10 فایده رژیم کتوژنیک – مشاوره تغذیه ای تلفنی


رژیم کتوژنیک – 10 فایده رژیم کتوژنیک

کربوهیدراتهای کم سالها بحث برانگیز بوده است. برخی ادعا می کنند که این رژیم ها به دلیل داشتن چربی زیاد باعث افزایش کلسترول و ایجاد بیماری قلبی می شوند. با این حال ، در اکثر مطالعات علمی ، رژیم های کم کربوهیدرات بسیار مفید و مفید برای سلامتی ثابت شده است.

رژیم کم کربوهیدرات نه تنها باعث کاهش وزن بیشتر می شود ، بلکه باعث بهبود اساسی برای کاهش عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی ، از جمله کلسترول می شود.

این مقاله 10 فایده اثبات شده رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک را برای سلامتی ارائه می دهد.

  1. کربوهیدرات کم اشتهای شما را کاهش می دهد

گرسنگی بدترین عارضه رژیم غذایی است. این یکی از اصلی ترین دلایلی است که باعث می شود بسیاری از افراد احساس ناتوانی کنند و در نهایت رژیم های سخت را کنار بگذارند. با این حال خوردن کربوهیدرات کم به طور خودکار باعث کاهش اشتها می شود. مطالعات مستمر نشان می دهد که وقتی افراد کربوهیدرات ها را حذف کرده و پروتئین و چربی بیشتری مصرف می کنند ، کالری کمتری مصرف می کنند.

  1. رژیم های کم کربن در ابتدا باعث کاهش وزن بیشتر می شوند

ترک کربوهیدرات یکی از ساده ترین و م effectiveثرترین روش های کاهش وزن است. مطالعات نشان می دهد افرادی که رژیم های کم کربن دارند در مدت زمان کمتری نسبت به افرادی که رژیم های کم چربی دارند وزن خود را کاهش می دهند ، حتی اگر رژیم های بدون چربی به طور فعال کالری داشته باشند.

این به این دلیل است که رژیم های کم کربوهیدرات شروع به از بین بردن آب اضافی در بدن شما ، کاهش سطح انسولین می کنند و این باعث کاهش سریع وزن در طی دو یا دو هفته اول می شود.

در مطالعات مقایسه رژیم های غذایی با کربوهیدرات کم و چربی بدون چربی ، افرادی که مصرف کربوهیدرات خود را محدود می کنند ، گاهی اوقات 2-3 برابر وزن بیشتری از دست می دهند ، این بدون گرسنگی اتفاق می افتد.

در مطالعه ای که بر روی بزرگسالان چاق انجام شد ، نتایج نشان داد که دیبو با کربوهیدرات کم در مقایسه با رژیم های معمولی به طور موثر وزن را تا شش ماه کاهش می دهد.

  1. بیشتر چربی هایی که از دست می دهید از شکم شما خواهد بود

چربی ها در قسمت های مختلف بدن شما یکسان نیستند. محل ذخیره چربی تعیین می کند که چگونه بر سلامت شما و خطر بیماری تأثیر می گذارد. دو نوع اصلی ذخیره چربی در بدن وجود دارد ، نوع اول چربی زیر جلدی یا چربی زیر جلدی و دیگری چربی احشایی است که در حفره شکم ذخیره می شود که اکثر افراد سنگین دارای این نوع چربی هستند.

چربی احشایی مسئول حفاظت از اندام های مختلف بدن است. سطوح بالای چربی احشایی منجر به التهاب و مقاومت به انسولین می شود و همچنین می تواند عملکرد متابولیک بدن را مختل کند. رژیم های غذایی با کربوهیدرات کم در کاهش این چربی های مضر شکمی بسیار مثر است. در حقیقت ، بیشتر چربی هایی که افراد از طریق رژیم های کم کربوهیدرات از دست می دهند به نظر می رسد از حفره شکمی است. با گذشت زمان ، این باعث کاهش قابل توجهی در خطر بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 می شود.

  1. تری گلیسیریدها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد

تری گلیسیریدها مولکول های چربی هستند که در جریان خون شما وجود دارند. به خوبی ثابت شده است که سطح بالای تری گلیسیرید ناشتا یک عامل خطر فوق العاده خطرناک برای بیماری های قلبی عروقی است. یکی از محرک های اصلی افزایش تری گلیسیرید در افراد کم تحرک ، مصرف کربوهیدرات ها ، به ویژه به شکل فروکتوز ساده است.

هنگامی که افراد از خوردن کربوهیدرات دست می کشند ، به وضوح شاهد افت شدید سطح تری گلیسیرید خون هستند. از سوی دیگر ، رژیم های کم چرب اغلب باعث افزایش تری گلیسیرید می شوند.

  1. سطح را افزایش دهید HDL (کلسترول خوب)

لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) به عنوان “کلسترول خوب” شناخته می شود. هرچه سطح HDL در مقایسه با LDL که “کلسترول بد” است بیشتر باشد ، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کاهش می یابد. یکی از بهترین راه ها برای افزایش سطح HDL خوردن چربی است و رژیم های کم کربوهیدرات دارای چربی زیادی هستند.

بنابراین تعجب آور نیست که سطح HDL در رژیم های سالم با کربوهیدرات کم به طور چشمگیری افزایش می یابد ، در حالی که در رژیم های کم چرب معمولاً فقط به طور متوسط ​​افزایش یا کاهش می یابد.

  1. سطح قند خون و انسولین را کاهش دهید

میلیون ها نفر در سراسر جهان به دیابت و مقاومت به انسولین مبتلا هستند و رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک می تواند به ویژه مفید باشد. مطالعات علمی نشان داده است که حذف کربوهیدرات ها به طور چشمگیری قند خون و مقاومت به انسولین را کاهش می دهد.

برخی از افراد دیابتی ممکن است بلافاصله پس از شروع رژیم کم کربوهیدرات ، دوز خود را تا 50 درصد کاهش دهند. در مطالعه ای که بر روی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 انجام شد ، 95 درصد از افراد بعد از 6 ماه غذا خوردن را متوقف کردند یا از داروهای کاهش قند خون خودداری کردند.

اگر دیابت دارید و قند خون مصرف می کنید ، قبل از تغییر مصرف کربوهیدرات خود ، حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

  1. امکان کاهش فشار خون

فشار خون بالا یک عامل خطر برای بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی عروقی ، سکته مغزی و نارسایی کلیوی است. رژیم های کم کربوهیدرات یک راه موثر برای کاهش فشار خون است ، که می تواند خطر ابتلا به این بیماری ها را کاهش داده و به شما کمک کند عمر طولانی تری داشته باشید.

  1. موثر بر سندرم متابولیک

سندرم متابولیک یک بیماری مرتبط با خطر بیماری های قلبی عروقی و دیابت است. در واقع سندرم متابولیک مجموعه ای از علائم است که شامل موارد زیر است:

  • چاقی شکمی
  • فشار خون بالا
  • سطح بالای قند خون ناشتا
  • تری گلیسیرید بالا
  • HDL پایین (کلسترول خوب)

رژیم کم دی هیدرات در درمان هر پنج مورد از این علائم بسیار مثر است. تحت چنین رژیم غذایی ، شرایط سندرم متابولیک تقریبا از بین می رود.

  1. اوضاع را بهبود بخشد LDL کلسترول بد

افرادی که LDL بالا دارند بیشتر دچار حمله قلبی می شوند. اندازه ذرات LDL مهم است. اقلام کوچکتر با خطر بالای بیماری قلبی مرتبط هستند ، در حالی که اقلام بزرگتر خطر کمتری دارند. به نظر می رسد رژیم های کم کربن با کاهش تعداد کل ذرات LDL در جریان خون ، اندازه ذرات LDL را افزایش می دهند. به همین ترتیب ، کاهش مصرف کربوهیدرات ها ممکن است وضعیت LDL را بهبود بخشد.

  1. درمان چندین بیماری مغزی

مغز شما به گلوکز نیاز دارد زیرا برخی از قسمتهای آن فقط می تواند چنین قندی را بسوزاند. بنابراین ، اگر کربوهیدرات نمی خورید ، کبد شما از پروتئین ها گلوکز تولید می کند. در همان زمان بیشتر مغز شما می تواند کتون ها را بسوزاند ، که در هنگام گرسنگی یا خوردن کربوهیدرات بسیار کم است.

رژیم کتوژنیک دهها سال است که برای درمان صرع در کودکانی که به دارو پاسخ نمی دهند مورد استفاده قرار می گیرد. در بسیاری از موارد ، این رژیم غذایی می تواند کودکان مبتلا به صرع را درمان کند. در یک مطالعه علمی ، بیش از نیمی از کودکانی که از رژیم کتوژنیک پیروی می کردند ، بیش از 50 درصد در تعداد تشنج ها کاهش یافتند ، در حالی که 16 درصد هیچ تشنجی نداشتند.

رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک در حال حاضر برای سایر اختلالات مغزی از جمله آلزایمر و پارکینسون در نظر گرفته شده است.

در پایان

در علم تغذیه ، موارد کمی در مورد مزایای بی نظیر رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک برای سلامتی گزارش شده است. این رژیم ها نه تنها می توانند سطح کلسترول ، فشار خون و قند خون شما را بهبود بخشند ، بلکه اشتهای شما را نیز کاهش داده ، روند کاهش وزن را بهبود بخشیده و تری گلیسیرید را کاهش می دهند. اگر قصد بهبود سلامت خود را دارید ، یکی از این رژیم های ارزشمند می تواند به شما کمک کند.

مترجم: سید حمیدرضا ناجی

منبع:

sanlinio.com

دیدگاهتان را بنویسید