چیلرهای تابستانی این فصل را توصیه کردند


با افزایش دمای هوا روز به روز ، اطمینان از هیدراته شدن خوب بدن و مراقبت از ذهن و بدن مهم می شود.

بدن انسان 60 درصد آب است و هیدراتاسیون مناسب برای سلامت کلی بدن بسیار ضروری است. در نهایت آب مصرفی فشار خون را بهینه می کند ، حرارت بدن را تنظیم می کند ، مفاصل را چرب می کند ، زباله ها را از بدن خارج کرده و به هضم غذا کمک می کند.

و با افزایش دما ، از دست دادن آب – از طریق عرق و تبخیر – افزایش می یابد ، زیرا بدن شما برای خنک ماندن کار می کند.

وقتی آب کافی دریافت نمی کنید چه اتفاقی می افتد؟

اکثر مردم دچار کم آبی بدن می شوند و علائمی مانند ؛ گرفتگی عضلات ، خستگی و تشنگی شدید هنگامی که آب بیشتری از بدن خارج می شود تا استنشاق شود. در واقع ، اینها تنها برخی از نشانه های هیدراتاسیون ضعیف هستند. اما آیا می دانید کم آبی بدن بر مغز شما نیز تأثیر می گذارد؟

مغز از 73 درصد آب تشکیل شده است. اگر آب خود را حفظ نکنید ، به ویژه در این شرایط آب و هوایی شدید یا هنگام ورزش ، تفکر و شناخت شما ممکن است آسیب ببیند. در یک مطالعه ، نوجوانانی که به مدت 90 دقیقه تا زمان کم آبی بدن تمرین کردند ، کوچک شدن قابل توجهی از بافت مغز را تجربه کردند که بسیار شبیه به اسفنجی است که برای خشک شدن نادیده گرفته می شود.

در حقیقت کاهش 2 درصدی وزن بدن بدن (تنها 3 پوند در یک فرد 150 پوندی) می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در حافظه کوتاه مدت ، توجه و ردیابی حرکتی شود. سایر علائم نشان دهنده کم آبی بدن اشتها ، خشکی دهان ، کندی خفیف و سبکی موقت است.

ساده ترین راه برای بررسی سطح هیدراتاسیون ، رنگ ادرار است. ادرار کم رنگ (رنگ نی) نشان دهنده هیدراتاسیون مناسب است ، در حالی که ادرار تیره تر ممکن است نشانه نیاز بدن شما به مایعات بیشتر باشد.

در اینجا چند غذای تابستانی آورده شده است که به شما کمک می کند هیدراته بمانید و در عین حال بدن خود را خنک کنید.

غذاهای زیر را برای خنک کردن سیستم خود اضافه کنید:

