکر می کنید ذهنیت ضعیفی دارید؟ آیا عادات غذایی شما را کنترل می کند؟ آیا سعی کرده اید هنگام گرسنگی در وعده غذایی خود گشت و گذار کنید؟