چگونه چاق شویم (5 نکته ساده برای افزایش سریع وزن)


چگونه چاق شویم

برخلاف بسیاری از افرادی که در کاهش وزن و دوره لاغری آیا برای برخی دیگر این س howال است که چگونه چاق شویم؟
معمولاً روشهای مختلفی برای افزایش وزن وجود دارد.
اما ابتدا باید به این فکر کنید که آیا شخص واقعاً نیاز به افزایش وزن دارد یا خیر؟
برای بررسی این امر ، بهتر است bmi را محاسبه کنید. به این ترتیب می توانید بفهمید که آیا فرد نیاز به افزایش وزن دارد یا خیر.
سپس بررسی خواهیم کرد که چه راه حل های صوتی برای این شماره موجود است. با ما بمان.

مطالب مرتبط با نحوه چاق شدن

چگونه می دانیم که نیاز به افزایش وزن داریم؟

یکی از شاخص هایی که می تواند تا حدی وضعیت سلامت وزن را تعیین کند ، محاسبه شاخص توده بدن است. وقتی با استفاده از قد و وزن به عدد مشخصی می رسیم ، می توانیم به وزن فکر کنیم.

فرمول محاسبه Bmi: وزن بدن (بر حسب کیلوگرم) ، تقسیم بر ارتفاع مربع (برحسب سانتی متر)

وقتی تعداد بدست آمده کمتر از 5/18 باشد ، به این معنی است که فرد دارای کمبود وزن است. اگر تعداد بدست آمده بیش از 25 باشد ، فرد چاق است.
اما این معیار کاملاً صحیح نیست و بسیاری از عوامل دیگر مانند سن ، جنس ، فعالیت بدنی ، ژنتیک و حتی شرایط آب و هوایی باید برای فرد در نظر گرفته شود. با این حال تقریباً می تواند گزینه خوبی باشد.

چگونه در کوتاه مدت وزن خود را افزایش دهیم؟

چگونه چاق شویم

یکی از مهمترین سوالاتی که همه افراد کم وزن با آن روبرو هستند این است که چگونه وزن خود را افزایش دهند تا در سریع ترین زمان نتیجه بگیرند.
اول از همه باید در نظر داشت که برخی عوامل منجر به کاهش وزن بیش از حد می شوند. در بیشتر موارد ، وقتی این عوامل حذف شوند ، افزایش وزن شروع می شود:

  • مشکلات غده ای مانند پرکاری تیروئید که باعث می شود افزایش متابولیسم بدن و در نتیجه باعث کاهش وزن می شود.
  • مشکلات موثر در خوردن مانند بی اشتهایی عصبی که یکی از عوامل روانی است.
  • بیماری سلیاک ، که اکثر مردم از آن مطلع نیستند. این بیماری باعث آسیب به پرزهای روده شده و جذب ویتامین ها و مواد معدنی را مختل می کند.
  • ابتلا به دیابت ، به ویژه اگر نوع 1 باشد و کنترل نشود.
  • عفونت ها یا شرایطی مانند انگل ، سل یا HIV و ایدز نیز می توانند باعث کاهش وزن شوند.
  • وجود تومورهای سرطانی باعث افزایش کالری سوزی و کاهش وزن می شود.

اما یکی از دلایل کاهش وزن می تواند تغذیه نامناسب باشد. معمولاً غذاهایی وجود دارند که باعث افزایش وزن می شوند. بنابراین ، در ادامه ، بهترین غذاهایی را که می توانند پایه افزایش وزن باشند معرفی می کنیم تا بتوانید با روش های سالم این کار آشنا شوید.

