چه کلماتی را نباید در گوگل جستجو کرد؟


گوگل نیز مانند هر شرکت دیگری می تواند با بررسی نتایج کاربران به نیازهای آنها پی ببرد. اما برای جلوگیری از برخی موارد نقض حریم خصوصی یا دریافت اطلاعات بیشتر، از جمله دریافت تبلیغات ناخواسته، کاربران نمی توانند برخی از آنها را در گوگل جستجو کنند.

موتور جستجوی گوگل از بدو پیدایش برای کاربران در سراسر جهان بسیار مفید بوده است. زیرا کاربران می توانند از گوگل برای یافتن اطلاعات جدید و گسترده در مورد هر چیزی استفاده کنند.

گوگل اینترنت را متحول کرده و امنیت نسبتا خوبی دارد. با این حال، همه چیز در این شبکه لزوما درست نیست و می توان از آنها برای سود استفاده کرد. زیرا حجم اطلاعاتی که روزانه ثبت و وارد می شود بسیار زیاد است که در مواقعی قابل کنترل نیست.

هر کاربر اینترنتی باید بداند که هر چیزی که گوگل جستجو می کند نتیجه مشخص و دقیقی ندارد. اما برخی از کاربران بدون نیاز به مراجعه به منابع بیشتر به یکی از نتایج گوگل رضایت می دهند که می تواند برای آنها مشکل ایجاد کند. اما در برخی موارد بهتر است از ابتدا جستجو نکنید. این موارد چیست؟

زمان مرگ

کاربرانی در وب هستند که انتظار دارند گوگل بداند چه زمانی می میرند. اگر فردی در اینترنت کلمات Death Clock را جستجو کند با سایت هایی مواجه می شود که بر اساس اطلاعاتی که از کاربر در مورد سن، قد، وزن و … دریافت می کند، زمان دقیق مرگ را به کاربر می گویند.

اما این فقط تأثیرات بسیار بدی بر روحیه کاربر خواهد داشت و واقعاً درست نیست.

علائم

وب سایت های زیادی وجود دارند که در زمینه بیماری ها تخصص دارند. اما مطمئنا اکثر آنها توسط یک متخصص مدیریت نمی شوند.

گاهی اوقات جستجو در اینترنت برای معنی برچسب ها به طور همزمان کمکی به کاربران نمی کند. برعکس، ممکن است احساس بدی در فرد ایجاد کند. مردم فقط باید در این مواقع به یک پزشک واقعی مراجعه کنند.

برنامه های بانکی

این روزها هکرها بیش از هر چیز به دنبال هک اطلاعات بانکی کاربران هستند. به همین دلیل با ایجاد بدافزار و ارسال لینک های جعلی در گوگل سعی در به دست آوردن اطلاعات بانکی دارند.

کاربران اینترنت در صورت تمایل به پرداخت و اجرای اپلیکیشن مالی ویژه روی تلفن همراه خود باید به وب سایت رسمی بانک ها مراجعه کرده و از سالم بودن لینک های دانلود مطمئن شوند.

گوگل نباید افسردگی را جستجو کند.

افسردگی

اگر فردی فکر می‌کند افسردگی دارد و سعی می‌کند آن را با داروهای بدون نسخه درمان کند، ممکن است مشکل بزرگ‌تری را نادیده بگیرد. برخی از تومورهای مغزی در نتیجه تغییر شخصیت یا افسردگی ایجاد می شوند. در این موارد بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

علاوه بر موارد فوق، مسائل دیگری مانند جرایم، کلاهبرداری و … نیز وجود دارد که معمولاً هیچ کاربری در گوگل با آنها مواجه نمی شود. طبیعتا گوگل مزایای بیشتری نسبت به معایب در اختیار کاربران قرار می دهد تا بتوانند به راحتی به دنیای جدیدی پر از اطلاعات دقیق دسترسی داشته باشند.

آیا گوگل چیزی در مورد ما می داند؟

بر اساس گزارش ها، به نظر می رسد این شرکت مانند هر شرکت یا شبکه اجتماعی دیگری در سراسر جهان برخی از اطلاعات کاربران خود را رصد می کند.

به زبان ساده، گوگل سوابق کاملی از علایق و سلایق کاربران دارد که بر اساس آن تبلیغاتی را به نمایش می گذارد که پاسخگوی نیاز کاربران باشد. این بدان معناست که گوگل نیز مانند فیس بوک این اطلاعات را جمع آوری می کند. سپس از آن برای نمایش تبلیغات بر اساس نیازها و علایق کاربر استفاده می کند. برای گوگل، مهم نیست که کاربر برای چه هدفی از اینترنت استفاده می کند.

این تبلیغات در جستجوهای گوگل یا حتی در صفحه موبایل، جیمیل، یوتیوب یا سایر سرویس های مرتبط با گوگل ظاهر می شوند.

با توجه به اینکه گوگل همچنان یکی از پرکاربردترین سرویس ها در جهان است و اکثر کاربران برای کسب اطلاعات بیشتر از آن استفاده می کنند. در عوض، ارائه دهنده خدمات برخی از اطلاعات کاربر را برای کسب درآمد جمع آوری می کند.