چگونه التهاب را در بدن کاهش دهیم


غذاهایی که التهاب را در بدن کاهش می دهند

تغذیه سالم کلید زندگی طولانی و بیمار است. اساساً توجه به آن چیزی است که در طول روز به بدن خود می دهیم. مصرف بسیاری از غذاهای ناسالم و به ویژه چرب و چرب می تواند بسیار مضر باشد و باعث ایجاد بسیاری از بیماری ها مانند التهاب شود. در اینجا لیستی از همه غذاهایی است که باید از ظروف خود حذف کنید یا در صورت اجتناب از آنها ، با هدف کاهش التهاب در بدن و حفظ مفاصل و ماهیچه ها ، اینها هستند.

رژیم ضد التهابی

این غیر معمول نیست که کودک شما سبزیجات خود را کنار بشقاب خود بگذارد یا سطل را پشت سر شما بیندازد. اما اگر می خواهید زندگی سالمی داشته باشید ، بدون اینکه مجبور باشید در طول هفته بی شمار به بیمارستان بدوید ، افزودن مقدار زیادی میوه و سبزی به رژیم غذایی شما ضروری است.

رژیم ضد التهابی شامل همه آن دسته از غذاها است که منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها هستند. آنتی اکسیدان ها برای حذف رادیکال های آزاد از بدن بسیار مهم هستند. این رادیکالهای آزاد به طور قابل توجهی در افزایش خطر التهاب و ایجاد سایر بیماریهای مرتبط نقش دارند.

در اینجا لیستی از غذاهای حاوی آنتی اکسیدان بالا وجود دارد ،

  • اسفناج.
  • چغندر
  • کلم قرمز.
  • کلم فرفری.
  • شوک های هنری
  • بلوبری.
  • تمشک.
  • توت های گوجی

به شکر نه بگویید

برای ماندن در کنار افزایش التهاب و فعال کردن سیستم ایمنی بدن ، باید کیلومترها از هرگونه غذای شیرین و فرآوری شده فاصله بگیرید. ممکن است در ابتدا دشوار باشد ، اما در دراز مدت به نتیجه می رسد.

برخی از غذاهایی که ما روزانه مصرف می کنیم عامل مهمی برای التهاب هستند که شامل کربوهیدرات های تصفیه شده ، نان سفید ، شیرینی ها ، نوشابه و نوشیدنی های شیرین شده مصنوعی ، غذاهای سرخ شده مانند سیب زمینی سرخ کرده و غیره و مارگارین است.

همه این غذاها می توانند به طور قابل توجهی افزایش التهاب را در بدن شما بدون اینکه حتی در مرحله اولیه متوجه شوند افزایش دهند!

کالری خوب اضافه کنید

هنگامی که این مسیر را دنبال می کنید ، باید آگاهانه تلاش کنید تا رژیم غذایی خود را به طور مداوم کنترل کنید که باید حاوی غذاهایی باشد که سرشار از مواد مغذی ، سرشار از چربی های سالم و آنتی اکسیدان های زیادی هستند.

برخی از گزینه هایی که می توانید با استفاده از آنها محاسبه روزانه کالری خوب را بدون افزودن بیشتر به خطر التهاب انجام دهید ، عبارتند از:

  • جایگزینی گوشت قرمز با منبع غنی از پروتئین مانند ماهی ، ماهی تن ، ماهی قزل آلا ، ماهی زرد ، باس و ماهی آزاد ، به طور خاص. همه آنها سرشار از امگا 3 و اسیدهای چرب هستند که مطمئناً می توانند به کاهش التهاب در بدن کمک کنند.
  • از خوردن گوشت به شکل هات داگ ، سوسیس و همبرگر اجتناب کنید ، که این امر ترکیب مغذی و مغذی گوشت را تقریباً به هیچ چیز کاهش نمی دهد و در عوض مقدار بیشتری به کلسترول شما می افزاید.
  • هرگاه به دنبال یک بسته کوکی های پر از شکر یا یک تکه کیک اینقدر هوس کردید ، در عوض برای خود اسموتی یا یک کاسه سالاد میوه درست کنید.
  • به جای استفاده از روغن گیاهی معمولی ، گزینه های سالم تری را برای روغن ها مانند روغن زیتون انتخاب کنید. اگر هنوز تغییر ایجاد نکرده اید ، در اسرع وقت آن را اعمال کنید. روغن زیتون نه تنها گزینه سالم تری در مقایسه با روغن گیاهی است ، بلکه منبع اسیدهای چرب امگا نه نیز است که به کاهش تاثیر التهاب کمک می کند. علاوه بر این ، اگر می خواهید انواع روغن های سالم داشته باشید ، گزینه های دیگری مانند دانه انگور ، تخمه آفتابگردان و روغن آووکادو وجود دارد.

