پرطرفدارترین رژیم سال کدام است؟ رژیم کتوژنیک چیست؟


عکس 2017 08 17 13 07 48 1 400x400 - محبوب ترین رژیم سال کدام است؟  رژیم کتوژنیک چیست؟

پرطرفدارترین رژیم سال کدام است؟ رژیم کتوژنیک چیست؟

طبق آخرین بررسی ها ، رژیم کتوژنیک دوباره به عنوان محبوب ترین رژیم سال در ایالات متحده معرفی شد.

در این رژیم ، بدن انرژی بیشتری نسبت به چربی ها تأمین می کند که حدود 90 درصد از انرژی مورد نیاز روزانه بدن است.

به عنوان مثال ، در این رژیم از کره و روغن برای خوردن قهوه استفاده می شود و همبرگر با پنیر زیاد بدون نان معمولی خورده می شود.

در عوض ، غلات کامل ، حبوبات ، میوه ها ، سبزیجات نشاسته ای و غیره در این رژیم قربانی می شوند تا وارد مرحله کتوز شوند.

وقتی بدن شروع به سوزاندن چربی به جای گلوکز به عنوان منبع اصلی انرژی خود می کند ، بدن وارد فاز کتوتیک می شود.

غذای کتوژنیک - پرطرفدارترین رژیم سال کدام است؟  رژیم کتوژنیک چیست؟

ویتنی لینسنمایر ، سخنگوی آکادمی تغذیه آمریکا می گوید:

این رژیم غذایی برای کاهش وزن ، سوزاندن کالری بیشتر ، کاهش گرسنگی ، کنترل دیابت ، درمان صرع مقاوم ، بهبود فشار خون و کاهش کلسترول و تری گلیسیرید و تغییر نوع سوخت مصرفی بدن به چربی مورد استقبال قرار گرفته است. گزارش های مردمی همچنین نشان می دهد که رژیم عمل کرده و به نتیجه مثبتی دست یافته است.

دکتر ویلیام یانسی ، مدیر مرکز رژیم و تناسب اندام ، گفت:

ما مزایای مهمی را مشاهده می کنیم.

برای درک بهتر رژیم کتوژنیک ، می خواهم یک مثال برای شما بیاورم. یک ماشین دو نفره را در نظر بگیرید که می تواند از بنزین و بنزین استفاده کند. این خودرو همیشه بنزین می زند ، حالا وسط جاده بنزینش تمام می شود و می ایستد. چه کار می کنی؟ خوب ، دکمه گاز را فشار می دهید زیرا می توانید از سوخت جایگزین استفاده کنید. با بنزین ماشین شما حتی بهتر و سریعتر کار می کند. بدن ما شبیه به این دستگاه است که دو نوع سوخت دارد. کربوهیدرات ها و چربی ها. حالا وقتی فاقد کربوهیدرات باشد چه اتفاقی می افتد؟ مطمئناً شما را وسط نمی گذارد ، زیرا می تواند به جای کربوهیدرات از چربی استفاده کند. همچنین با چربی سوزی بهتر عمل می کند.

رژیم کتوژنیک این اولین بار برای درمان بیماران صرعی استفاده شد ، اما در حال حاضر یکی از محبوب ترین رژیم های غذایی برای کاهش وزن است. در رژیم غذایی کتا مصرف کربوهیدرات (به میزان 5)) به شدت کاهش می یابد و جایگزین چربی ها می شود. کاهش مصرف کربوهیدرات و افزایش مصرف چربی بدن را در حالت کتوز قرار می دهد.

نمودار رژیم کتو 95397 697 494x400 - محبوب ترین رژیم سال کدام است؟  رژیم کتوژنیک چیست؟

هدف رژیم کتا ورود به حالت کتوتیک از طریق متابولیسم چربی است. در کتوز ، بدن به جای کربوهیدرات از چربی برای انرژی استفاده می کند. با مقدار کم کربوهیدرات ، چربی ها به کتون تبدیل می شوند و به بدن انرژی می دهند.

b3uf photo 2018 10 09 23 45 12 726x400 - محبوب ترین رژیم سال کدام است؟  رژیم کتوژنیک چیست؟

منظور از کتوز چیست؟

سوخت اصلی بدن برای انرژی کربوهیدرات ها (قند یا گلوکز) است ، اما در رژیم کتوژنیک که مربوط به کربوهیدرات ها نیست ، بدن برای سوخت به چربی می رود. نام علمی این تغییر در وضعیت بدن از سوزاندن گلوکز به چربی سوزی کتوز است.

انواع رژیم های کتوژنیک چیست؟

به طور کلی چهار نوع رژیم کتوژنیک وجود دارد: رژیم های کتوژنیک استاندارد ، رژیم های کتوژنیک چرخه ای یا دوره ای ، رژیم های کتوژنیک هدف دار و رژیم های کتوژنیک با پروتئین بالا به تفصیل در زیر شرح داده شده است. در ادامه مقاله با عبارت macronutrients برخورد خواهید کرد. غذاهایی که هر روز می خوریم به دو دسته تقسیم می شوند. ریز مغذی ها و درشت مغذی ها. درشت مغذی ها شامل سه دسته اصلی چربی ها ، پروتئین ها و کربوهیدرات ها و ریزمغذی ها شامل ویتامین ها و مواد معدنی است.

1- رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD)

مناسب برای مبتدیان نسبت مواد مغذی در این رژیم: 75٪ چربی ، 15 تا 20٪ پروتئین ، 5 تا 10٪ کربوهیدرات

این نوع رژیم غذایی حاوی 5٪ کربوهیدرات ، 20٪ پروتئین و 75٪ چربی است. این بدان معناست که میزان چربی بیشتر است. در رژیم کتوژنیک استاندارد ، همه غذاها و میان وعده های اصلی بر اساس چربی هایی مانند آووکادو ، کره ، روغن های سالم ، ماهی و گوشت چرب ، زیتون و روغن زیتون است. در این رژیم غذایی روزانه ، میزان چربی مصرفی باید معادل سه چهارم فنجان روغن زیتون باشد.

برای میوه ها و سبزیجات بهتر است از سبزیجات غیر نشاسته ای (مانند هویج ، اسفناج ، کلم بروکلی و …) و میوه های کم کربوهیدرات مانند توت و خربزه استفاده کنید. میانگین مصرف پروتئین حدود 112 گرم گوشت ، ماهی یا مرغ در هر وعده است.

2- رژیم کتوژنیک دوره ای یا دوره ای (ERK)

مناسب برای ورزشکاران نسبت درشت مغذی های این رژیم: 75٪ چربی ، 15 تا 20٪ پروتئین ، 5 تا 10٪ کربوهیدرات در روزهای کتو و 25٪ چربی ، 25٪ پروتئین و 50٪ کربوهیدرات در روزهای تعطیل

رژیم کتوژنیک دوره ای یا دوره ای راهی آسان تر برای اضافه کردن چربی به رژیم غذایی است که به شما امکان می دهد در روزهای آزاد رژیم متعادل تری داشته باشید. یک نوع رژیم کتوژنیک دوره ای شامل پنج روز رژیم کتوژنیک استاندارد و دو روز رژیم غیر کتوژنیک در طول هفته است. برخی افراد ترجیح می دهند روزهای تعطیل خود را برای مناسبت های خاص مانند تعطیلات ، تولدها و عروسی ها نگه دارند.

توصیه می کنیم از کربوهیدرات های سالم مانند میوه ها ، سبزیجات نشاسته ای ، محصولات لبنی و غلات کامل (به استثنای غذاهای فرآوری شده یا شیرین) برای بهترین نتیجه در روزهای تعطیل استفاده کنید.

رژیم کلوژنیک سلیتا (TKD)

مناسب برای بدنسازان نسبت مواد مغذی در این رژیم: 65 تا 70 درصد چربی ، 20 درصد پروتئین ، 10 تا 15 درصد کربوهیدرات

رژیم های کتوژنیک هدفمند در بین ورزشکاران و افراد فعال که رژیم کتوژنیک را انتخاب می کنند اما به کربوهیدرات بیشتری نیاز دارند رایج است. در این رژیم غذایی ، افراد مجاز به مصرف 20 تا 30 درصد کربوهیدرات قبل و بعد از ورزش هستند تا شدت ورزش خود را افزایش دهند (میزان مصرف کربوهیدرات در طول روز 70 تا 80 گرم است). محبوب ترین رژیم غذایی

بهترین گزینه افزودن غذاهایی بر اساس میوه ، لبنیات یا غلات است. خوشبختانه کربوهیدرات هایی که در این رژیم می خوریم بسیار راحت سوزانده می شوند و به عنوان چربی در بدن ذخیره نمی شوند.

4- رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا

مناسب برای افرادی که فعالیت بدنی شدید دارند. نسبت مواد مغذی در این رژیم: 60 تا 65 درصد چربی ، 30 درصد پروتئین ، 5 تا 10 درصد کربوهیدرات.

در این نوع رژیم کتوژنیک ، شما باید 120 گرم پروتئین (یا چهار 115 گرم گوشت قرمز ، ماهی یا مرغ) و حدود 130 گرم چربی در روز مصرف کنید. کربوهیدرات ها هنوز محدود هستند و کمتر از 10 درصد کالری روزانه شما را شامل می شود.

بسیاری از مردم این رژیم را ترجیح می دهند زیرا می توانند پروتئین و چربی کمتری نسبت به رژیم کتوژنیک استاندارد مصرف کنند. البته این نوع رژیم غذایی ممکن است منجر به کتوز نشود ، زیرا پروتئین ها ، مانند کربوهیدرات ها ، می توانند به گلوکز و سوخت تبدیل شوند. اما به طور کلی این نوع رژیم کتوژنیک باعث کاهش وزن نیز می شود. محبوب ترین رژیم غذایی

چه نوع رژیم کتوژنیک را باید انتخاب کنیم؟

اینکه کدام نوع رژیم کتو را انتخاب کنید بستگی به هدف شما دارد ، اما رایج ترین آن رژیم کتوژنیک استاندارد است که برای مبتدیان گزینه مناسبی است. رژیم کتوژنیک هدفمند برای ورزشکاران خوب است ، اما بدنسازان بهتر است از رژیم دوره ای یا دوره ای پیروی کنند. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا همچنین به افرادی که فعالیت بدنی دارند کمک می کند. به عنوان مثال ، اگر در رژیم غذایی استاندارد فقط 20 درصد از کالری مصرفی باید توسط پروتئین تأمین شود ، در رژیم غذایی با کتو پروتئین بالا این مقدار باید به 35 درصد افزایش یابد.

آیا می توانم با رژیم کتو وزن کم کنم؟

شواهد نشان می دهد که با رژیم کتو ، شما می توانید در 2 تا 6 ماه وزن بیشتری از دست بدهید و تناسب اندام بیشتری نسبت به سایر رژیم های استاندارد داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید