پرهیز از رژیم غذایی در شرکت دارویی کم کاری تیروئید پورعبت گستر


غذاهایی که می خورید بر غده تیروئید و همچنین توانایی بدن شما در استفاده از هورمون تیروئید تأثیر می گذارد. بنابراین اگر می خواهید کم کاری تیروئید خود را کنترل کنید ، از خوردن غذاهای زیر اجتناب کنید.
برخی از غذاها ، مانند گوشت های چرب و سبزیجات موجود در خانواده کلم ، می توانند از تولید هورمون تیروئید جلوگیری کنند. کم کاری تیروئید (کم کاری تیروئید) می تواند به یک بیماری پیچیده تبدیل شود که مدیریت و کنترل آن دشوار است. غذاهایی که می خوریم می تواند مانع درمان این بیماری شود. برخی از غذاها بر عملکرد غده تیروئید تأثیر زیادی می گذارد و برخی از غذاها می توانند توانایی بدن را در جذب هورمون های جایگزین که به عنوان درمان تیروئید استفاده می شود ، کاهش دهند.
به گفته انجمن تیروئید آمریکا ، بیش از 12 درصد از جمعیت ایالات متحده ممکن است در مرحله ای از زندگی خود به بیماری تیروئید مبتلا شوند.

مواد مضر برای کم کاری تیروئید

مانند سایر بیماریها ، عوامل خاصی از جمله سابقه خانوادگی و محیط خارج از کنترل شما هستند. اما رژیم غذایی نقش مهمی ایفا می کند و چون شما مسئول بشقاب خود هستید ، می توانید تصمیم بگیرید که برای عملکرد تیروئید چه غذاهایی بخورید.
برخی از غذاهای موجود در این لیست ممکن است عجیب به نظر برسند ، مانند فیبر و قهوه ، زیرا در برخی رژیم ها ، این موارد غذاهای سالم و بی خطر محسوب می شوند. شما می توانید از خوردن این گروه های غذایی لذت ببرید ، اما تعادل غذاها هنگام مدیریت و کنترل کم کاری تیروئید بسیار مهم است. برخی از غذاهایی که به هیچ گروه غذایی تعلق ندارند باید حذف شوند یا کمتر مصرف شوند. این غذاها شامل فست فود و غذاهای سرخ شده آماده مصرف ، غذاهای فرآوری شده حاوی نمک ، غذاهای شیرین مانند کیک ، کلوچه و بستنی و مصرف زیاد الکل است.
بنابراین در حالی که هیچ چیز جز رژیم کم کاری تیروئید نمی تواند حال شما را خوب کند ، خوردن غذاهای مناسب با وجود ابتلا به این بیماری می تواند حال شما را بهتر کند. در اینجا برخی از غذاهایی که باید هنگام مدیریت و کنترل کم کاری تیروئید مصرف کنید ، باید از آنها اجتناب کنید یا کاهش دهید:

کم کاری تیروئید

غذاهای سویا مانند توهو و میسو

نگرانی هایی در مورد اثرات منفی ترکیب سویا به نام ایزوفلاوین بر تیروئید وجود دارد. برخی از محققان معتقدند که مصرف زیاد سویا ممکن است خطر کم کاری تیروئید را افزایش دهد. یک مطالعه منتشر شده در مجله علمی Scientific Reports در مارس 2019 نشان داد که سویا هیچ تاثیری بر هورمون های تیروئید ندارد و حتی سطح هورمون های تحریک کننده تیروئید را افزایش می دهد.
بنابراین هیچ دستورالعمل غذایی خاصی وجود ندارد ، اما برخی تحقیقات نشان می دهد که مصرف سویا ممکن است توانایی بدن در جذب داروهای تیروئید را مختل کند. به همین دلیل است که شما باید 4 ساعت پس از خوردن غذاهای سویا منتظر بمانید و سپس دارو را مصرف کنید. بهتر است در مورد سویا با پزشک خود مشورت کنید.

سبزیجات کلم مانند کلم بروکلی و گل کلم

سبزیجات کلم مانند کلم بروکلی و کلم پیچ غنی از فیبر و سایر مواد غذایی هستند که می توانند از تولید هورمون تیروئید جلوگیری کنند ، به ویژه اگر کمبود ید دارید. بنابراین اگر از این سبزیجات استفاده می کنید ، بهتر است مصرف جوانه بروکسل ، کلم پیچ ، گل کلم ، کلم پیچ و شلغم را کاهش دهید ، زیرا تحقیقات نشان می دهد که خوردن این سبزیجات می تواند توانایی غده تیروئید در استفاده از ید را افزایش دهد. یک تیروئید طبیعی ضروری است ، متوقف شوید. به با این حال ، طبق گفته کلینیک مایو ، مصرف مقدار قابل توجهی سبزیجات خانواده کلم برای تأثیر بر جذب ید ضروری است.
اگر کم کاری تیروئید و کمبود ید دارید ، می توانید برخی کارها را برای خوردن این سبزیجات انجام دهید تا به خودتان آسیب کمتری وارد کنید. پختن این نوع سبزیجات می تواند تأثیر آن بر غده تیروئید را کاهش دهد ، و مصرف این نوع سبزیجات پخته شده به میزان 150 گرم در روز می تواند مفید باشد ، زیرا این مقدار هیچ عوارض جانبی بر عملکرد تیروئید ندارد.

