کیفیت خواب ضعیف نتیجه مکانیسم های مقابله ای ناسازگار است


بسیاری از افراد برای داشتن خوابی خوب تلاش می کنند و این به دلایل مختلفی اتفاق می افتد. برای مقابله با کمبود خواب در طول شب، اکثر افراد استراتژی های مختلفی را برای داشتن میزان خواب مورد نیاز انتخاب می کنند. کارشناسان می گویند که این می تواند معکوس باشد و به شدت بر کیفیت کلی خواب تأثیر بگذارد.

کیفیت خواب ضعیف نتیجه مکانیسم های مقابله ای ناسازگار است

به خوبی شناخته شده است که مردم به استفاده از قرص های خواب آور متوسل می شوند و حتی در طول روز چرت می زنند تا کمی استراحت کنند. با این حال، این موارد می تواند تا حد زیادی بر کیفیت خواب تأثیر بگذارد و علائم بی خوابی را در بیماران تشدید کند.

کیفیت خواب ضعیف نتیجه مکانیسم های مقابله ای ناسازگار است

برخی از بیماران در طول روز نیز از کافئین استفاده می کنند تا بتوانند هوشیار بوده و بدون هیچ مشکلی به درستی کار کنند. این می تواند بر کیفیت خواب در طول شب تأثیر بگذارد و تأثیر کافئین می تواند در برخی افراد برای مدت طولانی باقی بماند. به طور مشابه، افراد از نیکوتین نیز استفاده می کنند که بر کیفیت کلی خواب تأثیر می گذارد.

همچنین استفاده از قرص های خواب آور ایده خوبی نیست زیرا در بسیاری از موارد می تواند منجر به وابستگی شود. نه تنها این، بلکه می تواند عوارض جانبی نامطلوبی نیز در بیماران ایجاد کند. هنگامی که قرص ها بدون نسخه مصرف می شوند، این می تواند شدید باشد، زیرا دوز آن نقش مهمی در درمان این بیماری ایفا می کند.

بسیاری از افرادی که بخشی از این مطالعه بودند ذکر کردند که برای جلوگیری از عوارض جانبی به داروهای گیاهی متوسل شدند. با این حال، حتی چنین دارویی می تواند در برخی موارد که توسط یک پزشک حرفه ای تجویز نمی شود، اثر نامطلوبی ایجاد کند.

این مطالعه نشان داد که تقریباً نیمی از شرکت‌کنندگان برای مقابله با این مشکل از قرص‌های خواب‌آور استفاده کردند و حدود ۴۰ درصد از آنها از داروهای گیاهی استفاده کردند، در حالی که بقیه از قرص‌های OTC موجود در بازار استفاده کردند. حدود ۲۵ درصد از بیماران در طول روز چرت می زدند تا استراحت کنند که این نیز یکی از عوامل موثر در کمبود خواب در طول شب است.

کارشناسان می گویند که بیمارانی که از دارو استفاده می کردند در مقایسه با افرادی که برای این مشکل از دارو استفاده نمی کردند، به اندازه کافی REM را زودتر دریافت نکردند. درک این نکته مهم است که حرکت سریع چشم مرحله مهمی است که کیفیت خواب را تعیین می کند زیرا فرد در این مرحله استراحت عمیق می کند. با توجه به این مسائل، حتی زمانی که فرد برای مدت طولانی می خوابد، ممکن است فرد استراحت کافی نداشته باشد کمبود خواب REM

بسیاری از افراد از بی خوابی رنج می برند، و این یک مشکل جدی است زیرا کیفیت کلی زندگی را به میزان زیادی تحت تاثیر قرار می دهد. بسیاری از افرادی که این مشکل را دارند نمی توانند در طول روز به درستی کار کنند و این نیز در درازمدت بر توانایی تمرکز و توانایی شناختی فرد تاثیر می گذارد. به همین دلیل، پزشکان پیشنهاد می کنند که ایجاد تغییرات مناسب در سبک زندگی مهم است تا کیفیت خواب تا حدودی بهبود یابد.

پزشکان بر این باورند که داشتن برنامه یکسان برای خواب در هر روز کیفیت خواب را بهبود می بخشد. به همین ترتیب، پرهیز از مصرف کافئین و سیگار در طول روز می تواند تا حدودی به بهبود وضعیت کمک کند. جدای از آن، بیماران باید ورزش منظم را نیز مورد توجه قرار دهند زیرا این کار می تواند کیفیت خواب را تا حد زیادی بهبود بخشد. وقتی بدن بعد از مدتی تمرین خسته می شود، بدون استفاده از هیچ دارویی راحت به خواب می رود.

در این روش بیماران باید سعی کنند از روش های طبیعی برای داشتن خوابی سالم در طول شب استفاده کنند. اجتناب از قرار گرفتن در معرض نمایشگر موبایل و کامپیوتر در طول شب نیز می تواند کیفیت خواب را بهبود بخشد و این به رفتن سریع به فاز REM کمک می کند و استراحت خوبی را فراهم می کند.

آخرین پست های نیکی اتکیسون (همه را ببین)



رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر