4 اشتباه کلیدی هنگام تلاش برای پیکربندی


در حالت ایده آل ، همه ما باید تلاش کنیم تا در یک زندگی سالم و متناسب با اجزای جسمی ، روحی و روحی زندگی کنیم. مزایای بسیار زیادی وجود دارد ، اما اگر مراقب نباشیم و خوب عمل نکنیم ، این می تواند منجر به برخی پیامدهای ناخواسته شود.

ممکن است تسلیم شوید زیرا نتایج را نمی بینید یا نتایج به اندازه کافی سریع اتفاق نمی افتد. یا بدتر ، ممکن است به خودتان صدمه بزنید


برای جلوگیری از این امر ، باید از برخی اشتباهات رایج که افراد هنگام تلاش برای سازگاری مرتکب می شوند ، آگاه باشید. در اینجا چهار مورد است که من دوباره آنها را می بینم.

1. بدون اهداف مشخص

یکی از رایج ترین اشتباهاتی که افراد انجام می دهند این است که اهداف مشخصی را تعیین نمی کنند. اگر می خواهید موفقیت را ببینید ، باید دقیق باشید. آیا می خواهید متناسب باشید؟ عالی! اما دقیقاً امیدوار هستید به چه چیزی برسید؟

هدف نهایی شما چیست؟ آیا می خواهید لاغر شوید؟ آیا می خواهید شش بسته دریافت کنید؟ آیا می خواهید استرس را از بین ببرید؟ آیا می خواهید در بدن خود احساس خوبی داشته باشید؟

وقتی بتوانید اهداف خود را دقیق مشخص کنید ، به تمرکز و مسئولیت پذیری بیشتر شما کمک می کند.

به عنوان مثال ، اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید ، خودتان را مشخص کنید. چند پوند می خواهید کاهش دهید و تا چه تاریخی؟ تعداد و بازه زمانی واقعی را تنظیم کنید.

به عنوان مثال: “من می خواهم تا پایان ماه ژوئن 10 پوند وزن کم کنم (هدف باید کاهش 1-2 پوند در هفته باشد). من وعده های غذایی خود را برنامه ریزی می کنم و 3 بار در هفته ورزش می کنم.

سپس تحقیق کنید و تصمیم بگیرید که برای رسیدن به هدفتان چه کار خواهید کرد.

2. بیش از حد یکباره انجام دهید

این یک اشتباه بسیار رایج است. برای شروع ، ما پر از هیجان هستیم و تمایل داریم اهداف بزرگی را تعیین کنیم. ما قصد داریم هر روز به باشگاه برویم و تمام غذاهای ناخواسته ای را که دوست داریم از رژیم غذایی خود حذف کنیم.

اما حقیقت این است که بسیاری از ما نمی توانیم با چنین تغییرات شدید شیوه زندگی کنار بیاییم. برای سازگاری ، باید عادت های خاصی را در زندگی خود بگنجانیم. و عادات برای شکل گیری نیاز به زمان دارند.

اگر می خواهید در دو ماه 10 کیلو وزن کم کنید ، با افزایش سطح عملکرد فعلی خود شروع کنید. شما می توانید شدت تمرینات موجود خود را افزایش دهید یا تعداد تمریناتی را که انجام می دهید افزایش دهید.

به عنوان مثال ، اگر هفته ای یکبار یک کلاس را می چرخانید ، سعی کنید هفته ای دو یا سه بار به کلاس بروید. یا نوع دیگری از کلاس مانند پیلاتس یا یک کلاس با وزنه را اضافه کنید.

پس از چند هفته ، هنگامی که بدن شما با روال تمرین جدید شما سازگار شده است ، در نظر بگیرید که یک تمرین دیگر را اضافه کنید یا یک کلاس شدیدتر را امتحان کنید.

افزایش تدریجی دفعات و شدت تمرینات شما بهترین راه برای انجام آن است. اگر بیش از حد انجام دهید ، ممکن است منجر به فرسودگی شغلی شود. علاوه بر این ، رفتن به انتها نیز می تواند منجر به آسیب شود.

حالا بیایید به اهداف تغذیه سالم خود نگاهی بیندازیم. آیا می خواهید خوردن شیرینی را کنار بگذارید؟ به جای خنک کردن بوقلمون ، آن را کاهش دهید.

به عنوان مثال ، اگر دوست دارید هر شب بعد از شام دسر بخورید ، سعی کنید خود را به یک یا دو شیرینی در هفته محدود کنید. فقط آن مقدار را در خانه خود داشته باشید و دیگر هرگز. بهتر است به دنبال دستور العمل های درمانی سالم باشید تا بتوانید آن شیرینی را راضی کنید و همچنان در مسیر خود باشید.

شما مدتها در این کار بوده اید. آهسته و پیوسته مسابقه را میبرد.

3. به بدن خود گوش ندهید

گوش دادن به بدن شما می تواند تفاوت زیادی در نتایج شما ایجاد کند. اگر این کار را نکنید ، می توانید به خودتان صدمه بزنید ، خود را بسوزانید ، دلسرد شوید و غیره. و این روی بقیه روز شما تأثیر می گذارد!

بنابراین در حین ورزش یا رژیم غذایی ، به بدن خود توجه کنید.

بله ، ماهیچه های شما بعد از ورزش درد می کنند و این اشکالی ندارد. اما اگر درد شدید و مداوم را تجربه می کنید ، به ویژه پس از ورزش یا ورزش طولانی مدت ، ممکن است زمان توقف و کاهش سرعت فرا رسیده باشد.

اگر هنگام تمرین با تنفس مشکل دارید یا رژیم جدیدی را شروع کرده اید و سرگیجه دارید یا درد معده بدی دارید ، متوقف شوید ، به پزشک مراجعه کنید و کارهایی را که انجام می دهید بررسی کنید.

و اگر مشکلات سلامتی دارید ، قبل از انجام تمرینات سنگین با پزشک خود مشورت کنید.

4. توسط آخرین مورد ضبط شده است

در اینجا یک اشتباه رایج دیگر وجود دارد که ممکن است مرتکب شوید. “یک برنامه رژیم غذایی جدید به تازگی ظاهر شده است. آن را امتحان کنید “یا” بیایید این تمرین جدید را امتحان کنیم. بسیاری از مردم از این موضوع هیجان زده بودند. “

با بازاریابی موجود ، همه چیز را آسان می کند. در سرآمدن آخرین روندها هیچ ایرادی ندارد ، اما اگر مدام از یک برنامه به برنامه دیگر بروید ، ممکن است به نتایج دلخواه خود نرسید.

حدود 6 تا 8 هفته ورزش منظم طول می کشد تا نتایج قابل توجه را مشاهده کنید. اگر ورزش را متوقف کرده و شروع کنید ، ممکن است نتایجی را که بدنبال آن هستید مشاهده نکنید. یا ممکن است در نهایت بدن خود را تحت فشار قرار دهید.

این امر در مورد رژیم غذایی سالم و رژیم غذایی نیز صدق می کند. اگر به تغییر رژیم غذایی یا شروع و قطع رژیم ادامه می دهید ، رژیم یویو را تمرین می کنید و این می تواند تأثیر منفی بر بدن شما بگذارد.

سعی کنید غذاهای ناسالم را به آرامی حذف کرده و از رژیم غذایی متعادل استفاده کنید و هر از گاهی به شما اجازه دهید تا برنامه ریزی لازم را داشته باشید.

همه ما اشتباه می کنیم

اگر برخی از این اشتباهات را انجام داده اید اشکالی ندارد. هیچ کس کامل نیست!

پیشرفت بر کمال!

اکنون که آنها را می شناسید ، می توانید سعی کنید از آنها اجتناب کنید. آن شیوه زندگی سالمی که می خواهید در دسترس شماست.

آیا هیچ یک از این اشتباهات شما را از رسیدن به اهداف تناسب اندام باز می دارد؟ یا در حال تلاش هستید و مطمئن نیستید که اشتباه می کنید؟ در نظرات به من اطلاع دهید ، مطمئناً پاسخ خواهم داد.

برای مشاوره منظم ، منابع ، چالش ها و غیره به من در گروه Aging with Vitality یا در صفحه من از مربی آنیتا دوول بپیوندید.

به زندگی که داری عشق بورز،


آنیتا دوول

مربی تغذیه جامع
دارای مجوز Master مشاور خیریه در زمینه Master
پیری گروه FB با سرزندگی
مربی آنیتا دوول صفحه FB

PS اگر 45 سال یا بیشتر دارید ، از شما دعوت می کنم به جمع من بپیوندید افزایش سن با گروه FaceBook Vitalityبه این مکان برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات و استراتژی های مربوط به کیفیت زندگی و سرزندگی است. اولین نفری باشید که به هدایای رایگان ، چالش ها و موارد دیگر دسترسی خواهید داشت. همچنین مکانی برای به اشتراک گذاشتن برخی از سرگرم کننده!


دیدگاهتان را بنویسید