با: کپسول اسید فولیک + زندگی ید آشنا شوید

گلوتن در نان ، ماکارونی و برنج یافت می شود

افراد مبتلا به کم کاری تیروئید می توانند مصرف گلوتن (پروتئینی که در غذاهای فرآوری شده از گندم ، جو و سایر غلات یافت می شود) را به حداقل برسانند. اگر بیماری سلیاک دارید ، گلوتن می تواند روده کوچک را تحریک کند و جذب داروهای جایگزین هورمون تیروئید را متوقف کند.
در مقاله ای در سال 2017 مشخص شد که کم کاری تیروئید و بیماری سلیاک اغلب با هم ترکیب می شوند. اگرچه هیچ تحقیقی نشان نداده است که رژیم غذایی بدون گلوتن می تواند بیماری تیروئید را درمان کند ، اما می توانید در مورد حذف گلوتن یا آزمایش بیماری سلیاک به پزشک مراجعه کنید.
اگر می خواهید غذاهای فاقد گلوتن بخورید ، حتماً غذاهایی را انتخاب کنید که حاوی غلات کامل مانند نان ، ماکارونی و برنج هستند که سرشار از فیبر هستند و سایر غذاهایی که می توانند بی نظمی روده را بهبود بخشند (یکی از علائم رایج کم کاری تیروئید). به مطمئن شوید که چند ساعت قبل یا بعد از خوردن غذاهای سرشار از فیبر از داروی کم کاری تیروئید استفاده می کنید که از تداخل در جذب هورمون تیروئید جلوگیری می کند.

غذاهای چرب مانند کره ، گوشت های چرب و غذاهای سرخ شده

چربی ها با جایگزینی هورمون های تیروئید ، توانایی بدن در جذب داروها را مختل می کنند. چربی ها همچنین می توانند توانایی غده تیروئید در تولید هورمون تیروئید را مختل کنند. برخی از متخصصان بهداشت توصیه می کنند از غذاهای سرخ کرده و چربی هایی مانند کره ، سس مایونز ، مارگارین و غذاهای بدون چربی خودداری کنید.

غذاهای شیرین مانند شکلات و کیک

کم کاری تیروئید متابولیسم بدن را کند می کند. این بدان معناست که اگر مراقب نباشید ، به راحتی خود را وزن کرده و چندین پوند اضافه وزن اضافه می کنید. شما می توانید از غذاهای شیرین خودداری کنید زیرا کالری بالایی دارند و فاقد مواد مغذی هستند. بنابراین بهتر است میزان قند مصرفی خود را کاهش دهید ، یا سعی کنید این غذاها را از رژیم غذایی خود حذف کرده و حذف کنید.

غذاهای فرآوری شده و منجمد

خوردن غذاها دارای مقدار زیادی سدیم است و افراد مبتلا به کم کاری تیروئید باید از سدیم خودداری کنند. کم کاری تیروئید خطر ابتلا به فشار خون بالا را افزایش می دهد و مصرف زیاد سدیم ممکن است این خطر را افزایش دهد.
برچسب “ارزش غذایی” روی بسته غذاهای فرآوری شده را بخوانید تا بتوانید غذاهایی با سدیم کمتر پیدا کنید. به گفته انجمن قلب آمریکا ، افرادی که در معرض خطر بالای فشار خون هستند باید مصرف سدیم خود را به 1500 میلی گرم در روز کاهش دهند.

مصرف زیاد فیبر موجود در لوبیا ، حبوبات و سبزیجات

دریافت فیبر کافی برای شما مفید است ، اما مصرف زیاد آن می تواند درمان کم کاری تیروئید را پیچیده کند. بر اساس دستورالعمل های رژیم غذایی دولت ایالات متحده ، افراد 50 سال به بالا باید 25 تا 38 گرم فیبر در روز مصرف کنند. میزان فیبر موجود در غلات سبوس دار ، سبزیجات ، میوه ها ، لوبیا و حبوبات بالاتر از این میزان می تواند بر سیستم گوارشی تأثیر بگذارد و با جایگزینی هورمون های تیروئید از جذب داروها جلوگیری کند.

قهوه: در خوردن اولین فنجان قهوه در هنگام صبحانه مراقب باشید

مطالعه ای در مجله Thyroid نشان داد که کافئین از جذب داروی جایگزین هورمون تیروئید جلوگیری می کند. برخی از افرادی که داروهای تیروئید را همراه با قهوه در هنگام صبحانه مصرف می کنند ، سطح تیروئید کنترل نشده دارند. حالا باید به این افراد بگویم “داروهای تیروئید را فقط با آب بخورید”. شما باید حداقل 30 دقیقه پس از درمان صبر کنید و سپس یک فنجان قهوه بنوشید.

نوشیدن الکل عملکرد تیروئید شما را مختل می کند

مصرف الکل می تواند سطح هورمون تیروئید و توانایی غده تیروئید در تولید هورمون تیروئید را مختل کند. الکل برای غده تیروئید مضر است و توانایی بدن در استفاده از هورمون تیروئید را سرکوب می کند. در حقیقت ، افراد مبتلا به کم کاری تیروئید باید از الکل به طور کامل اجتناب کنند یا مصرف آن را به حداقل برسانند.

تنظیم: زهرا محبی
منبع: سلامت روزانه

دیدگاهتان را بنویسید