میان وعده سالم

جای تعجب نیست که ما همیشه تمایل داریم در هنگام تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود در Netflix به دنبال یک کیسه چیپس یا پاپ کورن باشیم ، و زمانی که متوجه شدیم ، دیر شده است ، و کل بسته خورده شده است. این به کالری اضافی می افزاید و مقدار زیاد سدیم و کربوهیدرات هایی که بدن شما را از بین می برد واقعاً توصیه نمی شود.

بنابراین ، کاری که می توانید در اعتصاب غذا انجام دهید این است که تنقلات را با انواع آجیل مانند بادام ، بادام هندی ، فندق ، مغز پسته ، گردو ، کشمش ، تخمه آفتابگردان و غیره جایگزین کنید و کمی شیرینی به آن اضافه کنید ، همچنین می توانید خشک کنید. انواع توت ها و آناناس. مطمئنا هوس های شما را برآورده می کند و همچنین شما را سیر می کند و از حمله به آن کیسه های چیپس جلوگیری می کند. و فراموش نکنید ، آجیل منبع عالی اسیدهای چرب امگا 3 است و همچنین دارای مواد مغذی بالایی است!

افزودن گیاهان به رژیم غذایی

اغلب ، با گذشت زمان ما ثبات کارها و نحوه انجام کارها را از دست می دهیم ، به ویژه در دوران مدرن. به طور مشابه ، نسل قدیمی در بسیاری از مواقع از گیاهان زیادی در غذاهای خود استفاده می کردند. و به همین دلیل ، غذاها نه تنها طعم خوبی دارند ، بلکه به حفظ سلامت آنها نیز کمک می کند.

گیاهان و ادویه جات دیگر به دلیل خواص درمانی قرن ها مورد استفاده قرار گرفته است. برای کاهش التهاب در بدن ، انواع عالی از ادویه جات ضد التهابی وجود دارد که می توان برای این منظور استفاده کرد ، برخی از آنها شامل فلفل ، بسته نرم افزاری ، زردچوبه ، چای سبز ، زنجبیل رزماری و غیره است.

غذای فیبر بالا بخورید

محققان و پزشکان غذاهای حاوی مقدار نسبتاً بالای فیبر را برای کمک به متابولیسم و ​​عملکردهای بدنی بسیار توصیه می کنند. فیبر همچنین به کاهش پروتئین واکنشی C (CRP) کمک می کند. وجود CRP در خون نشانه التهاب است. در صورت مصرف مداوم فیبر در رژیم غذایی ، می تواند به طور قابل توجهی به کاهش التهاب در بدن کمک کند.

برخی از غذاهای غنی از فیبر غلات کامل مانند بلغور جو دوسر ، کینوا ، برنج قهوه ای ، بلغور و آرد گندم کامل هستند. لوبیا و میوه ها و سبزیجات مانند پرتقال ، چغندر و پاپایا نیز سرشار از فیبر هستند.

با این حال ، در حالی که از غذای سرشار از فیبر استفاده می کنید ، باید مطمئن شوید که به گلوتن حساسیت ندارید زیرا می تواند یک علامت تحریک کننده باشد و همچنین می تواند در چنین مواردی آسیب های شدیدی را ایجاد کند.

منابع:

Spritzler، F.، “6 Foods Why Causing Inflamm” ، Healthline ، 12 نوامبر 2019 ؛ https://www.healthline.com/nutrition/6-foods-that-cause-inflammation#1 ، آخرین دسترسی در 6 ژوئیه 2020.
فلچر ، ج. ، “رژیم ضد التهابی: آنچه باید بدانیم” ، اخبار پزشکی امروز ، 3 ژانویه 2020 ؛ https://www.medicalnewstoday.com/articles/320233 ، آخرین دسترسی 7 جولای 2020.
“غذاها با التهاب مبارزه می کنند” ، دانشکده پزشکی هاروارد ، 7 نوامبر 2018 ؛ https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/foods-that-fight-inlammation ، آخرین دسترسی در 6 ژوئیه 2020.

دیدگاهتان را بنویسید