آجیل و کره بادام زمینی

آجیل و آجیل می توانند به تامین مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز بدن شما کمک کنند.
از سوی دیگر ، افزایش وزن گزینه مناسبی است. زیرا کالری بالایی به بدن می دهند. از این گروه از غذاها می توان به عنوان بهترین غذاها استفاده کرد. انواع مغزهایی که می توانند برای افزایش وزن مورد استفاده قرار گیرند شامل موارد زیر است:

  • بادام (به ویژه کره بادام زمینی)
  • گردو
  • هتل
  • بادام زمینی

انواع میوه و آجیل بخورید

دریافت کالری بیشتر می تواند به شما در افزایش وزن کمک کند. جالب است بدانید که میوه های خشک به دلیل از دست دادن آب و کاهش حجم کالری بیشتری نسبت به میوه های تازه دارند.
بهتر است میوه هایی را انتخاب کنید که کربوهیدرات و قند زیادی دارند ، مانند موز. گزینه های زیر نیز برای آجیل مناسب است:

  • داده شده
  • کشمش و کشمش
  • انجیر خشک شده
  • آلو خشک

چگونه با مصرف بیشتر برنج وزن خود را افزایش دهیم؟

برنج یکی از منابع کربوهیدرات است که می تواند ساده ترین راه برای افزایش وزن باشد. یک وعده برنج پخته حدود 200 کالری ، مقداری چربی و حدود 45 گرم کربوهیدرات را تأمین می کند.
برنج برای افرادی که سریع هستند و اشتهای کمی دارند گزینه مناسبی است.
البته ، باید به خاطر داشته باشید که لازم نیست تنها منبع کربوهیدرات باشد. گزینه های دیگر مانند غلات کامل باید در نظر گرفته شود.

چگونه با اسموتی چاق شویم؟

چگونه در کوتاه مدت وزن خود را افزایش دهیم؟

گروه دیگری از غذاها که به شما در افزایش وزن کمک می کند اسموتی ها هستند.
اسموتی های خانگی دارای انواع ویتامین هستند. همچنین بسته به مواد مورد استفاده در آنها ، مقدار متفاوتی پروتئین به بدن تحویل داده می شود. آنها می توانند به عنوان غذاهای سالم برای چاقی استفاده شوند.

طرز تهیه چند اسموتی خوشمزه برای چاقی

خمیر شکلات
برای تهیه این اسموتی ، باید غذاهای زیر را در مخلوط کن ترکیب کنید:
دو لیوان شیر چرب
یک عدد موز
قاشق شکلات
آجیل خام مورد علاقه خود را با قاشق بریزید

اسموتی وانیلی
برای تهیه اسموتی وانیلی ، باید مواد زیر را در مخلوط کن ترکیب کنید:
دو لیوان شیر چرب
بخشی از انواع توت های تازه یا توت های یخ زده
بخشی از ماست پروتئینی پرچرب
وانیل به میزان دلخواه

اسموتی فندقی
برای دانستن نحوه افزایش وزن ، بهتر است صافی فندق را از دست ندهید:
دو لیوان شیر شکلاتی پرچرب
یک قاشق عسل
یک قاشق فندق خام بدون پوست
مقدار مورد نظر شکلات

اسموتی کارامل
برای تهیه این اسموتی ، باید غذاهای زیر را در مخلوط کن ترکیب کنید:
دو لیوان شیر چرب
نصف سیب
یک قاشق عسل
مقدار مورد نظر کرم کارامل

به مصرف پروتئین توجه کنید

پروتئین مهمترین ماده مغذی مورد نیاز بدن برای ساخت و حفظ بافت ماهیچه ای است.
وقتی کالری زیاد باشد ، بدن آنها را به عنوان بافت چربی ذخیره می کند. اما وقتی کالری اضافی از پروتئین دریافت شود ، بدن آن را به شکل بافت ماهیچه ای ذخیره می کند.

با این حال ، بهتر است مقدار متعادل پروتئین بخورید. زیرا علاوه بر پر شدن و جلوگیری از خوردن غذاهای دیگر ، می تواند باعث ایجاد برخی از آنها شود مشکلات گوارشی بودن.
از جمله بهترین منابع دریافت پروتئین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انواع گوشت قرمز
  • مرغ و مرغ
  • ماهی
  • تخم مرغ
  • محصولات لبنی
  • آجیل و دانه ها
  • لوبیا

مطالبی درباره نحوه چاق شدن

نتیجه

در این مقاله ، مهمترین استراتژی ها را برای پاسخ به س howال چگونگی افزایش وزن مورد بحث قرار می دهیم. اما افرادی که به شدت کم وزن هستند بهتر است ابتدا دلیل اصلی عدم افزایش وزن را کشف کرده و سپس رژیم غذایی و رژیم غذایی خود را دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید