چرا زنان یائسه نمی توانند وزن خود را کاهش دهند – زنان برتر


از آنجا که بسیاری از خوانندگان PRIME یائسه هستند ، این عنوان “چرا زنان یائسه نمی توانند وزن خود را کاهش دهند” شما را شوکه نکرد. اگر تجربه شما مشابه بسیاری از ما بود ، در نگاه اول می دانید که کاهش وزن و حفظ آن در این مرحله از زندگی به یک “ماموریت غیرممکن” تبدیل شده است. متأسفانه ، به طور کلی ، همه توصیه های رژیم غذایی و کاهش وزن در ذهن ما نیست.

بگذارید شخصی را به شما معرفی کنم که بدن ما را بعد از یائسگی کاملاً درک می کند ، دکتر لورا لفکوویتز.

لورا لفکوویتز ، دکترلورا دکترای ممتاز در زنان و زایمان ، روانپزشکی ، طب داخلی و رادیولوژی است. تنها پس از آنکه هدفش آموزش رادیو انکولوژی بود و تاثیرات وزن بر سلامت زنان را از نزدیک مشاهده کرد ، تمرکز خود را از درمان بیماری ها به معنای سنتی و تمرکز مجدد درمان از طریق تغذیه تغییر داد. در آماده سازی برای حرفه خود ، لورا در موسسه تغذیه یکپارچه دانشگاه کلمبیا شرکت کرد ، جایی که همه نظریه های مختلف رژیم غذایی و درمان های مکمل طب سنتی را مطالعه کرد.

به عبارت دیگر ، دکتر لورا فقط یک متخصص تغذیه دیگر با نظریه نحوه کاهش وزن نیست. او متخصص است. متخصص زنان هم سن ما و بدن ما ، و می داند چرا نمی توان زنان یائسه را تسکین داد. همانطور که او در مصاحبه PRiME با او توضیح داد ، او نیازهای تغذیه ای زنان را از نظر امید به زندگی یا چرخه ها بررسی می کند. مرحله اول مرحله تولد تا بلوغ است ، جایی که بدن رشد می کند و برای وزن بدن به کالری بیشتری نسبت به هر زمان دیگری از زندگی نیاز دارد. سپس بلوغ از طریق زایمان فرا می رسد. بدن دیگر رشد نمی کند و به کالری کمتری احتیاج دارد ، اما بدن همچنان نیازهای تغذیه ای نسبتاً قوی دارد زیرا بدن به طور مداوم برای بارداری احتمالی آماده می شود.

چرا زنان یائسه نمی توانند وزن خود را کاهش دهند؟

سپس آن مرحله یائسگی ، در هر سنی که باشد ، فرا می رسد. بدن تولید استروژن را متوقف می کند و تخمدان ها بسته می شوند زیرا بدن بعد از توقف تولید نوزاد به آنها نیازی ندارد. با این حال ، همانطور که دکتر لورا توضیح می دهد ، “استروژن به ما احساس خوبی می دهد. ما را زیبا می کند. مغز ما را تیز و پوست ما را زیبا نگه می دارد. در نتیجه ، بدن ما سعی می کند مقداری از آن را نگه دارد.”

در حالی که بدن ما می تواند مقداری استروژن در غدد فوق کلیوی تولید کند ، مکان دیگری که ما می توانیم ذخیره کنیم ، ذخیره چربی های محیطی است. بدن سعی می کند مقداری از استروژن را در حالی که چربی را حفظ می کند ذخیره کند. سطح انسولین ما افزایش می یابد تا بتوانیم از 5 تا 20 پوند وزن اضافه کنیم. و در حالی که رگ های خونی ما شاد هستند ، وقتی در آینه نگاه می کنیم و پوندهای اضافی را می بینیم چندان خوشحال نیستیم. این پوندهای اضافی نیز برای قلب ما مناسب نیستند و برای مفاصل ما مشکل هستند.

چگونه می توان زن فلات کاهش وزن را در ترازو ایستاد

هنگامی که طول عمر ما بسیار کوتاه تر بود ، این اضافه وزن مشکل چندانی نداشت ، اما اکنون که بیشتر عمر می کنیم و می خواهیم تا 70 و 80 سالگی فعال باشیم ، باید رژیم غذایی خود را تغییر دهیم. بدن ما دیگر کربوهیدرات ها را متابولیزه نمی کند. ما یک واکنش بیش از حد فعال داریم که آنها انسولین تولید می کنند و چربی ذخیره می کنند. به همین دلیل است که کاهش وزن دشوار است. ما باید چیزها را رها کنیم و رفتار خود را با سیستم هورمونی خود تطبیق دهیم.

با نگاه کردن به غذا ، راه خود را تغییر دهید

بنابراین بحث رژیم نیست. رژیم ها در نهایت شکست می خورند. شما باید رابطه خود را با غذا تغییر دهید. اگر می خواهید وزن خود را کنترل کنید ، اکنون باید غذاهایی را بخورید که بدن شما می تواند از عهده آنها برآید.

این بدان معناست که از غذاهایی که انسولین را افزایش می دهند ، استفاده نکنید و در عوض سبزیجات و پروتئین بدون چربی بخورید. میوه ها به دلیل داشتن قند زیاد باید در حد اعتدال مصرف شوند. شیر و محصولات لبنی نیز مشکل ساز هستند. بدن ما پس از توقف رشد به آن نیازی ندارد. شیر یک هورمون رشد است. بنابراین نوشیدن قوطی ها کالری غیر ضروری می افزاید.

در حالی که دکتر لورا هر رژیم غذایی را برای فرد خود طراحی می کند ، او برخی از کلیات را در مورد اینکه رژیم شما باید چگونه باشد ارائه کرد برای کاهش وزن یائسگی او توصیه می کند 50 درصد کالری خود را از سبزیجات دریافت کنید کم در کربوهیدرات ها پروتئین های نازک باید حدود 25 درصد باشد. چربی های سالم ، مانند روغن زیتون ، آووکادو و غیره باید 15 درصد را تشکیل دهند ، و این از بین می رود فقط 10 for برای سایر موارد – کربوهیدرات های دیگر مانند میوه ها ، غلات کامل ، بلغور جو دوسر ، سیب زمینی ، شیر در قهوه ، کیک تولد و الکل ، که فقط 1 of از 10 است. به عبارت دیگر ، شما نمی توانید نوشیدنی بخورید و وزن خود را کاهش دهید.

رژیم های طولانی مدت یا مدیترانه ای شامل ماهی آزاد ، آجیل و آووکادو است.  چربی های سالم

کاهش وزن بعد از یائسگی با قبل متفاوت است

شمارش کالری اتلاف وقت زیادی است. کار نمی کند. کالری کالری نیست. لازم است که یه چیزی بخوری زیاد از غذاهای کم کالری که سبزیجات هستند.

دکتر لورا در پاسخ به این س ifال که آیا رژیم یویو متابولیسم را کند می کند ، بله ، اما این برگشت ناپذیر نیست. با این حال ، باید به خاطر داشته باشیم که بدن برای زنده ماندن به صورت ژنتیکی وصل شده است. بدن شما اهمیتی نمی دهد که با شلوار جین خوب به نظر برسید. کاهش وزن آن را می ترساند.

شما کالری خود را به 400 یا 500 کاهش می دهید و بدن شما فکر می کند عصر یخبندان است که در آن نور خورشید وجود ندارد و بنابراین هیچ غذایی در دسترس نیست و بهتر است انرژی را ذخیره کند. این انرژی را صرف ساخت موها و ناخن های زیبا نمی کند. تمرکز بر تولید سلول های خونی و تپش قلب و تنفس خواهد بود. کاهش کالری بسیار کم اشکالی ندارد ، اما بدن دوباره می گوید: “من نمی دانم عصر یخبندان بعدی کی فرا می رسد ، بنابراین بهتر است پس انداز را شروع کنم.”

یکی دیگر از دلایلی که زنان یائسه نمی توانند وزن خود را کاهش دهند دلیل ما است آرپانکتو ، و بدن با آن سازگار می شود. بیشترین وزن شما هر چه باشد ، بدن شما فکر می کند که بهترین وزن است. به یاد داشته باشید ، مشخص نیست که عصر یخبندان بعدی کی فرا می رسد. هورمون ها برعلیه شما عمل می کنند تا به وزن بالاتر برگردید. به عنوان مثال ، شما 125 وزن دارید و وزن خود را تا 135 افزایش می دهید. رژیم می گیرید ، وزن خود را به 125 باز می گردانید ، اما بدن شما می گوید: “چرا ما به 125 کاهش می دهیم؟ من 135 را دوست داشتم.” و در سال آینده ، ژنتیک و هورمون ها با شما مبارزه می کنند زیرا سعی می کنند به وزن 135 پوند خود برسند. اما دکتر لورا می گوید که ناامید کننده نیست.

پس از 50 برای زنان روشن می شود اگر می توانید بدن خود را به طور منظم با مقدار زیادی سبزیجات و پروتئین بدون چربی تغذیه کنید ، می توانید این هورمون ها را آرام کرده و متابولیسم خود را بازیابی کنید. ممکن است به دلیل افزایش سن و از دست دادن توده عضلانی آن چیزی که در گذشته بود ، نباشد ، اما می تواند به خوبی کار کند. رژیم غذایی شدید همچنین توده عضلانی را کاهش می دهد و چربی کمتری می سوزاند ، بنابراین اگر برای ساختن آن عضله تلاش نکنید ، متابولیسم خود را بازیابی نمی کنید.

با خواندن این مطلب ، ممکن است احساس کنید که کمی ناامید کننده است مگر اینکه بتوانید به دکتر لورا اجازه دهید در رژیم غذایی با شما همکاری کند و به شما پاسخ دهد. به همین دلیل است که زنان ارشد PLATE را به همراه یک پزشک دیگر ، دکتر کاترین والدرپ ، برای کمک به کاهش وزن زنان یائسه توسعه دادند. اگرچه بسیاری از دستورالعمل ها همان است که توسط دکتر لورا پیشنهاد شده است ، اما ما معتقدیم که کنترل بخش می تواند به شما این امکان را بدهد که تقریباً از همه غذاها و شراب ها در حد اعتدال لذت ببرید.

دلیل اینکه زنان یائسه نمی توانند وزن خود را کاهش دهند یک چیز نیست ، اما با تغییر شیوه غذا خوردن ، ورزش بیشتر و صبوری ، می توانیم وزن سالم را حفظ کنیم.

پست را بخوانید:

در تابستان امسال برای کاهش وزن تلاش می کنید؟

با استفاده از BMI تعیین کنید که وزن سالمی دارید یا خیر

کلید کاهش وزن و طول عمر

چرا زنان یائسه نمی توانند وزن خود را کاهش دهند؟

آیا این مقاله را پسندیدید؟ ثبت نام کنید (رایگان است!) و ما هر هفته مقاله های فوق العاده ای مانند این را برای شما ارسال می کنیم. در اینجا به صورت رایگان مشترک شوید.



دیدگاهتان را بنویسید