گوشت بخورید و نخورید


گوشت بخورید و نخورید

یکی از موضوعات داغ بازار امروز. بحث خوردن گوشت است. بسیاری از مردم در مورد نخوردن گوشت اظهارنظرهای بسیار قاطع می کنند و دیگران محتاط و مشکوک هستند. برخی از افراد با شنیدن اخبار ضد و نقیض در این زمینه دچار سردرگمی شده و در تصمیم گیری در مورد خوردن یا عدم مصرف گوشت دچار اختلال روانی شده اند. در این مقاله از وب سایت دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان ، قصد داریم در این مورد بحث کنیم. کارها و ملزومات خوردن گوشت

دقیقاً جواب چیست؟

آیا خوردن گوشت خطرات تغذیه ای دارد؟

یا آیا گوشت حاوی غذاهای مفیدی است که برای حفظ سلامت انسان و جلوگیری از اختلالات خوردن مفید است؟

در این دسته ما یک مرور کلی خواهیم داشت. برای پاسخ به این سوال ، ما تأثیر مثبت یا منفی گوشت بر سلامت انسان را بر اساس دلایل آن بررسی می کنیم. نکته مهمی که باید به آن توجه کنیم این است که گوشت طیف وسیعی از غذاها از جمله گوشت قرمز ، جگر ، قلب ، کشتارگاه ، مغز و سایر روده ها ، مرغ ، مرغ و سایر پرندگان ، انواع ماهی های دریایی و پرورشی است.

بنابراین ما می بینیم که در مورد گوشت صحبت می شود ، ما باید مشخص کنیم که چه نوع گوشتی را هدف داریم.

زیرا خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت می تواند متفاوت باشد. اگرچه گوشت های مختلف در بسیاری از غذاها رایج است ، اما در انواع آنها ویژگی هایی وجود دارد که می تواند ارزش غذایی آنها را متفاوت کند. و حتی در برخی از انواع آن مضر است و در برخی دیگر مفید و مثبت است.

ویندو ؛ منابع غنی از پروتئین

ابتدا بهتر است خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت را مطالعه کنید و ببینید آیا این گروه های غذایی دارای خواص انسانی هستند یا ارزش غذایی کافی ندارند. گوشت منبع بسیار خوب و غنی از پروتئین است. پروتئین موجود در آنها یک پروتئین حیوانی با قابلیت هضم و جذب خوب است و در بدن انسان بسیار خوب مورد استفاده قرار می گیرد ، بدین معنی که درصد بالایی از پروتئین موجود در گوشت توسط سلول ها مورد استفاده قرار می گیرد.

این به این دلیل است که همه گوشت ها حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری هستند. اسیدهای آمینه ضروری پروتئین ها در بدن تولید نمی شوند و بدن انسان قادر به تولید آنها نیست. بنابراین آنها باید با غذا پذیرایی شوند. این اسیدهای آمینه نقش مهمی در سلامتی انسان دارند و در رشد ، ترمیم سلول های مصرف شده ، تولید ترشحات داخلی مانند هورمون ها ، آنزیم ها ، آنتی بادی ها (که مسئول دفاع بدن در برابر میکروب ها هستند) و ترشح اندام های داخلی م areثر هستند. به

در صورت کمبود اسیدهای آمینه ضروری ، تشکیل پروتئین قطع می شود و عملکردهای بالا به خوبی انجام نمی شود. در نتیجه ، سلامت انسان به طور جدی به خطر می افتد. علاوه بر این ، پروتئین ها نقش ساختاری در سلول ها دارند و بعد از آب ، بیشتر مصالح ساختمانی سلولی پروتئین هستند و گوشت منبع غنی پروتئین با کیفیت تغذیه ای بالا است. بنابراین ، ما می بینیم که گوشت ها دارای کیفیت پروتئین خوبی هستند. از نظر کمیت ، این گروه غذایی حاوی مقادیر بالایی پروتئین است.

گوشت و غذاها

گوشت منبع بسیار خوبی از ویتامین B است و در صورت مصرف به میزان مناسب ، می تواند بخش قابل توجهی از نیازهای مردم به این ویتامین را برآورده کند.
ویتامین های گروه B نقش مهمی در سلامت سیستم عصبی و فعالیت سلول های عصبی دارند. امروزه یکی از مشکلات اصلی ساکنان شهرهای بزرگ صنعتی مشکلات عصبی و اختلالات روانی ناشی از صنعت است ، بنابراین هرگونه تغذیه ای که به حفظ سلامت روان و آرامش افراد کمک کند می تواند گامی م toثر برای حفظ سلامت و سلامت انسان باشد. بودن..

ویتامین های گروه B نیز بر سلامت پوست تأثیر دارند. برخی از این ویتامین ها (که گوشت آنها منبع غنی است) برای خون سازی نیز مفید هستند.

یکی دیگر از غذاهای موجود در گوشت به مقدار خوب و کیفیت بسیار خوب آهن است. آهن عمدتا در خون سازی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین نقش مهمی در تنفس سلولی دارد. کمبود آهن باعث کم خونی می شود که عوارض جانبی زیادی دارد. آهن موجود در گوشت جذب بالاتری نسبت به منابع گیاهی آهن دارد و در پیشگیری از کم خونی و حفظ مقاومت بدن مثر است.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که کودکان مبتلا به کم خونی فقر آهن توانایی یادگیری و حافظه خود را کاهش می دهند که می تواند منجر به افت تحصیلی شود که با کم خونی قابل درمان است.


مطالب پیشنهادی:

کاهش وزن نامناسب و پوکی استخوان


گوشت منبع غنی روی است. روی یک نمک بسیار م inثر در رشد کودکان و نوجوانان ، بلوغ نوجوانان ، حفظ سلامت پوست ، مو و ناخن است ، علاوه بر افزایش سیستم ایمنی بدن و کمک به جلوگیری از بیماری ها.

ماهی که یکی از انواع گوشت (به ویژه ماهی دریایی) است ، یکی از بهترین و مفیدترین غذاها است که علاوه بر خواصی که برای گوشت قرمز و مرغ ذکر کرده ایم ، حاوی مقدار قابل توجهی ید بسیار مهم برای سلامت انسان و جلوگیری از کود. این یک اثر است

علاوه بر این ، چربی موجود در ماهی بهترین نوع چربی است و حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که تأثیر بسزایی در حفظ سلامت قلب و عروق و جلوگیری از اختلالات قلبی و عروقی دارد.
امتناع از خوردن گوشت ؛ چرا؟

امتناع از خوردن گوشت

با بررسی موارد فوق متوجه شدیم که انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی بالایی هستند. با این حال ، برخی استفاده از آن را مجاز نمی دانند. گوشت قرمز و همچنین مرغ حاوی چربی یا پوست حاوی چربی های حیوانی است که چربی های خون ناخواسته (کلسترول تام ، تری گلیسیرید ، LDL و VLDL) را افزایش می دهد. این سوال باید در ذهن خوانندگان عزیز مجله مطرح شود. در چند سطر بالا گفتیم که چربی گوشت حاوی برخی اسیدهای چرب مفید است.

توضیح دهید که گوشت قرمز و مرغ حاوی چربی یا پوست هستند ، از یک طرف ، منابع غنی از اسیدهای چرب اشباع هستند که برای سلامت قلب و عروق مفید نیستند و از سوی دیگر ، حاوی برخی اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که از سیستم عروقی محافظت می کنند. از خسارت

لازم به ذکر است مقداری چربی در فیبرهای ماهیچه ای گوشت قرمز وجود دارد که ما آن را با چشم غیر مسلح نمی بینیم ، بنابراین برای استفاده از اسیدهای چرب مفید موجود در گوشت و همچنین جلوگیری از آسیب اسیدهای چرب اشباع در این مورد. و برای جلوگیری از بیماریهای قلبی عروقی و سایر آسیب های ناشی از این نوع اسیدهای چرب ، لازم است تمام چربی های قابل مشاهده از گوشت قرمز ، از جمله گوشت گوسفند یا گوشت گاو ، با دقت جدا شود ، پوست مرغ مصرف نشود و همچنین چربی های موجود در گوشت مرغ جدا شود. و استفاده نکنید.

با این حال ، برخی مطالعات هیچ ارتباطی بین خوردن گوشت قرمز و افزایش چربی های خون ناخواسته پیدا نکرده اند. اما مطالعات دیگر این رابطه را نشان داده اند.

مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع!

نکته مهم دیگر این است که مصرف زیاد گوشت باعث افزایش اسید اوره در خون و ایجاد نقرس در انسان می شود و این در مورد گوشت قرمز و سفید صادق است.

از سوی دیگر ، برخی از مطالعات نشان داده اند که خوردن رژیم غذایی سرشار از پروتئین های حیوانی و مصرف زیاد چنین منابع پروتئینی حیوانی باعث دفع زیاد کلسیم از کلیه ها و افزایش دفع کلسیم از طریق ادرار می شود ، در این صورت ممکن است فرد در معرض خطر قرار گیرد. عوارض ناشی از کمبود کلسیم

توجه به این نکته ضروری است که پروتئین مصرفی عمدتا توسط کلیه ها به شکل اوره دفع می شود. اوره یک ماده زاید و سمی است که نباید در بدن تجمع یابد. برای خلاص شدن از شر آن ، باید مقدار زیادی آب مصرف کنید. به طور کلی ، مصرف زیاد پروتئین های حیوانی از جمله گوشت می تواند تولید اوره را در بدن افزایش دهد.

در حال حاضر یک نقطه بسیار قابل اعتماد در تغذیه است. رعایت “تناسب اندام” یعنی “تعادل” و “تنوع” در رژیم غذایی. این بدان معناست که رژیم غذایی باید به گونه ای باشد که تمام نیازهای تغذیه ای افراد را برآورده کند. متعادل کردن رژیم غذایی روزانه شما نیز ضروری است و نخوردن بیش از حد هیچ غذایی توصیه می شود. تنوع در الگوهای غذایی یکی از عواملی است که استفاده از جذب غذا و متابولیسم را در بدن افزایش می دهد.

در این رابطه لازم به ذکر است که ما می توانیم غذاهای دیگر را در برخی وعده های غذایی جایگزین گوشت قرمز کنیم که حاوی ارزش غذایی گوشت قرمز است و همچنین هیچ گونه معایبی برای گوشت قرمز ندارد. برای مثال ، خوردن گوشت سفید ، به ویژه ماهی دوبار در هفته ، می تواند جایگزین بسیار مفید و مناسبی برای گوشت قرمز باشد. لبنیات غذاهای سالمی هستند که گاهی اوقات می توانیم از آنها به جای گوشت استفاده کنیم.

لوبیا

حبوبات یکی از بهترین راه ها برای کاهش چربی های ناخواسته خون است. علاوه بر این ، آنها دارای مقدار قابل توجهی فیبر غذایی هستند ، یا مغزهای بدون نمک (آجیل) ، که حاوی اسیدهای چرب ضروری هستند ، جایگزین های عالی برای گوشت قرمز هستند. البته اگر حبوبات یا مغزها با غلات (نان ، برنج ، گندم ، جو و …) یا ترکیبی از حبوبات و مغزها مصرف شوند ، می توانند ارزش پروتئینی تقریبا برابر گوشت داشته باشند. البته باید توجه داشت که آهن و ویتامین B12 موجود در گوشت در حبوبات وجود ندارد.

نتیجه این است که اگرچه انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی مفیدی هستند ، اما گوشت قرمز به دلیل وجود اسیدهای چرب اشباع و ترکیبات ذکر شده در این دسته است. نباید از آن به مقدار زیاد استفاده کرد و به طور کلی مصرف بیش از حد آن و پروتئین حیوانی مجاز نیست.

پرستار اصفهان گوشت درست کنید و نکنید


دکتر رضا اطمینانانی با ارائه روشهای اساسی تغذیه و میزان و نحوه غذا خوردن می تواند نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در اصفهان کلیک کنید.


دکتر رضا اطمینانانی

پرستار اصفهانا


مطالب پیشنهادی:

با پنج ماده غذایی چربی شکم را کاهش دهید

خمیر ترش یا نوشابه

تفاوت جوش شیرین و بیکینگ پودر

از شاخص قند خون چه می دانید؟



دیدگاهتان را بنویسید