  1. دانه های رازیانه (Saunf): اینها از سالها پیش به عنوان گیاه هضم کننده استفاده می شده اند. می توانید بعد از غذا 1 قاشق غذاخوری بجوید. همچنین می توانید یک شربت طراوت بخورید. در اینجا دستور تهیه است: 1.5 قاشق غذاخوری دانه رازیانه آب پز / خیس خورده را با 1 قاشق غذاخوری شکر (میشری) ، کمی سنگ نمک مخلوط کنید.
  2. سیب چوبی (Bael): این غذا را می توان به صورت واقعی خورد یا به صورت آب میوه درآورد. با استفاده از یک قاشق ، تفاله نرم 1 سیب چوبی را بیرون آورده و 1 فنجان آب به آن اضافه کنید. این مخلوط را به مدت 20 دقیقه خیس کنید. می توانید مخلوط را صاف کنید یا از آن استفاده کنید. سپس 2 قاشق غذاخوری جاجری ، 1 قاشق چایخوری پودر زیره بو داده ، 1/2 قاشق غذاخوری پودر هل و 2 عدد نمک سیاه به آن اضافه کنید. خیلی خوب مخلوط کرده و سرو کنید.
  3. گارسینیا ایندیکا (کوکوم): این باعث افزایش اشتها و بهبود هضم می شود. می توان آن را به ادویه جات ترشی جات ، به عنوان آب میوه ، یا در سس کادی اضافه کرد.
  4. دانه های ریحان (سبجه): این مبرد طبیعی است و برای بهبود اسیدیته ، یبوست و سلامت پوست استفاده می شود. می توان آن را به مدت 4 تا 5 ساعت خیس کرد و سپس با افزودن آن به آب یا آب میوه دیگر مصرف کرد. دستور العمل Sabja Refresher را بررسی کنید!
  5. دانه های زیره سبز (جیرا): این به افزایش متابولیسم و ​​مدیریت قند خون کمک می کند ، علاوه بر اینکه آب بدن شما را بهبود می بخشد. می توان آن را به ادویه اضافه کرد ، بعد از غذا جوید ، روی سالاد پاشید یا به شکل جال ژیرا استفاده کرد. دستور العمل Jaljeera را بررسی کنید!
  6. ماست: با طعم عالی و فواید سلامتی عظیم برای دستگاه گوارش ، سیستم ایمنی بدن ، پوست ، مو و استخوان ، کشک یا ماست در سراسر جهان مصرف می شود. می توان آن را به عنوان دوغ ، گوشت خوک ، میان وعده یا همراه با خیخدی میل کرد. لطفاً مطمئن شوید که کشک از شیر گاو A2 با منبع اخلاقی تهیه شده است.
  7. خیار: این سبزی بدن شما را سم زدایی می کند و همچنین پوست شما را سالم و زیبا نگه می دارد. از 95 درصد آب تشکیل شده و بنابراین فوق هیدراته است. می توان آن را به سالاد اضافه کرد ، در هنگام غذا خوردن ، یا به سادگی آب میوه کرد.
  8. عام پانا: عام پانا از انبه سبز ساخته شده است که سرشار از پکتین است. پکتین در بدن انسان به تنظیم فرآیند گوارش و مدیریت بیماریهایی مانند اسهال ، ازدحام ، گاستروانتریت و یبوست کمک می کند. در مورد انبه خام اینجا بیشتر بخوانید!
  9. نعناع: حاوی منتول است که برای آرامش دستگاه گوارش عالی است. می توانید آن را به سالاد یا آب اضافه کنید یا آب آن را میل کنید.
  10. فلفل سبز: خاصیت اساسی فلفل سبز ادویه است ، اما بعد از مصرف سیستم را خنک می کند. اگر حساسیت ندارید یا مشکلات روده ای دارید ، ممکن است یک فلفل کوچک کوچک فلفل سبز داشته باشید.
  11. پیاز: آب پیاز همچنین برای مصرف و همچنین استفاده در فضای باز در تابستان برای درمان گرمازدگی و تسکین آفتاب سوختگی توصیه می شود.
  12. آب نارگیل: آب نارگیل ظریف سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی و الکترولیت است. اینها به بدن کمک می کنند تا الکترولیت های ضروری را بازیابی کند. فقط آن را در طبیعی ترین شکل داشته باشید.
  13. کرفس: کرفس حاوی ویتامین C ، بتاکاروتن و فلاونوئیدها و حدود 12 نوع آنتی اکسیدان دیگر است. همچنین یک منبع عالی از مواد مغذی گیاهی است که التهاب را در دستگاه گوارش ، سلول ها ، عروق خونی و اندام ها کاهش می دهد. می توانید کرفس را به سالاد اضافه کنید یا آن را به عنوان آب میوه میل کنید.
  14. دانه گشنیز: این به کاهش تورم کمک می کند. پودر تخم گشنیز را می توانید روی کاری بپاشید یا می توانید آن را به عنوان چای میل کنید. 1 قاشق غذاخوری دانه گشنیز را در 2 فنجان آب بجوشانید ، به نصف برسانید ، صاف کرده و گرم بنوشید.
  15. Cilantro: Cilantro منبع فوق العاده ای از فیبر غذایی ، منگنز ، آهن و منیزیم است و اغلب به عنوان چاشنی استفاده می شود. همچنین می توانید آن را به عنوان آب میوه میل کنید.
  16. خربزه: خربزه با الکترولیت و حدود 92 درصد آب ، به شما کمک می کند تا هیدراته بمانید و احساس سیری کنید. داشتن یک کاسه هندوانه یا موش را در نظر بگیرید.
  17. ریشه های وتیور: آب ریشه وتیور (khus) نه تنها برای سیستم بسیار سرد است و گرمای بدن را کاهش می دهد ، بلکه یک آنتی اکسیدان و قلیایی کننده طبیعی عالی است. علاوه بر کاهش التهاب و آرامش بدن ، از نظر روحی نیز شما را آرام می کند ، ذهن را آرام می کند و احساسات منفی را کنترل می کند. می توانید آن را با افزودن به فاضلاب یا به عنوان شربت تهیه کنید. دستور آشپزی: 1 فنجان ریشه وتیور را بشویید و یک شب (حداقل 10 ساعت) در 1 لیتر آب خیس کنید. آن را سفت کرده و با افزودن 3 قاشق غذاخوری خمیر گرم کنید ، آن را به نصف برسانید. این را در یخچال نگهداری کنید. برای تهیه شربت ، 2 قاشق غذاخوری از مخلوط را اضافه کنید و آن را به 1 لیوان آب اضافه کنید. چند قطره لیمو ، نمک سنگ اضافه کنید و لذت ببرید.
  18. هل: اثرات خنک کننده هل ، با وجود ادویه جات ، می تواند به آرامش اسیدیته کمک کند. می توانید هل را بعد از شام بمکید یا به عنوان چای میل کنید. 2 فنجان هل را با 1 قاشق چایخوری زنجبیل بجوشانید ، آن را به نصف بریزید ، صاف کرده و به صورت گرم قورت دهید.
  19. جوار: سرشار از ویتامین B1 ، آهن و فیبر ، به شما کمک می کند تا میزان چربی سوزی بدن خود را افزایش دهید و یک مبرد عالی است. شما ممکن است آن را مانند روتی ، اوپما ، چیلا ، دوسا ، خیچی یا فرنی مصرف کنید.
  20. شیرین بیان: شیرین بیان دارای خواص خنک کننده و آرام بخشی است که در تابستان گرم به عنوان پماد عمل می کند. می توانید آن را به چای اضافه کنید یا چوب را بمکید.
  21. رز: به بهبود روحیه و همچنین آرامش سیستم داخلی کمک می کند. به سادگی مقداری گلبرگ گل رز را به یک لیوان آب اضافه کنید یا گلبرگ های خشک شده را به خوشبو کننده دهان اضافه کنید.
  22. غلات (Amla): این سرشار از آنتی اکسیدان است که شرایط مزمن سلامتی مانند بیماری های قلبی ، دیابت و فشار خون را کنترل می کند. می توانید آب آن را میل کنید یا آن را شیرین تصور کنید. به دستور غذا نگاهی بیندازید.
  23. لیمو: یک سم زدا عالی است و برای روده عالی است. فقط می توانید 1 لیوان آب لیمو بخورید تا بعدازظهر خود را تازه کنید.
  24. کدو تنبل (دودی): حاوی آهن ، فولات ، پتاسیم و منگنز است و به خنک نگه داشتن سیستم کمک می کند. می توانید این را به عنوان سبزیجات میل کنید یا به عنوان آب میوه میل کنید.
  25. سیب یخ زده (Tadgolas): این میوه فصلی به دفع سموم از بدن کمک می کند. همچنین به حفظ دمای طبیعی بدن کمک می کند.
  26. تودی شیرین (نیرا): برای رفع تشنگی شناخته شده است و همچنین سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است.
  27. چیا: دانه های چیا سرشار از کلسیم ، فسفر ، منیزیم و پروتئین هستند که نه تنها سطح انرژی را در بدن بهبود می بخشد ، بلکه سلامت و تراکم استخوان ها را نیز افزایش می دهد. مصرف 1 قاشق چایخوری یا 1 قاشق چای خوری دانه چیا در روز را در نظر بگیرید.
  28. کدو تنبل: این سرشار از آنتی اکسیدان های متعدد از جمله لوتئین و زآگزانتین است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. این غذا را می توانید در ماهیتابه یا سالاد میل کنید.
  29. چای هیبیسکوس: به هضم غذا کمک می کند ، خنک کننده بدن است ، به مدیریت وزن کمک می کند ، برعکس ، سرشار از ویتامین C است ، سطح قند خون را مدیریت می کند و کبد شما را سالم نگه می دارد.
  30. ساتو: این مبرد تابستانی به طور طبیعی سرشار از پروتئین و بسیاری از غذاها از جمله آهن است. راه های استفاده از sattu:

توجه: برای تهیه آب میوه ، 1 فنجان ماده را با 100 میلی لیتر آب ، زنجبیل 1 اینچی ، ¼ قاشق غذاخوری دانه زیره ، 1 نمک نمک مخلوط کنید.

آب واقعاً اکسیر زندگی است. همانطور که به ماه های گرم تابستان پیش می رویم ، به یاد داشته باشید که آب مناسب بنوشید و این غذاها و نوشیدنی های سالم تابستانی را برای حفظ رطوبت بدن ، آرامش پوست و خنک نگه داشتن شکم در طول تابستان به آن اضافه کنید. انبار خود را بارگذاری کرده و حرارت را ضرب کنید! بدن (و ذهن) شما از شما تشکر خواهد کرد!

سلب مسئولیت: اگر برخی از غذاها برای شما مناسب نیستند ، لطفاً آنها را بخورید.

YouCare همه چیز درباره شماست

نمی توانید از یک فنجان خالی بریزید. بنابراین قبل از تغذیه جهان ابتدا خود را بسازید. شما به شما اهمیت می دهید. – لوک کوتینیو

ما یک تیم / اکوسیستم متشکل از متخصصین تغذیه بالینی ثبت شده ، متخصصان تغذیه ، مربیان مجرب زندگی ، متخصصان یوگا ، مشاوران احساسی ، پزشکان ماهر آلوپاتیک و پزشکان هومیوپاتی هستیم که رویکرد 360 درجه ای را اتخاذ کرده و با ترکیب دارو و شیوه زندگی ، زندگی را متحول می کنند. به ما روی مراقبت های پیشگیرانه و بهبودی جامع کار می کنیم و بر چهار ستون سلامت – تغذیه متعادل ، ورزش مناسب ، خواب با کیفیت و سم زدایی احساسی تأکید داریم.

ما انسانها محصول طبیعت هستیم. بنابراین وقتی در محدوده قوانین و محدوده طبیعی عمل می کنیم ، بهترین رشد را داریم. این شامل نحوه غذا خوردن ، حرکت ، خوابیدن ، فکر کردن ، دیدگاه معنوی ما است ، که همه آنها از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

ما معتقدیم که به علت اصلی و فردیت زیستی که به شما به عنوان یک فرد منحصر به فرد احترام می گذارد پرداخته ایم. بهبودی زمانی آغاز می شود که ما به پزشکی احترام بگذاریم و فراتر از آن نیز تمرکز کنیم. ما به شما کمک می کنیم محیط بیرونی و داخلی مناسبی ایجاد کنید که هوش بدن شما را قادر به عملکرد و کمک به پیشگیری ، بازیابی و بهبودی کند.

برنامه های سبک زندگی یکپارچه و پیشگیرانه ما به صدها هزار نفر در مدیریت بیماری های سرطان ، دیابت ، تیروئید ، قلب و عروق ، اختلالات خود ایمنی ، ایمنی پایین در برابر سایر سندرم های نادر کمک کرده است.

شما می توانید سفرهای تغییر دهنده زندگی و توصیفات قدرتمند افرادی که از سراسر جهان سرچشمه می گیرند را در اینجا بخوانیدبه

تیم ما اینجاست تا به شما کمک کند. با کلیک روی اینجا یا رزرو مشاوره در مسیر درست ، در برنامه های یکپارچه سلامتی ما شرکت کنید. با ما تماس بگیرید 18001020253 یا برای ما در [email protected] بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید